Pagina 3 van 3

Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren

Geplaatst: 15 feb 2013 17:20
door Rim69
snuffel1 schreef:Als de dealer wel de serviceinterval zou hebben gereset dan klopt de onderhouds historie van de auto niet meer met het onderhoudsboekje. De dealer gaat geen stempel in dat boekje zetten als er geen feitelijk onderhoud is gepleegd. Een auto van 6 jaar oud zonder correcte onderhoudsgegevens is bij inruil beduidend minder waard.
Onderhoudsboekje? :shock:
Stempel in boekje? :roll:

Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren

Geplaatst: 15 feb 2013 17:22
door Erwin uit Oosterhout
Eduard Mangal schreef:Dus de vakgarage mag dus apekool verkopen ('melding is niet handmatig te resetten') als ik niet voor elk dingetje bij hem kom? Wat een moraal! Ik heb iets bij hem gekocht en als ik vragen heb over de werking van het product, dan moeten ze me dat toch gewoon vertellen - ongeacht hoeveel jaar geleden dat is geweest? Want DAAR gaat dit over (oogkleppen!!!)!

En waarom staat deze 'reset'-informatie niet in de gebruiksaanwijzing? Dan hoeven ze mijn huiswerk ook niet te doen en kom ik niet zeuren! Met dezelfde argumentaties van menig poster hier kan ik ook stellen dat computerhelpdesks niet nodig zijn, gewoon de gebruiksaanwijzing lezen!

Let wel: ze onthouden me niet eens informatie, maar geven misinformatie. Tsja zo'n klantvriendelijke ondernemer heeft natuurlijk helemaal gelijk. Ik doe er mijn voordeel mee... want hij heeft dus wel de reparaties, APK, grote onderhoudsbeurten, etc. verloren. Ik ga daar dus echt niet naar terug als ze me *BEWUST* onjuiste informatie geven!
Je hebt je oogkleppen nog op. Eigenwijs?

Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren

Geplaatst: 17 feb 2013 00:04
door Eduard Mangal
Geen oogkleppen, structureel gehakt maken van argumentatie.
Argument: Lezen! --> Het staat niet in de handleiding
Argument: Andere garage verknalt --> niets is verknald, gaat over een melding wegkrijgen
Argument: Renault krijgt de schuld als de motor zou vastlopen --> dat kan niet zomaar, dat moet je bewijzen.
Argument: Waarom zou de dealer er dan een nieuw kaartje in moeten hangen als de eigenaar beweert dat kwikflut de onderhoudsbeurt had gedaan? --> Ik wil het kaartje ook weggooien, maar door Renault komt het steeds weer hinderlijk terug!
Argument: Deze garage is vriendelijk voor klanten en niet voor overlopers --> ik was toen nog steeds klant bij hen!
Argument: Dan kan de klant wel zeggen dat...maar is dat wel gebeurd? --> Daar moeten ze van uitgaan als de klant dat zegt, tot zij het tegendeel bewijzen; alleen het Justitieel en Bank-apparaat mag uitgaan van wantrouw.
Argument: dealer hoeft niet behulpzaam te zijn --> toch wel, heb de auto daar gekocht en heb vragen omtrent de werking van de aankoop. Aangezien het niet in de gebruiksaanwijzing staat, mag ik er vanuit gaan dat ze het uitleggen. Daar hoeven geen kosten van een onderhoudsbeurt aan verbonden te zijn.
Argument: De dealer moet 7 jaar na die aanschaf nog kosteloos service verlenen --> Ik wilde er best voor betalen, maar in plaats daarvan gaven zij dus moedwillig onjuiste informatie
Argument: reactie Renault garage is wel begrijpelijk --> dus liegen mag en informatie over een bij hen aangeschaft product mag worden onthouden omdat je je olie elders laat verversen?
Wauw, zonder oogkleppen is er best weinig moraal...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren

Geplaatst: 17 feb 2013 01:12
door witte angora
Sja, als jij van mening bent dat degenen die het niet met je eens zijn weinig moraal hebben...

Dan houdt het hier toch echt voor mij op. Net zoals het bij de garage ophield trouwens, tot je de servicebeurt bij hen laat doen. :wink:

Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren

Geplaatst: 17 feb 2013 01:24
door Rim69
Eduard Mangal schreef: Argument: Andere garage verknalt --> niets is verknald, gaat over een melding wegkrijgen
Het niet wegkrijgen van die melding is de aanleiding voor de beschuldiging aan het adres van de dealer en al jouw gezeur hier. Noem jij dat niet verknald? :shock:

Als de KwikFit dat in eerste instantie goed had gedaan waren we gevrijwaard geweest van al dat geleuter hier. Noem dat maar eens een prima servicebeurt.

Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren

Geplaatst: 17 feb 2013 01:31
door Eduard Mangal
Dat noem ik niet verknald inderdaad. Het olie verversen hebben ze naar behoren gedaan.

Als je een melding 'U moet updaten' krijgt, terwijl je dat al gedaan hebt/hebt laten doen, dan bel je de de leverancier van je OS en vraag je hoe je die melding weg krijgt. Zou wat zijn als je dan eerst je computer naar je leverancier moet brengen om het helemaal te laten doorlichten, terwijl je alleen die melding wil weg hebben... :roll:
Als ze je dan vertellen dat die melding alleen weg te halen valt als je je computer bij hen hebt afgegeven om door te lichten... en dat doen ze niet gratis - de schoorsteen moet roken... :shock:

Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren

Geplaatst: 17 feb 2013 01:39
door Eduard Mangal
witte angora schreef:Sja, als jij van mening bent dat degenen die het niet met je eens zijn weinig moraal hebben...

Dan houdt het hier toch echt voor mij op. Net zoals het bij de garage ophield trouwens, tot je de servicebeurt bij hen laat doen. :wink:
Het gaat erom dat mensen het normaal vinden dat ondernemers mogen liegen als je vragen stelt over een product dat je bij hen hebt gekocht. Dacht alleen dat verkopers van dieetproducten en homeopatische geneesmiddelen dat mogen... en oh ja, bankiers en politici.

Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren

Geplaatst: 17 feb 2013 09:32
door Leo The Emperor
Controleer het Oliepeil van uw Renault Megane eens.

Als ze bij Kwikfit niet weten hoe ze de servicemelder uit moeten zetten, vraag ik me af of ze dan wel weten hoeveel liter olie er in de Megane moet worden bijgevuld ?

Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren

Geplaatst: 17 feb 2013 10:30
door Erwin uit Oosterhout
Eduard Mangal schreef:
witte angora schreef:Sja, als jij van mening bent dat degenen die het niet met je eens zijn weinig moraal hebben...

Dan houdt het hier toch echt voor mij op. Net zoals het bij de garage ophield trouwens, tot je de servicebeurt bij hen laat doen. :wink:
Het gaat erom dat mensen het normaal vinden dat ondernemers mogen liegen als je vragen stelt over een product dat je bij hen hebt gekocht. Dacht alleen dat verkopers van dieetproducten en homeopatische geneesmiddelen dat mogen... en oh ja, bankiers en politici.
Dus ondernemers mogen nooit liegen, maar klanten mogen
- overlopen
- service blijven verwachten.

Sorry hoor, maar je bent onredelijk.

Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren

Geplaatst: 17 feb 2013 11:39
door Rim69
Eduard Mangal schreef:Dat noem ik niet verknald inderdaad. Het olie verversen hebben ze naar behoren gedaan.
Hoop je.

Als je een ander betaald om een handeling voor je te doen, is die handeling pas goed uitgevoerd, als alle onderdelen van de handeling correct zijn uitgevoerd. Het resetten van de onderhoudsmelding hoort daarbij.
Wordt dat niet gedaan, dan moet je reclameren daar waar je de opdracht gegeven hebt. Die zijn verantwoordelijk, want die heb je er voor betaald.

Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren

Geplaatst: 17 feb 2013 11:53
door Eduard Mangal
en dat hebben ze uiteindelijk ook gedaan...

Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren

Geplaatst: 17 feb 2013 13:48
door bartsscooterservice
Als ze alles gaan lopen uitleggen hoe het moet, dan heb je kans dat mensen het zelf gaan doen, en er dus geen geld aan verdient wordt.

Plus als je bij een bepaalde gespecialiseerde merk dealer loopt ( let op houdt ff niemand die hand boven de kop, en zeg ook niet dat er gewelde mensen bij die renault garage werken ) voor jaren en dan ineens naar de kwikfit gaat, en dan vervolgens bij de dealer binnenrijdt met de mededeling dat je bij kwikfit een beurt hebt gedaan maar of hun ff kunnen uitleggen hoe je hem moet resetten...wat denk je dat dan de normale reactie is?

Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren

Geplaatst: 17 feb 2013 13:59
door Erwin uit Oosterhout
Eduard denkt daar anders over.

Hij mag fouten maken.

De dealer niet. Die moet in de houding springen voor Eduard. Tja....

Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren

Geplaatst: 17 feb 2013 16:42
door Rim69
Eduard Mangal schreef:en dat hebben ze uiteindelijk ook gedaan...
Niet het filiaal dat jij betaald hebt voor die werkzaamheden en dat het had moeten doen. Anders had je toch ook nooit de dealer lastig gevallen. Je krijgt slechte service, gaat dan naar de dealer die je gewoon terecht niet helpt en dan ga je van ellende maar weer naar een ander KwikFit filiaal en is KwikFit ineens zo geweldig. Waarom konden die sukkels bij dat eerste filiaal dan niet even bellen om te vragen hoe het op te lossen?

Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren

Geplaatst: 19 feb 2013 21:38
door thecure
ik doe het onderhoud aan mijn Peugeot lekker zelf, en in mijn instructieboekje staat wel hoe je de indicator reset.

enfin, ik snap dat de dealer niet blij is, maar om dan maar extra moeilijk te doen en onjuiste informatie te verschaffen vind ik ook erg onredelijk.
ze wisten heus wel dat de indicator gemakkelijk gereset kan worden. Maar om dan op zo'n manier een klant aan je te proberen te binden werkt averechts.

Ze moeten maar eens wat aan hun tarieven gaan doen. Zodra de prijzen van onderhoud en reparaties gelijk zijn aan universeelgarages (kwikflut uitgezonderd, daar heb ik geen vertrouwen in), lopen de mensen niet meer over.

Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren

Geplaatst: 19 feb 2013 21:43
door kokka
thecure schreef:ik doe het onderhoud aan mijn Peugeot lekker zelf, en in mijn instructieboekje staat wel hoe je de indicator reset.

enfin, ik snap dat de dealer niet blij is, maar om dan maar extra moeilijk te doen en onjuiste informatie te verschaffen vind ik ook erg onredelijk.
ze wisten heus wel dat de indicator gemakkelijk gereset kan worden. Maar om dan op zo'n manier een klant aan je te proberen te binden werkt averechts.

Ze moeten maar eens wat aan hun tarieven gaan doen. Zodra de prijzen van onderhoud en reparaties gelijk zijn aan universeelgarages (kwikflut uitgezonderd, daar heb ik geen vertrouwen in), lopen de mensen niet meer over.
helaas stellen de importeurs onmogelijke eisen aan hun dealers. ze moeten verplicht een bepaalde hoeveelheid modellen in de showroom zetten( die ze dus wel eerst zelf moeten kopen), ze moeten demo auto's inzetten een service man, receptioniste etc etc. dat moet allemaal terugverdient worden. die tarieven zullen dus wel niet gaan zakken

Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren

Geplaatst: 19 feb 2013 22:06
door Rim69
thecure schreef: enfin, ik snap dat de dealer niet blij is, maar om dan maar extra moeilijk te doen en onjuiste informatie te verschaffen vind ik ook erg onredelijk.
ze wisten heus wel dat de indicator gemakkelijk gereset kan worden. Maar om dan op zo'n manier een klant aan je te proberen te binden werkt averechts.
Als dat al zo is. Afgaand op zijn berichten blaast de heer mangal nog al hoog van de toren als hij meent ergens recht op te hebben en is hij ook erg overtuigd van zijn eigen gelijk. Zelfs als hij er hopeloos naast zit. Ik vraag me dan ook af hoe dat gesprek bij de dealer verlopen is.