| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aansprakelijk krassen aanrechtblad huurhuis??
-
Blackrose23
Re: Aansprakelijk krassen aanrechtblad huurhuis??
De woningstichting is hier trouwens ook niet bepaald vriendelijk hoor, het hoofd van de bewoners en verhuurzaken staat hier in het dorp bekend als de nazi van de woningstichting.
Ik heb trouwens op 18 juni het gesprek gehad, en heb op de 21e de volle huur moeten betalen voor de gehele maand juli. Nu zie ik dat ze gisteren 238,- van mijn rekening gehaald hebben, ben er vanmiddag nog naar toegegaan om te vragen wat dat te betekenen had. Dit was dan de eindafrekening van het vorige huis, maar het was nog niet duidelijk waar dat bedrag op gebaseerd was, dat werd nog overlegd.
Normaal gesproken heb je vaak dubbele huur, maar daar hebben ze toen duidelijke afspraken met me over gemaakt dat ik dat in dit geval niet hoefde te betalen.
Ik heb trouwens op 18 juni het gesprek gehad, en heb op de 21e de volle huur moeten betalen voor de gehele maand juli. Nu zie ik dat ze gisteren 238,- van mijn rekening gehaald hebben, ben er vanmiddag nog naar toegegaan om te vragen wat dat te betekenen had. Dit was dan de eindafrekening van het vorige huis, maar het was nog niet duidelijk waar dat bedrag op gebaseerd was, dat werd nog overlegd.
Normaal gesproken heb je vaak dubbele huur, maar daar hebben ze toen duidelijke afspraken met me over gemaakt dat ik dat in dit geval niet hoefde te betalen.
Ik heb jaren geleden iets soortgelijks meegemaakt, ik heb ze gezegd dat ik na het inleveren vd sleutels niet weet wie er allemaal in het huis is geweest en wat ze daar uitgespookt hebben, dus ik ben niet verantwoordlijk.
Nooit meer iets van gehoord (9 jaar geleden).
sephora30 schreef:Ik heb jaren geleden iets soortgelijks meegemaakt, ik heb ze gezegd dat ik na het inleveren vd sleutels niet weet wie er allemaal in het huis is geweest en wat ze daar uitgespookt hebben, dus ik ben niet verantwoordlijk.
Precies
Geen duidelijkheid over dit bedrag, dan storneren.Nu zie ik dat ze gisteren 238,- van mijn rekening gehaald hebben, ben er vanmiddag nog naar toegegaan om te vragen wat dat te betekenen had. Dit was dan de eindafrekening van het vorige huis, maar het was nog niet duidelijk waar dat bedrag op gebaseerd was, dat werd nog overlegd
-
Blackrose23
Heb met de bank gebeld en het bedrag wordt weer terug gestort, als ik het zo bekijk kon het welleens de huur wezen van de oude woning wat gewoon weer afgeschreven is.
-
Blackrose23
Beste mensen,
Heb vandaag weer een reactie gekregen van de woningstichting op mijn brief.
Het volgende stond erin:
Het aanrechtblad us geplaatst in Augustus 2008, met andere woorden het blad is amper 5 jaar oud. De gangbare technische levensduur van keukenblokken ( dus ook aanrechtbladen ) is minimaal 15 jaar en/of meer.
U geeft zelf aan in uw brief dat het geen granieten of natuurstenen blad is. Dit houdt ook in dat je geen snijactiviteiten of dergelijke op het blad moet uitvoeren zonder snijplank.
Dat de schade bij vooropname niet is geconstateerd kan zijn vanwege het feit dat de opzichter dit toen niet heeft gezien of kon zien, of dat de schade later is ontstaan.
We blijven van mening dat u een aanrechtblad niet in dergelijke staat kunt opleveren en zullen derhalve ook een deel 167,00 zoals vermeld in onze aansprakelijkheidinstelling - van de totale vervangingskosten ( 270,00 aanrechtblad + 80 euro plaatsingskosten ) in rekening brengen.
Gelukkig heb ik zelf ook een foto van het aanrechtblad.
Het witte eromheen is trouwens saus ( nieuwe huurder was bezig met verven )
Volgens de huurder die ik vorige week sprak, kreeg hij op donderdag 18 juli een nieuw blad.
Wat moet ik doen met deze brief? moet ik erop reageren?? of niets mee doen??
Ik hoor het graag!
Heb vandaag weer een reactie gekregen van de woningstichting op mijn brief.
Het volgende stond erin:
Het aanrechtblad us geplaatst in Augustus 2008, met andere woorden het blad is amper 5 jaar oud. De gangbare technische levensduur van keukenblokken ( dus ook aanrechtbladen ) is minimaal 15 jaar en/of meer.
U geeft zelf aan in uw brief dat het geen granieten of natuurstenen blad is. Dit houdt ook in dat je geen snijactiviteiten of dergelijke op het blad moet uitvoeren zonder snijplank.
Dat de schade bij vooropname niet is geconstateerd kan zijn vanwege het feit dat de opzichter dit toen niet heeft gezien of kon zien, of dat de schade later is ontstaan.
We blijven van mening dat u een aanrechtblad niet in dergelijke staat kunt opleveren en zullen derhalve ook een deel 167,00 zoals vermeld in onze aansprakelijkheidinstelling - van de totale vervangingskosten ( 270,00 aanrechtblad + 80 euro plaatsingskosten ) in rekening brengen.
Gelukkig heb ik zelf ook een foto van het aanrechtblad.
Het witte eromheen is trouwens saus ( nieuwe huurder was bezig met verven )
Volgens de huurder die ik vorige week sprak, kreeg hij op donderdag 18 juli een nieuw blad.
Wat moet ik doen met deze brief? moet ik erop reageren?? of niets mee doen??
Ik hoor het graag!
Ga eens met die brief naar het juridisch loket. Die weten vaak beter de weg.
Als ze pas later het hebben geconstateerd, hebben ze volgens mij geen poot om op te staan.
Als ze pas later het hebben geconstateerd, hebben ze volgens mij geen poot om op te staan.
-
Blackrose23
Ja inderdaad, nou ben net even gaan kijken op de site, heb er een mail heen gestuurd voor gratis advies.
Het zal lange touwtrekkerij worden maar ik houd de poot wel strak.
Er zijn zat van die aso's die alles op de kop zetten en alles met schade achterlaten, maar daar durven ze niet achteraan, maar wel gaan zeuren om een paar lichte krasjes.
Bah zielige figuren.
Het zal lange touwtrekkerij worden maar ik houd de poot wel strak.
Er zijn zat van die aso's die alles op de kop zetten en alles met schade achterlaten, maar daar durven ze niet achteraan, maar wel gaan zeuren om een paar lichte krasjes.
Bah zielige figuren.
Je kan er beter heen gaan, zijn dagelijks open, op mails geven ze vaak geen advies. Te druk daar.
Nou als ik dat blad zo bekijk dan willen ze er op een handige wijze vanaf.
Wat een lelijk ding zeg en wat een maffe kleur.Bovendien moet ik de eerste
nog tegen komen die niet snijd op een aanrechtblad kunststof of niet.Denk dat
ze 160€ tekort komen voor de bonusuitkering.
Ik weet niet wat je precies in je brief hebt geschreven, maar ik zou m'n poot stijf houden.
Jolijn » 10 jul 2013 15:12
Niet mee akkoord gaan.
Zeker kunnen er wel beschadigingen optreden tussen de eerste en tweede inspectie, maar dan moet je de kans hebben zelf bij de tweede inspectie aanwezig te zijn. Dan kun je er tegen in gaan en de bevindingen van inspecteur 1 ter sprake brengen.
Dit klopt niet
Tijdens de inspecties van de woning is door onze opzichter geconstateerd dat het aanrechtblad ernstig is bekrast.
Nr. 1 heeft niets geconstateerd en dat weet de wbv zelf ook:
heb nu net weer contact opgenomen met de woningstichting, en deze geeft aan dat de eerste opzichter niets heeft opgeschreven over een aanrechtblad
Nr. 2 kan wel zelf de krassen gemaakt hebben.
WBV geeft in elk geval toe dat de eerste inspecteur niks heeft gezien.
Als hem niks is opgevallen ( nadat de keuken 7 jaar is gebruikt) zou jij zelf in die paar dagen tussen 1e en 2e oplevering die krassen hebben veroorzaakt?! Klink heel onlogisch, je hoefde amper meer wat in die woning.
Als de krassen later zijn ontstaan kan de tweede inspecteur dat zelf hebben gedaan ....... of de volgende bewoner.
Wanneer mocht de volgende bewoner in het huis?
Heeft die nog iets gezegd over het aanrechtblad?
Jolijn » 10 jul 2013 15:12
Niet mee akkoord gaan.
Zeker kunnen er wel beschadigingen optreden tussen de eerste en tweede inspectie, maar dan moet je de kans hebben zelf bij de tweede inspectie aanwezig te zijn. Dan kun je er tegen in gaan en de bevindingen van inspecteur 1 ter sprake brengen.
Dit klopt niet
Tijdens de inspecties van de woning is door onze opzichter geconstateerd dat het aanrechtblad ernstig is bekrast.
Nr. 1 heeft niets geconstateerd en dat weet de wbv zelf ook:
heb nu net weer contact opgenomen met de woningstichting, en deze geeft aan dat de eerste opzichter niets heeft opgeschreven over een aanrechtblad
Nr. 2 kan wel zelf de krassen gemaakt hebben.
WBV geeft in elk geval toe dat de eerste inspecteur niks heeft gezien.
Als hem niks is opgevallen ( nadat de keuken 7 jaar is gebruikt) zou jij zelf in die paar dagen tussen 1e en 2e oplevering die krassen hebben veroorzaakt?! Klink heel onlogisch, je hoefde amper meer wat in die woning.
Als de krassen later zijn ontstaan kan de tweede inspecteur dat zelf hebben gedaan ....... of de volgende bewoner.
Wanneer mocht de volgende bewoner in het huis?
Heeft die nog iets gezegd over het aanrechtblad?
plumber schreef:Nou als ik dat blad zo bekijk dan willen ze er op een handige wijze vanaf.
-
stofzuigertje
mijn mening:
Vallende deurtjes die hersteld zijn is geen degelijke keuken.
Verder kan een vallende deur deze kras ook veroorzaakt hebben dus is er geen bewijs dat U gesneden heeft in het werkblad.
Verder moeten zij het bewijs bewaren en dat licht bij het groot vuil gezien de vervang datum.
Er moet bij inleveren sleutel duidelijk aangetoond worden dat er een mes snijvlak is gemaakt door U en niet achteraf.
Dus was het een mes of andere kras, want als het een vallende deur kan zijn, daar moet nog iets van terug te vinden zijn zitten zij met het probleem van ontbrekende bewijslast.
Of U of de deuren dit veroorzaakte is dus niet van belang maar zij moeten een redelijk krasvast werkblad leveren die tenminste 15 jaren mee kan.
Dus welk materiaal zat er ooit op?
Vallende deurtjes die hersteld zijn is geen degelijke keuken.
Verder kan een vallende deur deze kras ook veroorzaakt hebben dus is er geen bewijs dat U gesneden heeft in het werkblad.
Verder moeten zij het bewijs bewaren en dat licht bij het groot vuil gezien de vervang datum.
Er moet bij inleveren sleutel duidelijk aangetoond worden dat er een mes snijvlak is gemaakt door U en niet achteraf.
Dus was het een mes of andere kras, want als het een vallende deur kan zijn, daar moet nog iets van terug te vinden zijn zitten zij met het probleem van ontbrekende bewijslast.
Of U of de deuren dit veroorzaakte is dus niet van belang maar zij moeten een redelijk krasvast werkblad leveren die tenminste 15 jaren mee kan.
Dus welk materiaal zat er ooit op?
Toch even opmerken, monteurs zijn ook niet altijd zachtzinnig met gereedschap neerleggen en reparaties.
Precies wat er gezegt word, je wete niet wat er na de sleutelafgifte nog gebeurd is.
Precies wat er gezegt word, je wete niet wat er na de sleutelafgifte nog gebeurd is.
-
Blackrose23
Volgens mij van dat hele goedkope spaanplaat, want dat aanrecht wat ik in dit huis heb is weer van heel ander materiaal.
-
stofzuigertje
Mij lijkt het gereedschap voor vallende deuren die U eerder noemde en de deuren zelf die niet goed vast zaten ooit voldoende reden om aan te nemen dat die ook schade hadden kunnen veroorzaken en dat het nu na vervangen wegens geen bewijs aan hun is aan te tonen dat er toen geen schade aan het blad is ontstaan.
U hoeft alleen schade te vergoeden aan een schadevrij blad en een reeds beschadigde hoef je nooit vergoeding te betalen omdat ze die toen al hadden moeten vervangen!
U hoeft alleen schade te vergoeden aan een schadevrij blad en een reeds beschadigde hoef je nooit vergoeding te betalen omdat ze die toen al hadden moeten vervangen!
Aanrechtblad komt volgens mij van Ikea. Ik heb nl. exact dezelfde. Ook de montage van de spoelbak is identiek. En dank U, kersenrood is idd. niet ieders' smaak....
Niks eigendom wbv!
Niks eigendom wbv!
Ik zie geen kras op aanrechtblad alleen op rand spoelbak. Hoe krijg je daar in hemelsnaam krassen dan
Op deze foto vind ik het ook wel meevallen.
Rond de spoelbak is er altijd ene kans op krassen. door afwaasen (al doe je dat in teiltje) en door keuken gereedschap. Zelf vind ik trouwens niet echt vele krassen op de fouto dat ik zeg go. dat is nu expres gedaan. Ziet er meer uit als gewonbe gebruiksschade.sephora30 schreef:Ik zie geen kras op aanrechtblad alleen op rand spoelbak. Hoe krijg je daar in hemelsnaam krassen dan![]()
-
Blackrose23
Ik heb al een mail gekregen van het juridisch loket, en hun zeggen dit:
De verhuurder mag tijdens de eindinspectie geen nieuwe gebreken naar voren brengen. Uitzondering hierop zijn gebreken die eerder niet konden worden vast gesteld. De krassen in het aanrechtblad hadden dus tijdens de voorinspectie als vastgesteld moeten worden. Nu dit niet gebeurd is hoeft u de rekening niet te betalen.
De verhuurder mag tijdens de eindinspectie geen nieuwe gebreken naar voren brengen. Uitzondering hierop zijn gebreken die eerder niet konden worden vast gesteld. De krassen in het aanrechtblad hadden dus tijdens de voorinspectie als vastgesteld moeten worden. Nu dit niet gebeurd is hoeft u de rekening niet te betalen.
Nou weer een probleem opgelost.Blackrose23 schreef:Ik heb al een mail gekregen van het juridisch loket, en hun zeggen dit:
Gaat goed met Nederland