LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vastgehouden door medewerkers jumbo oss
Re: vastgehouden door medewerkers jumbo oss
Als ze mensen met geen bewijs maar slechts afwijkend en verdacht gedrag niet zouden aanhouden word er meer gestolen en moeten alle nette betalende klanten meer betalen om dit weer goed te maken.
Dus prima dat ze controleren en jammer dat je niet begreep wat er zo afwijkend aan jou was.
Vooral de zelf Scan klanten worden extra gecontroleerd dus bij enige twijfel zullen ze je eerder aanhouden.
Maar zolang je niet weet wat er afwijkend aan jou gedrag was en hier niet naar gevraagd hebt is en blijft het onduidelijk.
Vergeet niet dat ze dagelijks meerdere klanten zo oppakken die wel gestolen hebben dus jammer dat je hier niet naar gevraagd hebt.
Nu lijkt het dat je boos bent en komt er nooit meer maar elke andere winkel kan jou met hetzelfde gedrag weer oppakken.....
Jammer want boos worden helpt niet.
Dus prima dat ze controleren en jammer dat je niet begreep wat er zo afwijkend aan jou was.
Vooral de zelf Scan klanten worden extra gecontroleerd dus bij enige twijfel zullen ze je eerder aanhouden.
Maar zolang je niet weet wat er afwijkend aan jou gedrag was en hier niet naar gevraagd hebt is en blijft het onduidelijk.
Vergeet niet dat ze dagelijks meerdere klanten zo oppakken die wel gestolen hebben dus jammer dat je hier niet naar gevraagd hebt.
Nu lijkt het dat je boos bent en komt er nooit meer maar elke andere winkel kan jou met hetzelfde gedrag weer oppakken.....
Jammer want boos worden helpt niet.
-
In deze link vind je specifieke informatie van de Rijksoverheid wie wel of niet en wanneer naar een identificatie mag vragen.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... nneer.html
Voor winkels geldt dan het volgende:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... nneer.html
Voor winkels geldt dan het volgende:
Controle door particuliere beveiligingsbedrijven
Werknemers van particuliere beveiligingsbedrijven, bijvoorbeeld beveiligingsmedewerkers van winkels en uitgaansgelegenheden, zijn geen toezichthouders. Zij mogen van de wet mensen op straat niet vragen zich te identificeren. Zij mogen wel, vanwege beveiliging of door de huisregels van het bedrijf waarvoor zij werken, bezoekers of klanten vragen zich te identificeren. Die bezoekers zijn niet verplicht daarop in te gaan, maar zij moeten wel accepteren dat zij het pand worden uitgezet of dat hen de toegang wordt geweigerd.
Laatst gewijzigd door witte angora op 15 aug 2013 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
En in dat geval mag dat, nogmaals een 'burgerarrest' mag alleen in geval van een 'heterdaadje' , ofwel het winkelpersoneel (of een klant als die je aanhoudt) moet je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid iets hebben zien stelen. Verdacht gedrag is niet genoeg.Vergeet niet dat ze dagelijks meerdere klanten zo oppakken die wel gestolen hebben dus jammer dat je hier niet naar gevraagd hebt.
Maar ik kan me voorstellen dat je je geintimideerd voelt met 5 personen en er even niet aan denkt om op je strepen te gaan staan.
Bovendien als TS zegt :
"Het zit me heel erg hoog, ik had al moeite met het bezoeken van supermarkten"
Lijkt het me niet onlogisch dat je qua "winkelgedrag" al wat afwijkt
-
Ik wil iedereen bedanken voor de vele tips en de links.
Het is nu 1 dag later en ik ben weer een klein beetje tot
rust gekomen. Helaas nog geen reactie gekregen van de jumbo
dat zal denk ik nog wel een paar dagen duren. Als ik iets hoor zal ik het
hier zeker laten weten.
Ik ben overigens helemaal niet agressief geweest ofzo toen ze mij bij de kassa
vroegen om mee te gaan ben ik gewoon mee gelopen. Daarom vond ik die 5 personen met hun
ondervragingstechnieken ook zo bizar.
hier zeker laten weten.
vroegen om mee te gaan ben ik gewoon mee gelopen. Daarom vond ik die 5 personen met hun
Die hebben teveel politiefilms gekekenDaarom vond ik die 5 personen met hun ondervragingstechnieken ook zo bizar.

Ik hoop, dat je in vervolg als deze situatie misschien weer is (wat niet te hopen valt), dat je meteen je tanden laat zien, en naar de politie belt.marjoleine1981 schreef:Ik wil iedereen bedanken voor de vele tips en de links.
hier zeker laten weten.
Ik denk, dat er dan geen 5 medewerkers meer in de rij staan.
Dit is gewoon niet acceptabel en ben benieuwd, wat van Jumbo als antwoord komt.
marjoleine1981, het is je al eerder gevraagd maar je schrijft dat je door je "winkelgedrag" ben aangesproken door een hoeveelheid personeelsleden. Dus nog maar eens vragen: heb je last van mensenmassa's of winkelen in het algemeen. Een fobie misschien? De handelwijze van deze lui is natuurlijk totaal niet goed te praten, daarom zou ik toch graag weten wat dan dit "bepaalde winkel gedrag" geweest zou moeten/kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door tenormin op 15 aug 2013 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
@tenormin nee ik heb niet iets dat is vastgesteld ofzo maar ik voel me in supermarkten en massa's niet zo op mijn gemak ik weet eigenlijk niet waarom
@chocomelk de klacht heb ik gestuurd via de website van de jumbo, daar kom je na wat zoeken terecht bij service>> consumentenservice>> dan bij keuze een andere klacht, dan kun een formulier invullen.
@chocomelk de klacht heb ik gestuurd via de website van de jumbo, daar kom je na wat zoeken terecht bij service>> consumentenservice>> dan bij keuze een andere klacht, dan kun een formulier invullen.
Laatst gewijzigd door marjoleine1981 op 15 aug 2013 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
@marjolien1981:
Heb je al aangifte gedaan? Moet je echt wel doen! Dat recht heb je en is een mooi lesje voor winkelmedewerkers die denken dat ze het recht in eigen hand kunnen nemen.
Heb je al aangifte gedaan? Moet je echt wel doen! Dat recht heb je en is een mooi lesje voor winkelmedewerkers die denken dat ze het recht in eigen hand kunnen nemen.
Laatst gewijzigd door dhc op 15 aug 2013 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar wel toen het al achter de rug was, zo iets moet je eigenlijk meteen doen op het moment ze je vragen mee te gaan en vervolgens weigeren mee te gaan tot de politie er is.ze moest METEEN haar tanden laten zien en dan komma......politie bellen, nou dat heeft ze dus gedaan.
Dan gaat het naar het hoofdkantoor van Jumbo, misschien ook rechtstreeks een klachtmarjoleine1981 schreef:@tenormin nee ik heb niet iets dat is vastgesteld ofzo maar ik voel me in supermarkten en massa's niet zo op mijn gemak ik weet eigenlijk niet waarom
indienen bij Jumbo Oss zelf ?
Dat zou ik doen.
Ja, maar dit zijn allemaal achteraf "dat had ik moeten doen" gedachten en wijsheden. Denk dat je op het moment suprème je eigenlijk helemaal niet 'denkt' alleen maar: wat heb ik nu aan mijn klomp hangen.Maar wel toen het al achter de rug was, zo iets moet je eigenlijk meteen doen op het moment ze je vragen mee te gaan en vervolgens weigeren mee te gaan tot de politie er is.
dhc schreef:melomaan schreef:Dat is niet waar. Een burger mag enkel op heterdaad aanhouden (zgn. burgerarrest). Staande houden mogen enkel voor het strafbare feit bevoegde opsporingsambtenaren. Aanhouden vanwege serieuze verdenking mag ook enkel door bevoegde opsporingsambtenaren gebeuren.olaf79 schreef:Ze mogen als er serieuze verdenkingen bestaan je staande houden (dat mag iedere burger trouwens) en je vast houden totdat de politie komt. Als die niet komt moeten ze je laten gaten. Ze hebben geen enkel recht om je tassen, zakken of wat dan ook te controleren of je vast te houden. Er kan zelfs sprake zijn van wederrechterlijke vrijheidsberoving.
Fout! Iedere burger mag aanhouden bij constatering van een strafbaar feit op heterdaad!
En bij een "serieuze verdenking", wat dat ook moge zijn, en hoe luiden de criteria, mag alleen worden staande gehouden. Het strafbare feit heeft nl. nog niets plaatsgevonden.
Heer DHC, u praat onzin. Uw eerste punt komt overeen met wat ik schrijf (dus wat is daar fout aan?).
Bij een redelijk vermoeden van schuld (of serieuze verdenking) van bijvoorbeeld een moord houdt de opsporingsambtenaar de verdachte echt aan en niet staande, zodat hij voorgeleid kan worden, waarna er een verhoor plaats kan vinden. Op dat punt zit u er dus echt naast.
Fijn om anderen te beschuldigen zonder zelf verstand van zaken te hebben?
Dat zou in Oss nog best wel eens kunnenwat heb ik nu aan mijn klomp hangen.

@melomaan:
Dan hebben we het dus over een opsporingsambtenaar en niet over een winkelsurveillant of gewone burger.
Ik ken de verschillen, richtlijnen en wetten.
Ik denk dat jij die ook kent, maar gaat het hier om het volledig buiten hun boekje gaan van Jumbo medewerkers, die overduidelijk hun rechten niet kennen.
Dan hebben we het dus over een opsporingsambtenaar en niet over een winkelsurveillant of gewone burger.
Ik ken de verschillen, richtlijnen en wetten.
Ik denk dat jij die ook kent, maar gaat het hier om het volledig buiten hun boekje gaan van Jumbo medewerkers, die overduidelijk hun rechten niet kennen.
En zo gaat het topic weer de andere kant op.
TS is door de medewerkers van Jumbo vastgehouden en niet van een opsporingsambtenaar, veiligheidsmedewerker en helemaal niet door de politie.
Dit mag niet, heel simpel.
TS is door de medewerkers van Jumbo vastgehouden en niet van een opsporingsambtenaar, veiligheidsmedewerker en helemaal niet door de politie.
Dit mag niet, heel simpel.
TO heeft gewoon last van winkelstress en kan dan soms raar reageren veel om je heen kijken en zo doende val je op en krijgt het personeel argwaan. Dit probleem herken ik uit mijn nabije omgeving. Bespreek dit eens met uw huisarts.
Kul,
als je daar een punt van maakt kun je op 99% van de consument wel een etiketje plakken! Het gaat er simpelweg om dat een winkelmedewerker helemaal niets/noppes mag doen behalve bij een heterdaadje!
Raar in een winkel lopen valt daar niet onder!
als je daar een punt van maakt kun je op 99% van de consument wel een etiketje plakken! Het gaat er simpelweg om dat een winkelmedewerker helemaal niets/noppes mag doen behalve bij een heterdaadje!
Raar in een winkel lopen valt daar niet onder!
Beetje vreemd om hieraan een huisarts te adviseren. Ik kijk soms ook om me heen, waarom? Omdat die lui van de super weer eens allerlei dingen een andere plek hebben gegeven. Moet ik dan ook in de kraag gevat worden? Zijn zat mensen die een pest hekel aan boodschappen doen hebben, hoef je niet voor naar de huisarts.annevanvroeger schreef:TO heeft gewoon last van winkelstress en kan dan soms raar reageren veel om je heen kijken en zo doende val je op en krijgt het personeel argwaan. Dit probleem herken ik uit mijn nabije omgeving. Bespreek dit eens met uw huisarts.
Als iemand zich in de ogen van het personeel vreemd gedraagt en als die persoon dat niet doorheeft dan kan er probleem zijn van welke aard dan ook. De huisarts kan dat beter bepalen dan wie dan ook op dit forum.
Ik heb hier ervaring mee er kan namelijk meer aan de hand zijn.
Ik heb hier ervaring mee er kan namelijk meer aan de hand zijn.