LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afsluiting door nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Afsluiting door nuon

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Leo The Emperor schreef:Als alle achterstanden zijn ingelopen mag de Nuon niet overgaan om afsluiting aan te vragen bij de netbeheerder en al helemaal niet in de periode 1 oktober - 1 april. Zie hiervoor de wettelijke regeling in een eerdere posting van ondergetekende.

Daarom nogmaals hetzelfde advies, maak de 80 euro direct over, en geef schriftelijk aan Nuon aan dat u (voorlopig) gewoon klant wil blijven, en een afsluting juridisch zult aanvechten

(Eventueel kunt u aangeven dat u de 80 euro onder protest betaald en later proberen deze als onverschuldigde betaling terug te vorderen )
Dat weet ik zo net nog niet. Dit staat er op de site van de Rijksoverheid:
U krijgt van uw netbeheerder een ‘afsluitbrief’ als uw energieleverancier het contract stopt. Deze brief kondigt het afsluiten van de energielevering aan. Deze afsluiting kunt u voorkomen. Dit kan door binnen 10 dagen na ontvangst van de brief het probleem met uw energieleverancier op te lossen. Bijvoorbeeld door een betalingsregeling af te spreken. Uw energieleverancier sluit u dan niet af.

Houdt u zich niet aan deze regeling, dan kan de energieleverancier u alsnog afsluiten.
Nu is de vraag dus of ts deze "afsluitbrief" al heeft ontvangen en of er al 10 dagen voorbij zijn. Ik vrees eigenlijk dat dit station al gepasseerd is, omdat er begin aug. twee brieven van afsluiting op de mat lagen.
Wendy09 schreef:begin augustus lagen er tot mijn grote verbazing twee brieven op de mat. afsluiting van gas en elektra.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Afsluiting door nuon

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Jolijn wat wil je me nu duidelijk maken? Ik snap je echt niet, je zegt ja 2 rekeningen maar....

Wendy09
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 sep 2013 15:18

Re: Afsluiting door nuon

Ongelezen bericht door Wendy09 »

Verrek jolijn heeft gelijk..

April stond open en dat heb ik later betaald gelijk met de volgende betaling. Overgeboekt in mei 158 euro dat was 127 voor de maand mei en de bedoeling was 40 euro aflossen. Stom van mij dat ik dus 9 euro te weinig deed. Dat is onbewust gegaan.

Toen in juni maakte ik over 87 plus 127. Daarmee zou april zijn afgelost.

Toen kreeg ik een brief. 49 euro. Hoofdsom 9 euro en 40 euro incassokosten. Daar heb ik over gebeld en gezegd dat dat niet expres is gegaan en mijn excusus. Ik zou die 9 euro overmaken en daarmee zou het goed zijn. Toen kreeg ik die brieven van afsluiting.

Ik belde meteen dus nuon en deze deed geen uitspraken meer want het lag in handen van lavg. Daar had ik toen geen bericht van nog. Ik was lavg dus eigenlijk voor. En hun noemde een som van 400 zoveel euro. Wat mij zeer verbaasde. Na lang aandringen bij nuon zeiden ze dat dat ik inderdaad geen openstaande nota's had maar dat het de incasso kosten van april en die 9 euro in juni betrof. ( eind juni hebben ze die brief van 49 euro 9 plus 40 incasso verstuurd)

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Afsluiting door nuon

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Wendy09 schreef:Verrek jolijn heeft gelijk..

April stond open en dat heb ik later betaald gelijk met de volgende betaling. Overgeboekt in mei 158 euro dat was 127 voor de maand mei en de bedoeling was 40 euro aflossen. Stom van mij dat ik dus 9 euro te weinig deed. Dat is onbewust gegaan.

April stond er €127,- (plus €40,- inc.kst.) open.
In juni betaal je €158,- (-€127,-= €31,-) en staat er voor de maand mei dus nog €96,- open. Die betaal je toch pas in juni? Te laat en daar kunnen ze volgens mij weer €40,- incassokosten over rekenen.
Misschien bedoelde de medewerkster van Nuon dat je voor de maand juni géén inc.kst. hoefde te betalen? Want je was ook met juni te laat met betalen, €9,- maar toch (plus dat je de incassokosten nog steeds niet betaald hebt)
Wendy09 schreef:Toen in juni maakte ik over 87 plus 127. Daarmee zou april zijn afgelost.

Toen kreeg ik een brief. 49 euro. Hoofdsom 9 euro en 40 euro incassokosten. Daar heb ik over gebeld en gezegd dat dat niet expres is gegaan en mijn excusus. Ik zou die 9 euro overmaken en daarmee zou het goed zijn. Toen kreeg ik die brieven van afsluiting.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Afsluiting door nuon

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het heeft helemaal geen zin om nu over de rekeningen en incassokosten te discusseren.
weetnietveel schreef:Nu is de vraag dus of ts deze "afsluitbrief" al heeft ontvangen en of er al 10 dagen voorbij zijn. Ik vrees eigenlijk dat dit station al gepasseerd is, omdat er begin aug. twee brieven van afsluiting op de mat lagen.
Dat maakt niet uit. Tot 7 oktober kunt u altijd proberen afsluiting nog te voorkomen

Energiefreak
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 nov 2012 00:25

Re: Afsluiting door nuon

Ongelezen bericht door Energiefreak »

Opmerkelijk verhaal van Wendy.
De schuldvraag moet niet bij Nuon worden neergelegd. Hoe dan ook heeft TS meerdere keren te laat of te weinig betaald. Hierover zijn extra kosten in rekening gebracht en die moeten betaald worden.

Vanuit mijn werk (begeleiden mensen met schulden) weet ik dat Nuon niet zomaar overgaat tot afsluiting.
Zodra je openstaande schulden aan het incasso bureau voldoet, kun je een nieuwe aanvraag indienen bij ze (zonder borgkosten) Dus ik zo het bedrag snel overmaken en het lavg bellen dat zodra zij het binnen hebben, dit doorgeven aan nuon. Dan kunnen ze je met nieuwe contracten aanmelden en word je niet afgesloten.

william-1973
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 jun 2013 20:53

Re: Afsluiting door nuon

Ongelezen bericht door william-1973 »

zal wel onwaarschijnlijk klinken.
Pas na 7 oktober wordt u geregistreerd als wanbetaler in een database van andere aangesloten energiebedrijven. ik mijn inzien, als u de openstaande bedrag (en) betaalt, dan kan hier geen sprake van zijn dat u wanbetaler ben.
Onbeschoft behandelt worden hoeft geen reden te zijn om niet te betalen. dan krijg je het effect
"wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in "
En ik denk dat als u betaald u gewoon naar een andere energie maatschappij kan overstappen "VOOR " 7 oktober.
Martel u zelf niet langer en betaal gewoon, een principe opzij schuiven is nog geen gezichtverlies, dat komt pas als u daadwerkelijk ben afgesloten en u alles aan de familie en vrienden gaat opbiechten.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Afsluiting door nuon

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Best Wendy09,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Kunt u ons in een privé bericht kort uw klacht sturen onder vermelding van uw klantgegevens? Wij zoeken dan met u naar een oplossing voor de ontstane situatie.

Met vriendelijke groet,
Nathalie
Nuon Webcare

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Afsluiting door nuon

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou, wendy09, word er toch nog hulp aangeboden door Nuon, na ruim 2 weken. Denk dat je er inmiddels al wel uit bent (hoop ik)?

rianne1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2013 19:19

Re: Afsluiting door nuon

Ongelezen bericht door rianne1968 »

Met verbazing heb ik dit bericht gelezen, en ik kan u zeggen het kan nog veel erger,
Het is ons in augustus ook overkomen en we zijn tot op de dag van vandaag nog steeds bezig,
En het is zeker geen onwil of niet op tijd betalen maar alle ellende word veroorzaakt door alle chaos bij het nuon zelf,
En ik vind dat er door sommige nogal kort door de bocht word gereageerd want ze is niet de enige waar dit bij gebeurt !!!!
Het is bijna onmogelijk om in het kort te vertellen wat er bij ons gebeurt is maar zal het een beetje proberen want snap t zelf ook nog niet.
Wij kregen eind juli een brief van de deurwaarder waar in stond dat wij ruim 700 euro moesten betalen aan t nuon :? We hadden echt geen flauw idee waar dit vandaan kwam , geen aanmanning of incasso ontvangen voor die tijd !!!! Het ging om de termijn augustus/september en nog iets wat ik niet kon thuis brengen. augustus was al betaald en september moest nog komen !!!!!
Heb direct het nuon gebeld en om uitleg gevraagt, nu bleken ze een computer update te hebben en dat er van alles fout ging maar dat ze niks voor me na konden kijken ,moest na een dag of 3 maar terugbellen, ik heb toen de betalingsbewijzen naar de deurwaarder gestuurd en het nieuwe termijn (sept) ook maar gelijk betaald (lopen we in ieder geval voor :D ) na een paar dagen gebeld of ze al wat konden doen voor me en toen bleek het om een bedrag van 40 euro te gaan , duizend excuses enz... en ze zouden gelijk mijn contracten herstellen.heb hier ook een mailtje van gehad en post van de contracten ,helemaal weer goed toch zou je denken :? Niet dus !!! hierna alleen maar ellende gehad ...... afsluit bericht van liander want nuon had de contracten niet doorgegeven, wederom weer gebeld weer duizend excuses en nu zou het echt in orde komen ,
Niet is minder waar vorige week een brief dat ik geen gascontract heb en dat deze word afgesloten pfffff... hoe vermoeiend , weer gebeld dit keer was ik niet zo vriendelijk en kreeg een dame die zei dat ze het nu echt in orde ging maken !!! kreeg de volgende dag een bloemetje met een briefje met natuurlijk weer duizend excuses van het nuon.
Zou je denken dat het nu helemaal goed moet zijn maar in mijn wantrouwen toch maar even t liander gebeld en wat blijkt ? je raad het al !!!! niets en dan ook niets geregeld, gas staat nog steeds op afsluiten !!!! Had het helemaal gehad en heb ze gebeld dat ik er klaar mee was ,
Na wat advies ben ik overgstapt naar essent en dit kon gelukkig dezelfde dag nog,
Na 25 jaar nuon gehad te hebben toch heeeel erg teleurgesteld en nog steeds boos dat ze zo met hun klanten omgaan, ik gun ook niemand deze stress als je tot 3 keer aan toe gedreigd word met afsluiting

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Afsluiting door nuon

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste rianne1968,

Bedankt voor je bericht op dit forum. Wat een vervelende situatie waarbij het bijna heeft geleid tot afsluiting van de energietoevoer door de netbeheerder. Dit mag natuurlijk niet gebeuren in een situatie waarbij dit niet terecht is. Onze excuses voor deze gang van zaken.
Zijn de nodige correcties uitgevoerd en is alles wel in orde weer inmiddels? Als we nog iets voor je kunnen doen langs deze weg, hoor ik het graag. Stuur dan even een privébericht of een e-mail naar [email protected]. Bedankt.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

Gesloten