Het is niet overdreven, al blijven er natuurlijk altijd mensen eigenwijs onveilige spullen gebruikenjerwarm schreef: jongens niet zo overdrijven aub, het is echt niet zo dat je pc in 1 keer van de ene op andere maand supergevoelig wordt voor malware/virussen en botnet aanvallen.
Tsja ik heb ook nog met MS DOS 6 gewerkt, maar dat maakt niet dat het 20 jaar later veilig is. Omdat XP niet meer geupdate wordt, richten de malware makers zich specifiek op dat OS. Dat is namelijk makkelijk scoren omdat ontdekte gaten niet worden gedicht. Gaten die in Windows 7 zitten zitten namelijk soms ook in XP. Je kunt dus wel stoer roepen dat het allemaal meevalt maar dat is niet zo. Updates komen niet voor niets uit.komop... Ik heb inmiddels heel erg veel met Windows gewerkt al vanaf 95, XP is daarvan gewoon de beste versie.
Eigenlijk was Windows Prof.2000 hetzelfde haast als XP met dat verschil dat het "jasje "wat over XP was gegoten er gewoon wat beter uitzag.. De engine/register was nagenoeg gelijk.
Nu; XP is eigenlijk een superfijn OS die al meer dan 12 jaar geupdate werd door MS. Het is inderdaad zo dat de beveiligingspatches vanaf heden niet meer gemaakt worden.
Een service pack is niks meer of minder dan een verzameling van alle tot dan toe uitgebrachte updates. Veel daarvan betreffen niet .net of Visual c++ maar core bestanden van Windows. Daarnaast wordt er soms extra functionaliteit toegevoegd zoals betere firewall, ondersteuning voor nieuwe hardware (USB2) etc.ook wel genoemd "servicepacks" [dit zijn grote updatepakketten waar Framework.net/ Visual c++ en nog wat grote belangrijke updates in verwerkt zitten. Afhankelijk van het type pc/OS is dit servicepack ook altijd verschillend van grootte.
waar ik naartoe wil; MS heeft laatst nog uit extra service een extra updatepakket uitgebracht om XP gebruikers zo tegemoet te komen vanwege hun jarenlange trouw aan het product. http://webwereld.nl/beveiliging/82373-m ... windows-xp
De update die is uitgebracht op 1 mei j.l. was geen XP update maar een update voor de browser. Dat was overigens een vreemde zet van MS.