LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet te bezorgen kast kost 650,- annuleringskosten

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
16again
Berichten: 16178
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Niet te bezorgen kast kost 650,- annuleringskosten

Ongelezen bericht door 16again »

prem schreef:Dus jij denkt dat er op die 650 nog heel wat verdiend wordt?
Die 650,- euro is de marge! De kast is 3 keer duurder.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Niet te bezorgen kast kost 650,- annuleringskosten

Ongelezen bericht door prem »

16again schreef:
prem schreef:Dus jij denkt dat er op die 650 nog heel wat verdiend wordt?
Die 650,- euro is de marge! De kast is 3 keer duurder.
Nee het zijn annuleringskosten.

16again
Berichten: 16178
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Niet te bezorgen kast kost 650,- annuleringskosten

Ongelezen bericht door 16again »

prem schreef:Nee het zijn annuleringskosten.
....en die zijn gebaseerd op inkomstenderving bij niet doorgaan van de overeenkomst.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Niet te bezorgen kast kost 650,- annuleringskosten

Ongelezen bericht door prem »

16again schreef:
prem schreef:Nee het zijn annuleringskosten.
....en die zijn gebaseerd op inkomstenderving bij niet doorgaan van de overeenkomst.
Ow ow ow. Dit staat helemaal los van elkaar. Het zijn algemene annuleringsvoorwaarden. Jij gaat er van uit dat in de hele meubel, keuken en badkamerbranche maar 30% wordt gemaakt op een product?
Fijn houden zo! :mrgreen:

witte angora
Berichten: 31040
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Niet te bezorgen kast kost 650,- annuleringskosten

Ongelezen bericht door witte angora »

crazyme schreef:
Wie is bekend met de situatie bij u thuis ?
Wie koopt een kast welke niet door de deur past ?
Jawel, maar het is de verkoper die dat uiteindelijk maar op moet lossen. Al moeten ze de muren uitbreken, en weer volledig onzichtbaar herstellen. En uiteraard zit er levenslange garantie op de kast, zodat bij een komende verhuizing de verkoper nog eens op mag draven.

De klant is koning, keizer, Admiraal, en denkt, Popla kennen de verkopers allemaal om mijn rotzooi op te ruimen.

witte angora
Berichten: 31040
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Niet te bezorgen kast kost 650,- annuleringskosten

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:Bij Rofra worden kasten zo gemaakt dat ze moeilijk of niet door een normale voordeur passen. Dit levert op jaarbasis een structurele inkomstenbron op in de vorm van betaalde annuleringskosten.

Slim ondernemerschap heet dat.

Ik neem aan dat je dit sarcastisch bedoeld? :shock:

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Niet te bezorgen kast kost 650,- annuleringskosten

Ongelezen bericht door prem »

Er wordt veel geblaat in dit topic.

mh73

Re: Niet te bezorgen kast kost 650,- annuleringskosten

Ongelezen bericht door mh73 »

Als ik de post van MichielFRL lees, moet ik het met hem eens zijn.

Een kast van 232 cm hoog past door geen enkele deur. Die moet dus in twee delen zijn, want een fabrikant maakt geen kasten die in geen enkel huis naar binnen kunnen.

Het zal dus eerder te maken hebben met bepaalde bochten die genomen moeten worden, wat niet mogelijk is door de lengte van de kast. En dat is iets wat je jezelf best kunt realiseren als je zo'n kast koopt.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Niet te bezorgen kast kost 650,- annuleringskosten

Ongelezen bericht door Barre Barry »

witte angora schreef:Ik wil niet veel zeggen, maar dit zijn de maten van die kast:
Hoogte 232 cm
Breedte 232 cm
Diepte 53 cm
Of het nu de hoogte of de breedte is, maar ik denk dat dit in geen enkele lift past. Ik heb hier even gemeten, de flat is gebouwd in 2008, hoogte en diepte van de lift zijn 2.10. Hier zou hij dus ook niet in passen.
Daar zou hij makkelijk in passen. Als hoogte en diepte 2.10 zijn dan heb je schuin 2.96 en die kast wordt in 3 pakketjes geleverd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Niet te bezorgen kast kost 650,- annuleringskosten

Ongelezen bericht door crazyme »

Barre Barry schreef:
witte angora schreef:Ik wil niet veel zeggen, maar dit zijn de maten van die kast:
Hoogte 232 cm
Breedte 232 cm
Diepte 53 cm
Of het nu de hoogte of de breedte is, maar ik denk dat dit in geen enkele lift past. Ik heb hier even gemeten, de flat is gebouwd in 2008, hoogte en diepte van de lift zijn 2.10. Hier zou hij dus ook niet in passen.
Daar zou hij makkelijk in passen. Als hoogte en diepte 2.10 zijn dan heb je schuin 2.96 en die kast wordt in 3 pakketjes geleverd.
Niet alle kasten komen van de ikea.

En ik zou geen verhuisbedrijf beginnen als ik jou was...

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Niet te bezorgen kast kost 650,- annuleringskosten

Ongelezen bericht door Barre Barry »

crazyme schreef:
Niet alle kasten komen van de ikea.

En ik zou geen verhuisbedrijf beginnen als ik jou was...
Geen tijd voor. Ik heb het te druk bij Schadecoach. Als die kast in 3 pakketten komt, zoals TS beweert dan past dat gewoon.

witte angora
Berichten: 31040
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Niet te bezorgen kast kost 650,- annuleringskosten

Ongelezen bericht door witte angora »

Er zijn nauwelijks woningen met deuren van 2.35 meter hoog, dus kantelen zal ook niet lukken.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Niet te bezorgen kast kost 650,- annuleringskosten

Ongelezen bericht door prem »

Ik snap nog steeds niet waarom er niet even een ladderlift is gehuurd. Ik begrijp het van geen van beide kanten. Dan was met nog geen 100 euro alles opgelost. Verhuizen doe je ook niet via de trap?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Niet te bezorgen kast kost 650,- annuleringskosten

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij dit soort buffet-kasten is het normaal dat het onderste deel los kan van het bovenste deel. Zowel voor de ruimte bij het verplaatsen als voor het gewicht. De voordeur zal hij dus wel in kunnen. Maar bij veel mensen is er vervolgens een relatief smalle gang, waarbij de deur naar de kamer niet aan het eind van de gang is maar in een van de zijmuren. Dan zal er dus een draai moeten worden gemaakt.

Het hangt er dan vanaf hoe smal de gang is of de kast die draai kan maken of niet. Ik denk dat dáár het probleem zit. Bij veel mensen is er dan ook nog een achterdeur waardoor de kast eventueel naar binnen kan. Dus zal dit bezorgprobleem niet bij heel veel mensen voorkomen.

(Zeker als je bedenkt dat zo'n grote kast vaak ook in een wat groter en ruimer huis komt te staan, waar dit probleem minder zal spelen.)

witte angora
Berichten: 31040
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Niet te bezorgen kast kost 650,- annuleringskosten

Ongelezen bericht door witte angora »

prem schreef:Ik snap nog steeds niet waarom er niet even een ladderlift is gehuurd. Ik begrijp het van geen van beide kanten. Dan was met nog geen 100 euro alles opgelost. Verhuizen doe je ook niet via de trap?
Prem, er spelen hier twee zaken. De topicstarter woont inderdaad in een appartement, maar inmiddels heeft iemand anders hier gereageerd die in een eengezinswoning zit. En daar komt het ding ook niet naar binnen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Niet te bezorgen kast kost 650,- annuleringskosten

Ongelezen bericht door prem »

Ik loop achter dus :(

witte angora
Berichten: 31040
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Niet te bezorgen kast kost 650,- annuleringskosten

Ongelezen bericht door witte angora »

kweenie schreef:Bij veel mensen is er dan ook nog een achterdeur waardoor de kast eventueel naar binnen kan. Dus zal dit bezorgprobleem niet bij heel veel mensen voorkomen.
Alleen, kun je van de bezorgers verwachten dat ze met kast en al wel even achterom lopen? Door een smalle brandgang, soms tientallen meters, en dan de bocht moeten maken de tuin in, waar ze al struikelend over de troep naar binnen moeten?

Volgens mij moeten goederen gewoon via de voordeur naar binnen kunnen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Niet te bezorgen kast kost 650,- annuleringskosten

Ongelezen bericht door tenormin »

Heb hier aan de overkant wel eens gezien dat het hele raam eruit werd gehaald voor een grote, aan 1 stuk, kast. Moet je echt 'smoel' hebben en perse die kast willen want dat ging best een hoop kosten. Plus de grote wagen met uitschuiftoestand. En dat moest naar de 6e verdieping. Blij dat mijn kasten in 2 en 3 delen zijn.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Niet te bezorgen kast kost 650,- annuleringskosten

Ongelezen bericht door kweenie »

witte angora schreef:
kweenie schreef:Bij veel mensen is er dan ook nog een achterdeur waardoor de kast eventueel naar binnen kan. Dus zal dit bezorgprobleem niet bij heel veel mensen voorkomen.
Alleen, kun je van de bezorgers verwachten dat ze met kast en al wel even achterom lopen? Door een smalle brandgang, soms tientallen meters, en dan de bocht moeten maken de tuin in, waar ze al struikelend over de troep naar binnen moeten?

Volgens mij moeten goederen gewoon via de voordeur naar binnen kunnen.
Hangt heel erg af van de situatie bij de woning. Het is vaak genoeg zo dat er aan de achterkant een oprit voor de garage is en je vervolgens eenvoudig (eventueel door een tuindeur) naar de woning kunt komen.

De bezorgers zullen voor een paar meter meer de hand niet omdraaien. Kast op een hondje en je rijdt hem zo naar de achterdeur.

Maar even terug naar de basis, als je een zo grote kast wil gaan kopen, waarbij je zou kunnen verwachten dat het misschien wel eens lastig zou kunnen worden om die binnen te krijgen, dan is het een kleine moeite om aan de verkopers te vragen of de kast wel naar binnen zou kunnen. En hoe groot de onderdelen zijn. De verkoper kan er toch ook niets aan doen, en kan ook niet van tevoren weten, dat het huis van de koper zo lastig toegankelijk is?

mh73

Re: Niet te bezorgen kast kost 650,- annuleringskosten

Ongelezen bericht door mh73 »

Achterom door de dubbele tuindeuren hebben ze onze hoekbank naar binnen gebracht. Dat was veel makkelijker dan door de voordeur. Nou wonen wij wel op de hoek, dus dat maakte voor hun niet veel uit.

Gesloten