LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GroenLinks: 30 binnen de bebouwde kom
Re: GroenLinks: 30 binnen de bebouwde kom
In Engeland wees een onderzoek naar Hulpdienst-aanrijtijden uit dat drempels ed funest zijn voor een hartpatient-in-de-ambulance en dat het precies het verschil is tussen een volledig afgebrand huis en een verbrand dak. Als bonus ontdenkten de onderzoekers dat op die stukken weg met verkeersbelemmerende maatregelen de vervuiling maar liefst 500% meer was dan elders op de weg zonder die maatregelen. Afremmen, brengt stof met zich mee. Optrekken brengt een belachelijke uitstoot met zich mee. En er is daar meer geluid en meer trillingen in de grond..
Zo prettig is Dertig niet. En als ze dat wel gaan doen dan MOET er ook iets gaan gebeuren aan die vreemde drempels in Nederland. Want het blijkt dat ALLEEN de "sinus"-drempel een goedgekeurde drempel is. De overige creatieve wegblokkades kunnen zelfs schade aan je voertuig veroorzaken...
( en in die Heimat wel opletten dat je EN niet overal zo hard mag scheuren als je zelf wil EN dat je boven de 130 km/h altijd fout bent bij een eventueel ongeluk. Ja, zelfs al valt er een roze olifant op je dak...
Zo prettig is Dertig niet. En als ze dat wel gaan doen dan MOET er ook iets gaan gebeuren aan die vreemde drempels in Nederland. Want het blijkt dat ALLEEN de "sinus"-drempel een goedgekeurde drempel is. De overige creatieve wegblokkades kunnen zelfs schade aan je voertuig veroorzaken...
( en in die Heimat wel opletten dat je EN niet overal zo hard mag scheuren als je zelf wil EN dat je boven de 130 km/h altijd fout bent bij een eventueel ongeluk. Ja, zelfs al valt er een roze olifant op je dak...
Re: GroenLinks: 30 binnen de bebouwde kom
Roet is geen fijnstof. En benzinemotoren braken meer fijnstof en gif uit dan een diesel. Maar dan moet je wel de juiste TUV-testen erbij nemen en niet die vreemde verzonnen testen van Stapel alwaar de overheid zijn besluiten op heeft genomen. De verbrandingsmotor is zo goed nog niet, maar ja, zelfs een elektromotor is vervuilend, dus we zullen het ermee moeten doen.16again schreef:.. bij mijn weten zijn diesels berucht om roet! Er worden wel roetfilters gebruikt maar het kleinste en meest schadelijke fijnstof wordt door filter juist niet tegengehouden
-
- Berichten: 33028
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: GroenLinks: 30 binnen de bebouwde kom
En dit gaat over Curacao:53078 schreef:In Engeland
http://www.nieuws360.com/lokaal/ministe ... rwijderen/
Re: GroenLinks: 30 binnen de bebouwde kom
Ofwel daar ook al veel snelheidsbeperkingen gelden.MichielFRL schreef:Ben het lang niet altijd met je eens @Har06, maar in deze kunnen we elkaar de hand schudden.Har06 schreef:Van mij mogen ze op de autobanen onbeperkt racen, echter de milieufreaks zijn daar op tegen.
2 weken geleden weer een 1000Km over de autobahn gereden en wat een genot.
En het dieseltje heeft er ook van genoten, hij klinkt minder rauw en is een stuk sneller geworden
Zelden kan je echt doorrijden, zoals het vroeger was.
Re: GroenLinks: 30 binnen de bebouwde kom
Gewoon auto's met een brandstofcel op waterstof, en die waterstof maken met elektriciteit uit kernenergie. Dan hebben we geen fijnstof, zwavel en roet uitstoot meer. Maar goed, kernenergie ligt ook niet zo lekker bij Groen links, ondanks het feit dat er door windmolens 200 doden/jaar vallen wereldwijd, tegen 0 door kernenergie.
Re: GroenLinks: 30 binnen de bebouwde kom
kernfusie is het antwoord, maar daarvan is de opbrengst voorlopig nog maar net genoeg om het apparaat zelf te laten draaien...
Komt ooit wel goed.. Dat we van de fossiele brandstoffen af moeten stappen lijkt me wel duidelijk.
En ja, WitteAngora, in Engeland. Men moet toch ergens een onderzoek doen? Ik denk dat de uitkomsten in Nederland vergelijkbaar zijn, dat er bij verkeersdrempels een hogere vervuilingsgraad is dan op de doorgaande wegen. Alles maar willen regelen is gewoon niet slim. Wil je van de vervuiling in de stad af, dan zul je het heel simpel moeten doen: afsluiten voor alle verbrandingsmotoren. Is het stadsbestuur ook ineens alle parkeergelden kwijt, dus dat gaat em niet worden. Het draait uiteindelijk WEER om geld...

En ja, WitteAngora, in Engeland. Men moet toch ergens een onderzoek doen? Ik denk dat de uitkomsten in Nederland vergelijkbaar zijn, dat er bij verkeersdrempels een hogere vervuilingsgraad is dan op de doorgaande wegen. Alles maar willen regelen is gewoon niet slim. Wil je van de vervuiling in de stad af, dan zul je het heel simpel moeten doen: afsluiten voor alle verbrandingsmotoren. Is het stadsbestuur ook ineens alle parkeergelden kwijt, dus dat gaat em niet worden. Het draait uiteindelijk WEER om geld...
Re: GroenLinks: 30 binnen de bebouwde kom
Geen idee of dat cijfers zijn die daadwerkelijk kloppen, of afkomstig zijn van kernenergie lobbyisten.sjohie schreef: Maar goed, kernenergie ligt ook niet zo lekker bij Groen links, ondanks het feit dat er door windmolens 200 doden/jaar vallen wereldwijd, tegen 0 door kernenergie.
Vast staat dat risico op zeer grote ramp bij wind energie niet bestaat.
Behalve kernfusie is kernsplijting met thorium ook alternatief. Dit is nooit goed onderzocht, omdat de techniek niet bruikbaar/nodig was voor kernwapens
Re: GroenLinks: 30 binnen de bebouwde kom
16again schreef:Geen idee of dat cijfers zijn die daadwerkelijk kloppen, of afkomstig zijn van kernenergie lobbyisten.sjohie schreef: Maar goed, kernenergie ligt ook niet zo lekker bij Groen links, ondanks het feit dat er door windmolens 200 doden/jaar vallen wereldwijd, tegen 0 door kernenergie.
Vast staat dat risico op zeer grote ramp bij wind energie niet bestaat.
Behalve kernfusie is kernsplijting met thorium ook alternatief. Dit is nooit goed onderzocht, omdat de techniek niet bruikbaar/nodig was voor kernwapens
oeps : treed bovenstaande op bij de snelheden binnen de bebouwde kom, blijf bij de topic svp

Re: GroenLinks: 30 binnen de bebouwde kom
Dat is wel heel erg kort door de bocht. Alleen de ramp in Tsjernobyl had volgens de meest conservatieve schattingen al 4000 doden tot gevolg en op de lange duur nog heel wat meer. En dat is maar één van de 'ongelukjes'. Maar dat is OT.sjohie schreef:ondanks het feit dat er door windmolens 200 doden/jaar vallen wereldwijd, tegen 0 door kernenergie.
Net als de discussie over drempels en andere obstakels, trouwens. Lagere maximumsnelheid is iets anders dan meer drempels. Je kunt je zelfs voorstellen dat een lagere algemene maximumsnelheid tot minder obstakels kan leiden. Als bij de mensen het op termijn vanzelfsprekend wordt dat je binnen de bebouwing 30 rijdt, dan hoeft dat veel minder geforceerd te worden afgedwongen.
Re: GroenLinks: 30 binnen de bebouwde kom
ze gaan er anders wel flink mee aan de slag..daar in het oosten16again schreef:...kernsplijting met thorium ook alternatief. Dit is nooit goed onderzocht, omdat de techniek niet bruikbaar/nodig was voor kernwapens
Thorium biedt voordelen ( check het zelf )..maar we dwalen af..
Re: GroenLinks: 30 binnen de bebouwde kom
We?? dwalen af?53078 schreef:..maar we dwalen af..


-
- Berichten: 33028
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: GroenLinks: 30 binnen de bebouwde kom
O ja, dat is hier verderop ook. En ook zo leuk: als iedereen die voorrang heeft nog even van zijn recht gebruik wil maken, zodat de boel tussen die doorgangen mudjevol zit en niemand nog een kant op kan.tenormin schreef:We?? dwalen af?53078 schreef:..maar we dwalen af..Wat @kweenie schrijft is wel zo: hier in de Gemeente zijn ze de meeste "lanceringen" weer aan het verwijderen; maken op die plekken 1 doorgang per auto: met de bijbehorende borden, dan mag de ene kant eerst; dan de andere kant. Dus eigenlijk naaimachinewerk: zigzaggen. Zo leuk op de binnen weggetjes.
Re: GroenLinks: 30 binnen de bebouwde kom
ahhh, wij springen gewoon op de crossmotor...door de landerijen is sneller.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: GroenLinks: 30 binnen de bebouwde kom
?
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: GroenLinks: 30 binnen de bebouwde kom
Ik zou bijna mijn nickname veranderen in moeder is recht(s)moederslink schreef:@wa...aso hè , al die verkeershufters? Allemaal hebben ze " rechten ".......
ik zou willen dat de mens eens wat meer hun gezond verstand aanspreken ...wat toleranter worden...wat minder/ geen korte lontjes....wat aardiger.....maar dat is een utopie en ik dwaal af ; ad andere kant ook weer niet , als bovenstaande zou gebeuren zouden die nw verkeersregels niet eens nodig zijn!


-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: GroenLinks: 30 binnen de bebouwde kom
?
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: GroenLinks: 30 binnen de bebouwde kom
Nee hoor, hou petje maar op: als bijrijdster. Maar wel met Sir Sterling Moss.moederslink schreef:Stoer , autocoureur! Petje af!


-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: GroenLinks: 30 binnen de bebouwde kom
?
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: GroenLinks: 30 binnen de bebouwde kom
Knap hoe jullie de regel verboden te chatten constant weten te overtreden. Petje af 

Re: GroenLinks: 30 binnen de bebouwde kom
You are right: keep your cap on!swaen schreef:Knap hoe jullie de regel verboden te chatten constant weten te overtreden. Petje af