LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] analoog televisie kijken

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
ciske

Re: analoog televisie kijken

Ongelezen bericht door ciske »

Als jij het verschil niet ziet tussen SD en HD dan mankeert er of wat aan je ogen (niet vervelend bedoelt), of wat aan de bekabeling of wat aan de instellingen of kwaliteit van je tv.
ik zie het verschil wel, maar vind het niet noemenswaardig. Bij upc zitten de HD zenders trouwens ergens rond kanaal 78 , niet echt een aanrader.

ciske

Klopt , maar ik wil never nooit de Horizon box , die mogen ze houden.

berend67

Ongelezen bericht door berend67 »

Josephien12 schreef:Kijk en luistergeld is afgeschaft.
Kijk en luistergeld is niet afgeschaft. Zit in je loonbelasting.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

MichielFRL schreef:Analoog of digitaal of digitaal HD is een wereld van verschil (bij UPC althans).
Het analoge signaal is een omgezet digital signaal. Kijk je analoog, dan heb je de nadelen van elk systeem.
Die omzetting doet UPC (althans in region Rotterdam) op belabberde wijze. (schuine lijnen zijn rafelig door aliasing)
Digitenne beeld waardeer ik fors beter dan UPC analoog.
Vertel de digitenne ontvanger wel dat je 16:9 TV hebt, anders gaat de digitenne ontvanger net zo schalen als UPC voor het analoge signaal doet.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Als jij het verschil niet ziet tussen SD en HD dan mankeert er of wat aan je ogen (niet vervelend bedoelt), of wat aan de bekabeling of wat aan de instellingen of kwaliteit van je t.v.
Dat roept Ciske al jaren dat ze geen verschil ziet tussen analoog en (HD) digitaal :lol:

16again

Ongelezen bericht door 16again »

vogels schreef:Als jij het verschil niet ziet tussen SD en HD dan mankeert er of wat aan je ogen (niet vervelend bedoelt), of wat aan de bekabeling of wat aan de instellingen of kwaliteit van je t.v.
...of kijkafstand is simpelweg te groot voor de gebruikte TV, waardoor extra detail niet waarneembaar is

ciske

bprosman schreef: Dat roept Ciske al jaren dat ze geen verschil ziet tussen analoog en (HD) digitaal :lol:
So what? ik vind dat mensen echt een drama maken van analoog.
Het is bagger, shi/t en weet ik veel wat voor meer termen, je kan ook overdrijven. Mensen zijn in deze tijd veel te veel verwend. Alles moet snel , digitaal en weet ik veel wat voor zooi niet meer. Tevreden zijn er nog weinig.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

vogels schreef:
witte angora schreef:Maar dit topic gaat eigenlijk over analoog kijken. En ik zie op mijn beeldbuis van een jaar of 8 eigenlijk het verschil niet tussen analoog en digitaal.
Dat klopt, dus digitaal kijken op zo'n oude bak is totaal zinloos. Enige voordeel is meer zenders. Maar je ziet toch zeker wel het verschil tussen de kwaliteit van jouw oude t.v. en de nieuwe LED t.v.'s?
Beetje lastig vergelijken, omdat de LED's in de winkel staan. Ik heb ze dus niet naast elkaar staan.

Ik moet wel zeggen (ben laatst wel wezen kijken) dat het lijkt of het beeld van LED's helderder is. Maar of het zoveel scherper is? Bij LED's zie ik ook wel onvolkomenheden in het beeld, een soort schaduw zeg maar, of een beetje een 'sleepeffect'. Alleen stilstaand beeld is volkomen zuiver, zo gauw er beweging is zie je een hoop details heel eventjes weer verdwijnen. En dat heb ik dus bij mijn accubak niet.

Er zal heus wel een keer een platte buis komen, om de eenvoudige reden dat er meer mogelijkheden zijn. Zoals programma's via internet op een USB-stick zetten, en dan op de TV inpluggen. Uitzending gemist is ook wel een aardige optie voor een tv; computerscherm is toch wat klein. Plus dat ik met een LED scherm nét een maatje groter scherm kan nemen.

Om geld te besparen hoef ik het niet te doen; dat ene uurtje per dag dat de tv aan staat is het stroomverbruik van die glasbak niet zoveel hoger dat het een investering van 300+ euro rechtvaardigt.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook ik heb een platte tv en HD maar die zitten bij mij ook va 70 , Ciske ; vaak vergeet ik gewoon te zappen van 1 naar 71 dus , kun je nagaan , ook ik zie amper het verschil , en heb heel goede ogen en ook de afstand bank-tv is helemaal goed.
Dus ik ben ook tevreden..... :D

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

/
Laatst gewijzigd door moederslink op 27 jul 2015 01:21, 1 keer totaal gewijzigd.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

ciske schreef:
moederslink schreef:Ook ik heb een platte tv en HD maar die zitten bij mij ook va 70 , Ciske ; vaak vergeet ik gewoon te zappen van 1 naar 71 dus , kun je nagaan , ook ik zie amper het verschil , en heb heel goede ogen en ook de afstand bank-tv is helemaal goed.
Dus ik ben ook tevreden..... :D

Hier ook hoor, dik tevreden , al die onzin hoeft van mij niet :D
Maar je betaald er voor, dat is net het punt van TS.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Tussen de analoge ontvangst van een goede beeldbuis tv en digitale (niet hd) tv hóeft niet veel verschil te zitten. En zelfs hd hoeft niet altijd een heel duidelijke verbetering te geven, op het formaat van de meeste beeldbuis tv's. Natuurlijk wel als je een tv van een meter hebt...

Het is eerder andersom, dat de kwaliteit van de ontvangers die tegenwoordig in (platte) tv's worden gestopt zo beroerd is dat je haast niet aan digitaal ontkomt.

Maar digitale tv heeft meer voordelen dan de beeldkwaliteit. Voor mij was vooral het veel uitgebreidere pakket zenders waar je voor kunt kiezen van belang. (en de mogelijkheid die der ontvanger biedt om te pauzeren en op te nemen). Dus nog jarenlang genoten van de oude bak met digitale tv.

eezacque

Ongelezen bericht door eezacque »

Josephien12 schreef:Kijk en luistergeld is afgeschaft.
Wat vroeger per kijk- en luistergeld werd betaald, wordt tegenwoordig uit belastingopbrengst betaald.
We betalen er met ons allen voor, dus kunnen we maar beter kijken en luisteren...

ciske

Laat TS er lekker van genieten.

eleven

ciske schreef:Laat TS er lekker van genieten.
Van wat moet TS genieten?

Jij bent de weg kwijt, want hij schrijft in zijn OP dit:
Ik heb geen abonnement en nu willen ze mijn adres gaan afsluiten.

ciske

Nogmaals zolang het signaal er op staat , veel plezier er mee. :wink:

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

ciske schreef:

Maar dan ook niet gaan piepen als het signaal afgesloten is.

eleven

Josephien12 schreef:
ciske schreef:

Maar dat is juist het probleem van TS, ook begrijpen sommige het niet.

ciske

Josephien12 schreef:

Dat vind ik van TS wel meevallen.

frummel

Ongelezen bericht door frummel »

Is dat waar? Betaal je kijk en luistergeld via je loonbelasting? Als dat waar is mogen ze niet eens afsluiten.

Gesloten