| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] megapool
-
yvonne maria [[email protected]]
Re: megapool
Megapool;Garantie reparaties van uw tv, video, camera of plasma kunt u inleveren bij TVA Service Center te Almelo; Twentelaan 2,7609 RE tel;0546-851212 fax;0546-853338 www.tvaservice..nl [email protected] Geautoriseerd voor; PHILIPS,SONY,JVC,GRUNDIG,SHARP,PANASONIC. NB;Ook voor 4 jaars Beeldbuisgarantie van Philips tv's
-
loeke rietel [[email protected]]
:Ik heb ook een koelkast gekocht bij Megapool, wasdroger, wasmachine en ook mijn dochter heeft een TV gekocht met die extra plus garantie. Mijn koelkast werd afgekeurd want hij begon te roesten en verschillende onderdelen vielen er gewoon los vanaf. Ik mocht toen een andere koelkast uitzoeken, maar doordat het inmiddels euro tijd was geworden is alles extra duur geworden en kon ik op dat moment geen keolkast vinden die de zelfde formaat had als die ik op dit momenthusi hebt staan. Toen ik er wel een zag een Smasung, hadden ze die niet in het filiaal van Almere ik moest dus wachten en wacht nog steeds. Helaas Megapool is faILLIET EN WIJ, DIE MET VEEL PIJN EN MOEITE DE SOULLEN BIJ ELKAAR HEBBEN GESPAARD(GELEEND) (
-
shagie [[email protected]]
Ik ben geschrokken van het omvallen van megapool, ik ben medeschuldig (klinkt wat zwaar), ik denk dat met mij vele honderden mensen voor de expertise bij expert komen. ik zocht een combi magnetron, ik ben naar electroworld geweest en ging toen naar expert, ben geweldig goed geholpen met echte warenkennis. Ik was er nog niet over uit omdat ik de prijs toch wat hoog vond. Ik ben daarna naar de mediamarkt gegaan en hoewel ik er slechte zelfs zeer slechte voorlichting kreeg heb ik de combi (die expert mij had uitgelegd en aanbevolen) daar gekocht. Dit omdat hij daar tien euro goedkoper was. Ik ben dus schuldig, maar is niet net zozeer de leverancier van de goederen schuldig, moeten zij niet zorgen dat hun produkten uitsluitent te verkrijgen zijn bij bekwame winkels, moeten zij niet zorgen dat winkels als de media markt met slechte service niet worden beloont door een (stomme) klant als ik....
-
anton4511 [[email protected]]
15 maart mijn Philips DVD-recorder voor de derde keer binnen een jaar aangeboden voor reparatie. (Type: DVD DR880). Deze zou bij Philips aangeboden worden ter afkeuring en ik zou dus een nieuwe krijgen. Bij Philips is bekend (volgens de verkoper van Megapool) dat bovengenoemd type van slechte kwaliteit is, dit klopt ook meer mensen met bovengenoemd apparaat hebben er problemen mee. heb er toen nog 700 euro voor betaald. Wat gaat er nu gebeuren?????????
-
ex-megapoolmedewerker
Adres curator: Nysingh, Dijkstra en De Graaff Advocaten en Notarissen t.a.v. Mr Brandsma Postbus 10100 7301 GC Apeldoorn
-
Ex megapooler
Vandaag hebben een massa ontslag gekregen. vandaar dat ik op internet wat aan het sufen was. naar dingen zocht over megapool. zo kwam ik op deze site terecht. Vind het het verschrikkelijk om de verhalen te lezen over de mensen die producten gekocht en betaalt hebben en die nog niet uit geleverd zijn. wij wisten dat het niet goed ging met megapool. Maar dat het zo zou gaan had ik in ieder geval niet verwacht. hoop dat er een goede oplossing komt voor de mensen die gedupeerd zijn.
-
Gast
@gast Winkels vragen om aanbetalingen omdat er altijd van die ukels zijn die na een bestelling hun bestelling niet af komen halen en de winkel dus met die troep komt te zitten (wat vaak specifiek voor een bepaald type apparaat is besteld en dus alleen op dat bepaalde merkje past) en dit in feite zo boven de prullenbak kan houden. Zie je meteen in waarom een winkel vaak om een aanbetaling vraagt. 
-
angelab [[email protected]]
Ook ik heb zondag een wasmachine gekocht en volledig betaald. Ben ik nu alles kwijt dankzij die oplichterspraktijken van hun?
-
personeel [[email protected]]
Hoezo oplichterspraktijken? Als een bedrijf failliet wordt verklaard door een wanbeleid van de direktie zijn ze dan aan het oplichtten? Natuurlijk denkt iedereen aan zichzelf, en als je net een aanbetaling hebt gedaan op een reservering of order is dat geheel aan jezelf te wijten. In Nederland is men nergens toe verplicht, dus ook niet om aan te betalen. Ook al werd het nog zo aardig of 'dwingend' gevraagd door de verkoper, je kunt nog altijd zelf beslissen. Je bent nergens toe verplicht!!!Het is dus geheel uw eigen schuld dat je mogelijkerwijs uw aanbetaling kwijt bent.Ik als (nu ex)medewerker van Megapool betreur het ten ergste wat er allemaal gebeurt is, maar om ons nou als oplichters te bestichtten is wel erg grof! Ons valt niks te verwijten. Maar dat er nu 900 man op straat staan, daar hoor je niemand over! Ik heb hele leuke en lieve reakties gekregen omtrent de hele gebeurtenis, van heel veel vrienden,kennisen en familie heb ik heel veel steun gekregen, maar als ik dan een telefoontje krijg met de vraag hoe het nu gaat met die reparatie die een kennis bij mij had ingeleverd en terloops 'vergeet'om te vragen hoe het nu met mij gaat, gooi ik de haak er op! Het is toch altijd hetzelfde: ikke,ikke,ikke en de rest kan..........
-
koen
Beste 'personeel', Ik denk dat je het eerder geschreven bericht verkeerd opvat. Je maakt mij niet wijs dat DE DIRECTIE van Megapool op vrijdag -toen ik mijn spullen kocht- nog niets wist van de komende surceance en nu dus faillissement. Wat mij betreft zitten de consumenten en het personeel in "hetzelfde schuitje" als het DAAR om gaat. Je baan verliezen is natuurlijk volledig anders en ik wens een ieder veel succes en sterkte bij het vinden van een nieuwe baan. *********************** Verder wil ik nog kwijt dat ik me behoorlijk irriteer aan mensen die nu ineens gaan zeggen "ach, je gaat toch ook niks aanbetalen! het is je eigen schuld!". HOU TOCH OP! alsof ik wist dat een aanbetaling vrijwillig was! ik koop toch niet elke dag witgoed of iets anders twv 2000 Euro!. Wat kan er nou fout gaan als je aanbetaald? Faillisement, ja duidelijk, maar dat is ZO 'uniek' dat de kans extreem klein is dat je als consument in deze positie zit. Je denkt er niet eens aan. Megapool leverde en verkocht elke dag en ik -en anderen met mij- zitten er NET op het verkeerde moment tussen. Eigen schuld? hou toch op! Koen
-
bianca76 [[email protected]]
Niets ten nadele van het personeel, maar hoe kan je het als directie verkopen om op koopzondag open te zijn, geld binnen te halen en vervolgens binnen 24 uur te zeggen: Pech gehad!! En was betreft de plusgarantie: dit is echte oplichting. Ik heb in het verleden spullen gekocht bij o.a. dixons en prijstopper. Hier heb ik ook een verzekering afgesloten. Het verschil naar nu blijkt is dat deze eerlijke zaken het geld onderbrengen bij een verzekeringsmaatschappij waarmee ik nu een overeenkomst heb. IK heb een afspraak met de verzekeraar waar ZIJ buiten staan. Het idee van een verzekering bij Megapool blijkt nu een "potje" te zijn waar de "goede lieden" het geld instorten (van mij zo'n 500 euro) op eigen rekening en waarmee ze hopen de kosten te kunnen dekken van de benodigde reparaties de komende jaren. Dit is nooit duidelijk gemaakt dat het hier ging om een "spaarservice" in plaats van een echte garantie. Ik hoop dat de curatoren dit "potje" kunnen overdragen aan de rechtmatige eigenaren, de consument, in de vorm van overdracht aan de eventuele nieuwe kopers. Het blijft wrang om te weten dat dit "potje"en de rest van het eventuele geld gaat naar de grootste schuldeisers namelijk de nederlandse belastingdienst (alsof ik niet genoeg betaald heb) en de leveranciers als de philips en de samsung (waar als ik straks om COULANCE vraag bij het maken van hun kapotte product dat dan schijnbaar niet eens de 5 jaar heeft gehaald) naar alle waarschijnlijkheid ook zeggen pech gehad beste consument.
-
Voddejood [[email protected]]
Ben ook [gelukkig] ex-medewerker van Megapool. Heb hier enkele jaren gewerkt vond het een fijn bedrijf om voor te werken, salaris en onkosten werden altijd netjes op tijd betaald.Toch had ik ook zoiets van dit kan nooit goed gaan [heb tenslotte al 18 jaar ervaring in deze electrodetailhandel]. Niets was teveel, bij personeelsmeetingen werd er niet op een dubbeltje meer of minder gekeken, uitgaven hoefden niet v.t.v. overlegd te worden met een regiomanager, overname van Horn in 2000 [hier werden nogal wat lijken in de kast aangeftroffen], de 10 jaar geld terugactie die in januari 2001 uitbetaald moest worden [hier heeft het bedrijf een volledige miscalculatie mee gemaakt want er kwamen véél meer consumenten met hun certificaat als waar men op gerekend had] en de hautaine houding van wij zijn de grootste dus ..... Inspelen op de marktveranderingen [lees: nwe aanbieders zoals Media Markt] werden volledig in de lucht geslagen; oude winkels; oud interieur;etc. De laatste jaren was er een groot verloop in de "top" v/h bedrijf ook hieruit kon je opmaken dat het niet klopte. Heb begin dit jaar de handdoek gegooid omdat mijn verstand mij zei dat het fout zou gaan en wie wil werken komt altijd wel weer aan de bak en zo ook ik. Vind het in en in triest wat er op dit moment gebeurt met mijn ex-collega's cq vrienden. Het kwalijkste vond ik nog gisteren [donderdag 08-04], het personeel word verzocht om op een locatie in Zutphen om 14:00 uur te verschijnen waar nadere mededelingen gedaan zouden worden. Elk beetje verstandig individu weet dan dat personeel van heinde en verre moet komen om daar op tijd aanwezig te zijn. En dan luister je je naar de radio rond de klok van 1-en en dan hoor je dat Megapool failliet verklaart is. Hadden ze hier nou niet even mee kunnen wachten tot het moment dat al het personeel in Zutphen werd toe gesproken ???? Ik wens al mijn ex- collega's sterkte in deze omstandigheden en hoop voor de consument die afhankelijk is van Megapool [reparaties, aankopen, etcc] dat die niet aan het korste eind trekken.[/b]
-
richard65
ik weiger standaard om aanbetalingen te doen in elke winkel .als ze het dan toch willen betaal ik hooguit 10 euro .als ze dan failliet gaan of wat dan ook is het jammer als je je geld kwijt bent .maar ja het is maar tien euro en geen honderd of honderden euros zoals nu veel klanten van megapool overkomen is. ik zou met nadruk willen zeggen mensen betaal nooit aan of maar een gering bedrag en vooral geen volledige betaling van het artikel er is al zovaak over gewaarschuwd door de diverse consumenten progammas en nog doen jullie of er niks kan gebeuren en je ziet het bewijs is er weer weer zijn er veel mensen die nu een probleem hebben eigen schuld dikke bult dus vind ik en voor de mensen die in de winkels werkten sterkte en probeer er wat van te maken alleen die managers van het hoofdkantoor die moeten ze aanpakken die hebben door mismanagement megapool aan hun einde geholpen afz richard uit tilburg
Het is toch weer schunnig wat gebeurt, mensen die zondag nog [aan] betaald hebben. De directie moet toch geweten hebben wat ging gebeuren. De enige oplossing volgens mij, voor dit soort luche praktijken is, om ook de directie,s flink aan te pakken. Neem ze hun villa en mercedes af, laat ze ook pijn lijden. Niet alleen de gewone man, die steeds de dupe wordt. Bij ons in de stad was pas een megapool verbouwt, nadat ze failliete horn hadden overgenomen. zaak 3 x zo groot gemaakt. pas 2 weken heropend, met veel aanbiedingen, dus veel kopers, die nu de gebeten hond zijn. Nogmaals, pak de directies eens aan.
-
lidibox [[email protected]]
Iemand zei mij dat de bank de grootste schuldeiser is. Maar als wij,de gedupeerde klanten,ons nou verenigen,zouden wij dan niet de grootste kunnen zijn? Is dat mogelijk? Om ons te verenigen?
-
lidibox [[email protected]]
Het is jammer te lezen dat medewerkers of ex medewerkers zich aangesproken voelen wanneer wij(de gedupeerde klanten) zich uitlaten op uw site in de zin van "oplichters.Natuurlijk bedoelen we daar de medewerkers niet mee.Die krijgen nota bene geen salaris.Of te wel zijn dus ook honderden euros per persoon opgelicht. Nee we bedoelen die mensen die willens en wetens hier al langere tijd naar toe gewerkt hebben.En dan te denken van :EErst failliet en dan in afgeslankte form en met hier en daar een aanpassing gewoon weer verder gaan.Nou ik moet het nog meemaken dat niet heel Nederland dan opstaat om zijn of haar spullen weer op te komen halen. Ik wens ons allen veel sucses.
Heb zelf enkele service verlengings garanties van helaas de Megapool B.V. zelf (wist niet dat er een optie was om ook deze garantieverlengng bij een reguliere verzeringsmaatschappij af te sluiten via Megapool). Het betreft 5 garanties die pas 1 jaar oud zijn en ook ik en mijn moeder zullen hier niets van terug zien. De optie zelf contact op te nemen met de fabrikant vind ik vergaand. Hoe stuur je een koelkast of tv op? Zou het niet mogelijk zijn dat de franchise ondernemingen zo coulant zijn dat ze de tussenpersoon blijven voor de ex megapool klant en de fabrikant. Tenslotte is het geen oneindig verhaal en hebben ook zij zelf klanten met een Megapool verzekering die zij zelf aan hun klanten verkocht hebben. Op deze wijze zou anders ook rechtsongelijkheid ontstaan dat klanten gekocht bij een franchise van megapool (wat op dat moment Megapool is) wel nog 5 jaar geholpen zouden worden en klanten van Megapool die gesloten zijn niet. Een klant kon niet van te voren weten wat nu een franchise is en wat niet. Ik vind dus dat de verzekeringsmaatschappijen dit voor de Megapool klanten dienen op te lossen al is het via de franchise, die deze coulance moeten tonen en die tenslotte ook aan de Megapool klanten hebben verdiend. Mo
-
winni
de mensen die nu problemen hebben met hun app. kunnen goed terecht bij de filiaale EXPERT ,zij helpen de mensen die ,waar de app. stuk of stuk kunnen gaan voor U op te lossen
-
janny van stee [[email protected]]
Daar wij in het verleden altijd heel goed zaken hebben gedaan met Megapool had ik voor mijn man een radio gekocht voor zijn verjaardag. Daar er wat aan makeerde is hij 3 dagen voor het faillissement opgestuurd om te worden hersteld. Hoepen nu maar dat we er nog iets van terugzien, wi had dat gedacht van zo'n grote firma