Pagina 3 van 3

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Geplaatst: 30 apr 2004 13:58
door *Piettrucker*
Beste Jan K.

Ik wens je veel sterkte met het oplossen van jouw probleem met deze telefoonprovider. Zoals ik al aangaf (in wat onduidelijk Nederlands), die van heb ik op eigen wijze opgelost. De verzekering heeft inmiddels de schade uitbetaald en ik heb nu een andere simkaart. :D

Groeten Piet (de domme boer uut Groningen)

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Geplaatst: 30 apr 2004 14:59
door 16again
In dit topic wordt erg veel gewicht toegekend aan de algemene voorwaarden.
Bedenk echter dat een ondernemer niet zomaar alles in de AV op kan nemen om van lastige klanten af te zijn!
Voor details werking AV zie:
http://www.advocatenvanriet.nl/docs/alg ... aarden.doc

De wet gaat altijd boven de AV.
Uit het burgerlijk wet boek betreffende consumentenkoop:
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet hoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

Uiteraard voldoet een telefoon waar je niet mee kan bellen niet aan de verwachting van de consument. Tevens zie ik in de brochure op internet
http://www.t-mobile.nl/global/media/pdf ... 0250_a.pdf
geen waarschuwing staan dat landelijke dekking ontbreekt, terwijl die landelijke dekking datgene is wat de consument anno 2004 mag verwachten.

Tip aan de Topic Starter
-Op locaties waar je niet kunt bellen moet je mbv vrienden/kennissen gelijktijdig meerdere toestellen van andere aanbieders testen. Indien de overige toestellen gewoon werken, dan zijn externe storingen/atmosferische omstandigheden uit te sluiten. Vervolgens moet je dan een brief sturen waarin je de provider de gelegenheid geeft om deze dekking binnen een maand te verbeteren, met opschorting van de betalingsverplichting. Vermeld tevens dat je, zonder verbetering van de verbinding, je de overeenkomst ontbindt na die maand.

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Geplaatst: 30 apr 2004 15:31
door Jan (K)
Vervolgens moet je dan een brief sturen waarin je de provider de gelegenheid geeft om deze dekking binnen een maand te verbeteren, met opschorting van de betalingsverplichting. Vermeld tevens dat je, zonder verbetering van de verbinding, je de overeenkomst ontbindt na die maand.
Geacht forumbezoeker,

Jij bent de een van de weinigen, die konkreet met informatie komt, informatie die inhoudelijk relevant kan zijn. Bedankt voor de genomen moeite, ik zal dit doornemen.

Groeten van Jan.

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Geplaatst: 30 apr 2004 15:38
door ??
De wet gaat altijd boven de AV.
Uit het burgerlijk wet boek betreffende consumentenkoop
Pommetje :shock:

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Geplaatst: 30 apr 2004 16:46
door gertkel
Op locaties waar je niet kunt bellen moet je mbv vrienden/kennissen gelijktijdig meerdere toestellen van andere aanbieders testen. Indien de overige toestellen gewoon werken, dan zijn externe storingen/atmosferische omstandigheden uit te sluiten
Ik bezit zelf ook een Vodafoon- toestel, zakelijk, en heb dit toestel zelfs kunnen gebruiken tijdens werkzaamheden onder een betonnen vloer. Tijdens installatiewerkzaamheden, moest ik met een collega overleg voeren en dit ging prima met de GSM. Dat men de binnenshuis dekking niet kan garanderen, is dan volgens mij een tegemoedkoming aan providers, die deze dekking dan meestal ook niet willen/kunnen geven. Zoals ook de PTT, die kan bij een vaste aansluiting toch ook geen dekking garanderen van meer dan 150 meter rond je huis. Dit is ook aannemelijk en begrijpelijk en je hoort hierover dan ook geen mens klagen.

-Trouwens Piet trucker, goeie grap :D

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Geplaatst: 30 apr 2004 18:17
door dedichter
Ooh T-Mobile

Jij provider met zulke mooie ogen
Wat kijken ze overtuigend en ook zo blij
Mensen worden hiervan zo opgetogen
Bellend medemens in een wereld oh zo vrij
De ene wordt geprezen de andere kleurt zich rood
Providertje Providertje verdien je hiermee het brood
In een land met eerlijke strekking
Gaan wij ten onder aan overvloedig gelul
Geef men daarom geen landelijke dekking
Of is dit flauwekul
Groot geld verdienen belangrijk en oh zo fijn
Het gezond verstand gebruiken indien nodig
Dit zou zo goed voor u voor mij kunnen zijn
Ik wil zo graag toch kunnen bellen met wie ik eigenlijk ook maar wil
Blijkt toch met u diensten het verraderlijk stil
Er is maar een ding wat eigenlijk nu nog rest
Dat is providertje doe toch eindelijk eens je best
Zet al die kritieken nu eens op een rij
Misschien worden eindelijk je lieve schaapjes weer vrolijk en oh zo BLIJ

Piet

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Geplaatst: 30 apr 2004 20:24
door Karel vd W
heb je, voordat je het 2-jarige contract tekende, gecontroleerd of je op de plekken waar je vaak wilde gaan bellen, ook KON bellen?
Beste Pommetje,

Wat voor larie lees ik nu weer.
Jouw reactie van eerst controleren of de ontvangs van een "willekeurige" provider wel ontvangst heeft.
Ik, als vissersman, die vaak bij de doggersbank vist, moet ik eerst daarna toe gaan zwemmen om te controleren of ik wel ontvangst heb?.
Dus jouw opmerking van eerst controleren, dan aanschaffen gaat niet op.
Jouw tweede opmerking, eerst auto huren, vervolgens niet kunnen krijgen gaat niet op.
Eerst rijbewijs tonen en dan pas auto!!!!.
Terug te komen, op jouw context aangaande jouw antwoord naar deze klant toe, is mijn inziens niet relevant daar wij het hier over telefonie e.c. hebben.
Maar deze klanten met hun op- en aanmerkingen klinkt mij niet onbekend in de oren "mijn telefoon overboord gemieterd".
Nieuwe provider tot tevredenheid.

Hopende dat ik een nuttige bijdrage kan leveren aan deze discussie, met vriendelijke groet Pieterman.
PS. Pommetje als je niet weet wat dit is, ga er vooral niet op staan!!!

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Geplaatst: 01 mei 2004 10:40
door gast001
Eerst rijbewijs tonen en dan pas auto!!!!.
Je moet dit vermoedelijk lezen in de context van het verhaal.

Wat Pommetje probeerd duidelijk te maken is namelijk dit:
Dat de telefoonaanbieder eerst maar eens moet aantonen, dat het toestel in jouw geval ook gebruikt mag of kan worden.
Voldoet hij aan die gestelde voorwaarde, dat je dan pas moet je overgaan tot een overeenkomst.

PS. Wanneer er in een AV staat, dat men iemand met een stuk hout om de oren mag slaan, is hij zelfs ook in staat om dit in een "open" discussie vorm te geven.

Groeten Frederik Jan :D

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Geplaatst: 01 mei 2004 23:38
door Peter Jan (L)
Ik snap het niet, ik had ook problemen, een brief met duidelijke omschrijving van het probleem en het was zo geregeld.
Ze vonden het vervelend en boden hun verontschuldiging aan voor het ongemak.
Mochten ze in de toekomst het dekkingsproblemen wel hebben opgelost, zou ik hiervan schriftelijk op de hoogte worden gesteld.
Nee hoor, mijn petje af voor deze provider.
Als het probleem is opgelost, neem ik direkt weer T-MOBILE!!!

Mvg Peter J. :D

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Geplaatst: 02 mei 2004 11:59
door *Piettrucker*
Als het probleem is opgelost, neem ik direkt weer T-MOBILE!!!
Klinkt mooi :!: :!:

Groeten Piet

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Geplaatst: 04 mei 2004 18:53
door !! Rudy
Gewoon niet meer betalen en een klein adressenbestandje aanmaken op je computer, dit voor het toesturen van E-mail- bloemetjes.

Groeten Rudy :D

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Geplaatst: 31 mei 2004 21:42
door Gast
:evil:

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Geplaatst: 16 jun 2004 20:38
door Gast
T-mobile the best