| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kosten indentiteitskaart belachelijk hoog
Re: Kosten indentiteitskaart belachelijk hoog
Dat geeft toch niet , ID kaart is gratis. Korting/ gratis daar zijn veel Nederlanders gek op ,
Toen de kaart 5 jaar geldig was, waren de kosten onder de 30 euro. Nu de kaart 10 jaar geldig is, kost deze opeens bijna het dubbele om te maken?? Ik geloof er niets van. Nu de kaart niet elke 5 jaar vernieuwd wordt, lopen de gemeentes 50% inkomsten mis. Het is gewoon een van de zoveelste melkkoeien van de overheid. Geldt trouwens ook voor het paspoort. "Wacht maar bij de balie. U wordt zo gemolken!"
Dat standpunt las ik meer dan een jaar geleden ook al in dit topic. Wat is na een jaar radiostilte de toegevoegde waarde?Al Chart schreef:Toen de kaart 5 jaar geldig was, waren de kosten onder de 30 euro. Nu de kaart 10 jaar geldig is, kost deze opeens bijna het dubbele om te maken?? Ik geloof er niets van. Nu de kaart niet elke 5 jaar vernieuwd wordt, lopen de gemeentes 50% inkomsten mis. Het is gewoon een van de zoveelste melkkoeien van de overheid. Geldt trouwens ook voor het paspoort. "Wacht maar bij de balie. U wordt zo gemolken!"
-
stofzuigertje
Per gemeente andere tarieven, bij mijn wel duurder maar nog lang niet dubbele.
-
renewouters
Ja, we hebben het zo ontzettend slecht in Nederland. En dan die ambtenaren die gewoon maar weer een salaris krijgen, op een kantoor mogen zitten met zo'n computer, wc, koffie, en ons op soepele wijze kunnen helpen aan reisdocumenten. Allemaal van onze centen. Schande! We zouden met z'n allen een veel beter land moeten gaan opzoeken om te gaan wonen.Al Chart schreef:Toen de kaart 5 jaar geldig was, waren de kosten onder de 30 euro. Nu de kaart 10 jaar geldig is, kost deze opeens bijna het dubbele om te maken?? Ik geloof er niets van. Nu de kaart niet elke 5 jaar vernieuwd wordt, lopen de gemeentes 50% inkomsten mis. Het is gewoon een van de zoveelste melkkoeien van de overheid. Geldt trouwens ook voor het paspoort. "Wacht maar bij de balie. U wordt zo gemolken!"
Wordt er even vergeten dat een identiteitskaart even wat anders is dan een simpel chipkaartje? Er staat hele andere data op en de techniek die erin verwerkt zit is een heel stuk veranderd de afgelopen jaren.
Ik had afgelopen zomer de dubieuze eer om een parkeerboete te krijgen op een Grieks eilandje. Pré tov Nederland is dat als je binnen 10 dagen betaald, de boete half geld is, nadeel is dat ik langs drie loketten, in 2 verschillende gebouwen, elk aan een kant van Zakynthos stad, moest, om de boete contant te betalen. Dan hebben die ambtenaren van het CJIB het toch een stuk beter geregeld hier in Nederland.renewouters schreef:Ja, we hebben het zo ontzettend slecht in Nederland. En dan die ambtenaren die gewoon maar weer een salaris krijgen, op een kantoor mogen zitten met zo'n computer, wc, koffie, en ons op soepele wijze kunnen helpen aan reisdocumenten. Allemaal van onze centen. Schande! We zouden met z'n allen een veel beter land moeten gaan opzoeken om te gaan wonen.Al Chart schreef:Toen de kaart 5 jaar geldig was, waren de kosten onder de 30 euro. Nu de kaart 10 jaar geldig is, kost deze opeens bijna het dubbele om te maken?? Ik geloof er niets van. Nu de kaart niet elke 5 jaar vernieuwd wordt, lopen de gemeentes 50% inkomsten mis. Het is gewoon een van de zoveelste melkkoeien van de overheid. Geldt trouwens ook voor het paspoort. "Wacht maar bij de balie. U wordt zo gemolken!"
Inderdaad > Gewoon salaris verlagen met 25 % ,kan ID kaart 15 % goedkoper . Win win situatie ,probleem opgelostrenewouters schreef:Al Chart schreef:T
Ja, we hebben het zo ontzettend slecht in Nederland. En dan die ambtenaren die gewoon maar weer een salaris krijgen, op een kantoor mogen zitten met zo'n computer, wc, koffie, en ons op soepele wijze kunnen helpen aan reisdocumenten. Allemaal van onze centen. Schande! We zouden met z'n allen een veel beter land moeten gaan opzoeken om te gaan wonen.
Ze kunnen dan ook alle toeleveranciers van de gemeente dat opleggen, lijden zij er niet onder, heb jij een goedkopere ID-kaart, win/win lijkt me? De werknemers bij die toeleveranciers moeten dan maar niet zeuren uiteraard.gosewijn schreef:Inderdaad > Gewoon salaris verlagen met 25 % ,kan ID kaart 15 % goedkoper . Win win situatie ,probleem opgelostrenewouters schreef:Al Chart schreef:T
Ja, we hebben het zo ontzettend slecht in Nederland. En dan die ambtenaren die gewoon maar weer een salaris krijgen, op een kantoor mogen zitten met zo'n computer, wc, koffie, en ons op soepele wijze kunnen helpen aan reisdocumenten. Allemaal van onze centen. Schande! We zouden met z'n allen een veel beter land moeten gaan opzoeken om te gaan wonen.