LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] brandstoftoeslag
Re: brandstoftoeslag
Wij gaan in maart 2006 met Malaysi airlines naar Nieuw Zeeland.
De oorspronkelijk ticketprijs van 1229,42 pp (incl luchthavenbelasting) is inmiddels al 2x met een brandtoeslag verhoogd, te weten 35.46 en 64.37 per persoon.
Dit betekent een verhoging van de reissom voor 4 personen van, inmiddels, 399,32 euro
Het is nog lang geen maart en we vragen ons af in hoeverre brandstoftoeslagen nog (kunnen) worden opgelegd. Hoe controleer je, zoals eerder aangegeven, waarvoor het geld gebruikt wordt.
De oorspronkelijk ticketprijs van 1229,42 pp (incl luchthavenbelasting) is inmiddels al 2x met een brandtoeslag verhoogd, te weten 35.46 en 64.37 per persoon.
Dit betekent een verhoging van de reissom voor 4 personen van, inmiddels, 399,32 euro
Het is nog lang geen maart en we vragen ons af in hoeverre brandstoftoeslagen nog (kunnen) worden opgelegd. Hoe controleer je, zoals eerder aangegeven, waarvoor het geld gebruikt wordt.
Re: brandstoftoeslag
Yolande,
Wanneer je ticket is geprint kan er geen brandstoftoeslagen meer bijkomen, dan geld de prijs die op het ticket komt te staan en deze prijs is altijd de prijs van het moment van printen. Zolang het ticket in optie staat kan er altijd een verandering in prijs plaatsvinden. Indien je alleen een ticket bij een reisbureau boekt is het raadzaam om deze meteen te printen zodat je zeker van je prijs bent. Tuurlijk kan je wachten en hopen dat de prijzen omlaag gaan, maar helaas gebeurt dit zelden. Mocht je het ticket bij een touroperator hebben geboekt in combinatie met hotels/tours, etc dan mag er tot 8 weken voor vertrek brandstoftoeslag geheven worden, binnen de 8 weken mag er geen toeslagen op de prijs meer komen, dit is dan in strijd met de ANVR voorwaarden.
Succes
Wanneer je ticket is geprint kan er geen brandstoftoeslagen meer bijkomen, dan geld de prijs die op het ticket komt te staan en deze prijs is altijd de prijs van het moment van printen. Zolang het ticket in optie staat kan er altijd een verandering in prijs plaatsvinden. Indien je alleen een ticket bij een reisbureau boekt is het raadzaam om deze meteen te printen zodat je zeker van je prijs bent. Tuurlijk kan je wachten en hopen dat de prijzen omlaag gaan, maar helaas gebeurt dit zelden. Mocht je het ticket bij een touroperator hebben geboekt in combinatie met hotels/tours, etc dan mag er tot 8 weken voor vertrek brandstoftoeslag geheven worden, binnen de 8 weken mag er geen toeslagen op de prijs meer komen, dit is dan in strijd met de ANVR voorwaarden.
Succes
Re: brandstoftoeslag
Beer,
een onjuist verhaal.
3 weken geleden in gecheckt op schiphol
de boardingpas konden wij ophalen bij een aparte balie a 10 euro per persoon, thuis de boekingspapieren nagekeken en yes het stond erin vermeld.
Geen enkel reisburo zal de tickets uitprinten, aangezien zij niet weten wat de vluchttijden zijn.
een onjuist verhaal.
3 weken geleden in gecheckt op schiphol
de boardingpas konden wij ophalen bij een aparte balie a 10 euro per persoon, thuis de boekingspapieren nagekeken en yes het stond erin vermeld.
Geen enkel reisburo zal de tickets uitprinten, aangezien zij niet weten wat de vluchttijden zijn.
Re: brandstoftoeslag
Weer fout Har. Je kent het spreekwoord van die klok en de klepel?
Dit gaat om een lijndienstticket en niet om een pakketreisje naar Turkije.
Lijndiensten weten altijd vooraf te tijden.( Uitzonderingen daargelaten)
Dit gaat om een lijndienstticket en niet om een pakketreisje naar Turkije.
Lijndiensten weten altijd vooraf te tijden.( Uitzonderingen daargelaten)
Re: brandstoftoeslag
G 7
Leuk dat je als mijn mentor wilt optreden.
Vluchttijden veranderen om de haverklap, zeker bij chartervluchten en niet alleen op Turkije.
De tickets voor lijndiensten ontvang te meestal 1 week tevoren
Leuk dat je als mijn mentor wilt optreden.
Vluchttijden veranderen om de haverklap, zeker bij chartervluchten en niet alleen op Turkije.
De tickets voor lijndiensten ontvang te meestal 1 week tevoren
Re: brandstoftoeslag
Tijden van lijndienstvluchten zijn al 11 maanden van te voren bekend. Bij hoge uitzondering kan het voorkomen dat deze tijden wijzigen. Lijndiensttickets worden door een reisbureau meten geprint als de klant alles voldaan heeft, zodat er geen naheffingen meer kunnen worden.
Dus G7 heeft helemaal gelijk, en is dus WEL een geode mentor!!
Dus G7 heeft helemaal gelijk, en is dus WEL een geode mentor!!
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 19 sep 2005 20:15
Re: brandstoftoeslag
Har, ik moet toch G7 bijvallen, in dit geval ben je abuis. Lijndiensttickets heb je al rap na vastzetten én betalen + uitprinten in handen. Zodra er geprint is komen er geen brandstoftoeslagen (of wat voor toeslagen dan ook!) meer overheen, allemaal braaf in de voorwaarden geregeld. Voorbeeldje? Mijn ticket naar Australië vorige maand heb ik in januar 2005 geboekt, betaald en laten printen. Alles gewoon via het reisbureau, geprint door de organisatie, binnen enkele dagen na mijn betaling al op de mat. Menige brandstoftoeslag is er sindsdien geweest, geen van allen aan mij doorberekend, omdát er reeds geprint is. Voorwaarden zijn daarin dus oa lijndienstvluchten, direct betalen en niet later, vastzetten dus geen open tickets etc.
Yolande; laat inderdaad je tickets zsm printen. Je moet dan al wel betalen (logisch), maar de prijs stijgt erna realistisch alleen nog maar.
Yolande; laat inderdaad je tickets zsm printen. Je moet dan al wel betalen (logisch), maar de prijs stijgt erna realistisch alleen nog maar.
Re: brandstoftoeslag
Als je je reis onderbrengt bij een reisorganisatie, kan het zijn dat de reisorganisatie het ticket niet meteen print, je kan dan een verzoek indienen bij de organisatie om het ticket te laten printen zodat er geen naheffingen meer kunnen komen. Nadeel is wel, wil je alter nog wat wijzigen aan bijv vertrekdatum dat dat niet meer kostenloos of zelfs helemaal niet meer kan. Het heeft dus zijn voor en nadelen!!!
Re: brandstoftoeslag
Har
Complete onzin wat je zit te verkondigen, lijndiensttickets worden op het moment van printen met naar het reisbureau gestuurd. Is het een e-ticket dan heeft het reisbureau het ticket meteen binnen en een ouderwets tickets duurt een aantal dagen.
Wat jij bedoelt zijn chartermaatschappijen, maar daarvoor gelden hele andere regels. Daarbij krijg je de tickets id een ca. 1,5-1 week van te voren.
Lijndiensttickets is gewoon het best om ze meteen te printen dan ben je tenminste 100% zeker avn de prijs. En helaas hebben chartermaatschappijen dit niet.
Complete onzin wat je zit te verkondigen, lijndiensttickets worden op het moment van printen met naar het reisbureau gestuurd. Is het een e-ticket dan heeft het reisbureau het ticket meteen binnen en een ouderwets tickets duurt een aantal dagen.
Wat jij bedoelt zijn chartermaatschappijen, maar daarvoor gelden hele andere regels. Daarbij krijg je de tickets id een ca. 1,5-1 week van te voren.
Lijndiensttickets is gewoon het best om ze meteen te printen dan ben je tenminste 100% zeker avn de prijs. En helaas hebben chartermaatschappijen dit niet.
Re: brandstoftoeslag
Duidelijk.
Lijndiensten incl alle toeslagen en de vluchttijden liggen vast
Chartervluchten tickets vaak tot pl.m 3 werkdagen voor vertrek, excl verhogingen en brandstoftoeslagen.
Lijndiensten incl alle toeslagen en de vluchttijden liggen vast
Chartervluchten tickets vaak tot pl.m 3 werkdagen voor vertrek, excl verhogingen en brandstoftoeslagen.
Re: brandstoftoeslag
Helemaal juist Har
Re: brandstoftoeslag
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Contact met het reisbureau (ook zij balen er van dat ze constant hun klanten moeten informeren over verhoogde tarieven) leerde inderdaad dat het raadzaam is de tickets te betalen, zodat ze uitgeprint kunnen worden. We volgen het advies op en maken het geld over aan het reisbureau.
Blijft het feit dat er misschien eens collectief actie moet worden ondernomen om het verhogen van ticketprijzen in regels te vervatten.
Waar betaal je voor en wanneer kan/gaat het tarief omlaag?
Het lijkt wel of er enerzijds eerst door luchtvaartmaatschappijen een laag tarief wordt aangeboden (klantenbinding) waarna door middel van het opleggen van toeslagen alsnog het gewenste resultaat (tarief) wordt binnengehaald.
Blijft het feit dat er misschien eens collectief actie moet worden ondernomen om het verhogen van ticketprijzen in regels te vervatten.
Waar betaal je voor en wanneer kan/gaat het tarief omlaag?
Het lijkt wel of er enerzijds eerst door luchtvaartmaatschappijen een laag tarief wordt aangeboden (klantenbinding) waarna door middel van het opleggen van toeslagen alsnog het gewenste resultaat (tarief) wordt binnengehaald.
Re: brandstoftoeslag
Beste deskundigen,
Ik heb een e-ticket geboekt via D-Reizen en betaald. Mogen ze daarna nog extra kosten zoals luchthavenbelasting en brandstoftoeslagen in rekening brengen? Als ik bovenstaande goed lees mag het niet meer. Maar in hun voorwaarden wordt wel gerept over het in rekening brengen.
Dit tarief is onder voorbehoud van wijzigingen m.b.t. toeslagen die na boeking kunnen worden berekend door de luchtvaartmaatschapij of overheid, zoals bv. brandstoftoeslag en luchthavenbelasting.
Wie kan duidelijkheid verschaffen??
Thx
Ik heb een e-ticket geboekt via D-Reizen en betaald. Mogen ze daarna nog extra kosten zoals luchthavenbelasting en brandstoftoeslagen in rekening brengen? Als ik bovenstaande goed lees mag het niet meer. Maar in hun voorwaarden wordt wel gerept over het in rekening brengen.
Dit tarief is onder voorbehoud van wijzigingen m.b.t. toeslagen die na boeking kunnen worden berekend door de luchtvaartmaatschapij of overheid, zoals bv. brandstoftoeslag en luchthavenbelasting.
Wie kan duidelijkheid verschaffen??
Thx
Re: brandstoftoeslag
Dit tarief is onder voorbehoud van wijzigingen m.b.t. toeslagen die na boeking kunnen worden berekend door de luchtvaartmaatschapij of overheid, zoals bv. brandstoftoeslag en luchthavenbelasting.
Bovenstaand voorbehoud spreekt voor zichzelf.
Lijnvluchten kennen dat systeem niet
Chartervluchten wel
Bovenstaand voorbehoud spreekt voor zichzelf.
Lijnvluchten kennen dat systeem niet
Chartervluchten wel
Re: brandstoftoeslag
Har bedankt.
Echter heb ik geen chartervlucht maar een lijnvlucht geboekt. Dus dan hoor ik toch geen toeslagen achteraf meer te betalen als alles is betaald en e-ticketnr van Swiss binnen is?
Echter heb ik geen chartervlucht maar een lijnvlucht geboekt. Dus dan hoor ik toch geen toeslagen achteraf meer te betalen als alles is betaald en e-ticketnr van Swiss binnen is?