LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
IP

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door IP »

Sinds 1 juli 2002 neem ik stroom af via energiebedrijf.com. Tot op heden geen jaarafrekeningen ontvangen. Wel keurig elke maand 30 euro betaald. In het afgelopen jaar vele telefoontjes en mailtjes gestuurd. Gisteren nog uitgebreid met ze aan de telefoon gezeten. Vandaag tref ik 2 enveloppen op de deurmat: ha 2 maal jaarrekening denk ik..... niet dus, tweemaal een rekening voor netwerkkosten over de afgelopen 2 jaar. Of ik even 2 maal 150 euro wil betalen. Waar halen ze het lef vandaan. Volgens mijn berekening krijg ik, zelfs inclusief netwerkkosten, nog 150 euro per jaar retour. De bedragen worden automatisch van mijn rekening gehaald. De toelichting is dat enkel het de energiegebruik verrekend zal worden met mijn termijnbedrag. De netwerkkosten worden nu even eenmalig in rekening gebracht (gelukkig is dit vanaf 1 april in handen van Continuon, die brengen dit keurig overzichtelijk in rekening). Ik ben nu ondertussen echt helemaal ziek van dit bedrijf. Mijn vraag is: kan dit nu zomaar? Bij NUON werd/wordt gewoon alles verrekend met mijn termijnbedragen.

Henkb

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Henkb »

Ik heb inmiddels al weer enkele mailtjes besteed aan het opvragen van een jaarafrekening en na een paar nietszeggende mailtjes met excuses, veel nieuwe klanten, 2 maal veranderde belasting. (moeilijk moeilijk===> NEEM MEER PERSONEEL AAN). Heb ik nu een nietszeggend mailtje gehad dat mijn klacht, dus ze zien het toch als klacht!!!, bij de "desbetreffende afdeling"is neergelegd. poe poe. Ben benieuwd. En dat wordt volgend jaar nog wat want onze zonnepanelen hebben dit jaar goed geleverd dus krijg ik nog het een en ander van ze terug volgend jaar. nu maar hopen dat er veel klanten weg gaan en de belasting niet veranderd want anders kan ik lang wachten op mijn geld, wat zij trouwens niet doen want als je ook maar een dag te laat betaald krijg je al een brief dat je een achterloopt met je termijnen. Dus die administratie werkt wel goed. pfffff

[url=http://home.hccnet.nl/h.bulthuis/zonnestroom.html] onze zonnepanelen.

Harrie VD

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Harrie VD »

Met verwijzing naar hun eigen voorwaarden betreffende de jaarlijkse eindafrekening contract opgezegd per gewone brief. Zowaar een bevestigingsbrief over gekregen. Ze beloofden dat binnen enkele weken de eindafrekening (over een periode van 2 jaar!) :evil: zou komen.
Dat was dus 20 september. Over oktober werd nog automatisch geincasseerd over november niet en dan denk je van ze af te zijn.
Helaas tevroeg gejuigd want voor december weer vrolijk een incasso. Die heb ik laten terugboeken en zal een blokkade voor volgende incasso's laten plaatsen. Laat ze maar komen met een incasso buro want ik heb genoeg bewijzen verzameld dat ik ben overgestapt naar Eneco. Helaas ging dat ook niet goed want de meterstanden van moment van overgang bleken door Eneco te worden geschat ondanks dat ik die standen had opgegeven. Klopte niets van want ik had tussentijds 8 zonnepanelen geplaatst en dat scheelt de helft in energie via de meter. Goede tip is om bij veranderingen een foto van de meterstanden te maken met daarbij een recente krant waarop de datum is te zien, schrijf ook maandelijks alle meterstanden op. Ik wacht uiteraard nog steeds op de afrekening van Energiebedrijf.com :evil: en als die niet snel komt dan dien ik een klacht in bij de Geschillen Commissie Openbare Nutsbedrijven (WWW.SGC.nl). Energiebedrijf.com is daar zowaar bij aangesloten. Als je (ook deels) gelijk krijgt hoef je het klachtengeld niet te betalen. Een andere weg tot 16 december is de Energiebond.nl, klachtengeld van 6 Euro krijg je daar ook terug als je gelijk krijgt. Nog een Tip: verzamel steeds zoveel mogelijk gegevens op papier, dan sta je veel sterker. We stumperen maar weer door, maar heb wel de les geleerd dat je niet voor een paar Euro per jaar over moet stappen. RADAR :D wijdt er nog eens aandacht aan want als ik de klachtenlijst over energiebedrijven zie (ook bij Kassa) dan is het heel droef gesteld op de vrije energiemarkt.

lammert

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door lammert »

Heb de algemene voorwaarden nog eens goed gelezen.
Artikel 9.2
"Bij verandering van omstandigheden kan Klant aanpassing van voorschotten verzoeken"
Hierin NIETS over maximaal 10% verlaging,
Dus een brief schrijven met verzoek tot aanpassing van het termijn bedrag naar bijvoorbeeld 5 euro per maand. De rest zelf apart zetten voor als de afrekening komt.... en je moet bijbetalen.
Als ze dan ook 1 jaar wachten is dat in hun eigen nadeel!
Weigeren ze dan negeren ze hun eigen algemene voorwaarden, en kun je er onderuit.

Artikel 10.5 is ook een goeie,
"Tenminste eenmaal per jaar zal Leverancier de Klant voorzien van een afrekening voor de electriciteit die gedurende dat jaar is verbruikt. De gedurende dat jaar geinde voorschotten zullen met de afrekeningen worden verrekend. Eventueel teveel geinde voorschotten zullen aan de klant worden gerestitueerd"
Dit is ook een reden om ze in gebreke te stellen, en het contract op te zeggen. Zorg wel dat je voldoende energie hebt gebruikt om je voorschot te verrekenen, terugkrijgen van geld schijnt alleen via geschillencommissie te kunnen.
Ik heb nu een bevestiging van de geschillencommissie gekregen dat mijn zaak wordt behandeld.
Wordt vervolgd........

Lampie1969

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Lampie1969 »

Kreeg vorige week twee rekeningen van Energiebedrijf.com over het netbeheer van Continuon.

Er zal binnen 7 dagen bijna 300 Euries afgeschreven worden aan netbeheer. Klopt dit wel???? Periode 2003- t/m maart 2004.

Terwijl ik ook nog bij de NUON zit. Ik betaal elke maand E 116,-- aan de NUON, E 33,-- (was E 27,--) aan Energiebedrijf.com

Ik snap er helemaal niks meer van.

Lampie1969

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Lampie1969 »

Heb eindelijk de jaarafrekening gehad van energiebedrijf.com. Krijg zelfs geld terug. Maar wanneer??? :shock: we shall see

lammert

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door lammert »

Ik heb 'm al bijna twee maanden, maar nog niet terugbetaald
Welk nummer heb jij?
de mijne was rond de 700
DUS AL DE 700e AFREKENING OVER 2003?

marwijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2004 15:36

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door marwijk »

hallo,ook wij hebben een contract bij energie.com en willen daar graag weer weg.
ik heb daar in mei 2004 een brief naar toe gestuurd maar ze zeggen dat hij gewoon niet aan komt,vervolgens weer een brief gestuurd maar weer kwam hij niet aan.
ook met intrum justitia diverse pogingen gedaan maar ook daar kwam geen brief aan, ik moest daar kopieen van afschriften die ik niet betaald zou hebben naar toe sturen. :evil:
en oja wij moeten ook nog steeds de jaar afrekening hebben(wij zitten hier nu een ander half jaar bij)

ook bij diverse telefoontjes weet men nergens van en iedere keer zegt men ik geef het wel even door.(dus niet) :?

Lampie1960

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Lampie1960 »

Ik heb nooit problemen met energiebedrijf.com gehad. Ik moet minder betalen als bij de NUON. En ach ja, die jaarrekening (meer een tweejaarrekening), als dat alles is???

Volgens mij zijn ze nu beter bereikbaar (aan hun site te zien en de brieven die ze versturen).

Ik wil liever bij de NUON weg.

lammert

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door lammert »

Nog even de wet van de grote getallen geraadpleegd
"men"stelt honderdduizenden klanten te hebben, maar als ik de factuurnummers van alle maanden van elkaar aftrek kom ik niet verder dan zo'n 40.000 nummers = 40.000 klanten
Ook daar belazerd e.com de boel?
In ieder geval niet zoveel slachtoffers :? !!

solar_nerd

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door solar_nerd »

Stelletje uitzuigers zijn het!

Ik kan er niets aan toevoegen, al maanden aan het zeuren om een jaarafrekening en ik wordt continu op een uitermate vriendelijke wijze te woord gestaan.

MAAR ER GEBEURT NOOIT IETS!


Gerritje

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Gerritje »

Probeer toch de geschillencommissie,
Via website paar vragen invullen, druk op de knop en voila de klacht loopt
(wel energiebedrijf.com 2 weken de kans geven om je klacht op te lossen)
Je krijgt een acceptgiro thuis, betaalt 25 euro, deze krijg je terug als je gelijk krijgt ( wie niet?)
Je stelt energiebedrijf.com op de hoogte dat je de klacht hebt ingediend en wacht dan af.
Reken maar dat e. niet voor het bankje wil verschijnen, ze zullen je klacht dan wel oplossen voor het voorkomt.
Sterkte

Pieter100
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2004 14:48

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Pieter100 »

Vanaf 29 oktober 2004 ben ik de trotse bezitter van mijn eerste jaarafrekening van Energiebedrijf.com!! De afrekening is van 01-06-02 tot 01-10-03!!
Op deze afrekening vertellen ze mij dat ze binnen 7 dagen € 219,45 (zonder rente) op mijn rekening zullen bijschrijven. Dit bedrag was te veel in rekening gebracht. Heden 15 december 2004 helaas (ik had 't kunnen weten) heb ik niets ontvangen.
Op 7 december j.l. heb ik via Email gevraagd waar m'n geld bleef. Zoals gebruikelijk bij Energiebedrijf.com......geen reactie!!!
Dat wordt met Kerst dus afzien van extra dingen.
Zou het zin hebben om mijn rechtsbijstandverzekering in te schakelen??

Bob Schurkjens

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ Pieter: dien een klacht in bij www.sgc.nl zou ik zeggen.

Energiebedrijf.com is conform hun eigen Algemene Voorwaarden verplicht ten minste 1 maal per jaar een jaarrekening te sturen. Dat hebben ze bij jou niet gedaan. Daarnaast kun je wettelijke rente eisen over het te laat betaalde tegoed, nog los van het feit dat ze niet betalen.

lammert

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door lammert »

Doen!!!
Na inschakeling sgc kreeg ik vandaag mijn jaarafrekening 2003 teruggestort

Nu 2004 nog...... :twisted:

Bob Schurkjens

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hé Lammert, goed nieuws! Gefeliciteerd. Kun je hier uit de doeken doen hoe dat ging? Daar hebben de andere gedupeerden hier vast veel aan.

lammert

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door lammert »

zoals hier al eerder werd vermeld
gewoon naar de sgc surfen
http://www.sgc.nl

soekkha

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door soekkha »

Eindafrekening van E.com gisteren ontvangen met daarin dat ze automatisch gaan incasseren , nota bene op basis van een nietig verklaard contract door de geschillencommissie (geen levering, wel incasso, administratieve chaos etc) Ik wacht nog even af of ze inderdaad geld af gaan schrijven en als dat gebeurt blijkt dat ze zich dus ook van geschillencommissies noiets aantrekken en dan wordt het denk ik de kantonrechter.

Harrie13

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Harrie13 »

Energiebedrijf.Com. Wegens uitblijven van 3 jaarafrekeningen en doorgaan van incasso na einde contract, recent mij aangemeld bij de Energiebond.nl. Dat kon t/m 16 december. Na twee dagen zowaar een brief van E.com waarin Klaas de Boer (Manager Operations) belooft binnen 4 weken alles op te lossen. Moet nog even afwachten of dat werkelijk gaat gebeuren. Ach, er is tenminste een snelle reaktie gekomen. E.Com heeft ook een Fax, al kun je dat nummer niet makkelijk vinden: 033-434 10 11. Ik wacht met spanning op het vervolg van deze soap.

Gesloten