@ gast:
Grappig. KeesJan heeft duidelijk opgelet op wat student doet:
De site dsa was bedoeld om het argument te ontkrachten dat MLM krimpend is. Dat doet die site en meteen pakt KeesJan het volgende argument: het is zo klein dat het niks voorsteld.
Degene die hier niet oplet ben jij en ik zal je laten zien waarom dat zo is:
MLM is krimpend (dsa: ontkracht)
Kijk eens goed naar de tabellen en grafieken op de DSA site. Voor welk gebied zijn die geldig? Juist, de VS. Het plaatje dat ik echter op mijn website heb staan is GLOBAL, wereldwijd. In de VS is er kennelijk een groei te zien, maar wereldwijd gezien is het terug aan het lopen.
Ten tweede vertellen de cijfers van DSA maar het halve verhaal. Ook dat zal ik je aantonen:
Er zijn 2 groeicijfers, namelijk die van MLM en die van het totaal aan retail-verkopen. Aangezien de groei van de totale retail-verkopen hoger is dan die van MLM, kun je de conclusie trekken dat:
het aandeel van MLM in het totaal afneemt.
Dus jouw stelling is bij deze bewezen onwaar.
Mlm producten zijn niet goedkoper (35 euro voor onbeperkt bellen naar vaste nummers: Ontkracht)
Deze is wel erg flauw. Hier heb je natuurlijk wat aan als je een bepaald belgedrag vertoont. Dat geldt voor bijna alle abonnementen en er zullen dus gevallen zijn waarbij de concurrent gewoon goedkoper is. Zie ook vergelijkingen op
www.bellen.com. Ontkracht.
Ik kan het beter bij de groothandel halen (dat de groothandel niet aan particulieren verkoopt wordt maar vergeten: ontkracht)
Aangezien je graag vergelijkingen met het buitenland maakt: wat dacht je bijvoorbeeld van Wal-Mart, die haar eigen producten tegen extreem lage prijzen in haar eigen winkels verkoopt? In principe komt dit neer op kopen van de producent, dus zelfs zonder groothandel. We hebben het nu neem ik aan niet meer over telefoonabo's, lijkt me lastig inkopen bij een groothandel. Heb je wel eens prijzen van MLM's vergeleken met concurrerende producten? Op een enkel product na zal bijna alles goedkoper te krijgen zijn. Ontkracht.
Er treed marktverzadiging op (vertel dat aan T2: ontkracht)
Er is sprake van 2 soorten verzadiging: product/dienst en verkopers.
Producten en diensten lopen op tegen een marktaandeel. De gehele markt wordt bediend (verzadiging) en de koek wordt door de spelers verdeeld (in feite natuurlijk door de consument). Je kunt dan gaan rommelen om je deel te vergroten maar de verzadiging is er. Dit is de reden dat er prijzenoorlogen en reclame-offensieven starten.
Bij MLM's heb je dan nog verkopers-verzadiging. Het aantal verkopers in een bepaald gebied is aan grenzen gebonden. Komen er nog meer in dat gebied, dan is het voor heb bijzonder lastig nog meer verkopers en klanten te vinden en/of om winst te genereren. Hierbij speelt gepercipieerde verzadiging een grote rol: op het moment dat "men" het gevoel heeft dat er al veel verkopers zijn, zal de waarde van een distributeursschap minder worden.
Ontkracht.
De man aan de top verdient het meest (ontkracht al hebben een aantal tegenstanders dat nog niet door)
Deze wordt niet door alle tegenstanders naar voren gebracht, voor zover ik mij kan herinneren in ieder geval niet door mij. Hoe je het ook wendt of keert, over
het geheel genomen zal de man aan de top hoogstwaarschijnlijk het meest verdienen of de grootste kans hebben op de grootste verdiensten. Daarnaast zal hij ook gemiddeld meer verdienen dan iemand aan de bodem.
Half-ontkracht afhankelijk van de precieze stelling.
MLM is een illegaal piramidespel (ontkracht: sleep ons maar voor de rechter)
Neen. MLM is een piramidesysteem. Dus NIET illegaal volgens de wetgever en in de meeste gevallen ook geen spel. Maar wel een piramidesysteem dat qua uitwerking, geldstroom, enz. dezelfde eigenschappen en consequenties vertoont als een illegaal piramidespel.
Ontkracht.
Er is geen enkel groot bedrijf te vinden dat met MLM in zee gaat (Numico, Nuon, Orange, Tiscali, etc.: ontkracht)
Deze ben ik nu eens wel met je eens. Dit is dan ook geen uitspraak van mij. Het enige dat nog discutabel is, is de mate waarin.
Zonder teambouw kun je niks verdienen (Euphony: met maximaal 20 klanten heb je je geld al terug: ontkracht)
Ook dit heb ik hier nog nooit gelezen. De stelling die wel aan bod is gekomen is dat het aanzienlijk moeilijker is om echt goed te verdienen zonder de opbouw van een team. En als je geen team opbouwt heb je geen recht op diverse bonussen die je inkomen aanzienlijk verhogen.
Keesjan, Student26, slim en econometrist hebben verstand van zaken;ontkracht
Whahahahaha ja hoor
Deze stelling is zo krakkemikkig dat ik hem niet eens hoef te ontkrachtigen.