Pagina 3 van 3

Re: PostNL heeft mijn pakket via BVA Auctions verkocht

Geplaatst: 31 jan 2019 11:14
door Moneyman
alfatrion schreef:
31 jan 2019 11:06
Moneyman schreef:
30 jan 2019 20:03
Klopt. Maar daar doet die buitenlandse verkoper geen zaken mee.
Klopt, maar het onderwerp is de aansprakelijkheid van PostNL.
Ja, dus? Daar hebben we het ook over.

Re: PostNL heeft mijn pakket via BVA Auctions verkocht

Geplaatst: 31 jan 2019 11:27
door alfatrion
Langs welke weg zou PostNL aansprakelijk gehouden kunnen worden door de buitenlandse verkoper, terwijl tussen PostNL en de buitenlandse verkoper geen overeenkomst bestaat?

Re: PostNL heeft mijn pakket via BVA Auctions verkocht

Geplaatst: 31 jan 2019 11:38
door Teunbosseman
Moneyman schreef:
31 jan 2019 11:12
Teunbosseman schreef:
31 jan 2019 11:03
En ik zeg nergens dat postnl de wel goed geadresseerde en niet goed geadresseerde pakketten maar even naast elkaar had moeten leggen.
Dat verzin en maak jij ervan.

Wat ik wel schreef was:
Niemand van Postnl heeft blijkbaar de moeite genomen om de adressering op de zending te controleren. Dan had PostNL kunnen zien dat deze 3 stuks een andere postcode hadden dan was ingevoerd.
Je laat nu de context weg waarin je dat schreef. Ik quote je daarom hieronder maar even. Wellicht bedoel je het anders dan je het schrijft, maar als ik onderstaande tekst lees, dan is mijn afdronk anders dan jouw blijkbare bedoeling.
Teunbosseman schreef:
30 jan 2019 10:35
Ook uit het artikel: 5 voorbumpers worden besteld, 2 van de 5 worden keurig ontvangen van Postnl, de overige 3 spoorloos. 2 stuks worden dus correct in systeem ingevoerd, de overige 3 niet met alle gevolgen vandien. Niemand van Postnl heeft blijkbaar de moeite genomen om de adressering op de zending te controleren.

Ik laat naar mijn mening niets weg. Maar ik had wellicht beter mijn citaat moeten markeren want nu quote jij mij verkeerd.

De zin:
Niemand van Postnl heeft blijkbaar de moeite genomen om de adressering op de zending te controleren.

maakte geen deel uit van het door jouw gequote. Ik zal mijn eerdere bijdrage aanpassen.

Re: PostNL heeft mijn pakket via BVA Auctions verkocht

Geplaatst: 31 jan 2019 12:00
door Moneyman
Nu ben je me helemaal kwijt, Teun :D want ik heb je letterlijk geciteerd, inclusief de bewuste zin.

Re: PostNL heeft mijn pakket via BVA Auctions verkocht

Geplaatst: 31 jan 2019 12:02
door Moneyman
alfatrion schreef:
31 jan 2019 11:27
Langs welke weg zou PostNL aansprakelijk gehouden kunnen worden door de buitenlandse verkoper, terwijl tussen PostNL en de buitenlandse verkoper geen overeenkomst bestaat?
Via de weg van de ketenaansprakelijkheid.

Re: PostNL heeft mijn pakket via BVA Auctions verkocht

Geplaatst: 31 jan 2019 12:26
door alfatrion
Die weg is dicht getimmerd met de algemene voorwaarden die gelden tussen de overeenkomst met PostNL en de internationale verzender en dat is een bedrijf dus er kan veel.

Re: PostNL heeft mijn pakket via BVA Auctions verkocht

Geplaatst: 31 jan 2019 12:40
door Teunbosseman
Moneyman schreef:
31 jan 2019 12:00
Nu ben je me helemaal kwijt, Teun :D want ik heb je letterlijk geciteerd, inclusief de bewuste zin.

Excuus, had de verkeerde regel gekopieerd blijkbaar.

Had deze zin moeten zijn.
Dan had PostNL kunnen zien dat deze 3 stuks een andere postcode hadden dan was ingevoerd.


Soms raak ik zelf ook verward met die quotes.

Re: PostNL heeft mijn pakket via BVA Auctions verkocht

Geplaatst: 31 jan 2019 12:42
door Moneyman
alfatrion schreef:
31 jan 2019 12:26
Die weg is dicht getimmerd met de algemene voorwaarden die gelden tussen de overeenkomst met PostNL en de internationale verzender en dat is een bedrijf dus er kan veel.
Dat is geen feit, maar een aanname. Het zou prima kunnen dat dat zo is, maar dat weten we simpelweg niet. Hoe dan ook is dat de enige route waarlangs PostNL aansprakelijk gesteld kan worden. De Postwet geldt wél richting TS, dus die route is uitgesloten. De Postwet geldt niet jegens de verzender. Die kan prima proberen PostNL aansprakelijk te stellen. Of dat al dan niet strandt op exoneratiebedingen en dergelijke, is niet in te vullen. Maar daar ging het ook niet om: de bedoeling was om duidelijk te maken dat TS in ieder geval geen PostNL heeft. Tenzij hij opzet of bewuste roekeloosheid hard kan maken, maar daar bieden de bekende gegeven ook geen aanleiding toe.

Re: PostNL heeft mijn pakket via BVA Auctions verkocht

Geplaatst: 31 jan 2019 12:47
door Moneyman
Teunbosseman schreef:
31 jan 2019 12:40
Soms raak ik zelf ook verward met die quotes.
:mrgreen: gelukkig mogen we niet meer zoveel quoten :mrgreen:

Re: PostNL heeft mijn pakket via BVA Auctions verkocht

Geplaatst: 06 feb 2019 16:43
door Senso
Is natuurlijk wel lekker makkelijk voor PostNL, als de verantwoordelijkheid voor de levering altijd bij de verkoper ligt. Die heeft keurig betaalt voor de verzending en aflevering , heeft geen enkele invloed op de bezorging maar mag wel de schade vergoeden, terwijl PostNL nooit aanspreekbaar is voor de fouten die ze maken.

Re: PostNL heeft mijn pakket via BVA Auctions verkocht

Geplaatst: 06 feb 2019 16:55
door NeoDutchio
Senso schreef:
06 feb 2019 16:43
Is natuurlijk wel lekker makkelijk voor PostNL, als de verantwoordelijkheid voor de levering altijd bij de verkoper ligt. Die heeft keurig betaalt voor de verzending en aflevering , heeft geen enkele invloed op de bezorging maar mag wel de schade vergoeden, terwijl PostNL nooit aanspreekbaar is voor de fouten die ze maken.
Tuurlijk is PostNL wel aanspreekbaar. De opdrachtgever kan een claim indienen. Als er niets verzekerd is krijgt de opdrachtgever de kosten van verzenden terug. Bij verzekerd verzenden wordt de waarde vergoedt.

Re: PostNL heeft mijn pakket via BVA Auctions verkocht

Geplaatst: 19 feb 2019 11:45
door n. vd Berg
Post NL een drama. Of de postbezorgers ondertekenen zelf, óf ze nemen de postzakken/-stukken mee naar huis, enz., enz. Ik boycot 0900-nummers te bellen en aangetekende stukken/pakketten te verzenden. Er zijn andere manieren om zaken op te lossen. ik ga niet nog eens (gebeurt al genoeg door allerlei instituten, geld wegharken bij de burgers) de kas spekken van criminelen. Ik heb € 6,95 (367 gr) voor een retourzending (spijtaankoop, waarde € 300,-) betaald met Track&Trace code. De ontvanger (een bedrijf) beweert het pakje niet ontvangen te hebben. En Post.nl heeft niet het fatsoen op mijn Online contactformulieren te reageren. Directie Post NL evenmin. De Tr&Tr code geeft wél aan de dag en tijd waarop het pakje bezorgd is. Noch Tr&Tr code noch aangetekend verzenden geeft garantie. Ik heb hiermee geleerd. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen. Duur leergeld. Voor Online shoppen mensen, u bent gewaarschuwd. Hoe bewijzen wij dat we iets niet hebben ontvangen, en/of verzonden en niet aankomt? Als je zaken doet moet je zorgen dat de klanten terugkomen maar op deze manier lopen ze weg. Dus Post.nl, lang zul je niet in business blijven!. Aan Tros Radar verzoek ik om er iets aan te doen zodat ik mijn geld terugkrijg.

Re: PostNL heeft mijn pakket via BVA Auctions verkocht

Geplaatst: 19 feb 2019 13:05
door Moneyman
n. vd Berg schreef:
19 feb 2019 11:45
Dus Post.nl, lang zul je niet in business blijven!.
:mrgreen: volgens mij houden ze het anders al een heel poosje uit :mrgreen:

Re: PostNL heeft mijn pakket via BVA Auctions verkocht

Geplaatst: 25 feb 2019 09:54
door Teunbosseman
Moneyman schreef:
19 feb 2019 13:05
n. vd Berg schreef:
19 feb 2019 11:45
Dus Post.nl, lang zul je niet in business blijven!.
:mrgreen: volgens mij houden ze het anders al een heel poosje uit :mrgreen:
En dan nemen ze ook nog Sand over.

https://www.telegraaf.nl/financieel/320 ... men-verder

Re: PostNL heeft mijn pakket via BVA Auctions verkocht

Geplaatst: 25 feb 2019 10:15
door witte angora
Dat wordt wat. Sandd in de Postmachine... :lol:

Re: PostNL heeft mijn pakket via BVA Auctions verkocht

Geplaatst: 25 feb 2019 10:23
door BL2
n. vd Berg schreef:
19 feb 2019 11:45
Post NL een drama.... ik ga niet nog eens .....de kas spekken van criminelen..... De ontvanger (een bedrijf) beweert het pakje niet ontvangen te hebben.
Misschien is het bedrijf "niet zo blij" met uw retourzending en doen ze net alsof het niet ontvangen is. Ondertussen maakt u Post.NL uit voor van alles en Nog wat terwijl hun T&T aangeeft dat hun werk verricht is.
Zou daar toch voorzichtig mee zijn......