LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Bob Schurkjens
Berichten: 9153
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ze moeten er nog voor betalen ook.
Je slaat de spijker op zijn kop. Bij Ziggo staat niet de klant maar de aandeelhouder op nummer 1. Geld uitgeven aan het oplossen van klachten op Klachtenkompas van klanten kan dan nooit de bedoeling zijn.

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

We hebben in NL genoeg officiele instanties waar je bij terecht kunt en daaronder nog gewoon de wet en ons legale systeem.

Commerciële initiatieven om geld te verdienen aan klagers, zoals CB, voegen daaraan niets toe.

Zie:
https://www.consumentenbond.nl/alles-in ... -providers

StevieNL81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

AVSGedupeerde schreef:
30 aug 2019 18:00

Commerciële initiatieven om geld te verdienen aan klagers, zoals CB, voegen daaraan niets toe.

Zie:
https://www.consumentenbond.nl/alles-in ... -providers
:lol: waar denk je dat CB voor staat....

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

I know, het ging mij niet om het kompas, maar om de tekst, de informatie.

StevieNL81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

AVSGedupeerde schreef:
30 aug 2019 17:43

Ze wentelen alles af op de klant. Als het niet werkt, ligt dat aan jouw coax-kabel, want die verslijten magisch, volgens Ziggo. Dan moet er een monteur komen. En als de Ziggo Monteur dan zegt dat het niet aan Ziggo lag, dan moet je die monteur betalen. Drie keer raden wat de man zal gaan zeggen.
Het gaat er niet om wat hij zegt, maar laat zien. Als jij storing hebt en hij sluit een andere kabel aan en de storing is weg.... Dan is het volledig terecht dat jij betaalt. Niet betalen is de kosten afwimpelen op klanten die wel zelf de boel op orde hebben.

TV met kabel van max 1.5 meter op hoofdaansluiting moet werken... Alles erachter is je eigen zaak.

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

Mooi verhaal. Ziggo is een shared iets, en in wijkkasten regelen ze vermogen. Dat is een balanskwestie, dat is ook de reden dat het vaak heel lang werkt, en dan ineens niet. Dan is er iemand in de buurt als nieuwe klant bijgekomen, of vertrokken, of hebben ze zitten rommelen in die wijkkast, enzovoort.

Dus die monteur rijdt op de dag zelf even naar de wijkkast, verstrekt of verzwakt het signaal naar jouw modem (ja soms kan een signaal ook te sterk zijn), en vervangt dan bij jou de kabel en zegt "zie je wel het werkt weer".

Het gaat er om dat die monteur niet objectief is. Hij is van Ziggo. "Wij van WC Eend.."

Maar laten we alsjeblieft, ik smeek je, die discussie nu laten vallen. Het was maar een voorbeeld waar je het mee oneens kunt zijn prima. Daar hele discussies nu over opzetten, is topicstarter niet mee geholpen.

StevieNL81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Makkelijk... Zelf een niet onderbouwd statement eruit gooien en als je commentaar krijgt vragen on topic te blijven. Maar tis al goed.

Lady1234
Berichten: 25016
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

henk.vinke schreef:
29 aug 2019 19:25
Minder goede dagen zijn bij de afdeling facturen in de overhand ben al 7 maanden aan het bellen met Ziggo om mijn abonnement geregeld te krijgen heb vol op bellen krijg al 7 maanden telefoon kosten in rekening gebracht nu al weer wordt al 7 maanden geregeld met creditnota nu weer van de afgelopen maanden verrekend maar deze maand weer fout.
Daar moet u ook niet over blijven bellen. Ziggo heeft een forum. Bij een probleem schijnt u daar vlugger geholpen te worden.

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

Uit ervaring kan ik u vertellen dat dat Forum niet veel helpt. Er zitten ook ziggo medewerkers daar, en soms worden mensen daardoor geholpen. Helaas zit op elk forum altijd ook een vaste incrowd, mensen die er al een tijd zitten, elkaar allemaal kennen. Net zoals hier, dus. Dus krijg je, als je je probleem post, 100 antwoorden van mensen die je niet kunnen helpen, vervolgens ontstaat er een discussie over iets waar jij niet naar vroeg, enzovoort. Post je dan vaker wat, dan gaan die mensen je stalken, overal waar jij wat zegt, de discussie opzoeken, likes zettne bij mensen die het oneens zijn met jou, enzovoort. En natuurlijk overal even proberen of ze je op stang kunnen jagen. Komt het al bekend voor?

Beste wat je kunt doen, is een aangetekende brief versturen.

Lady1234
Berichten: 25016
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb nu ruim twee jaar Ziggo, want KPN kan hier niet. In het begin af en toe een probleempje, werd elke keer na één telefoontje prima verholpen.

Overigens denk ik dat bij de meeste bedrijven de aandeelhouder voorop staat. Het zijn tenslotte geen filantropen.

NeoDutchio
Berichten: 13268
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als ik het zo lees moet het een wonder zijn dat Ziggo nog bestaat. Als ze met alle klanten zo omgaan als hier negatief geschetst wordt, dan moeten ze neveninkomsten hebben om te kunnen overleven.
Of wordt de soep minder heet gegeten als het opgediend wordt? Overal gaat iets fout en de een gunt de maker van de fout wel een oplossing, een ander blijft in het boze hangen. De werkelijkheid zal ergens in het midden zweven.

Bob Schurkjens
Berichten: 9153
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ziggo mag die communityleden elk jaar met Kerst wel een grote "Z" roomboter banketletter sturen met 100% amandelspijs voor het toegewijde en onbezoldigde werk dat ze voor Ziggo verrichten.

Maar dat gebeurt niet want dan loopt moederbedrijf Liberty Global te veel centjes mis. Ondenkbaar.

StevieNL81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Vergeet die andere 50% niet van Vodafone. Maar die mensen van de community worden vast niet vergeten hoor.

https://community.ziggo.nl/over-onze-co ... 2017-22470

Bob Schurkjens
Berichten: 9153
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Oh ja, natuurlijk. De Ziggo Dome. Helemaal vergeten. Daar betaal ik als klant natuurlijk ook nog aan mee :D . Zit in het marketingbudget.

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

NeoDutchio schreef:
30 aug 2019 19:00
Als ik het zo lees moet het een wonder zijn dat Ziggo nog bestaat. Als ze met alle klanten zo omgaan als hier negatief geschetst wordt, dan moeten ze neveninkomsten hebben om te kunnen overleven.
Of wordt de soep minder heet gegeten als het opgediend wordt? Overal gaat iets fout en de een gunt de maker van de fout wel een oplossing, een ander blijft in het boze hangen. De werkelijkheid zal ergens in het midden zweven.
Helaas. De werkelijkheid is dat consumenten niet veel keuze hebben. Er is weliswaar een vrije markt, maar overstappen brengt vaak kosten met zich mee, zoals bv. een set-top box als je een TV met CI+ kaart had, enz.

En bij andere providers is de service net zo slecht. De enige die er nog bovenuit springt, is XS4all. Nog wel.

Het punt is; zoals ik al zei: als het werkt, werkt het. En dan is het prima. De problemen ontstaan als het niet werkt. Deze bedrijven werken allemaal (muv xs4all) met een helpdeskpartij waarbij de 1e lijn geïnstrueerd is om de fout bij de klant te leggen, en die niet bij machte zijn om ook maar iets te doen behalve het script volgen. Pas als je bij de 2e lijn of hoger terecht komt, wordt je geholpen.

Ze werken op basis van statstieken. Stel in jouw wijk brand de wijkkast af. En jij belt als eerste. Dan zullen ze je doodleuk vertellen dat het jouw fout is en ze je niet kunnen helpen. Het komt ook niet op de storingspagina. PAs als er vervolgens nog 20 buurtbewoners bellen, zal er - statistisch - worden vastgesteld dat er een fout bij ziggo is, en komt het - als je geluk hebt - op de storingspagina.

NeoDutchio
Berichten: 13268
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

AVSGedupeerde schreef:
30 aug 2019 19:18
En bij andere providers is de service net zo slecht. De enige die er nog bovenuit springt, is XS4all. Nog wel.
Dat is uw mening en onderbuikgevoel. Ik lees in ieder geval nergens cijfers hoeveel procent er fout gaat en in welke gevallen het niet opgelost wordt. Overal worden fouten gemaakt. En ja, overal wordt ook geprobeerd om fouten om te lossen.

AVSGedupeerde schreef:
30 aug 2019 19:18
Het punt is; zoals ik al zei: als het werkt, werkt het. En dan is het prima. De problemen ontstaan als het niet werkt. Deze bedrijven werken allemaal (muv xs4all) met een helpdeskpartij waarbij de 1e lijn geïnstrueerd is om de fout bij de klant te leggen, en die niet bij machte zijn om ook maar iets te doen behalve het script volgen. Pas als je bij de 2e lijn of hoger terecht komt, wordt je geholpen.
Vreemd dat ik die ervaring totaal niet heb. Onlangs heb ik bedrading getrokken in mijn huis omdat met wifi de tv wel eens wilde haperen. Ligt aan de bouw van mijn huis, kan ik mijn provider niet de schuld van geven. Bij elke draad dubbel gecheckt en toch ineens werkte niets meer. Gaan bellen met de eerste lijn, netjes alles doorgemeten en tips gekregen. Nog voordat het eigenlijke probleem ontdekt was was er al een belofte gedaan dat er nieuwe bedragen opgestuurd zou worden.
Ik moet zeggen, ben perfect geholpen en heb totaal geen klachten over afschuiven.

AVSGedupeerde schreef:
30 aug 2019 19:18
Ze werken op basis van statstieken. Stel in jouw wijk brand de wijkkast af. En jij belt als eerste. Dan zullen ze je doodleuk vertellen dat het jouw fout is en ze je niet kunnen helpen. Het komt ook niet op de storingspagina. PAs als er vervolgens nog 20 buurtbewoners bellen, zal er - statistisch - worden vastgesteld dat er een fout bij ziggo is, en komt het - als je geluk hebt - op de storingspagina.
In dat geval overstappen naar een provider die dat niet doet. De mijne controleert eerst de lijn. Er kan precies gezien worden hoeveel mbit er binnen komt. Als de wijkkast kapot is komt er geen signaal meer door en zien ze meteen dat er iets mis is.

moederslink
Berichten: 10356
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door moederslink »

Log eens in bij ' mijn Ziggo ' en stel je vraag ( vragen ) puntsgewijs op een contactenformulier of mail.
Het is héél vervelend om zo telefonisch te hannesen . Dat schiet niet op.
Ik heb andere betere ervaringen met Ziggo , maar goed daar bent u niet mee geholpen.

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

NeoDutchio schreef:
30 aug 2019 19:29
Dat is uw mening en onderbuikgevoel. Ik lees in ieder geval nergens cijfers hoeveel procent er fout gaat en in welke gevallen het niet opgelost wordt. Overal worden fouten gemaakt. En ja, overal wordt ook geprobeerd om fouten om te lossen.
Nee, dat is geen onderbuikgevoel. En er zijn cijfers van. https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste

XS4All is al jarenlang de beste provider van NL volgens de consumentenbond (oa, er zijn meer soorgelijke testen).

Zie ook het tabelletje er onder. Wie staat er helemaal onderaan? Ziggo, juist.
In dat geval overstappen naar een provider die dat niet doet. De mijne controleert eerst de lijn. Er kan precies gezien worden hoeveel mbit er binnen komt. Als de wijkkast kapot is komt er geen signaal meer door en zien ze meteen dat er iets mis is.
Klopt, ziggo kan uit je modem halen wat de signaalkwaliteit is. En wat denk je dat ze gaan doen als de signaalkwaliteit laag is? Precies wat ik hierboven beschreef. Dan ligt het aan jouw kabels. Ze laten een monteur komen, die fixt het probleem in de wijkcentrale (paar db meer of minder demping), gaat naar jouw huis, trekt een nieuwe kabel, "ziet u meneertje nu werkt het weer", en betalen graag.

En zo laat Ziggo klanten betalen voor hun eigen onderhoud.

Ik heb lang gewerkt in die sector, voor verschillende partijen.

StevieNL81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Wat een onzin bericht. Hopelijk prikt iedereen hier zo doorheen.

Theotrucker
Berichten: 4730
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat geweldige superieure xs4all is aan zijn laatste maanden bezig dus zeg maar gewoon KPN.

Gesloten