Re: Misleidende informatie retourzending bol.com
Geplaatst: 06 nov 2019 19:38
Ik denk eerder dat het hiermee te maken heeft —> https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... t-en-recht
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Ik denk eerder dat het hiermee te maken heeft —> https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... t-en-recht
Misschien is het een idee om een klacht bij de Stichting Reclame Code in te dienen. De klacht is gratis en je kan dan aangegeven dat:
Als je goed zoekt dan kun je dit wel vinden. Zie mijn link, dan de informatie over de verkoper, dan aanvullende voorwaarden en dan staat het daar.
De gratis variant van Van Dale blinkt niet bepaalt uit in kwaliteit.tttlocke schreef: ↑06 nov 2019 18:01https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... cL50K9CfIUVan Dale schreef:hy·gi·ë·ne (de; v(m)) 1(zorg voor) het schoon en netjes zijn
Dat zijn allemaal de normale ziekteverwekkers. Uit oogpunt van de hygiëne is het juist verstandig om die niet te verwijderen. Wat we willen voorkomen is bijvoorbeeld een uitbraak van de pest en daarom hebben we riolering. En vanwege het infectiegevaar moeten chirurgen hun handen heel erg goed wassen.NeoDutchio schreef: ↑06 nov 2019 17:44U wilt niet weten hoeveel ziektes er in haren kunnen zitten. Dus haren in een föhn heeft wel degelijk een besmettingsrisico als dat in andere haren terecht komt. En als de losse haren verwijderd worden, wie zegt dat er geen sporen achter blijven?
Dat is niet onhygiënisch. Voor audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur is een eigen uitzondering.
Daarvoor moet de volgende omstandigheden bewezen worden: 1) TS is verder gegaan dan wat noodzakelijk is om de aard, de werking en de kenmerken te testen; en 2) er is waardevermindering; en 3) tussen 1 en 2 is een causaal verband. Deze kunnen alle drie niet bewezen worden.
Er zijn mensen die een tweedehands product best voor een kleine korting willen afnemen. Ik heb laatst een toetsenbord dat teruggestuurd is met korting gekregen. We zijn in Nederland en Nederlanders besparen geld als we dat kunnen.
De normale ziekteverwekkers zitten op alles wat je aanraakt. Pak je wel eens geld van een ander aan? Ook daar zitten normale ziekteverwerkkers op.
Als je weet waar het staat dan is het altijd snel gevonden. Je hoeft er helemaal niet naar opzoek te gaan. Als de verkoper bij het product aangeeft dat je een herroepingsrecht hebt, dan hoef je niet verder te kijken.
Die kun je verwijderen door normale schoonmaak technieken.moederslink schreef: ↑06 nov 2019 20:48En achtergebleven neten van luizen zijn microscopisch klein en die zullen maar in die achtergebleven haren zitten![]()
Nee, de weerstand van kinderen is beduidend slechter als normale ziekteverwekkers worden uitgroeid.moederslink schreef: ↑06 nov 2019 20:48En waarom noem jij achtergebleven ' viezigheid ' normale ziekteverwekkers en moeten we dat dan juist niet verwijderen?
Omdat dit illustief is voor wat hygiene is.moederslink schreef: ↑06 nov 2019 20:48En dan heb je het ook nog over de pest ? Me dunkt dat is toch écht heel wat anders en natuurlijk is de pest teruggedrongen door de aanleg van riolering en niet relevant in dit topic.
Webster Dictionary schreef: 1: een wetenschap van het vestigen en handhaven van gezondheid
2: omstandigheden of praktijken (met betrekking tot netheid) die bevorderlijk zijn voor de gezondheid
https://www.merriam-webster.com/dictionary/hygiene
Ergo ...Steefje.B hád dit kunnen weten en dan hoef je niet echt goéd te zoeken
Dat had ik ook al benoemd , echter bij de kapper neem ik dan zelf dat risico , bij het kopen van een nieuwe föhn wil ik een ongebruikte nieuwe föhn.Techneut71 schreef: ↑06 nov 2019 20:59welliocht offtopic, maar...
als ik bij de kapper kom zie ik een vergelijkbare diffuser ook gebruikt worden - echt in het haar dus. En die wordt niet gedesinfecteerd na iedere klant.
Hetzelfde geldt ook voor tondeuses.
Loopt men bij de kapper dan ook risico's? Of valt het wel mee met die achtergebleven viezigheid?
Dus iemand mag gewoon schurft krijgen van een tweedehands föhn? En van een gedragen ondergoed krijg je geen pest, en toch mag deze niet retour gezonden worden. Aparte vergelijk van u.alfatrion schreef: ↑06 nov 2019 20:27Dat zijn allemaal de normale ziekteverwekkers. Uit oogpunt van de hygiëne is het juist verstandig om die niet te verwijderen. Wat we willen voorkomen is bijvoorbeeld een uitbraak van de pest en daarom hebben we riolering. En vanwege het infectiegevaar moeten chirurgen hun handen heel erg goed wassen.NeoDutchio schreef: ↑06 nov 2019 17:44U wilt niet weten hoeveel ziektes er in haren kunnen zitten. Dus haren in een föhn heeft wel degelijk een besmettingsrisico als dat in andere haren terecht komt. En als de losse haren verwijderd worden, wie zegt dat er geen sporen achter blijven?
Ik had laatst nog een zaak waarbij de adverteerder in de reclame A schreef. Het verweer van de adverteerder was, "Ja, maar we hebben een link naar de voorwaarden en daarin staat B". Dat verweer hielp die adverteerder niet en zal ook deze adverteerder niet helpen.
Die discussie is vaker geweest. Juridisch gezien mag je ondergoed wel retourneren. De rechter heeft er op gewezen dat het beroep op deze uitzondering niet opgaat wanneer de verkoper het product door reiniging of ontsmetting geschikt kan maken voor een nieuwe verkoop, zonder dat daarbij afbreuk wordt gedaan aan de eisen van of hygiëne.NeoDutchio schreef: ↑06 nov 2019 21:10Dus iemand mag gewoon schurft krijgen van een tweedehands föhn? En van een gedragen ondergoed krijg je geen pest, en toch mag deze niet retour gezonden worden.
Ik ga een föhn niet eerst reinigen en bovendien zoals gezegd: neten van luizen zie je niet.
Dan stel ik hogere eisen aan hygiëne en nieuw is bij mij nieuw én ongebruikt.schreef:De rechter heeft er op gewezen dat het beroep op deze uitzondering niet opgaat wanneer de verkoper het product door reiniging of ontsmetting geschikt kan maken voor een nieuwe verkoop, zonder dat daarbij afbreuk wordt gedaan aan de eisen van of hygiëne.
Dan kun je volgens jouw eisen ook het herroepingsrecht van een televisie weigeren. Als het product niet nieuw en ongebruikt is dan is het onhygiënisch om het terug te sturen.moederslink schreef: ↑06 nov 2019 21:34Dan stel ik hogere eisen aan hygiëne en nieuw is bij mij nieuw én ongebruikt.
Zou zo.n rechter zélf wel ooit een 2e handsje kopen , bv scheerapparaat, tondeuse, wc bril...![]()
Een tandenborstel kan je ook schoonmaken terwijl dit wordt aangegeven als uitzondering op de herroepingsrecht. Overigens, volgens Consuwijzer kan een scheerapparaat niet retour. Deze kan ook gewoon schoongemaakt worden. Een babyspeen is ook uit te koken, maar mag ook niet terug. Om maar niet te beginnen over het 18+ speelgoed. Even doekje er overheen en een ander kan het gebruiken? De regels moeten dus wel anders liggen als u laat voorkomen.alfatrion schreef: ↑06 nov 2019 21:24Die discussie is vaker geweest. Juridisch gezien mag je ondergoed wel retourneren. De rechter heeft er op gewezen dat het beroep op deze uitzondering niet opgaat wanneer de verkoper het product door reiniging of ontsmetting geschikt kan maken voor een nieuwe verkoop, zonder dat daarbij afbreuk wordt gedaan aan de eisen van of hygiëne.NeoDutchio schreef: ↑06 nov 2019 21:10Dus iemand mag gewoon schurft krijgen van een tweedehands föhn? En van een gedragen ondergoed krijg je geen pest, en toch mag deze niet retour gezonden worden.
Ik geef aan dat de rechter hierover zo geoordeeld heeft en daarop is jouw reactie dan "de enige die [daar] een uitspraak [over] kan doen (...) is een rechter." Beetje vreemd. Los daarvan had je die kritiek ook best mogen uiten na het lezen van de retourvoorwaarden.NeoDutchio schreef: ↑06 nov 2019 21:51(...)
In de wet is niet specifiek beschreven welke artikelen wel of niet onder hygiëne vallen. De enige die een uitspraak kan doen of het terecht of onterecht is, is een rechter.
NeoDutchio schreef: ↑06 nov 2019 19:12Op zich vind ik het duidelijk genoeg dat u niet bij Bol besteld, maar bij een partner. Dit staat ook onder de prijs: Verkoop door partner van bol.com Beauty4u. Hier naast staat een i met een link naar meer informatie en retourvoorwaarden. Geen enkele verkoper kan alle voorwaarden op dezelfde pagina neerzetten waar ook het artikel aangeboden wordt. Dat er een link naar toe is is dus niet zo vreemd.
En dan kun jij dus schrijven: "maar Beauty4u, daar kan alleen de rechter een uitspraak over doen!"Beauty4u schreef:De volgende artikelen kunnen niet geretourneerd worden:
Hygiene producten:
-Make-up
-Tandenborstels
-Fitniss aparaten waar contact met de huid is
- Fohns
https://www.bol.com/nl/v/beauty4u/14683 ... conditions