Pagina 3 van 3

Re: chello internet

Geplaatst: 22 okt 2004 02:16
door helpdesk
Wat het grootste probleem is vaak bij mensen. Ze durven zichzelf niet de schuld te geven van hun problemen. mensen willen graag de schuld schuld geven aan anderen. Ook al start hun computer niet meer op, hebben ze service pack 2 gedownloaden en hebben geen verbding meer, proberen een router te installeren zoder en verstand van te hebben, Mensen die hun computers voor de eerste keer in hun leven installeren en vergeten drivers te laden voor hun hardware. Iedereen doet maar wat tegenwoordig. Men denkt dat wel allemaal te kennen. Terwijl er tot aan de hoogste nivaeu's opleidingen zijn op de ICT markt. Maar men denkt dat wel te kunnen en doet maar wat. Lukt het even allemaal niet? Oooh dan maar de helpdesk bellen want het zal bij Chello wel niet goed zitten. Ik vergelijk dat vaak met een boer die zijn auto gaat repareren, geen vrstand er van hebben maar toch gewoon doen. Als hij nu in de problemen zit gaat hij een dealer bellen voor de oplossingen, nu blijkt dat hij het niet kan maken en brengt vervolgens zijn auto toch naar de dealer omdat zij er wel verstand van hebben, maar nu blijkt dat deze man 500 euro afmoet rekenen voor het geen waar hij zelf aan begonnen is en fouten gemaakt heeft. MOET je dan klagen? Ja dat doen mensen, waarom omdat ze hun eigen fouten niet toe durven te geven.

Als je chello neemt krijg je:
* een modem om verbinding te maken
* je krijgt een email adres en email aliassen
* je krijgt webruimte waar je je website op kunt zetten

THATS IT
Als je naar de chello helpdesk belt, zou je dat kunnen doen voor:

* of er een storing is, omdat je geen/trage verbinding kan maken
* verbindingsinstellingen
* email instellingen
* website instellingen
* informatie

THATS IT!

NIET BELLEN VOOR:
* Computers die niet opstarten
* Netwerkkaarten die niet geinstalleerd zijn
* een router ertussen zetten en het werkt niet meer
* Service pack 2 downloaden voor XP en er is geen verbiding meer
* Half geinstalleerde PC'S
* mijn zoon heeft er gisteren achter gezeten en nu werkt het niet meer
* mijn modem doet het niet, klopt omdat de stekker er niet in zit
* een van de netwerkkabels is niet aangesloten
* niet bellen om terug gebeld te worden

Dit zijn nog maar een paar kleine voorbeelden van hoe het op een dag kan gaan als je naar je werk gaat. Mensen die geen verbinding hebben bellen gelijk op, OOOH zal wel weer aan chello liggen. Vanwege de naam natuurlijk. Mensen zijn vaak zo bevooroordeeld dat ze juist daarom de schuld af wiillen schuiven op anderen.
Hoe vaak (EN NU EVEN GOED NADENKEN) heb jij de chello helpdesk gebeld en verteld tegen de gene die je aan de telefoon hebt. OOOHHH Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar ik heb het zo zitten verknallen dat ik nu geen internet meer heb, Waar zou dat aan kunnen liggen?
Deze mensen worden geholpen bij UPC als geen anderen, waarom?
Omdat mensen daar respect voor kunnen tonen en de helpdesk medewerkers willen voor de groep mensen hun uiterste best doen om het aan de praat te krijgen.

Die willen geen mensen helpen die gelijk beginnen van OOOOH *** CHELLOOOOOOO, en uiteindelijk blijkt dat de mensen het zelf gedaan hebben. Deze mensen worden dan hard met de neus op de feiten gedrukt.
Per dag gezien zullen op zijn hoogst 20% mensen bellen waarbij een storing is.
20% over hun instellingen bellen
10% vragen heeft
De overige 50 % belt eigenlijk nutteloos ze bellen over dingen waar computer zaken bij te pas moeten komen of deskundige mensen.
De mensen die gelijk een grote mond open trekken zodra een medewerker van de helpdesk opneemt die voor die mensen klaar staat en hun problemen wil oplossen. Wat moet die medewerker wel niet denken.
En dan zijn deze cijfers niet eens berust op feiten! maar het zal er niet veel lnags zitten!
Als je aan 1000 mensen vraagt:
Wat doe jij als ik direct naar je toe loop en en grote bek open trek?
Wat antwoord of hoe reageer jij dan? Zelfs dan blijven de medewerkers nog correct, maar geven ze aan dat ze niet gedient zijn van dit soort uitlatingen.
1000 mensen zouden zeggen: "Ik pik dat niet"

Domme klanten zijn er niet, er zijn genoeg mensen die het simpel weg niet weten en daarom bellen ze een helpdesk net als bv. chello.
Deze mensen accepteren dat ze er 10 eurocent voor moeten betalen omdat ze graag geholpen willen worden omdat ze er niet meer aan uit kunnen komen.
De meest domme mensen, om het zo maar te noemen, weten dat ze zelf een fout gemaakt hebben en ze kunnen er niet meer aan uit komen en dat anderen er maar voor moeten opdraaien. Dit noem ik domme mensen.
Je kunt zo verschikkelijk goed geholpen worden bij de helpdesk maar dan moet je mensen wel behandelen met respect, net zoals jij zelf graag benard zou worden.
Ik ga nog elke dag met veel plezier naar mijn werk en vind het super leuk om mensen te woord te staan als ze in de problemen zitten. Maar als ik hieronder de onvrede lees, zitten er heel erg veel mensen tussen die niet voldoen aan een respectvol behandeld te willen worden.

Het is wel zo, verschrikkelijk makkelijk om ALLES in de schoenen te gooien van iemand anders, maar bied je dan ook je excusses aan als je het zelf hebt veroorzaakt?
En dat noem ik mentaliteit hebben, deze mensen worden geholpen!
Vele zoals hieronder staan zullen nooit een antwoord accepteren wat in hun nadeel is.

Ik neem het niet op voor mijn baas, die moet hier zelf maar posten als hij daar zin in heeft, wat ik wel doe is het opnemen voor de zovele goede collega's net als ik, die toch weer elke dag u te woord staan.
Als de top van UPC dit bepaald zijn wij de pispalen die het moeten verwoorden naar uwerzijds. En dat is lang niet altijd makkelijk.

Met vriendelijke groet,

En helpdesk medewerker,
die het goed naar zijn zin heeft!