Ik quote nogmaals de tekst waar bepaalde personen zich aan vasthouden:
Maar wat wil dat zeggen in de praktijk? En daar komt geen antwoord op. Volgens Alfatrion direct. Maar het vreemde is dat je dat niet kan afdwingen als klant. Is het dan wel direct? En wat als de procedure enkele dagen duurt? Valt het dan nog steeds onder onverwijld? En als het onverwijld is, waarom dan de toevoeging "doch binnen 14 dagen"? Volgens Moneyman is dat al uitgelegd, maar als je vraagt waar en wanneer komt er geen antwoord.Artikel 6:230r lid 1 BW
De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.
In mijn ogen weer een potje ver piesen. Koud een wettekstje opdreunen, je eigen gedachte er op loslaten, maar geen uitleg kunnen geven. En vooral ook niet willen zien wat het effect is van de eigen gedachte. Laat staat de tegenstrijdigheid. Zeggen dat iets een wet is, maar je kan de wet niet afdwingen. In hoeverre klopt dat dus?
In wie heb ik dan meer vertrouwen: in de logica dat een ondernemer eerst mag controleren of de retournering kloppend is met de uitleg van ConsuWijzer en de werkwijze die zo'n beetje elke webwinkelier heeft, of iemand die een koude wettekst opdreunt en deze niet kan uitleggen?