kuklos schreef: ↑31 okt 2021 08:35
Eneco heeft het contract overgenomen, in eerste instantie voor 1 maand, zodat levering van energie gegarandeerd is.
Er is geen contract overgenomen, omdat er bij een contractsovername energie geleverd zou moeten worden op basis van de oude tarieven.
kuklos schreef: ↑31 okt 2021 08:35
Je zit nu 1 maand aan Eneco vast en kan in de tussentijd een andere leverancier zoeken.
Het is geen vaststaand feit dat de klanten van Welkom Energie één maand vast zitten aan Essent voor de nieuwe tarieven. Dat gaat volledig in tegen het vereiste van een vrije wil art. 3:33 BW met vernietiging ex art. 3:40 BW.
kuklos schreef: ↑31 okt 2021 09:26
Jij hebt een gekozen voor een goedkope leverancier.
Maar Donna heeft niet gekozen voor Eneco, de nieuwe tarieven van Eneco noch de verplichting van één maand.
kuklos schreef: ↑31 okt 2021 11:56
Feitelijk wil zij dus dat er een optie komt dat alle klanten die geen Eneco willen dit aan kunnen geven, dat er vervolgens bij al die klanten de stroom en gas wordt afgesloten tot zij een nieuwe leverancier hebben.
Of gewoon levering tegen de nominale waarde van de energie met de vrijheid om ieder moment een contract af te sluiten. Afsluiting kan niet vanwege wetgeving.
Weet jij toevallig of Eneco tegen kostprijs levert?
kuklos schreef: ↑31 okt 2021 12:48
Kortom, wel de lusten, niet de lasten.
Nee.
kuklos schreef: ↑31 okt 2021 12:48
Naast Donna de topicstarter ben jij nu nummer 2 die al moord en brand schreeuwt (...)
En op basis van de beschikbare informatie is dat terecht:
- Eneco bepaald eenzijdig de tarieven; en
- Je bent verplicht klant tot 1 december;
- Geen voorschot afgesproken, wel moeten betalen; en
- Ze doen aan AI zonder machtiging.
kuklos schreef: ↑31 okt 2021 12:48
Het is voor 1 maand. Eneco heeft amper de tijd gehad om iets te kunnen regelen.
Besef je dat deze mensen geen enkele (morele) plicht hebben om een maand lang de Eneco tarieven te betalen.
kuklos schreef: ↑31 okt 2021 13:18
Besef je je dat Eneco geen enkele plicht heeft om de prijzen over te nemen die Welkom Energie hanteerde? Dat het twee compleet verschillende bedrijven zijn? Twee totaal verschillende juridische entiteiten? De prijs is afgesproken door Welkom Energie, niet door Eneco. Door het faillissement vervalt die afspraak.
En wat geeft Eneco het recht om deze mensen één maand lang klant te maken tegen eenzijdig vastgestelde tarieven?
kuklos schreef: ↑31 okt 2021 13:18
Als Jumbo omvalt hoeft Albert Heijn ook niet de prijzen van Jumbo te hanteren voor de klanten die voorheen bij de Jumbo winkelden.
Als de Jumbo omvalt dan zijn de klanten die voorheen bij de Jumbo winkelden niet verplicht om één maand te winkelen bij de Albert Heijn tegen tarieven die de Albert Heijn eenzijdig heeft vastgesteld.
kuklos schreef: ↑31 okt 2021 13:18
Eneco is deze mensen niets schuldig qua prijzen die gehanteerd werden.
Zijn deze mensen Eneco dan wel wat schuldig?