LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lidl

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Peter 2

Re: Lidl

Ongelezen bericht door Peter 2 »

laatst ging ik boodschappen doen. ik moest 4.01 betalen dus ik had een briefje van 5 en 1 cent gegeven. oh zegt die dame dat is handig bedankt. en zo gooit ze de kassalade dicht. Dus ik vraag of ik mijn euro krijgt . neej zegt ze u heeft 2 muntstukken van 2 gegeven en 1 eurocent. 2 mensen die bij mij waren hadden het ook gezien. Nee ik had scheel gekeken zei die dame. en ik bleef maar wachten en kreeg het niet terug. de manager was niet aanwezig en ja klachtenbrief sturen helpt niet want ze reageren gewoon niet. nu gaat het mij niet om die euro maar de manier waarop het is gegaan. ik heb 6 jaar bij de grootste kruidenier van nederland gewerkt en altijd geleerd om het geld op de balie te laten. eerst wisselgeld geven en dan pas het geld pakken.

Zoiets is me jaren geleden ook eens overkomen bij de toch niet bepaald obscure boekhandel Broese Kemink in Utrecht. Ik had met een biljet van 50 gulden betaald, en kreeg van 25 gulden terug. En ja hoor het biljet was al opgeborgen, dus het was niet meer te zien wat ik had gegeven. Ik ben daar blijven staan totdat die juffrouw morrend mij het extra geld teruggaf. Het was nota bene een verschil van 25 gulden. Ik vraag me nog af of dat nu kwade opzet was of niet. Maar ook voor 1 euro zou ik blijven staan totdat ik mijn geld kreeg, en ik zou mijn protest ook goed hoorbaar voor de rest van het publiek laten horen. [/quote]

vondee

Ongelezen bericht door vondee »

Ik kan me niet voorstellen dat iemand uit deze winkel wil stelen !.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

wat een gezeur allemaal, winkels worden helemaal gek van al dat gesteel uit hun zaak, doen ze er wat aan is er weer gezeik van de andere kant, neem dan geen tas mee of prop een plasticzakje in je zak en stop je geld in je zak.
Kunnen er op deze manier eindelijk eens wat vuile dieven worden gepakt willen sommige daar weer niet aan mee werken. De wereld is vol met ellende en jullie blijven al hangen bij de tassencontrole van de lidl. Getverdemme, ga je eens inzetten voor een goede wereld en begin bij jezelf.(m.a.w. help de winkelier een handje!door je tas zonder commentaar te laten controleren)

Gast

(m.a.w. help de winkelier een handje!door je tas zonder commentaar te laten controleren)
Helaas, dit is niet de juiste methode. Controle van persoonlijke eigendommen of fouillering mag alleen gebeuren door een bevoegd opsporingsambtenaar. De veronderstelling dat een bordje in de winkel waar op staat dat winkelpersoneel deze bevoegdheid heeft als algemene voorwaarde kan worden aangemerkt waar de klant mee accoord zou gaan bij het binnentreden van de winkel gaat niet op. Dergelijke voorwaarden mogen namelijk niet in strijd zijn met de wet en dit onderzoek door een particulier is dat wel. Gevolg hiervan is dat je als winkelier een dief met een tas vol niet pakt, maar hooguit je spullen terugkrijgt. Voor de rechter is het onwettig verkregen bewijsmateriaal. Een dief kan het daarom blijven proberen tot het een keer lukt en anders is er niks voor hem aan de hand. Ondertussen behandel je wel al je nette klanten als potentiële dieven.
De aangewezen weg blijft daarom aanhouding, politie bellen, constatering van strafbaar feit, vervolging. Maar ja, dan moet de winkelier wel in de winkel goed op zijn spulletjes laten passen, maar daar bezuinigt hij al het personeel weg om maar zo laag mogelijke prijzen aan de kassa te kunnen hanteren.

babs

Ongelezen bericht door babs »

sorry maar met het bovenstaande ben ik het dus niet eens, ik heb zelfs nog contact gehad met een agent die vroeg wat ik zou doen als hij nee zou zeggen, toe ik dus zei niks, ging hij daarop in en zei dat wij diegen mochten verplichten aangezien het bij de deur en bij de ingang staat aangegeven.
dus helaas heb je dit fout beoordeeld en de lidl zal gewoon doorgaan met de tassencontrole ook bij mensen die het niet willen.
het is heel vervelend voor die klant maar ook voor ons en de regel zal door jou mening echt niet gaan veranderen hoor........ :roll:

noelle

Ongelezen bericht door noelle »

ik had dat in oktober ha fijn de kinderbijslag gestort kleren kopen voor mn zoon,
we waren lekker aan het wandelen in alkmaar komt er iemand met een dakloze krant naar me toe met een zielig verhaal en ze begint er nog bij te huilen ook,
en ja ik ben iemand die dan zwigt voor zon iemand en ik had een krant gekocht,
maar dat was nog niet alles ik schaam me achteraf kapot ik heb haar tien euro gegeven :oops: ,
wij konden het zelf wel heel erg goed gebruiken maar ik dacht ik heb teminsten een huis en zij niet,
wij liepen veder en mijn man zei al meid wat heb je nou gedaan,
we liepen de wibra in en daar liep ze met haar dochter,
en ik maar denken dat ze in nog in roemeniee zat,
maar nee ze was speelgoed aan het kopen met haar dochter en die was nog zwanger ook,
later kwam er weer een groepje van hun binnen en waren ze aan het jaten met zn alle,
ik naar die winkelbediende en ik mn verhaal uit gelegd dat ze aan het bedelen was en dat ik er in getrapt was en dat ze nu daar aan het jaten was,
maar wat was het nou ZE MOCHTEN ER NIETS AAN DOEN ik werd zo kwaad ,
wij daarna naar de etos voor shampoo en kom ik ze daar tegen en wat kopen ze pampers ik werd nog kwader ik wou haar helpen en wat doen ze pampers kopen terwijl mijn kind met de luiers van de aldi loopt om dat ik geen pampers kan betalen ik ben maar heel erg snel weg gelopen,
maar goed wij gingen weg en wij gingen naar lidl toe voor nog even eten
voor het avond eten,
wij komen bij de kassa en wat word er gevraagd mag ik even in u tassen kijken :evil: ik ben toch uit gevallen en voor mn zelf besloten dat ik daar nooit meer heen ga,
ik kom daar al bijna 3 jaar en ze kenen me wel beter daar en dan krijg je dit,
nou ik heb al mijn 10 tassen neer gelegd en haar maar eens alles laten bekijken en vooral heel rustig te betalen en en alles in te ruimen,

de lidl ziet mijn niet meer terug

Eurootje

Ongelezen bericht door Eurootje »

Als jij met 10 draagzakken een winkel binnenloopt vind je het dan gek dat ze je vragen of ze daar even in mogen kijken. Je had je man ook even kunnen laten wachten met al die zakken dan was er niets aan de hand geweest. De Lidl of de Aldi is niet anders dan andere winkels, Ik heb alleen het vermoeden dat het altijd moet lopen zoals jij dat wilt ,maar om die reden niet meer naar een winkel te gaan is pure onzin...

noelle

waar haal jij vandaan dat ik altijd mijn zin moet hebben?

ik moet hier wel om lachen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gast

Ik moet om jou ook erg lachen, noelle :lol: :lol: :lol: :lol:
Leuk verhaaltje heb je verzonnen hoor....
Nog leuker is dat er mensen zijn die er ook nog op in gaan :lol: :lol: :lol:

Gast

noelle ik kan het me allemaal heel goed voorstellen hoor :wink:
je reactie bij de Lidl was waarschijnlijk om je even af te reageren
en geef voortaan gewoon 2 euro
daar hebben ze toch al 2 hele broden voor bij de Lidl

Gast

Ga hier toch niet serieus op in.
Het is 1 groot l*lverhaal van noelle....

noelle

wat mij hier wel op valt is dat mensen met de grootste mond dus met het meeste kometaar wel reageren maar niet met hun naam,

maar jullie mogen denken wat jullie willen hoor maar een tip als je in psygo dip zit bel je dokter dan maar,

jommeke

Ongelezen bericht door jommeke »

Waren ze nou ook nog eens een keertje wat vriendelijker bij de lidl dan viel het misschien nog mee.Bij ons mogen we zonder karretje niet naar binnen al heb je maar 1 ding nodig.

noelle

dat is niet alleen bij de lidl,
dat is bij de aldi ook zo als ik daar kom met een wandelwagen en ik moet een pak luiers hebben moet ik ook een car mee nemen,

kees klef

Ongelezen bericht door kees klef »

Je moest eens weten hoeveel er per week gestolen wordt uit winkels. Ik kan mij best voorstellen dat daar dan uiteindelijk maatregelen tegen getroffen worden.

Er werd net gesproken over smalle beurzen en over dat de Lidl minder service zou verlenen, daar wil ik dan ook nog wel even iets over kwijt.

Mensen willen nu eenmaal niet meer elke week 100,- euri aan boodschappen kwijt zijn per week aan boodschappen omdat het nu eenmaal overal slechter gaat en iedereen krap schijnt te zitten. Waarvoor denk je dat die prijzenoorlog aan de gang is? Er is dus een markt voor bedrijven die artikelen goedkoop aanbieden. Deels kan dit goedkoper door gebruik te maken van onbekende merken, deels door het personeel uit te buiten of te bezuinigen op de hoeveelheid personeel in een winkel, en deels door genoegen te nemen met een lagere marge dan een kruideniertje zou nemen, omdat hij er zelf ook nog van moet leven.

Je kunt je dus voorstellen dat werkelijk ALLES in het LIDL en het ALDI systeem tot op de laatste snik uitgemolken (zelf noemen ze dat natuurlijk efficiënt) wordt en alles zo sober mogelijk. Dat is een keuze die gemaakt wordt. Ik denk niet dat het bij AH werkelijk zo anders gaat.

Resumerend moet je die tassencontrole dus gewoon zien als een methode om op redelijk eenvoudige wijze aanzienlijke bedragen te besparen. Ik heb er dan ook geen problemen mee.

Gast

is het nou echt zo erg dat er in je tas gekeken wordt ?

ik kan me wel wat ergere dingen voorstellen

kortom er wordt hier weer druk gemaakt om iets totaal onnuttigs !

Gast

is het nou echt zo erg dat er in je tas gekeken wordt ?

ik kan me wel wat ergere dingen voorstellen

kortom er wordt hier weer druk gemaakt om iets totaal onnuttigs !

j vd b

Ongelezen bericht door j vd b »

Als je niks te verbergen hebt is het toch niet erg om even je tas te laten zien? De maatschappij van tegenwoordig maakt juist dat het voortaan zo moet, dus misschien moet je eerder tegen de mensen die jatten tekeer gaan dan tegen de winkelmedewerkers(sters).

Sippie

Ongelezen bericht door Sippie »

Dat die strengere tassencontroles nu weer gebeuren heeft heel veel te maken met dat het personeel weer eens flink de wind van voren heeft gekregen.Hetzij een slechte driemaandelijkse balans uitslag,
Of men heeft onaangekondigd zogenaamde Testaankopen gedaan.
Hiervoor zijn mensen ingeschakeld om hun karren zovol mogelijk te proppen en krijgen zij instructies om ook een fiks aantal artikelen uit het oog van de kassiere te gaan houden.(Dus eigenlijk een in scene gezette winkeldiefstal zoals het in de praktijk zou kunnen gaan).
Tja en als je als kassieres/filiaal-personeel dan niet alert bent,worden de regeltjes heel flink aangescherpt(en je krijgt nog een behoorlijke donderpreek ook :?).En dat is niet alleen heel vervelend voor het personeel,maar ook voor de klanten.
Alles maar dan ook alles moet weer op de band gezet worden draagkratjes moet je uit je karretje halen alvorens je kan gaan inpakken.Tja en als dat een tijdje wat losjes is geweest krijg je dus met zeer boze klanten te maken helaas.
1x heb ik het zelfs meegemaakt dat wij als personeel alles over balkjes moesten gaan zeulen die over de lopende band gemaakt waren.(Dus ook de zware kratten bier)(Ik dank nog steeds de klanten die de arbeidsinspectie hierop gezet hebben,want dit was de meest belachelijke werkomstandigheid die je je maar kon bedenken)
Helaas is erdoor deze werkwijzen zo'n verschrikkelijke slijtage aanslag op mijn armen gepleegd dat ik nu voor 100% ben afgekeurd.

Maar goed wat ik hier heb getypt is eigenlijk uit de school klappen(iets wat dus nog steeds niet mag van de Aldi & Lidl),maar vond toch dat men wel eens mag weten waarom.
En misschien dat men dan ook wat meer begrip heeft voor de kassieres van deze bedrijven.Zij maken die regeltjes echt niet zij voeren ze alleen maar uit en zagen het ook graag anders.

Gast

hahahahaha, wie gaat er nou die rommel van de Lidl jatten? laat me niet lachen zeg,

Gesloten