Ongetwijfeld kun je stepjes voor binnen verkopen. Maar waarom zou je die aan consumenten aanbieden? De werkgever van die productiehal behoort die dan aan te schaffen.
En waarom zou je de binnenstep voorzien van verlichting?
Ongetwijfeld kun je stepjes voor binnen verkopen. Maar waarom zou je die aan consumenten aanbieden? De werkgever van die productiehal behoort die dan aan te schaffen.
Ik ben er bij deze fabrikant wel zo ver dat ik acht dat hun steps voor buitengebruik zijn.
Veiligheid.
Het zou dus heel goed kunnen dat 'iemand' dat ding heeft open gemaakt om eens te kijken hoe dat nou werkt, of om er aan te knutselen, en het niet goed dicht heeft gemaakt - met vochtschade als gevolg. De constructie ken ik niet. Maar als er een rubberen ring hoort te zitten die na het 'knutselen' niet goed is terug gebracht, ga je nat. Althans, in dit geval het moederbord en de accu. En dan krijg je dus vochtschade. In zo'n geval, als de fabrikant het kan aantonen, dan heeft TS geen poot om op te staan.
Dan moet er wel corrosie worden aangetroffen op een plek die het defect kan verklaren.witte angora schreef: ↑28 okt 2023 09:18zou dus heel goed kunnen dat 'iemand' dat ding heeft open gemaakt om eens te kijken hoe dat nou werkt, of om er aan te knutselen, en het niet goed dicht heeft gemaakt - met vochtschade als gevolg.
Dat hoeft natuurlijk niet. Ook zonder zichtbare corrosie kan er schade optreden aan de elektronica.alfatrion schreef: ↑28 okt 2023 15:38Dan moet er wel corrosie worden aangetroffen op een plek die het defect kan verklaren.witte angora schreef: ↑28 okt 2023 09:18zou dus heel goed kunnen dat 'iemand' dat ding heeft open gemaakt om eens te kijken hoe dat nou werkt, of om er aan te knutselen, en het niet goed dicht heeft gemaakt - met vochtschade als gevolg.
IPx4 is doorgaans niet geschikt voor buiten gebruik.
Ik verzin het niet.Moneyman schreef: ↑28 okt 2023 16:35Dat hoeft natuurlijk niet. Ook zonder zichtbare corrosie kan er schade optreden aan de elektronica.alfatrion schreef: ↑28 okt 2023 15:38Dan moet er wel corrosie worden aangetroffen op een plek die het defect kan verklaren.witte angora schreef: ↑28 okt 2023 09:18zou dus heel goed kunnen dat 'iemand' dat ding heeft open gemaakt om eens te kijken hoe dat nou werkt, of om er aan te knutselen, en het niet goed dicht heeft gemaakt - met vochtschade als gevolg.
De fabrikanten en de geautoriseerde reparatiebedrijven zeggen echter dat de diagnose
vochtschade alleen wordt gesteld als er daadwerkelijk sprake is van corrosie in het toestel en als het
defect daardoor wordt veroorzaakt.
Idem voor een mobiele telefoon waar vaak over geklaagd word. In de zomerzon in een zweterige broekzak, of in de badkamer leggen en lekker lang warm douchen. Er zijn een hoop manier om iets vochtig te krijgen zonder dat het fysiek in het water hoeft geweest te zijn.Nijogeth schreef: ↑28 okt 2023 16:55IPx4 is doorgaans niet geschikt voor buiten gebruik.
Even iets anders, aangezien TS aangeeft niet in de regen en door plassen te steppen, waar staat de step opgeslagen? Als dat een plek is waar de lucht redelijk vochtig kan worden, dan kan dat de oorzaak zijn. Daar is de step waarschijnlijk niet tegen bestand. Een schuur is bijvoorbeeld geen optie om zo'n ding te stallen.
Je verzint het wel. Je citaat komt uit een ACM-onderzoek waarin vochtschade bij mobiele telefoons wordt besproken en heeft niets met de step uit dit topic te maken.
Je hebt zelf de mobiele telefoons ingebracht in de discussie en als daar een reactie opkomt dan antwoord je dat het niets met het topic te maken heeft. Als het komt op het vlak van waterschade die zie ik niets dat bij steps wezenlijk anders is dan bij mobiele telefoons. Een printboard is een printboard, elektronica is elektronica en vochtindicatoren zijn te onbetrouwbaar om op basis daarvan waterschade te concluderen. Waterschade kun je onder een microscoop gewoon zien.
Rechters oordelen niet dat het gebrek aan overeenkomst bij mobiele telefoon veroorzaakt is door een omgeving met een hoge luchtvochtigheid op basis van enkel en alleen verkleurde vochtindicatoren, omdat die zaken niet worden voorgelegd. Die casussen worden immers niet voorgelegd aan de rechter, omdat het beleid van de fabrikanten van mobiele telefoon is om alleen tot de diagnose waterschade te komen als er sprake van corrosie en deze corrosie het defect kan verklaren.Moneyman schreef: ↑27 okt 2023 22:25Uitgeslagen vochtindicatoren zijn niet “ het zaaien van twijfel”, maar een concrete indicatie dat er vocht is gekomen op een plek waar dat niet zou mogen. Als dat, samen met specificaties over de constructie, ingebracht wordt, acht ik de kans aanzienlijk dat dat -net als bij mobiele telefoons gebeurt- als tegenbewijs wordt geaccepteerd.
Niets? Ik zie een grote overeenkomst: Een leverancier/fabrikant, die makkelijk garantie afwijst ivm vochtschade.Moneyman schreef: ↑28 okt 2023 19:41Je citaat komt uit een ACM-onderzoek waarin vochtschade bij mobiele telefoons wordt besproken en heeft niets met de step uit dit topic te maken.
https://www.acm.nl/sites/default/files/ ... efonie.pdf
Wat jij nu doet, is een toezegging die door de sector van de mobiele telefonie is gedaan toerekenen aan een Chinese stepfabrikant, die part noch deel is in die toezegging.alfatrion schreef: ↑28 okt 2023 23:19Je hebt zelf de mobiele telefoons ingebracht in de discussie en als daar een reactie opkomt dan antwoord je dat het niets met het topic te maken heeft. Als het komt op het vlak van waterschade die zie ik niets dat bij steps wezenlijk anders is dan bij mobiele telefoons.
Dat beweren de stickers helemaal niet.
De step zelf laten onderzoeken op corrosie en dergelijke. Je kan je step gewoon terugkrijgen als je die 100 euro betaald.
Nogmaals, waar staat de step opgeslagen als deze niet in gebruik is?