Gedupeerden van Max Crowd Fund (MCF)

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Consumenneke
Berichten: 229
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Gedupeerden van Max Crowd Fund (MCF)

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Speedy123 schreef:
21 okt 2024 20:41
Klanten die de bemiddeling van MCF hebben gebruikt, hebben dus voor nov 2023 zaken gedaan en vielen niet onder AFM toezicht.
Even los van het toezicht. Dat waren destijds geen particulieren?

Moneyman
Berichten: 31389
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gedupeerden van Max Crowd Fund (MCF)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
22 okt 2024 02:38
Even los van het toezicht. Dat waren destijds geen particulieren?
Om nog meer ruis en discussie te voorkomen: het zijn van particulier wil niet automatisch zeggen dat je handelt als consument.

Consumenneke
Berichten: 229
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Gedupeerden van Max Crowd Fund (MCF)

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Moneyman schreef:
22 okt 2024 08:22
Om nog meer ruis en discussie te voorkomen: het zijn van particulier wil niet automatisch zeggen dat je handelt als consument.
De geldvragers zochten fondsen voor zakelijk onroerend goed.

Wat was het motief van particuliere geldbrengers?
Wat onderscheidt hen van consumenten die sparen, beleggen of aan crowdfunding doen?
Waar komt het woord crowd-funding vandaan?

Moneyman
Berichten: 31389
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gedupeerden van Max Crowd Fund (MCF)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vragen, vragen,. vragen...

Een wijs man sprak zeer lang geleden al: "quaerit delirus quod non respondit Homerus".

En omdat het doel was om ruis te verminderen, en niet 3 nieuwe discussie te starten, hou dik het daar maar bij ;-)

Thijs124
Berichten: 1450
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Gedupeerden van Max Crowd Fund (MCF)

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Google heeft alle antwoorden. Dagkoers werd ook doorgestuurd naar Google.

Consumenneke
Berichten: 229
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Gedupeerden van Max Crowd Fund (MCF)

Ongelezen bericht door Consumenneke »

cootje1952 schreef:
10 nov 2023 14:40
Ik wil MCF daarvoor langs juridische weg aansprakelijk gaan stellen, maar het lijkt mij beter dat als gezamenlijke gedupeerden te gaan doen. Dat zijn er helaas velen, zo las ik oa op Trustpilot. Wie doet er mee?
Google is geen zoekmachine voor medestanders. Radar-forum biedt wel de mogelijkheid contact te zoeken met andere gedupeerden.

Thijs124
Berichten: 1450
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Gedupeerden van Max Crowd Fund (MCF)

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Maar jij hebt vragen zonder gedeputeerde te zijn. Dus kun je die vragen sneller voor jezelf duidelijk hebben door ze in Google in te vullen. Cootje zal die antwoorden na een jaar ook niet gaan zoeken. Het is alleen jouw eigen ego.

Gedupeerde bedoel ik.

Moneyman
Berichten: 31389
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gedupeerden van Max Crowd Fund (MCF)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dit topic heeft sowieso weinig toegevoegde waarde, omdat onderstaande vragen nooit beantwoord zijn en klagers nergens op reageren.
Moneyman schreef:
10 nov 2023 17:09
cootje1952 schreef:
10 nov 2023 14:40
Wat ik MCF zeer kwalijk neem is dat zij uitermate onzorgvuldig zijn geweest in de selectie van de leningnemers de zij hebben aangedragen. Hier en daar is sprake van pure fraude.
Voordat je nog meer geld weg gaat gooien: wat zijn je concrete juridische argumenten op basis waarvan MCF aansprakelijk zou zijn? Je hebt vele malen meer nodig dan je hier laat zien om ook maar enigszins een kans te maken.

Voordat je nog meer slachtoffers meesleept in je kruistocht, mag je op z'n minst concreter zijn.
en
Moneyman schreef:
21 jul 2024 11:41
Ik zie hier allerlei mensen die "juridische stappen" willen ondernemen (al dan niet gezamenlijk).

De vraag is wel: wat hebben jullie al gedaan? Hebben jullie überhaupt al een vordering ingediend, MCF in gebreke gesteld, of wat dan ook?

Als je wilt dagvaarden is het gewoon "ieder voor zich", maar als je concrete opeisbare vorderingen hebt die niet betwist worden, kan je ook overwegen om gezamenlijk het faillissement aan te vragen.

Plaats reactie