Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Onkruid71

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

princes151 schreef:
22 apr 2024 11:35
Onkruid71 schreef:
19 apr 2024 13:14
Het is jammer dat ik hier ook aan Ziggo vast zit. Glasvezel gaan ze hier voorlopig niet leggen. Voor mij is het belangrijkste upload.
Ziggo heeft al glasvezel tot aan de voordeur, daarna verder met coax
Toch had ik wat dat betreft liever wat meer keuze gehad, liever glasvezel. Ziggo gaat geen upload verhogen. Met glasvezel is die hoger met een goedkoper abonnement.

--rob--

Ongelezen bericht door --rob-- »

Seinhuis schreef:
19 apr 2024 12:57
...
Ook een manier van bezuinigingen is om huistelefoon op te zeggen en alleen op mobiel telefoon onbeperkt bellen te zetten. Veel bedrijven bieden combinatie kortingen aan.
...
Je kan ook als je thuis bent bellen via whatapp. Dan gebruik je alleen je eigen internet en gaat 't niet van je GSM bundel af. Dan kan je ook met een kleinere GSM bundel werken

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

--rob-- schreef:
22 apr 2024 13:46
Seinhuis schreef:
19 apr 2024 12:57
...
Ook een manier van bezuinigingen is om huistelefoon op te zeggen en alleen op mobiel telefoon onbeperkt bellen te zetten. Veel bedrijven bieden combinatie kortingen aan.
...
Je kan ook als je thuis bent bellen via whatapp. Dan gebruik je alleen je eigen internet en gaat 't niet van je GSM bundel af. Dan kan je ook met een kleinere GSM bundel werken
Veel gsm-abonnementen hebben tegenwoordig onbeperkt bellen / smsen.. Dat lijkt me niet zo'n zinvolle besparing.

Len123

Ongelezen bericht door Len123 »

Ik betaal al jaren hetzelfde, is recent verhoogd naar € 90,==
Maar dan heb ik ook alles, zeg maar en ben er zéér tevreden mee.
Kan overal TV kijken via Ziggo Go als we niet thuis zijn.
En die stream ik dan naar de smart TV via Chromecast. Super!!

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
21 apr 2024 08:15
En waarom is dat dan zinloos?
Wat denk je dat de ACM zou doen , om te bepalen of er sprake is van gezonde markwerking? (ACM komt om de hoek kijken bij voorgenomen fusies tussen bedrijven)

Aansluitkosten kunnen het verschil met buitenland niet maken. De zachte bodem hier maakt het leggen van kabels makkelijk, en de hoge bevolkingsdichtheid zorgt dat kosten per aansluiting laag zijn.
Het is zinloos, omdat de infrastructuur in Nederland vele malen beter is dan in veel andere landen. Natuurlijk hebben andere landen ook gebieden waar het allemaal top is, maar ook hele stukken waar men nog de internetsnelheid heeft die wij 20 jaar geleden normaal vonden. In Nederland komt dat eigenlijk al niet meer voor. Het is niet voor niets dat Nederland vrij veel belangrijke internetknooppunten heeft.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
22 apr 2024 14:22
Het is zinloos, omdat de infrastructuur in Nederland vele malen beter is dan in veel andere landen.
Precies. Het zijn appels en peren. En daarnaast zijn de verschillen uiteindelijk in de praktijk ook niet zo groot dat er überhaupt een probleem is.
Onkruid71 schreef:
19 apr 2024 17:19
rwolters schreef:
19 apr 2024 16:00
Onkruid71 schreef:
19 apr 2024 13:14
Het is jammer dat ik hier ook aan Ziggo vast zit. Glasvezel gaan ze hier voorlopig niet leggen. Voor mij is het belangrijkste upload.
Wat voor applicaties host jij dan waardoor 100Mbps niet genoeg is?
100Mbps upload zit je helaas al aan het duurste abonnement.
Da's niet bepaald een antwoord op de vraag.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Je kunt wel een goedkoper abonnement dan 100 Mbps krijgen?
Dan doe dat of moet je persè een snelheidsrecord breken van 0,0001 milliseconden als je hier antwoordt?
Soms is het , ook voor mij, beter om het nog even na te lezen voor er op Verstuur wordt geklikt.
Of ga je via IPTV gekraakte TV streaming doorzetten naar je klanten?
Dit lukt je niet met een niet professionele verbinding.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
20 apr 2024 12:40
Voldoende goedkope aanbiedingen in Belgie:
https://www.tv-internet-abonnement.be/v ... l-internet
Al zit je wel opgescheept met data-limiet
En daardoor dus ook niet 1 op 1 te vergelijken, en voor een aantal van die zaken moet je ook nog eens student zijn anders mag je het niet afnemen voor die lagere prijs zo lijkt het. Wat kosten diezelfde abonnementen met een vergelijkbare data limiet als hier?

Ben verder ook wel benieuwd of in deze vergelijking de kwaliteit van de verbindingen ook wordt meegenomen, denk aan uitval, latency en dergelijke. Er zijn in mijn ervaring weinig landen waar dit zo goed op orde is als in Nederland. En dat is zo zeker belangrijk als de prijs.

Onkruid71

Moneyman schreef:
23 apr 2024 09:02
Nijogeth schreef:
Het is zinloos, omdat de infrastructuur in Nederland vele malen beter is dan in veel andere landen.
Precies. Het zijn appels en peren. En daarnaast zijn de verschillen uiteindelijk in de praktijk ook niet zo groot dat er überhaupt een probleem is.
Onkruid71 schreef:
rwolters schreef:
19 apr 2024 16:00
Wat voor applicaties host jij dan waardoor 100Mbps niet genoeg is?
Waarom moet je dat weten? Ik denk dat ik meer dan capabel ben om te beslissen wat ik aan upload nodig heb.

Moneyman

Onkruid71 schreef:
23 apr 2024 10:31
Moneyman schreef:
Nijogeth schreef:
Onkruid71 schreef:
Waarom moet je dat weten? Ik denk dat ik meer dan capabel ben om te beslissen wat ik aan upload nodig heb.
Ik moet niets weten. Ik zie alleen iemand die een nietszeggend antwoord op een vraag geeft.

Onkruid71

Moneyman schreef:
23 apr 2024 16:09
Onkruid71 schreef:
23 apr 2024 10:31
Moneyman schreef:

Ik moet niets weten. Ik zie alleen iemand die een nietszeggend antwoord op een vraag geeft.
Tja als ik reageer reageer ik weet te veel en als ik niet reageer omdat ik het niet nodig vond is het ook niet goed. Moeilijk allemaal.
Dus jij houd in de gaten of er vragen niet beantwoord zijn? Een dan vind je dat het je taak is om mensen daarop te attenderen?

Moneyman

Nee, ik houd niets in de gaten. Maar ontwijkende antwoorden vallen nu eenmaal nogal op.

Een vraag die je niet wilt beantwoorden kan je beter negeren dan met een BS antwoord reageren.

Onkruid71

Moneyman schreef:
23 apr 2024 16:17
Nee, ik houd niets in de gaten. Maar ontwijkende antwoorden vallen nu eenmaal nogal op.

Een vraag die je niet wilt beantwoorden kan je beter negeren dan met een BS antwoord reageren.
Dan is nog altijd de vraag wat BS is. Wat de een BS vind de ander weer geen BS.
Maar ik had gewoon geen zin om BS reacties te krijgen terwijl ik zelf meer dan capabel ben om te weten wat ik nodig had, dus vandaar dat ik geen reactie heb gegeven.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Maar toch, de standaard internet abonnementen zijn in Nederland zo duur nog niet en daar ging de vergelijking om.
Wil iemand een snellere internet verbinding dan zijn er legio mogelijkheden maar daar staat wel een hoger prijskaartje per maand tegenover en is een keuze die iedereen voor zichzelf kan maken.
Voor menigeen is de upload snelheid niet zo interessant maar voor website beheerders dan weer wel want dan moet heel veel data in korte tijd naar de website verzonden worden.

angel1978

Ron5300 schreef:
23 apr 2024 16:26
Maar toch, de standaard internet abonnementen zijn in Nederland zo duur nog niet en daar ging de vergelijking om.
Wil iemand een snellere internet verbinding dan zijn er legio mogelijkheden maar daar staat wel een hoger prijskaartje per maand tegenover en is een keuze die iedereen voor zichzelf kan maken.
Voor menigeen is de upload snelheid niet zo interessant maar voor website beheerders dan weer wel want dan moet heel veel data in korte tijd naar de website verzonden worden.
Het beheren / uploaden van een website is het probleem niet. Dat kan prima met een lagere snelheid. Dat is anders bij het hosten van een website en/of server(s).

Maar of standaard internet abonnementen duur zijn of niet is maar de vraag.
Voor mijn gevoel worden prijzen van internetverbindingen ( internet only ) kunstmatig hoog gehouden om all-in pakketten ( en dus tv en bel diensten ) te kunnen verkopen.

Moneyman

Onkruid71 schreef:
23 apr 2024 16:24
.... dus vandaar dat ik geen reactie heb gegeven.
Dan had je mij niet gehoord... :D

Maar goed, jouw keuzes zijn jouw keuzes, helemaal prima :lol:

Moneyman

angel1978 schreef:
23 apr 2024 16:30
Voor mijn gevoel worden prijzen van internetverbindingen ( internet only ) kunstmatig hoog gehouden om all-in pakketten ( en dus tv en bel diensten ) te kunnen verkopen.
De prijzen overziende had ik hetzelfde idee.

Dagkoers

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik zet bij Budget.
De eerste 6 maanden 18,50 E en daarna 18 maanden 45 E.
Ik heb via de telefoonlijn. snelheid is 100 Mbps. (heet dit ADSL?)

Moneyman

Moest toch even aan dit topic denken toen ik dit bericht las.
De strategie van KPN heeft tot gevolg dat het voor bedrijven lastiger wordt om de investeringen in glasvezel terug te verdienen.

"Het aanleggen is een heel dure zaak en je gaat het pas terugverdienen als de lijnen ook daadwerkelijk worden gebruikt", zegt Erik Compter van Telecompaper. "Uiteindelijk gebruiken mensen thuis maar één lijn. Je hebt de coax-lijn van Ziggo en je hebt twee glasvezellijnen, dan zijn er partijen die dus niks verdienen op hun lijn."

Hij noemt het luxe dat Nederland zo veel goede verbindingen heeft. "We hebben sowieso op telecomgebied, zowel mobiel als vast, hele goede netwerken. Daardoor kunnen consumenten hele goede diensten krijgen."

angel1978

Moneyman schreef:
29 apr 2024 10:13
Moest toch even aan dit topic denken toen ik dit bericht las.
De strategie van KPN heeft tot gevolg dat het voor bedrijven lastiger wordt om de investeringen in glasvezel terug te verdienen.

"Het aanleggen is een heel dure zaak en je gaat het pas terugverdienen als de lijnen ook daadwerkelijk worden gebruikt", zegt Erik Compter van Telecompaper. "Uiteindelijk gebruiken mensen thuis maar één lijn. Je hebt de coax-lijn van Ziggo en je hebt twee glasvezellijnen, dan zijn er partijen die dus niks verdienen op hun lijn."

Hij noemt het luxe dat Nederland zo veel goede verbindingen heeft. "We hebben sowieso op telecomgebied, zowel mobiel als vast, hele goede netwerken. Daardoor kunnen consumenten hele goede diensten krijgen."
Ze proberen elkaar kapot te concurreren en uiteindelijk is iedereen verliezer.

Plaats reactie