Update van de advocaat van de tegenpartij!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman

Re: Update van de advocaat van de tegenpartij!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
28 jul 2024 19:42
De wbv weet ongetwijfeld hoe lastig het is om een overlastgevende huurder uit te zetten, en welke hoge eisen de rechter stelt aan het dossier en het bewijs. Dat zij desondanks een gerechtelijk traject wil doorzetten, geeft ernstig te denken.
Klopt, die lat ligt hoog. De vraag in deze casus zal zijn hoe de rechter het bewijs waardeert. Het probleem van Dagkoers is dat zijn verhalen zo ontzettend ongeloofwaardig zijn dat ze bijna niet waar kunnen zijn, Pas als je hem langer kent, besef ja dat juist die idiote verhalen bij uitstek passen bij wie hij is - en dus wel eens waar kunnen zijn.

Dagkoers, zorg dat je in ieder geval aanbiedt om je collega als getuige te laten horen. Dat maakt meer indruk dan een enkele verklaring op schrift.

Dagkoers

Ongelezen bericht door Dagkoers »

witte angora schreef:
28 jul 2024 23:46
Even dat advocaten-verhaal gelezen.
Dagkoers schreef:
28 jul 2024 18:15
Hierbij is uw cliënt er onder meer expliciet op gewezen dat wanneer hij zijn woning opnieuw geheel of gedeeltelijk in gebruik zou aanbieden, zijn huurovereenkomst zal worden beëindigd.
Dat je een kamer te huur aanbood, was dat vóór of na 13 jul 2023? Dat is essentieel namelijk. Je mag niet onderverhuren, en juist dat is het punt waar het om lijkt te gaan.
Ik had een kamer te huur aangeboden. Daarvoor kreeg ik een waarschuwing.
Toen heeft die oud collega grapjes met mij uitgehaald en die advertentie opnieuw geactiveerd.

Dagkoers

Moneyman schreef:
29 jul 2024 10:48
Erthanax schreef:
28 jul 2024 19:42
De wbv weet ongetwijfeld hoe lastig het is om een overlastgevende huurder uit te zetten, en welke hoge eisen de rechter stelt aan het dossier en het bewijs. Dat zij desondanks een gerechtelijk traject wil doorzetten, geeft ernstig te denken.
Klopt, die lat ligt hoog. De vraag in deze casus zal zijn hoe de rechter het bewijs waardeert. Het probleem van Dagkoers is dat zijn verhalen zo ontzettend ongeloofwaardig zijn dat ze bijna niet waar kunnen zijn, Pas als je hem langer kent, besef ja dat juist die idiote verhalen bij uitstek passen bij wie hij is - en dus wel eens waar kunnen zijn.

Dagkoers, zorg dat je in ieder geval aanbiedt om je collega als getuige te laten horen. Dat maakt meer indruk dan een enkele verklaring op schrift.
De advocaat is erg blij met zijn verklaring/
Ook heeft hij mij op een homo site gezet en kwamen er mannen aan de deur.
Laatst gewijzigd door Dagkoers op 29 jul 2024 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

U heeft in eerdere topics wel aangegeven opzoek te zijn geweest naar een partner/onderhuurder en voor zover ik me kan herinneren ook advertenties op websites heeft geplaatst.
Heel vreemd is dat de eerste waarschuwing in juli 2023 is gegeven omdat u er net een aantal maanden woonde.
Menig forumlid heeft Dagkoers gewaarschuwd om die advertenties niet te plaatsen en de bestaande te verwijderen.
Blijkbaar net niet op tijd omdat de verhuurder er lucht van heeft gekregen en toen later de advertentie wel verwijderd bleek te zijn kan dat alleen door u zelf gedaan zijn en niet door een 15 jarige die toegang tot een laptop had.
In andere topics viel ook op dat u een vrouw had leren kennen en dat zou het ophangen van kaartjes in een lokale supermarkt kunnen verklaren die per mail contact opgenomen hebben in de hoop een kamer te kunnen huren.
De bekentenis van een 15 jarige bezorgcollega dat het allemaal maar een grapje was is wel heel erg ver doorgeslagen want die heeft zelfs kaartjes in de supermarkt opgehangen.
Logischerwijs trekt de verhuurder die bekentenis in twijfel en zet de rechtszaak tot beëindigen van het huurcontract toch door en die rechtszaak kan heel snel starten want het betreft een rolzitting waarbij zowel u als uw advocaat na het horen van de eis verweer kunnen voeren.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Dagkoers schreef:
29 jul 2024 13:41
Ook heeft hij mij op een homo site gezet en kwamen er vieze mannen aan de deur.

Oei, schrijf je nu dat homo's vieze mannen zijn?

Ik zou dat even aanpassen als ik jou was, straks ben je niet alleen je huis uitgezet, maar ook nog eens verbannen van dit forum.

Dagkoers

riddert schreef:
29 jul 2024 13:56
Dagkoers schreef:
29 jul 2024 13:41
Ook heeft hij mij op een homo site gezet en kwamen er vieze mannen aan de deur.

Oei, schrijf je nu dat homo's vieze mannen zijn?

Ik zou dat even aanpassen als ik jou was, straks ben je niet alleen je huis uitgezet, maar ook nog eens verbannen van dit forum.
Sorry Riddert ik heb het aangepast.

Dagkoers

Ron5300 schreef:
29 jul 2024 13:42
U heeft in eerdere topics wel aangegeven opzoek te zijn geweest naar een partner/onderhuurder en voor zover ik me kan herinneren ook advertenties op websites heeft geplaatst.
Heel vreemd is dat de eerste waarschuwing in juli 2023 is gegeven omdat u er net een aantal maanden woonde.
Menig forumlid heeft Dagkoers gewaarschuwd om die advertenties niet te plaatsen en de bestaande te verwijderen.
Blijkbaar net niet op tijd omdat de verhuurder er lucht van heeft gekregen en toen later de advertentie wel verwijderd bleek te zijn kan dat alleen door u zelf gedaan zijn en niet door een 15 jarige die toegang tot een laptop had.
In andere topics viel ook op dat u een vrouw had leren kennen en dat zou het ophangen van kaartjes in een lokale supermarkt kunnen verklaren die per mail contact opgenomen hebben in de hoop een kamer te kunnen huren.
De bekentenis van een 15 jarige bezorgcollega dat het allemaal maar een grapje was is wel heel erg ver doorgeslagen want die heeft zelfs kaartjes in de supermarkt opgehangen.
Logischerwijs trekt de verhuurder die bekentenis in twijfel en zet de rechtszaak tot beëindigen van het huurcontract toch door en die rechtszaak kan heel snel starten want het betreft een rolzitting waarbij zowel u als uw advocaat na het horen van de eis verweer kunnen voeren.
Beste Ron, de tablet is voor alle collega's toegankelijk.
We gebruiken die tablet om de adressen op te zoeken.
Als ik een ritje heb naar het vliegveld, ben ik zo maar ongeveer 25 minuten onderweg en kunnen andere die tablet gebruiken voor hun dingen.

Techneut71

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Dus jij hebt op een tablet die voor iedereen toegankelijk is je MP account gewoon open staan?
De wijze woorden van Maxima aanhalend:
je was een beetje dom.

Dagkoers

Ik doe ook heel veel voor mijn baas (gratis)
Ik vergeet wel eens uit te loggen

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Dan heb je weer geleerd, op je werk tablet geen prive dingen doen, dat is deze niet voor.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Techneut71 schreef:
29 jul 2024 14:45
Dus jij hebt op een tablet die voor iedereen toegankelijk is je MP account gewoon open staan?
De wijze woorden van Maxima aanhalend:
je was een beetje dom.
Ja, net als zijn Grindr account.

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

Dagkoers schreef:
29 jul 2024 14:47
Ik doe ook heel veel voor mijn baas (gratis)
Ik vergeet wel eens uit te loggen
Dan zou ik daar aan gaan werken. In deze tijd is dit niet een beetje dom, dit is ongelooflijk dom. Ongeveer het zelfde als je pincode op je pinpas schrijven.

Zoals ik al eerder zei, sommige mensen hebben hun ellende voornamelijk aan zichzelf te danken.

Dagkoers

Bedankt voor jullie adviezen!!!

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

@Dagkoers, u ziet blijkbaar de ernst van uw situatie niet in want die rechtszaak gaat er sowieso komen en een bekentenis van een 15 jarige op papier weegt niet af tegen de bewijzen die de verhuurder over u verzameld heeft.
Nogmaals u stuurt aan op uw openstaande account op een laptop van uw werk die een ander misbruikt zou hebben maar dat maakt wel dat niet bewijsbaar is of u of een ander de advertenties heeft geplaatst en als die het grapje door wil zetten de advertenties zeker niet gaat verwijderen terwijl dat later wel gedaan is.
Het wordt nog ongeloofwaardiger dat u de laptop van het bezorgrestaurant gebruikt om op uw persoonlijke accounts in te loggen want dat is voor het opzoeken van bezorgadressen helemaal niet noodzakelijk en is daar ook niet voor bedoeld.
Daarbij zodra er een advertentie uit uw naam wordt geplaatst wordt de bevestiging mail uw e-mail adres verzonden en het kan er bij mij niet in dat u uw e-mail account op de laptop actief heeft gemaakt en de 15 jarige bezorger al uw inkomende e-mail berichten kon lezen en de plaatsing van de advertenties kon bevestigen.
Met excuus maar toch, de eerste melding werd al gedaan in juli 2023 en is in april 2024 geëscaleerd en dat maakt dat u voldoende tijd heeft gekregen om aan die overlast een einde te maken.
@Dagkoers neemt u ons allemaal in de maling want u neemt het gevolg niet echt serieus want het komt weer neer op wat u allemaal doet voor uw werkgevers en als zodoende niets met uw situatie van doen hebben.

Een Wiskunde Student

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Het is goed om te weten dat het ophangen van een advertentie / plaatsen van advertentie op MP waarin een kamer te huur wordt aangeboden helemaal geen tekortkoming oplevert van de huurovereenkomst.

Het wordt pas een tekortkoming als er een persoon in de huurwoning heeft gewoond en huur heeft betaald, of als dagkoers zelf de woning niet meer als hoofdverblijf heeft. Dat is hetgene wat de WBV moet bewijzen

Wie de advertentie heeft opgehangen is dus van nul en generlei waarde. Geen idee waarom de advocaat dit belangrijk vindt.

Moneyman

Ron5300 schreef:
29 jul 2024 13:42
…. en die rechtszaak kan heel snel starten want het betreft een rolzitting waarbij zowel u als uw advocaat na het horen van de eis verweer kunnen voeren.
Huh? Iedere reguliere civiele zaak is een rolzitting. Daar is niet bijzonders aan, en er is dus ook geen sprake dat dat sneller dan normaal zou gaan.

Moneyman

Een Wiskunde Student schreef:
29 jul 2024 15:52
Het is goed om te weten dat het ophangen van een advertentie / plaatsen van advertentie op MP waarin een kamer te huur wordt aangeboden helemaal geen tekortkoming oplevert van de huurovereenkomst.

Het wordt pas een tekortkoming als er een persoon in de huurwoning heeft gewoond en huur heeft betaald, of als dagkoers zelf de woning niet meer als hoofdverblijf heeft. Dat is hetgene wat de WBV moet bewijzen

Wie de advertentie heeft opgehangen is dus van nul en generlei waarde. Geen idee waarom de advocaat dit belangrijk vindt.
Geen idee waar je het op baseert, maar het is simpelweg onzin. Zeker in combinatie met de voorgeschiedenis kan een dergelijke actie makkelijk tot ontbinding van de huurovereenkomst leiden. Mits Dagkoers het -net als bij de eerste overtreding- zelf gedaan zou hebben, natuurlijk.

Een Wiskunde Student

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Moneyman schreef:
29 jul 2024 16:11

Geen idee waar je het op baseert, maar het is simpelweg onzin. Zeker in combinatie met de voorgeschiedenis kan een dergelijke actie makkelijk tot ontbinding van de huurovereenkomst leiden. Mits Dagkoers het -net als bij de eerste overtreding- zelf gedaan zou hebben, natuurlijk.
Nee hoor het is zeker geen onzin wat ik schrijf

Het ophangen of verspreiden van advertenties zonder daar invulling aan te geven is geen tekortkoming van de overeenkomst De WBV dient te bewijzen dat er ook daadwerkelijk iets is gebeurd, en pas dan kunnen de advertienties een ondersteunende rol spelen. Ik had je echt wijzer verwacht

Anders even aangeven waar in de huurovereeenkomst staat dat advertenties een tekortkoming opleveren. Dat zul je niet vinden

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

29 jul 2024 16:15
Moneyman schreef:

Het ophangen of verspreiden van advertenties zonder daar invulling aan te geven is geen tekortkoming van de overeenkomst De WBV dient te bewijzen dat er ook daadwerkelijk iets is gebeurd, en pas dan kunnen de advertienties een ondersteunende rol spelen. Ik had je echt wijzer verwacht
Zegt de student die al heel vaak op onwijze uitspraken is betrapt. :shock:

Moneyman

29 jul 2024 16:15
Moneyman schreef:

Anders even aangeven waar in de huurovereeenkomst staat dat advertenties een tekortkoming opleveren. Dat zul je niet vinden
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Als je dat wel zou hebben, zou je weten dat de hoofdverplichting van de huurder uit twee delen bestaat: één is het betalen van huur, twee is het gedragen als een goed huurder. Je weet wel, zo’n fijne, open norm waar het huurrecht vrijwel volledig uit bestaat. En juist op schending van die norm zou in deze casus ontbinding van de huurovereenkomst uitgesproken worden.

Het enkele feit dat je denkt dat de specifieke overtreding in de huurovereenkomst dient te staan, zegt al alles: je hebt geen idee.

Gesloten