Re: Auto gekocht, betaald maar niet geleverd
Geplaatst: 18 sep 2024 13:12
Nou Neo, als je er al die tijd bent en ziet wat er gebeurt, dan kun je toch ook even iets regelen voor TS, is het niet?
Het heeft niets met liegen te maken. De showroom en het buitenterrein waren inderdaad leeg. Dat de werkplaats nog vol stond was niet te zien. Dit bewijst maar weer dat zaken klakkeloos overnemen niet slim is.Janne.B. schreef: ↑18 sep 2024 13:11Als TS liegt, dan ik ook.Wat is het nu, was de locatie leeg, of komt de locatie leeg? En als er al, zoals u zei, een andere eigenaar zou zijn, hoe strookt het dan met uw verhaal?
Verder lost u het op via PB met TS heb ik begrepen, dan moet het goed komen en we horen het.
Succes,
U weet welke auto waar te koop staat en nog niet verkocht is?
En toch gebeurd dit. Sterker, met mijn laatste auto nog laten doen.
En toch bleek nog een behoorlijke voorraad auto's en een complete werkplaatsinventaris in de werkplaats te zijn. En de status failliet is nog altijd nergens te vinden.
Ja, een voorraad auto's en een inventaris waarop de bank standaard pandrecht heeft en het dus direct komt afvoeren... (zoals je vandaag zelf hebt kunnen waarnemen). Als de auto's niet meer op de site staan, de panden dicht zitten, de eigenaar zelf aangeeft niet ge vonden te willen worden... Ja, dan is de kans aanwezige activa van de eigenaar echt heel groot ja...NeoDutchio schreef: ↑18 sep 2024 17:11En toch bleek nog een behoorlijke voorraad auto's en een complete werkplaatsinventaris in de werkplaats te zijn. En de status failliet is nog altijd nergens te vinden.
Waar komt de bank ineens vandaan? Weet u zeker dat de bank in dit geval pandrecht heeft, denkt u dat er een bank in het spel zit of is het "doorgaans" zo dat er een bank in beeld is? Knap trouwens dat u weet dat de bank alles afgevoerd hebt. Was u die iets te corpulente persoon zwaar bezweet en de overhemd slordig uit de broek die daar rondliep? Of was u een van de voor mij wat vaag ogende zwaar rokende sjacheraars die er rondliepen? In dat geval zou u inderdaad exact weten wie de zaken kwam ophalen. Was u daar niet, zijn het weer niets-zeggende argumenten die wellicht wel eens voorkomen, maar niet toepasbaar hoeft te zijn in deze situatie.Moneyman schreef: ↑18 sep 2024 17:29Ja, een voorraad auto's en een inventaris waarop de bank standaard pandrecht heeft en het dus direct komt afvoeren... (zoals je vandaag zelf hebt kunnen waarnemen). Als de auto's niet meer op de site staan, de panden dicht zitten, de eigenaar zelf aangeeft niet ge vonden te willen worden... Ja, dan is de kans aanwezige activa van de eigenaar echt heel groot ja...
Wat schreef u in uw vorige reactie.... Hmmmm, iets in de trant van geen woorden in de mond leggen. Voor mij telt enkel geregistreerde uitspraken? Misschien moet u uw glazen bol eens oppoetsen. Helaas maak ik zakelijk regelmatig faillissementen mee. En nee, daar komen wij niet pas nadat alles uitgesproken is, daar zitten wij al in een vroeg stadium bij om onze eigendommen veilig te stellen en om afspraken te maken omtrent geleverde en niet betaalde goederen.Moneyman schreef: ↑18 sep 2024 17:29Daarnaast ken je blijkbaar de betekenis van "failliet" niet, want voor jou telt enkel de geregistreerde uitspraak. Failliet zijn betekent echter boekhoudkundig simpelweg dat je niet meer aan je verplichtingen kunt voldoen. Oftewel: je bent altijd al failliet vóórdat dat faillissement daadwerkelijk wordt uitgesproken. De praktijk is anders dan jouw theorie.
En wederom verdraai je mijn woorden. Kan je het nou écht niet houden bij wat wél geschreven wordt...? Bah.NeoDutchio schreef: ↑19 sep 2024 07:14Het mooie is wel, op hetzelfde adres staan de vorige bedrijven ook nog ingeschreven. Eigenaar voor nu niet bekend, wel een ingeschreven KVK nummer, maar niet failliet. Oh sorry, niet uitgesproken failliet. Want je bedrijf gewoon sluiten bestaat natuurlijk niet.
Ik was al bezig met het reageren op de verwijderde reactie en kreeg de melding “topic bestaat niet meer”. Ik zag er geen persoonlijke aanval in. Maar ja, dat is mijn mening. Excuses zijn dan dus ook niet nodig.witte angora schreef: ↑19 sep 2024 10:07Heel vreemd dat een bericht van mij verwijderd is omdat het op de man zou zijn. Er is recht gesproken. Excuses, Neo, mijn nederige excuses.
En weet je ook nog een oplossing voor TS?
Dat zijn gewone lege BV-s, slapend dus en dat kan.Het mooie is wel, op hetzelfde adres staan de vorige bedrijven ook nog ingeschreven
Niet elke bedrijf is een BV. En zoals in dit geval, waarom zou dat geen slapende BV kunnen worden en kan enkel een faillissement als optie verzonnen worden?
Op dit moment is de BV niet slapend en de BV had nog voorraad en inventaris. Daar waren dus kansen.Janne.B. schreef: ↑19 sep 2024 12:43Een slapende BV is gewoon leeg en heeft geen activteiten meer, dus die auto ga je daar niet vinden en daar gaat het om toch!
Alles wat je meer wilt gaan doen om de onderste steen boven water krijgen, kost klauwen vol met geld. TS heeft dat wel begrepen intussen. Fijne werkdag aldaar.
Hoe weet je dat?NeoDutchio schreef: ↑19 sep 2024 13:38Op dit moment is de BV niet slapend en de BV had nog voorraad en inventaris. Daar waren dus kansen.
In theorie niet, in de praktijk wel…NeoDutchio schreef: ↑19 sep 2024 13:38De onderste steen hoeft niet boven, de auto moet komen of het geld terug. En dat hoeft echt geen klauwen met geld te kosten.
Nee inderdaad, theoretisch gezien had ook een ander de sleutel van het bedrijf kunnen hebben, de werkplaats vol kunnen zetten met auto's die toevallig opgehaald werden toen ik daar stond. Zou een ander dan ook de bruggen snel neergezet hebben?Moneyman schreef: ↑19 sep 2024 19:00Hoe weet je dat?NeoDutchio schreef: ↑19 sep 2024 13:38Op dit moment is de BV niet slapend en de BV had nog voorraad en inventaris. Daar waren dus kansen.
Hmmm, hoeveel zou het gekost hebben om de mensen aan te spreken die aan het werk waren? En om te vragen hoe nu verder, moet daar dan voor bijbetaald worden?Moneyman schreef: ↑19 sep 2024 19:00In theorie niet, in de praktijk wel…NeoDutchio schreef: ↑19 sep 2024 13:38De onderste steen hoeft niet boven, de auto moet komen of het geld terug. En dat hoeft echt geen klauwen met geld te kosten.
En weer praat je over iets anders dan waar het daadwerkelijk over ging. Die "slapende BV's" waar JanneB het over had, waren de voorgaande BV's die nog ingeschreven staan. En daarnaast weet je helemaal niet wie de eigenaar van de bewuste auto's en inventaris zijn en wie daar welke rechten op heeft. Je baseert je nog steeds op aannames.NeoDutchio schreef: ↑19 sep 2024 19:34Nee inderdaad, theoretisch gezien had ook een ander de sleutel van het bedrijf kunnen hebben, de werkplaats vol kunnen zetten met auto's die toevallig opgehaald werden toen ik daar stond. Zou een ander dan ook de bruggen snel neergezet hebben?Moneyman schreef: ↑19 sep 2024 19:00Hoe weet je dat?NeoDutchio schreef: ↑19 sep 2024 13:38Op dit moment is de BV niet slapend en de BV had nog voorraad en inventaris. Daar waren dus kansen.
Ja, die mensen die daar de auto's aan het afvoeren zijn hadden natuurlijk gelijk TS terugbetaald of de auto geleverd...NeoDutchio schreef: ↑19 sep 2024 19:34Hmmm, hoeveel zou het gekost hebben om de mensen aan te spreken die aan het werk waren? En om te vragen hoe nu verder, moet daar dan voor bijbetaald worden?Moneyman schreef: ↑19 sep 2024 19:00In theorie niet, in de praktijk wel…NeoDutchio schreef: ↑19 sep 2024 13:38De onderste steen hoeft niet boven, de auto moet komen of het geld terug. En dat hoeft echt geen klauwen met geld te kosten.
daar ben ik best benieuwd naar eigenlijk
Op dit moment kunt u inderdaad enkel afwachten. De handdoek in de ring gooien kan altijd nog, maar wie weet wat er nog kan gebeuren.