Een psychiater die vrouwen heeft geholpen om uit SA te ontsnappen en nu tot of door de neo nazi's van de Afd is omgetoverd. Niet erg roze, meer bruin.
Waarvan inmiddels meer en meer berichten naar buiten komen dat het helemaal zo niet is.
De feiten zijn gewoon, er is een aanslag gepleegd op een Christelijke kerstmarkt door een meneer van Saudische afkomst die als vluchteling naar Duitsland gekomen is. Verder weten we ook dat de AfD geen aanslagen pleegt op kerstmarkten en dat ook helemaal niet wil. Dat is alles wat duidelijk is, meer weten we niet.
Maar ja, veel media spinnen alles tegenwoordig, net zolang wit zwart geworden is en zwart wit.
Heb de rapportage bekeken. Kan niet anders zeggen dat er wel heel veel op een hoop gegooid wordt. Er zit natuurlijk een groot verschil tussen verboden zaken en zaken die gewoon toegestaan zijn maar wellicht als ongewenst worden beschouwd. Dat onderscheid ontbreekt in de rapportage.
Je term “verboden” roept in de context van hoe jet het gebruikt het gevoel op dat je op een wettelijk verbod duidt. En daarbij klopt dat er naast verboden zaken ook nog veel onwenselijke zaken zijn - al is dat laatste een persoonlijke inschatting.
Het gaat in dit topic echter om door het platform in de huisregels verboden zaken. Dat kunnen best zaken zijn die niet wettelijk verboden zijn, maar door Vinted wegens onwenselijkheid alsnog worden verboden.
Simpel voorbeeld: ik heb een hele collectie messen. Ook als die wettelijk toegestaan zijn, mag ik zie niet via Vinted of Marktplaats verkopen - omdat ze dat in hun voorwaarden hebben uitgesloten.
Je term “verboden” roept in de context van hoe jet het gebruikt het gevoel op dat je op een wettelijk verbod duidt. En daarbij klopt dat er naast verboden zaken ook nog veel onwenselijke zaken zijn - al is dat laatste een persoonlijke inschatting.
Het gaat in dit topic echter om door het platform in de huisregels verboden zaken. Dat kunnen best zaken zijn die niet wettelijk verboden zijn, maar door Vinted wegens onwenselijkheid alsnog worden verboden.
Simpel voorbeeld: ik heb een hele collectie messen. Ook als die wettelijk toegestaan zijn, mag ik zie niet via Vinted of Marktplaats verkopen - omdat ze dat in hun voorwaarden hebben uitgesloten.
Maar of iets in strijd is met de huisregels is toch ook interpretatie? Radar stelt:
In de zogenoemde catalogusregels van Vinted staat vermeld dat producten die geweld, discriminatie en haat promoten of vertonen verboden zijn.
Dan heb je al meteen een discussie of een artikel wel of niet conform de huisregels is?
Messen is wellicht een mooi voorbeeld. Op Vinted kan ik net voor de kerst nog eventjes snel een mooi koksmes kopen. Een professioneel koksmes van een lemmet van 20cm. Zeer geschikt om gebraad mee af te snijden. Tweedehands aangeboden voor 15 euro.
Verkoopt Vinted nu een geweld artikel in strijd met haar eigen voorwaarden?