Dat ‘evenals de meeste consumenten ‘ ben ik het niet mee eensConsumenneke schreef: ↑25 feb 2025 10:39
Over Kruidvat, AH, Jumbo, Aldi, Lebara?
Ik geef toe dat ik evenals de meeste consumenten maar een domme klant ben.![]()

Dat ‘evenals de meeste consumenten ‘ ben ik het niet mee eensConsumenneke schreef: ↑25 feb 2025 10:39
Over Kruidvat, AH, Jumbo, Aldi, Lebara?
Ik geef toe dat ik evenals de meeste consumenten maar een domme klant ben.![]()
Was nog vergeten Ikea Family te noemen. Die hebben ook even een scherp geprijsde sim-deal aangeboden.
Euh, er is een nummertekort. Mobiele nummers worden op meerdere plekken ingezet dan enkel mobiele telefoons. Daarom zijn er al 11 cijferige telefoonnummers die gebruikt worden bij bv cafés waar een handterminal buiten is verbonden met de computer binnen. Of internetabonnementen op tablets.Consumenneke schreef: ↑25 feb 2025 10:18
Aah, dat is om te voorkomen dat er een nummertekort ontstaat.
Wat een rotsmoes Dirkie.![]()
Consumenneke schreef: ↑25 feb 2025 10:18Aah, dat is om te voorkomen dat er een nummertekort ontstaat.
Wat een rotsmoes Dirkie.
Maar zelfs als dat zo is, kan men het vanaf de bankrekening betaalde tegoed weer terugstorten naar dezelfde bankrekening. Ik heb nu een paar keer meegemaakt dat tegoeden gestolen werden en nummerbehoud onmogelijk bleek. Met als gevolg dat er geen toegang meer was tot de eigen bankrekening en zelfs DigiD opnieuw ingesteld moest worden.Geen rotsmoes maar gewoon realiteit.Er zit een foute club achter die prepaid cards, en de uitgevers AH, Jumbo, Kruidvat, Aldi en tal van anderen kijken de verkeerde kant op.Dus stel dat er 12 maanden niet opgewaardeerd is en daarom het ongebruikte tegoed wordt terug gestort dan heb je hetzelfde probleem. En daarbij worden tegoeden niet gestolen maar er wordt volgens de contract voorwaarden gehandeld.Ik vemoed dat er meer boze zonen en dochters zijn die hun bejaarde ouders helpen om bereikbaar te blijven, online en mobiel. Samen kunnen we wellicht hard aan de bel trekken.Of je leest de voorwaarden niet goedOm die reden had ik voor mijn moeder een goedkoop mobiel abonnement afgesloten zodat ze bereikbaar was en kon bellen. En de kosten daarvan waren slechts 5 euro per maand. Om bereikbaar te zijn en te kunnen bellen een mooi bedrag.
Algemene tip: leer te denk in oplossingen en niet in problemen. Maakt je leven heel wat makkelijker.
Gelukkig dan hoef ik me geen zorgen meer te maken over alle SPAM mails. Deze stoppen nu meteen natuurlijk. Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen 'verboden' en 'effectief kunnen handhaven'. Dat laatste is bij SPAM onmogelijk.Consumenneke schreef: ↑24 feb 2025 19:27U haalt van alles door elkaar. Reclame via de telefoon gericht op particulieren mag niet meer sinds de nieuwe Telecommunicatiewet geldt. Reclame via SMS is sowieso verboden. Ongevraagde reclame via mail (spam) is ook verboden. En al die andere varianten komen niet binnen op non-smartphones.
De suggestie dat het revenue-model gebaseerd is op reclame, is dus nergens op gebaseerd.
Tien jaar geleden had u nog een beetje gelijk kunnen hebben.![]()
Vooral doen. Neem dan wel meteen de taak van de moderatie op je want anders komt daar net zoveel SPAM/Nonsens in terecht als hierConsumenneke schreef: ↑25 feb 2025 10:59Was nog vergeten Ikea Family te noemen. Die hebben ook even een scherp geprijsde sim-deal aangeboden.
De klachten over Kruidvat gaan bij Bellen.com nog veel verder terug Lowieze...Ook HEMA wordt genoemd.
Ik heb jaren geleden eens overwogen een Facebookgroep te beginnen voor mensen met klachten over deze Paygo simkaarten, want ik vermoet dat die allemaal afkomstig zijn van een whitelabel provider die ook de klantendienst levert. De naam heb ik al eerder genoemd.
Greenwood schreef: ↑21 feb 2025 12:53Prepaid gekocht bij Kruidvat,deze wordt met regelmaat gebruikt, met+-50 euro beltegoed,is sinds 2 weken totaal afgesloten en mijn Email box is ook offline.
Als je belt met Klanten Service Kruidvat,wordt je dood leuk verteld,dat je nummer is uitgefaseerd ??? je kan fluiten naar je nummer en je beltegoed,en daar moet je het dan maar mee doen, (REDEN verouderde sim kaart)
aangezien ik dit nummer al 10 jaar heb,en belangrijke informatie zoals Digid eraan gekoppeld is,wil ik dit nummer ten koste van alles behouden.
ACM al op de hoogte gebracht,overweeg de geschillen commisie in te schakelen,over deze kwestie,als er geen gepaste oplossing wordt geboden,zijn er nog soortgelijke incidenten bij andere Kruidvat prepaid gebruikers ? laat van je horen.
Kruidvat beschikt niet over een Email adres,en je kunt alleen chaten,of bellen,das zeker niet anno 2025,
Graag advies,bedankt voor je aandacht met vriendelijke groet Greenslade
En nu ook graag de naam van een simcard-supplier die daar een revenue-model op gebaseerd heeft.
Inderdaad, dat grijs verleden waar zoveel mensen nog geen afscheid van hebben genomen is heel grappig en behoorlijk of-topic.
Prima, herhaal het gerust nog een keer.
Goed punt. Ik koop al decennia kaarten bij IKEA Family, Hello, Lebara, Aldi en AH. Die kaarten gaan soms in modellen waar je alleen mee kan bellen - simpelweg omdat oudere mensen geen smartphone willen en zo'n ding niet elke dag aan de lader willen leggen. Dan zorg je ervoor dat de abonnee af-en-toe zijn tegoed aanvult en de berichten leest.
Dat is, als je er iets langer over nadenkt, helemaal geen logische verwachting. Je schaft er immers iets branchevreemds aan waar ze nu juist zelf helemaal geen directie invloed op hebben (ze verkopen immers slechts een label).Consumenneke schreef: ↑26 feb 2025 17:12Ik verwacht van Jumbo, AH, Aldi, IKEA, Hema en Kruidvat gewoon een fatsoenlijke service.
Wat is branchevreemd voor Kruidvat, Jumbo, Hema, IKEA, Aldi, AH?
Je koopt bij een discounter/ meubelzaak/ huishoudzaak, niet bij een telecomprovider. Zo simpel is branchevreemd.Consumenneke schreef: ↑26 feb 2025 18:55Wat is branchevreemd voor Kruidvat, Jumbo, Hema, IKEA, Aldi, AH?
Wat is het voor een eigenaardige gewoonte om overal victimblaming in te willen zien?Consumenneke schreef: ↑26 feb 2025 18:55Wat is het voor eigenaardige gewoonte om de schuld steeds bij de klant te leggen?
De vakkenvuller kan je inderdaad niet helpen.Moneyman schreef: ↑26 feb 2025 18:44Dat is, als je er iets langer over nadenkt, helemaal geen logische verwachting. Je schaft er immers iets branchevreemds aan waar ze nu juist zelf helemaal geen directie invloed op hebben (ze verkopen immers slechts een label).Consumenneke schreef: ↑26 feb 2025 17:12Ik verwacht van Jumbo, AH, Aldi, IKEA, Hema en Kruidvat gewoon een fatsoenlijke service.
Als je als klant fatsoenlijke service belangrijk vindt, zou je juist gewoon bij de providers zelf moeten bestellen.
Alles kan. Maar niet voor de prijs die je bij die prijsstunters betaalt. En dan nog zou een eventuele supportdesk ook eerder bij de provider zitten dan bij degene die dat label verkoopt.16again schreef: ↑27 feb 2025 09:44De vakkenvuller kan je inderdaad niet helpen.Moneyman schreef: ↑26 feb 2025 18:44Dat is, als je er iets langer over nadenkt, helemaal geen logische verwachting. Je schaft er immers iets branchevreemds aan waar ze nu juist zelf helemaal geen directie invloed op hebben (ze verkopen immers slechts een label).Consumenneke schreef: ↑26 feb 2025 17:12Ik verwacht van Jumbo, AH, Aldi, IKEA, Hema en Kruidvat gewoon een fatsoenlijke service.
Als je als klant fatsoenlijke service belangrijk vindt, zou je juist gewoon bij de providers zelf moeten bestellen.
Maar waarom zou er geen deugdelijke supportdesk achter kunnen zitten?