Ziggo colportage en onmogelijk te annuleren

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Speedy123

Re: Ziggo colportage en onmogelijk te annuleren

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Consumenneke schreef:
27 jul 2025 16:35
Speedy123 schreef:
27 jul 2025 15:56
Wederom, heel veel blabla maar totaal geen onderbouwing met enig bewijs.
U heeft zo te zien enige ervaring met zogenaamde bluf- en blafbrieven, maar in het Consumentenrecht bent u niet echt thuis. Daar geldt omkering van bewijslast als er sprake is van oneerlijke handelspraktijken.

Niet de consument moet bewijzen dat de verkoper niet bekend maakt wie of wat hij vertegenwoordigt; de verkoper moet bewijzen dat hij zich duidelijk geïdentificeerd heeft.
Als een handelaar een oneerlijke handelspraktijk verricht kan de consument een vordering instellen op grond van de onrechtmatige daad. Uit artikel 6:193j BW volgt dat er een (zogeheten) omkering van de bewijslast geldt. Dit houdt in dat ten aanzien van de inhoudelijke juistheid en volledigheid van de verstrekte informatie de handelaar moet bewijzen dat deze juist, duidelijk, volledig en niet misleidend was.
Omgekeerde bewijslast betekend niet dat daaruit volgt dat de verkopers zich niet gelegitimeerd hebben. Zoals u zonder enig bewijs beweert.

Dat is precies wat u elke keer doet. U beweert zonder enige onderbouwing iets, daaruit volgt dat het oneerlijke handelspraktijken zijn, daaruit volgt dat Ziggo boeven zijn. Toet toet.

Maar de praktijk is dat u geen enkel idee heeft wat de kopers ondertekent hebben. Wellicht staat in de koopovereenkomst dat de verkopers zich gelegitimeerd hebben, hebben de kopers getekend dat ze kennis genomen hebben van de legitimatie van de verkopers?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
27 jul 2025 16:20
Waarom denk je dat Charlie007 en brusubi dezelfde persoon is?
Niemand zegt dat en ik denk dat niet.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Moneyman schreef:
27 jul 2025 18:56
Niemand zegt dat en ik denk dat niet.
Moneyman reageert op een citaat uit een ander topic over Ziggo en verwijst naar de TS van dat bericht. Dan doelt hij dus niet op de TS van dit bericht. Maar hij laat de discussie wel bungelen door TS en TS door elkaar te gebruiken: zoek het zelf maar uit.

Dat doet hij ook als hij verwijst naar de ministeriële plicht van deurwaarders. Zo imponeer je het klootjesvolk. Geen idee wat dat is. Zoek het zelf maar uit.

Als je het opzoekt, zie je dat een deurwaarder vanuit zijn ambt zekere plichten heeft.

Wat niet correct is, is dat deze plicht wordt toegepast op incassowerkzaamheden. Een deurwaarder die zich laat inhuren als incasso-boeman :twisted:, schakelt zo maar over naar de ambtsdrager met een ministeriële plicht om de wanbetaler te dagvaarden. Vestzak broekzak.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Moneyman schreef:
26 jul 2025 19:01
Ik_weet_niet_alles schreef:
26 jul 2025 18:32
Moneyman schreef:
26 jul 2025 15:53

Als je blindvaart op de opmerkingen van een gefrustreerde zoon van een dementerende moeder snap ik dat je makkelijk tot dat soort conclusies komt.

De werkelijkheid is heel anders. Of er hier sprake is van misleiding en/of strafrechtelijk laakbare gedragingen is maar zeer de vraag.
Vindt u het zelf ook niet te ver gaan om de moeder gelijk als dementerend te beschouwen? Iemand gefrustreerd te nomen en een moeder dementerend te noemen vind ik niet passend bij een functie van gerechtsdeurwaarder.
Lees anders eerst even waar ik op reageer...

Je hebt nota bene zelf precies dat stuk tekst waar de TS dat zélf aangeeft, uit je quote verwijderd...
Ik quote wat u zelf hebt geschreven. Ik heb daar niets aan gewijzigd of weggehaald. Daarnaast ga ik uit van wat TS in deze topic heeft geplaatst. Daarom blijft uw opmerking over TS en de moeder ongepast en een deurwaarder onwaardig.

Consumenneke

Charlie007 schreef:
25 jul 2025 13:01
Deze post is om mijn ongenoegen over Ziggo te uiten, mensen te waarschuwen en hopelijk iemand hoger in de boom bij Ziggo wakker te schudden. Tips over wat ik nog verder kan doen, zijn welkom.
Dien een klacht in bij de ACM en leg de nadruk op colportage door verkopers van een agentschap dat zich niet duidelijk identificeert. Daar ga ik althans van uit. De tijd is rijp, want VodafoneZiggo staat al onder verscherpt toezicht vanwege de samenwerking met dubieuze telemarketingbureaus.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

27 jul 2025 19:51
Moneyman schreef:
26 jul 2025 18:32

Vindt u het zelf ook niet te ver gaan om de moeder gelijk als dementerend te beschouwen? Iemand gefrustreerd te nomen en een moeder dementerend te noemen vind ik niet passend bij een functie van gerechtsdeurwaarder.
Lees anders eerst even waar ik op reageer...

Je hebt nota bene zelf precies dat stuk tekst waar de TS dat zélf aangeeft, uit je quote verwijderd...
Ik quote wat u zelf hebt geschreven. Ik heb daar niets aan gewijzigd of weggehaald. Daarnaast ga ik uit van wat TS in deze topic heeft geplaatst. Daarom blijft uw opmerking over TS en de moeder ongepast en een deurwaarder onwaardig.
Onjuist. In mijn quote staat veel meer informatie, inclusief datgene waar ik letterlijk op reageer.

Je kunt daar gewoon zien dat ik letterlijk herhaal wat de TS van dat topic zelf schrijft, en dat ik dat dus niet zelf verzonnen heb ofzo. Iedereen in dit topic, ook jij, kan gewoon teruglezen waarop ik reageer en zelf zien dat ik niet degene ben die die “dementerende moeder” in de discussie breng. Jouw verwijt slaat dus werkelijk nergens op.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Consumenneke schreef:
26 jul 2025 17:49
Aygulf schreef:
26 jul 2025 17:30
Uw ouders waren 48 jaar toen internet voor iedereen in Nederland toegankelijk werd.
U kunt niet goed rekenen. In de jaren waar u naar verwijst bestond het internet uit bulletinboards. Apps zijn een jaar of vijftien geleden pas populair geworden. Communicatie van apps en chatbots is voor veel ouderen (en ook jongeren) niet te doen.
Alle ouderen die ik ken kunnen moeiteloos omgaan met hun smartphone en laptop. En doen alsof communiceren via een app/chat compleet anders is dan aloude BBS-en is net zoiets als zeggen dat iemand wel een brief kan schrijven maar zich geen raad weet met een ansichtkaart.

Maar leg eens uit wat nu het grote verschil tussen gebruik maken van een app of een webapplicatie zoals we die vroeger hadden?

Niet kunnen omgaan met nieuwe dingen is meestal niet willen omgaan met nieuwe dingen. Mijn stiefmoeder heeft op haar 78e pas voor een eerste keer een smartphone, tablet en laptop aangeraakt nadat mijn vader was overleden en ze niet afhankelijk van anderen wilde zijn. Ze is echt niet uitzonderlijk intelligent, maar wilde die gewoon kunnen. En ze doet alles zelf. Geldzaken, belastingaangifte, chatten met kinderen en kleinkinderen. Ze is zo'n beetje de enige in de familie die aan videobellen doet.

Consumenneke

rwolters schreef:
27 jul 2025 21:39
Mijn stiefmoeder heeft op haar 78e pas voor een eerste keer een smartphone, tablet en laptop aangeraakt.
Nou u boft maar.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
27 jul 2025 12:53
alfatrion schreef:
27 jul 2025 01:22
Moneyman schreef:
TS heeft niet aangegeven dat zijn moeder dementerend is. Consumenneke heeft een citaat uit een ander topic hier opgenomen. Het bericht komt mij off-topic voor.
… en in dat topic was de geciteerde spreker TS. TS heeft dat dus wel degelijk aangegeven binnen de context van het bericht wat Consumenneke in dit topic plaatste en waarop ik reageerde.
Het begrip TS verwijst normaliter naar de Topic Starter van het huidige topic. Het aanduiden van de auteur van een citaat als "de TS" terwijl die auteur niet het eerste bericht van dit topic heeft geschreven is onjuist gebruik van de term TS.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortom: er worden twee topics door elkaar gehaald waardoor de verwarring compleet is.

Zullen we het dan maar verder bij de TS van dit topic houden, en het andere laten voor wat het is?

HandigeHarrie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Ontopic: de essentie is dat het herroepen zodanig georganiseerd is, dat je bewijs hebt dat je herroepen hebt.
Email is daarvoor het eenvoudigste middel en het is voor bedrijven verplicht is om een email-adres te publiceren (zie bericht Alfatrion). Ze voldoen dus niet aan de wet en het is een kwalijke zaak als er alleen verwezen wordt naar het opzegformulier dat kennelijk geprint en per post moet worden opgestuurd, of via de chat of telefoon. (Ts geeft aan dat er geen emailadres beschikbaar is).
Ook een online-opzegformulier voldoet niet als je daar geen afschrift van krijgt.
Speedy zegt: "Ook email zien we steeds minder aangeboden worden door bedrijven als communicatie middel"; dus steeds meer bedrijven voldoen niet aan de wet.

Speedy123

HandigeHarrie schreef:
28 jul 2025 10:04
Ook een online-opzegformulier voldoet niet als je daar geen afschrift van krijgt.
Maar je krijgt wel een afschrift. Per email en per post wordt het annuleren van de bestelling bevestigd.

TS liep er tegenaan dat er een email storing was bij Ziggo, dus een vertraging in de bevestiging van de opzegging. Die email storing zou ook het annuleren per email vertraagd hebben.

Het is jammer dat TS niet meer van zich laat horen want hoogst waarschijnlijk heeft die allang de bevestiging van de annulering binnen.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Ts is dit topic gestart en daarna niet meer op het forum actief geweest maar terzijde.

Ts is zelf niet bij het gesprek geweest en kan dus ook niet weten hoe het gesprek is verlopen en wat ook vreemd over komt is dat de ouders volgens Ts al Ziggo klant zijn en er bij Ziggo zelf niets over een nieuw contract bekend is.

Per adres is er maar één kabelaansluiting aanwezig en is het dus ook niet mogelijk om twee Ziggo contracten af te sluiten.

Als de colporteur namens Ziggo aan de deur is geweest had die ook kunnen weten dat er op het adres al een Ziggo contract aanwezig was en dan heeft het voor de colporteur ook geen zin meer om er nog één te verkopen.

De optie dat er colporteur van een andere glasvezel provider aan de deur is geweest valt niet uit te sluiten maar dat blijft zolang Ts niets terugkoppelt onduidelijk.

Speedy123

Ron5300 schreef:
28 jul 2025 11:17
Als de colporteur namens Ziggo aan de deur is geweest had die ook kunnen weten dat er op het adres al een Ziggo contract aanwezig was en dan heeft het voor de colporteur ook geen zin meer om er nog één te verkopen.
Heel veel mensen verlengen nooit hun contract en blijven gewoon jarenlang plakken op een oud, inmiddels maandelijks opzegbaar, contract. De colporteur kan een een of twee jarige contractverlenging aanbieden waarbij vaak korting of kadootjes aangeboden worden. Ook krijg je bij een nieuw contract vaak een nieuwe media box zoals de kleine MediaBox Next die dan de grote Horizon box vervangt. Scheelt aardig in het stroomverbruik, want de oude Horizon box was echt een stroomvreter.

TS heeft nimmer inzicht gegeven in het bestaande Ziggo contract van zijn ouders en het nieuwe contract. We weten niet wat de verschillen zijn qua specificaties zoals snelheden en verschillen in de maandelijkse kosten. Of er korting en kadootjes aangeboden waren?

peter17111962

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"Ook krijg je bij een nieuw contract vaak een nieuwe media box zoals de kleine MediaBox Next die dan de grote Horizon box vervangt. Scheelt aardig in het stroomverbruik, want de oude Horizon box was echt een stroomvreter."
Grote Horizon box??? Nooit gehad of gezien. Ik ken niemand die een Horizon box heeft of heeft gehad. Ik ken echter wel heel veel mensen die kijken met een Humax 5300 of een CI module.

Speedy123

peter17111962 schreef:
28 jul 2025 12:25
"Ook krijg je bij een nieuw contract vaak een nieuwe media box zoals de kleine MediaBox Next die dan de grote Horizon box vervangt. Scheelt aardig in het stroomverbruik, want de oude Horizon box was echt een stroomvreter."
Grote Horizon box??? Nooit gehad of gezien. Ik ken niemand die een Horizon box heeft of heeft gehad. Ik ken echter wel heel veel mensen die kijken met een Humax 5300 of een CI module.
Toevallig heb ik de Horizon box bij mijn moeder een maand geleden vervangen met de MediaBox Next. Ze gaan er nu uit omdat de Horizon box nog met een coax aansluiting werkt. De Next mediabox is een IPTV kastje, gaat dus via het het netwerk.

De Horizon Box komt oorspronkelijk van UPC. Nadat UPC destijds Ziggo overnam, werd de Horizon Box de standaard media box van het nieuwe bedrijf dus ook voor nieuwe klanten uit een Ziggo gebied. Alle Ziggo klanten in een UPC gebied zaten al op de Horizon box. De Horizon Box is echt heel lang meegegaan, heel veel Ziggo klanten hebben er eentje gehad.

Consumenneke

Wie bewijs zoekt dat VodafoneZiggo weinig gewaardeerd wordt door mensen die (net) een overeenkomst hebben afgesloten, kan ook naar de reviews kijken.

Ik lees net de reviews door bij Prijsvergelijken. Afgaande op de samenvatting scoort Ziggo al onvoldoende (4,4 van 10), maar als je even door de reviews bladert is het een niet-aflatende ellende.

Een boze klant citeert de chat...
Goedemiddag!

Helaas kunnen wij geen opzeggingen verwerken via de chat. Hiervoor zal je even telefonisch contact op moeten nemen met de afdeling opzeggingen. Hun zijn bereikbaar op 0900-1884. Mijn excuses voor het ongemak!
Hun zijn???

Zelfs de geciteerde chatbot spreekt geen fatsoenlijk Nederlands. :lol:

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Maar 4 slechte reviews daar in 7 maanden? Dan doen ze het behoorlijk goed!

Consumenneke

StevieNL81 schreef:
28 jul 2025 14:30
Maar 4 slechte reviews daar in 7 maanden? Dan doen ze het behoorlijk goed!
Kijken we even bij Trustpilot. Mag jij uitrekenen hoeveel reviews Ziggo daar kreeg in 7 maanden.

Van de bijna 8000 reviews is slechts 8% positief; 90% is negatief.

Zo te zien hebben ze de klantenservice uitbesteed aan dezelfde onbeschofte bureaus die ook de telemarketing en deur-aan-deur verkoop doen. :roll:
Laatst gewijzigd door Consumenneke op 28 jul 2025 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Speedy123

Consumenneke schreef:
28 jul 2025 14:12
....
Goedemiddag!

Helaas kunnen wij geen opzeggingen verwerken via de chat. Hiervoor zal je even telefonisch contact op moeten nemen met de afdeling opzeggingen. Hun zijn bereikbaar op 0900-1884. Mijn excuses voor het ongemak!
....
En de datum van deze review is.... 16 oktober 2023

Lezen we even verder:
Kon het niet opgezegd worden omdat alle maanden betaald moesten zijn. Dus ik heb allebei de maanden die ik nog open had staan betaald in de hoop dat diegene het ook zou opzeggen
Het contract liep nog door, dus de opzegdatum lag in de toekomst.

En dat is een bekend probleem, had ik ook destijds toen ik van Rotterdam naar Zoetermeer verhuisde en glasvezel van KNP afnam in mijn nieuwe huis terwijl ik in Rotterdam Ziggo af nam. Omdat ik op mijn nieuwe adres ook Ziggo kon afnemen, moest ik of het contract overzetten naar mijn nieuwe adres, of het Ziggo contract uitzitten en dan voor de laatste maand alsnog opzeggen of meteen opzeggen en dan ook meteen de opzegboete betalen.

Ik heb voor het laatste gekozen, dus opzegging met boete, en dat ging meteen. Alternatief was geweest dat ik het door liet lopen, dan zou ik niet meteen de boete hoeven te betalen maar elke maand door moeten betalen en eraan moeten denken het alsnog een maand voor de laatste termijn op te zeggen.

Lijkt erop dat de klacht van Besim op prijsvergelijken.nl veroorzaakt is omdat hij het abonnement door liet lopen in plaats van op te zeggen met betaling van de opzegboete.

Plaats reactie