LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
vr1944

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door vr1944 »

Hallo,


Ik kan jullie maar een advies geven.Stap over naar ADSL
als dat mogelijk is.Reken 3 tot 6 weken voor aansluiting
dus je kan Chello direct opzeggen .Je kan de periode dat
niet online kan met ADSL overbruggen met door je free
account te gebruiken die je automatisch krijgt bij aanvraag.Zelf
ben ik met 4 andere kennissen overgegaan naar ZONNET Family
ad 20 euro per maand
Succes Johan

pablokal

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door pablokal »

Nog een verhaal met de nieuwe Thomson modem van Chello; ik vind het moeilijk om weg te gaan omdat ik een goed draaiende website heb; anders was ik al tien keer weg. Bij mij valt de verbinding om de haverklap weg. Het heeft ook wel te maken met de router maar daarvoor had ik geen problemen. Ook gezeik over de datalimiet; was altijd zeer matig gebruiker ondanks duur classic abo en ga je een maandje over de acht gig grns heen en beginnen ze gelijkte dreigen je te choken. En een tweede cheelo email adres dat het ineens niet meer doet; geen reactie van helpdesk naar aanleiding van vragen hierover enz enz En aan de helpdesk heb je ooK niets: weet ifehen nog een forum adres voor goede tips? voor een router vigor 2200E en de thomson modem???

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Ik ben het niet tegengekomen, simpel omdat ik er niet naar zocht, maar ik stel voor dat je even je routernaam googled, krijg je vanzelf de sites daarover... voeg thomson toe als extra zoekwoord bij je router en je krijgt alle sites met info over die combinatie ??
Moet lukken zo !

Jeroen01

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Jeroen01 »

Hmm zeer verassende reacties op mijn vraag. Bedankt! Het lijkt er toch op dat XS4ALL een goed alternatief is. Ik ga zo even kijken.

Helaas niemand heeft een "Cornerstone CM200" en ik heb ook nog geen reactie ontvangen van Chello.

I'll be back

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Hoi Jeroen01,
Laat ik eerst zeggen dat het vrij lastig is dit forum... maar misschien doe ik iets verkeerd en kan ik dat in mijn profiel veranderen... maar het laatste bericht komt niet bovenaan staan als je reageert, dus je moet ofwel 2 x de browser openzetten ofwel goed onthouden. Als je een email krijgt dat er een reactie is en je klikt op de link, start de pagina bovenaan de laatste bladzijde... ben ik niet gewend op forums, mgoed.

Op zich is het een goede actie van pearl... euh ik bedoel kwello natuurlijk, maar het is erg vreemd dat jouw modem niet wordt genoemd. Of dat nu komt dat ze die geheel niet in beeld hebben, of dat die gewoon nog goed is en er geen actie voor nodig is, da's even onduidelijk. Wat ik begrijp, als ik terugzoek naar je bericht, is dat je hier wel contact over hebt gehad, maar dat ze niet meer iets laten weten ?? Da's natuurlijk vreemd, maar was te verwachten, in geval van problemen of moeilijkheden zijn ze niet thuis.

Ik zou wel opheldering eisen, want dadelijk hebben ze alles over op eurodocsis en zit jij met de gebakken peren, omdat dat dan met jouw Cornerstone-geval niet meer kan. Ik zie inderdaad ook geen reacties dat er mensen zijn met eenzelfde kabel-modem.... vreemd.
Ja het is en blijft dweilen met de kraan open met chelslow....

En qua xs4all, ik heb er dus via mijn vriendin goede ervaringen mee.

Hou ons op de hoogte en succes ermee !
Mvg
Frehen

J.S.

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door J.S. »

Mn beste Frehen

Na vier dagen zitten te tobben heb ik eindelijk internet op alle computers in mijn huis. Ik kan weer zo'n 99% van het internet WEL bereiken, maar om nou te zeggen dat het sneller is geworden is weer een beetje te veel van het goede. Het is achteruit gegaan, maar ja, stapje voor stapje moet ik weer wennen... Afijn, ben dus allang blij dat alles weer degelijk werkt, ondanks dat het sloom is. De ergste Ellende is achter de rug dus ik hoop dat het weer redelijk wordt met UPC/Chelslow

Mvg

J.S.

wout

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door wout »

Soms snap ik het niet dat sommige mensen zo gauw de schuld op de service provider schuiven. Ook ik heb een nieuwe modem ontvangen, nadat ik de inlog procedure uitgevoerd had werkte alles naar behoren, toen de router er tussen gezet ja toen een klein probleem door het nieuwe modem overgezet op een andere host maar dat is geen probleem dat kan je makkelijk opzoeken door in het " start uitvoeren" het commando 'cmd' in te voeren dan krijg je een dos schermpje geef nu het commando 'ipconfg/all' en je krijgt van alle netwerk verbindingen de instelingen hiermee kan je je router configureren (dit alles doen vanaf de modem niet de router) nu de modem uit zetten dan de computer, en dan pas de router. Na 30 sec de modem aan wachten tot hij klaar is dan de router en dan pas de pc nu ziet als het goed is ziet de modem de router nu aan voor de pc en moet alles weer goed werken. deze oplossing werkt bij mij goed en ik internet nog steeds met drie pc's op chello verder.

wout

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door wout »

Sorry klein foutje het moet zijn ipconfig/all

nu wel goed

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Wout.... het is ipconfig /all, dus spatie /all, dan is het goed...

Gefeliciteerd J.S. ! Inderdaad, nu maar hopen dat het goed/beter blijft/wordt.....

Ik had een bericht gestuurd naar UPC ivm de boven beschreven gang van zaken... en nou dat moet ik dus zeggen, dit is netjes! Zie hier...:

Geachte heer,

In reactie op uw bericht:

Sinds 29 oktober heb ik de nieuwe kabelmodem. Op 1 november was reeds bekend dat de bestaande netwerkkaart niet werkte met het nieuwe kabelmodem. Ik heb een nieuwe aan moeten schaffen. Op 3 november heb ik reeds gemeld dat de door chello geleverde utp-kabel niet goed was.
Dit resulteerde in geen, dan wel slecht internet met vaak uitval. Ik kreeg de belofte dat ik uiterlijk 6 november een nieuwe utp-kabel in huis hebben. Ik heb vandaag, 17 november de nieuwe utp-kabel ontvangen! En nu lijkt alles in orde! Ik wil u vragen mij in aanmerking te laten komen voor een korting op mijn abonnement voor de maand november, daar ik niet de volledige maand van het volledige product heb kunnen genieten en dat dit te wijten is aan de nalatigheid van upc/chello. Bovendien heb ik dus de nodige kosten moeten maken ivm een nieuwe netwerkkaart en diverse telefoontjes naar de helpdesk.
Ik mag aannemen dat dit mij in aanmerking brengt voor een korting. Ik hoop spoedig van u te horen.

Informeren wij u graag als volgt:

Wij hebben u een vergoeding gegeven van € 11,50 voor de slechte internetverbinding.
Dit word verrekend op de eerstvolgende factuur.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

U kunt geen reply geven op dit bericht. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de website van UPC. Surf naar http://www.upc.nl


Qua snelheid is het inderdaad nog niet jedat, maar zoek daarvoor een progje wat dat naadloos voor me bijhoudt, ook de uitval e.d. ik wil alles weten en bijhouden nu. Heb er al diverse gezien, maar sommige werken niet, andere doen weer niet wat ik wil... is toch wel iets goeds voor te vinden neem ik aan... we zoeken verder...

Peter1

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Peter1 »

Brief van Upc ontvangen dat ze de modem komen vervangen. Was op die dag niet thuis dus netjes afgebeld. Wordt ik 4 weken laten terug gebeld om een nieuwe afspraak in te plannen (Ik bel zelf nooit naar UPC want dat kost goud geld). Vorige week maandag zouden ze komen maar er kwam niemand opdagen. Mailtje gestuurd via de site van UPC. Krijg ik een mailtje terug, sorry voor het ongemak bel maar met de helpdesk om tot een oplossing te komen. Dat doe ik dus niet en heb maar weer een mailtje gestuurd dat ik de boel opzeg als ze niet snel komen. Krijg ik een dag later exact hetzelfde mailtje binnen. Ze lezen dus je mail helemaal niet en alles staat bij hun op auto-reply. Achteraf ben ik blij dat ik nog de oude modem heb want die werkt nog steeds goed. Ik ga in iedergeval bij een ander kijken want ik wordt helemaal gek van Chello.

DaanenMarina
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2004 22:24

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door DaanenMarina »

Oke allemaal,

bij deze willen wij ook graag ons verhaal kwijt over de nieuwe chello modem.
Wij hebben al bijna 3 jaar chello en in de eerste 2 jaren niets dan goeds over chello. Maar ongeveer een jaar geleden zijn de problemen begonnen. Steeds was de internet verbinding verbroken, of er was een snelheid, die niet ens te vergelijken was met de oude telefoonverbinding, super langzaam. Meerder malen naar UPC gebelt met onze klachten, meerdere malen hebben ze "" iets" gedaan (vraag me niet wat), maar dan ging het weer een tijdje goed. Maar helaas, na een paar weken weer hetzelfde verhaal. Na lang zeuren kwam er een monteur, deze kwam uiteraard de 1e afspraak niet opdagen....weg vrije snipperdag. De 2e keer kwam hij gelukkig wel en heeft toen buiten(?) in een kastje lopen rommelen en wat blijkt de verbinding was ineens weer goed.
Afijn, 4 weken geleden kregen we dus de brief binnen dat er een nieuw kastje geleverd zou worden. Wij waren zeer enthousiast omdat we hoopten dat nu eindelijk de problemen verholpen zouden zijn. HELAAS, de modem aangesloten.....geen verbinding. Hebben we 3 kwartier aan de telefoon gehangen met upc om het probleem op te lossen. Van alles geprobeerd, en ja hoor ineens zomaar zonder aanleiding konden we wel internet op om ons aan te melden. We moeten toegeven, de verbinding met internet was supersnel...helaas voor korte duur. In het weekend daarop weer geen internet. Weer meerdere malen aan de telefoon gehangen. Op de een of andere manier schijnt onze IP adres steeds te veranderen, dus ik moet nu regelmatig de stekker uit de modem (natuurlijk een thomson) halen en opnieuwe opstarten. Nee ligt aan uw virusscan hadden ze gezegt bij de helpdesk, of ik die maar ff wou verwijderen. Nou vraag ik je??
Ook hebben wij meerdere computers in huis voor onze kinderen, dus moet er een router aangeschaft gaan worden. Ook zoiets, waarom kan er niet gewoon meer dan 1 computer aangesloten worden op deze kastjes???? Ook wij hebben een abonnement van 49,95 per maand en daar verwacht je toch wat meer mogelijkheden voor.
Wij hebben al heel wat te verduren gehad en ook wij denken eraan om over te stappen naar een andere provider. Ik hoop dat duizenden mede chello gebruikers er net zo over denken, laat ze nu maar eens voelen dat er niet gesolt kan worden over de rug van andere mensen.
Wij zijn het goed zat!!!!

Groetjes Daan en Marina

Jeroen01

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Jeroen01 »

Yay, mensen met een cornerstone cm200 hoeven niet omgeruild te worden :P

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Weer een zorg minder jeroen01 !!

Succes Daan en Marina!

Digibeet

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Digibeet »

Nu, ik heb nu zo,n 5 weken die nieuwe modem en heb al ik weet niet zo vaak van het net gelegen. Vandaag ook weer. Bijna de hele dag geen lijn. Vanmorgen gebelt en hun van: ja, er is bij u in de buurt een storing. Wordt aan gewerkt. In de namiddag nog geen verbinding. Nog maar weer eens bellen. Die storing was er nog, maarrrrrrrrrrr enz,enz.

Probeert u anders straks eens de stroom van de modem af te zetten en dan de pc weer opstarten. Heb ik meteen na mijn belletje gedaan en ja hoor, hij doet het weer! Wat ik hiermee eigenlijk ook wil zeggen, we hebben zo,n 4 jaar die oude modem gehad en heb het nog nooit van de stroom af hoeven te halen en nu met deze modem (Thomson) is het in die 4 weken al zo,n 6 keer gebeurd.

Ben nog steeds zoekende, maar van die ADSL verhalen, hier op het forum, wordt ik ook niet vrolijk van. Wacht nog wel ff af!
D.B.

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Hoi Digibeet,

Euh, vermeldde ik hierboven nog de email van upc/chello die ik mocht ontvangen, met de mededeling dat ze 11,50 euro korting geven vanwege geleden schade, vandaag krijg ik een brief.

Ze herhalen in het geheel mijn klacht om vervolgens te sluiten met het feit dat ze 11,50 geboden hadden, maar dit nu verhogen naar een vergoeding van 1 maand chello classic. "Het totaalbedrag van 49,95 wordt in mindering gebracht op een van de volgende facturen"....

Ze komen er toch achter dat ze wat moeten, omdat mensen weg gaan lopen zo.... Nou vond ik 11,50 misschien wat aan de magere kant, vanwege dat ik toch de HELFT van de maand geen/slecht internet had, maar DIT had ik niet verwacht. Ik ben hier wel tevreden mee.

DUS.... als je problemen hebt gehad, laat ze weten via het eerder in deze thread genoemde qmail aan upc/chello. Maar ook; geef je volledige verhaal op bij coax. Je hoeft geen lid te zijn om op hun site, www.coax.nl als ik me niet vergis, je verhaal te doen. Ik kreeg netjes bericht dat ze (coax) mijn situatie niet normaal vonden en dat ze dit ddor zouden sturen naar upc/chello. Ik denk dat o.a. dat laatste heeft geresulteerd in deze verhoging.... toch mooi ! Enne... nou, bedankt !

Mvg
frehen

Digibeet

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Digibeet »

Hallo Frehen.

Nou da,s dan netjes van ze. Maarja, wel eerst zien en dan geloven of ze het verrekenen.

Ik vroeg ook zoiets dergelijks aan die persoon van het CC en hij zei dat wanneer mijn verbinding het weer zou doen, ik maar even naar de klantenservice moest bellen. Dan zouden zij zien, of ik voor een vergoeding in aanmerking zou komen.

Ik ga eerst maar ff een mailtje naar ze sturen en zal ook even jou tips hier bekijken. Ook bedankt daarvoor!
Gr. D.B.

weesreeel
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2004 00:01

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door weesreeel »

:) Heb nieuwe modem (thomson) ook ontvangen, aangesloten en na 5 minuten werkt alles weer, geen enkel probleem dus ... UPC prima club

Gast

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Okè! De rest komt nog wel! Maar dan ook reeeel blijven.

mulmol
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2004 08:30

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door mulmol »

:D
Vorige week donderdag adsl via tiscali besteld, afgelopen dinsdag modem ontvangen met duidelijke instructies. Vanaf vandaag hebben we signaal. Dus vanmorgen vroeg ben ik begonnen met de installatie, eigenlijk heel simpel....alleen was er bij onze telefoon aansluiting weer iets bijzonders (zo als altijd bij ons), maar na wat omwegen is dit gelukt.

Bij het instellen van de computer valt af en toe het adsl signaal weg, gebeld met de helpdesk en wat blijkt de splitter die de telefoon en adsl verbinding doorgeeft kapot, wordt zo snel mogelijk een nieuwe toegestuurd.

Ik moet zeggen het gaat bij ons nooit volgens het boekje (je raakt er aan gewend) maar de service en de behandling van TISCALI heb ik bij chello nog nooit gehad, medewerkers die vriendelijk en behulpzaam zijn tegen een normaal telefoontarief zonder wachttijd!!!! dit is een luxe en de kapotte splitter is dan niet zo erg...we hebben toch tot mog CHELLO.

Op de aangetekende brief aan de directie van CHELLO heb ik nog geen reactie gehad, de opzegging heb ik ook nog een keer via de site van CHELLO gedaan en krijg dood leuk een mailtje terug dat dit telefonisch alleen kan!!!

Al met al heb ik nog geen seconde spijt van het opzeggen van CHELLO,
ADSL blijkt heel makkelijk te installeren zelfs voor mij. Je kan de bestaande kabels van computers naar modum gebruiken en geen geklooi met hub of router alles in één. Het instellen van de computers is een fluitje van een cent. En het voordeel van 20,-- euro per maand voor de zelfde snelheid is natuurlijk niet mis.
Dus iedereen die nog twijfelt gewoon overstappen.

groetjes
Henny

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Alles leuk en aardig weesreeel,
Als je jezelf dan weesreeel noemt, wees dan ook reëel !
Reëel is het nu eenmaal zo dat er veel (heel veel) mensen zijn die problemen hebben met die prima club. En wie ben ik om te zeggen dat het geen prima club is, maar er deugen bepaalde dingen niet. Ik ga uit van het goede van de mens en van instellingen, maar als ze het zo bont maken als upc/chello en je constant moet ageren vanwege problemen, dan komen de zaken anders te liggen.
Ik heb problemen, ik meld ze, zit niet zomaar wat te klagen, want er is werkelijk iets aan de hand... maar zeg het dan ook als ik vind dat ze iets heel erg netjes doen. En dat is gewoon maar zoals het hoort en moet kunnen.
Dus ik vind die eenzijdige opmerking van je helemaal niet reeel....
Als het bij jou allemaal goed is gegaan, dan heb je dus gewoon mazzel... maar zeg nou niet meteen dat dat de verdienste is van upc/chello zelf. Per ongeluk valt alles op zijn plaats bij jou en dat maakt je een tevreden mens, dat hoort ook zo. Maar ga dan niet als weesreeeeel op een forum waar mensen hun problemen met die prima club bespreken net doen of er niks aan de hand is, want dan ben je een beetje blind voor andermans problemen en is het dus alleen maar belangrijk dat het voor jou goed gaat. Draagt dus niet bij.
Verder maak ik hier geen woorden aan vuil..... is eigenlijk al teveel..

Ondanks mijn euforie vanwege de brief wil ik dan hierbij ook even melden dat ik hedenmorgen alles van de stroom heb moeten gooien, dus kabelmodem, router en pc.... om weer internet te krijgen, liep dus helemaal niet meer.... kreeg zelfs een 169.xxx.xxx.xxx ip-adres met beperkte of geen internetmogelijkheid. Was dus alleen te verhelpen als de stroom eraf ging en weer terug. Dat is op zijn zachtst gezegd volslagen belachelijk. Ik zou haast zeggen, geef mij mun terrayon maar weer terug, daar waren niet zulke acties bij nodig om internet te houden... dat 24/7 wordt bij lange na niet meer gehaald ...

Content, maar toch ook weer niet zo...

Henny, sorry dat ik onderaan hier pas reageer, maar 20 euro goedkoper voor dezelfde snelheid.... denk dat DAT niet klopt, wel ??
Voor dezelfde snelheid als upc/chelslow ben je bij adsl duurder uit... in de regel... heb dat nog niet gezien dat het ergens goedkoper was... is dat wel echt zo bij tiscali ??? Kan me niet voorstellen, maar sta open voor wonderen.... bedankt vast voor je info ....
Mvg
frehen

Gesloten