LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergelijk tussen goedkoopste Dell- en Apple-aanbiedingen

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Vergelijk tussen goedkoopste Dell- en Apple-aanbiedingen

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn imac is bijna 3 jaar oud ik heb een 700MHz PowerPC G4 met 640 MB SDRAM intern werkgeheugen, 40 GB hardeschijf en een sony CD-RW CRX170E -speler, die bekend staat vanwege zijn uitstekende prestaties.
Nu blijkt dat mijn computer ,volgens het schrijven van mijn voorganger, niet meer aan de eisen van deze tijd te voldoen.
Nou dat dacht ik toch echt niet, deze computer kan voorlopig nog elk besturings systeem aan waarmee Apple op de proppen komt, mits deze ook eenvoudig op CD-ROM te verkrijgen is.
Er zijn voldoende Apple gebruikers die op dit moment met gelijkwaardige computers werken als de mijne en men gaat toch niet voor elk nieuw besturingssysteem een nieuwe computer aanschaffen.
Voorts kan en mag een besturingssysteem toch niet afhankelijk zijn van een DVD of CD-ROM schijfje en als Apple zo hightech is, waarom zetten ze het besturingssysteem niet gewoon op internet zodat men het tegen betaling kan downloaden?
Over de bestelling het volgende, als je het bestelformulier bij de Apple Store aanvraagt moet je een keuze maken tussen mastercard of visa een andere keus is er niet.
Als je dan een toch een keuze maakt, moet men een nummer invullen die men niet bezit, vervolgens accepteert het systeem je gegevens niet, daardoor kan je het formulier niet verzenden en geen bestelformulier ontvangen.

Gast

Re: Vergelijk tussen goedkoopste Dell- en Apple-aanbiedingen

Ongelezen bericht door Gast »

Natuurlijk zijn niet alle games er voor de Mac maar ik vind als ik een game voor mijn PC koop van een klein bedrijfje is diet een slechte game.
je reinste BS, er zijn vele juweeltjes van spellen uitgekomen die zijn ontworpen door kleine bedrijven. (ik doe er nu geen uitspraken over of ze uiteindelijk wel of niet voor de mac zijn uitgekomen omdat ik dit niet weet) Ik zal je een paar voorbeelden noemen:

1) Vampire the masquerade: bloodlines
2) Master of orion 1 (ja sid mayer's bedrijf was toen nog klein)
3) Jagged alliance 1 en 2
4) Lords of magic
5) Celtic tales: Balor of the evil eye

om er maar eens een paar te noemen.

PDzero

Re: Vergelijk tussen goedkoopste Dell- en Apple-aanbiedingen

Ongelezen bericht door PDzero »

Even voor alle duidelijkheid. Microsoft heeft een behoorlijk steentje bijgedragen
in vooroordeel "Op de Mac valt niet te gamen"!

In de jaren 90 kwam 70% van alle PC games ook uit op de Mac.
Apple had jaren lang de top ontwikkelaar Bungie Software achter zich staan.

In 2000 presenteerde Apple de game Halo die Mac gamen weer op de kaart moest brengen, maar Microsoft, die voor de Xbox een goeie game nodig had, kocht Bungie voor bijna 300 mijloen dollar op en Apple was hun ontwikkelaar kwijt.

Halo is uiteindelijk wel op de Mac uitgekomen maar dan 3 jaar te laat, want gamen op de Mac was al ingeslapen.

Voor Apple of andere concurenten (Nintendo's RareWare werdt ook door M$ gekocht)wordt het door Microsoft onmogelijk gemaakt te concureren.

Gesloten