LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Broodjeaap

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

Haha, was het maar USA-onzin, dan nam ik niet zo'n moeite om mensen bewust te laten worden.

Dr. Billinghurst is de grondlegger van B.A.R.F. en van Australische afkomst. Door zijn onderzoeken op wetenschappelijk niveau wereldwijd bij verschillende universities neer te leggen, zijn er na tegenonderzoek verschillende andere wetenschappers dezelfde mening toegedaan.
B.A.R.F. zelf bestaat al meer dan 25 jaar, maar de 'maatschappelijke acceptatie' is pas begin jaren 90 van kracht. Niet bepaald een modegril dus.

Wereldwijd (en zeker in Nederland) zijn er echt ontzettend veel mensen (waaronder veel fokkers van rashonden) die hun honden laten barfen.
In Nederland zijn er gelukkig ontzettend veel mensen die het goede nut van iig KVV inzien tov brok. Het is een realistisch feit dat er in de commerciële brok teveel chemische toevoegingen worden gebruikt die zwaar kankerverwekkend zijn en dat er produkten worden gebruikt die eigenlijk niet geschikt zijn voor consumptie, maar door overkoking en oververhitting toch in een brok verwerkt worden. En dat zijn o.a. ook de brokken van de 3 giganten uit de U.S.A. Ik ben absoluut niet tegen de natuurlijke brokken, maar zal het mijn honden niet meer geven omdat ik de goede resultaten van eerst KVV en nu op B.A.R.F. duidelijk waarneem. Daarnaast is het bekend dat er in brok in hoofdzaak graanpulp verwerkt wordt, waar heel veel honden gewoonweg niet tegen kunnen en geregeld last krijgen van maag-/darmstoornissen en huidallergie.

Dan het met de pot meeeten van groente en vlees. Dat is niet aan te bevelen, omdat de milt van een hond geen grove stukken groente op de juiste wijze kan verteren. Vandaar dus de verschillende soorten groentes met B.A.R.F. die je moet mixen, zodat het beter in het maag-/darmstelsel wordt opgenomen en door de milt verwerkt kan worden, zodat alle stoffen goed in het lichaam worden opgenomen en niet linea recta worden uitgepoept.

Verdere nuttige info kun je lezen op:
http://www.barf-natuurlijk.nl/forum/phpBB2/index.php

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

ben bewuster dan jou

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb eerbied voor broodje aap dat hij of zij, blijft proberen om tot jullie door te dringen wat betreft het voeden van je hond

het is zoooo ontzettend simpel, een kwestie van lezen
en een kwestie van een paar maanden aankijken, proberen

maaaaaaaaaar goed goed
ik weet dat dat teveel gevraagd is,
beter is het om bij hoog en laag zonder echte argumenten te blijven beweren dat brokken zo goed zijn.
ik zou willen dat iemand mij daar nou eens van kon overtuigen.

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

pfff hou jij je mond nou maar. heb 1,5 jaar lang barf geprobeerd nou voor mij persoonlijk nooit meer honden werden er ziek van slechte vacht poepte tonnen dus voor mij nooit meer. zoals ik al 100 keer heb gezegd iedere hond doet het op iets anders goed. heeft niks met doordringen te maken want dat is pure onzin

Broodjeaap

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

Ik probeer niet door te dringen, maar leg uit dat B.A.R.F. goed uitgebalanceerd de enige gezonde voeding voor een hond is.
Dat haal je niet uit brok en niet uit KVV. Begin je daar niet aan, dan zijn er tal van mogelijkheden om de hond in zijn natuurlijke element te benaderen. Het is nu eenmaal een carnivoor.
Als ik had gezien dat mijn honden het na 3 maanden nog niet goed zouden doen op B.A.R.F., dan had ik al lang overgestapt op een ander voer en niet 1,5 jr. gaan lopen 'aankloten'. Je hebt wat dat betreft gelijk dat niet iedere hond geschikt is om te barfen en zelfs KVV te verdragen. Dat ligt niet zozeer aan het feit dat B.A.R.F of KVV slecht is, maar meer aan het feit dat het maag-/darmstelsel van de hond niet meer 'om te schakelen' is naar de juiste zuurtegraad en bacteriehuishouding van een carnivoor, doordat het verziekt is door jarenlang brokken voeren. En ja, dan hou je zo'n hond uiteraard op een brok. Maar persoonlijk zou ik niet kiezen voor een commerciële, terwijl er juist goede natuurlijke merken te verkrijgen zijn.

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

Ik kots op die giftige brokken!
Ik heb niet het geduld en de tijd om BARF uit te proberen, daar kan ik dus NIET over oordelen,
Ik voer Carnibest, de kampioen onder de verse maaltijden, hartstikke gezond.


Mokwai
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2005 09:39

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Mokwai »

He broodjeaap, wat kom jij vaak voor in de forums hiero.
zo te zien ben jij een echte hondenkenner...
wat ik wel jammer vind, is dat iedereen zo tegen je in gaat,,,jij legt alleen maar uit wat goed is voor de hond, en hun proberen jou te overtuigen dat hondebrokken betr zijn,,,
Echt jammer, laat ze eerst eens je verhalen goed doorlezen en dan met hun argumenten komen, anders gaat het toch nergens meer over.
Ik moet eerlijk toegeven hoor, dat mijn hond ook gewoon brokken krijgt,mar ik ben er eigenlijk ook wel van overtuigd dat dat niet het beste is voor de hond, hoe duur het ook is...
Nou succes met je verdere verhalen :)

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

je ziet pas verschil tussen vers vlees & brokken als je enkele maanden vers geeft, anders kan je er niet over meepraten. :!: :arrow:
over Barf kan ik niets zeggen, dat heb ik nog nooit gedaan.
ik geef de honden BiBi, dat is gezond.

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

Barfen kan heel slecht zijn voor je hond.


Mensen let AUB op. Barfen kan Nier problemen geven. Kan hele nare baterie of virus besmeting geven. Vleesbacterie. Of een dodelijke virus besmeting.

Dit Barf verhaal is van een aantal doorgeslagen natuur gekken.

Dit is de waarheid.
Het maag darmstelsel van een hond is vergelijkbaar met de mens. Vlees bevat veel eiwitten. Let er op wat je je hond geeft.

Het is een misvatting dat honden en wolfen vleeseters zijn. Vlees bevat veel dierlijke eiwitten en die zijn heel gemakkelijk te verteren. Hierdoor lijkt het beter voor je hond. Zij poepen echt minder. Daar is het beter voor. Maar niet voor de nieren.

Een hond moet ook veel groenten rijst en of brood eten.

Vlees is niet goed voor de Nieren van hond. Deze moeten veel harder werken en dat kan zelfs een dodelijke afloop geven. Soms wel 3 keer zo hard.

Mensen wij koken niet voor niets ons eten. Dat doen wij omdat wij wel verstand hebben van voeding. Een hond heeft dat niet.

Als je wil Barfen. Let dan heel goed op de voedings samenstelling. Kost veel tijd. Maar ook veel geld. En als je hond alleen maar het vlees wilt eten dan ben je je hond heel langzaam aan het vergiftigen.

Dit is een goed menu.

Brokken van een heel goed merk ( Of de diepvriesbrokken )

Of Vuile Pens. + 20% Spiervlees of orgaanvlees. ( Mag rauw maar dan geen Varken)

Aanvullen met brood of rijst. ( En ja daar komen zij weer aan met het graan allergie gluten verhaal. ) Het klopt als je je hond alleen maar graanproducten laat eten. Regel is. Alles met mate is heel gezond.

MAAR ALLEEN VLEES ZOALS DE FOTO'S LATEN ZIEN IS DODELIJK VOOR DE HOND. DIT MERK JE PAS NA EEN AANTAL JAREN EN EEN HOND MET ZWAKKE NIEREN NA EEN JAAR. En dan zijn de nieren onherstelbaar beschadigt.

Geloof je het niet koop de eiwitcontrole stiks maar bij de apotheek en doe de plastest maar. Echt je zal schrikken.

Mensen doe het AUB niet. Is heel zielig voor de hond. Hij eet het met plezier maar niet voor lang.

Ben je afgestuurd op deze manier van voeren. ( Kost een paar jaar)
Dan kan het wel goed gaan. Als je je hond een compleet konijn geeft met huid en haar. Maar dat wil je echt niet op je vloerbedekking. Dat is het Barfverhaal.

Wil je geen brokken. Maak een heel goed menu. Maar laat je vacantie maar zitten en vergeet niet de vuile pens vaak te geven. Stinkt wel lekker. Is ook niet eenvoudig. Je geeft gauw te veel van het verkeerde.

Broodje aap zal zeker reageren met dure termen, Is niet erg. De dure termen heb ik in mijn verhaal weggelaten. Moet begrijpbaar zijn voor iedereen.

BARFEN IS EN KAN HEEL ERG SLECHT ZIJN VOOR DE HOND.
Een hond en een wolf is geen vleeseter. DE groenten die zij in de natuur eten zitten in de maag ( Vuile pens ) En darmen. Niet in het spiervlees organen en overige. De bouwstoffen in de botten en vacht.

Daarom moet je echt een complete prooi geven. Of het Menu. Vuile pens met brood en een beetje spiervlees. Maar dat is al een menu uit de tijd van Julius.

Broodje aap Stop aub met die Barf onzin. Het zorgt er alleen maar voor dat mensen experimenten doen met de voeding van hun hond. Of wil je op je naam hebben dat er honden dood gaan aan jouw adviesen.

Barfen is een studi. Is niet voor de meeste mensen weggelegt. Maar dat probeer je willens en wetens bij mensen door de ....... te duwen.

Stop hier mee. Het kost hondenlevens.

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, BARF is iets voor de juiste persoon, je kan niet gaan klungelen of experimenteren met het voer van je hond.Daarom zal IK ook niet aan BARF beginnen.
Maar brokken zijn ook giftige rotzooi.
Voor mijn honden, niets anders dan compleet verse maaltijden. :P

Broodjeaap

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

Aan gast va 01:28 uur;

Ik zal je niet vermoeien met dure termen om mijn gelijk te halen. Daar ben ik niet op uit. Wat ik wel wil toevoegen is dat een hond die goed is omgeschakeld echt geen vleesbacterie of andere bacterien kan oplopen.
Het spijsverteringsstelsel van een hond is niet vergelijkbaar met dat van een mens. Een hond is een carnivoor en gebruikt andere enzymen en bacterien om het voorbewerkingsproces aan te gaan. Op B.A.R.F. eten ze niet alleen vlees. Als je moeite neemt om te lezen, zul je zien dat het is gebaseerd op het geven van een prooidier verdeeld over 3 weken..... blablabla. Dit is gebaseerd op het voeden van een gezonde hond. Honden met aandoeningen varen juist wel bij het geven van B.A.R.F., afgestemd op de specifieke situatie van die hond. Dus niks je hond vergiftigen, gewoon voeren naar gezond verstand.

En KVV is toch een prima alternatief. Niks mis mee!


http://www.barf-natuurlijk.nl/forum/php ... .php?t=424

http://www.barf-natuurlijk.nl/forum/php ... .php?t=209

http://www.barf-natuurlijk.nl/forum/php ... .php?t=462

http://www.barf-natuurlijk.nl/forum/php ... .php?t=412

Broodjeaap

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

Excuus, de link heeft niet gepakt.

http://www.dogaware.com/kidney.html#tests

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

8) Waar het om gaat met Barfen :P
Barfen is alleen geschikt voor mensen die het met verstand doen en het leuk vinden. Het heeft geen toegevoegde waarde. :shock:

Bij verkeerdt gebruik en dat is heel snel kan het de hond langzaam vergiftigen. Hij zal beter tegen foute bacterien en virusen beschermt zijn. Maar niet tegen allen. En de meest gevaarlijk zijn vaak wel aanwezig in vers rauw vlees.

Dus het is beter niet te Barfen.

Maar nog veel erger. De meeste enge ziektes komen bijna niet meer voor omdat deze nare virusen en bacterien niet bij de hond komen. Door het koken en verhitten sterfen deze uit. In het kort een barfende hond kan drager zijn van deze nare infecties en gezonde honden die niet beschermt zijn heel ziek maken. Dit kan ook gevaarlijk zijn voor de mens. Een hond is een onrein dier, Komt door zijn eet en leef-gewoonte.

En de Hond heel wel degelijk een vergelijkbaar maag darm stelsel. Op een aantal punten is het anders. Daar heb je gelijk in. Maar de voeding die wij mensen eten mogen honden ook eten. Behalve patat snoep snack zoutjes etc, Gewoon gezonde kost zonder suiker kruiden en zout,

Mensen koop de juiste Brokken. Let op de hoeveelheid die je moet geven. Hoe minder je moet geven hoe beter de brok. Ook lang houdbare brokken zijn niet aan te raden. Keurmerken als EKO etc. Heel leuk maar patat kan ook het EKO keurmerk hebben.

Koop je brokken bij een echte dierenwinkel. Een winkel die geen Pall of Wiskas verkoopt. Dat is dus de echte troep. Juist een diervoeder waar geen reclame voor gemaakt wordt. Of een verpakking heeft neem mij. Let op het etiket. Weet je niet wat het betekend zoek via de zoekmachines wat het is. Ook te veel vitamine kan slecht zijn.

Ik ben geen voorstander van brokken maar is wel veilig voor de hond. En de verhalen van chemie in brokken. Dat is pure onzin. Wij mensen eten ook soep uit pakjes. Dat is ook niet ongezond.

Mocht de hond een allergie hebben dan is het beter uit te zoeken waarvoor.

1 Kan een vlooien allergie zijn.
2 Hond wassen met zeepproducten ( DOM DOM DOM ) Niet doen dus
3 Te lang alleen. Eenzaamheid en verveling etc kan ook een oorzaak zijn Hond gaat ontvlooien zonder dat er vlooien zijn
4 Bepaalde stoffen in de brok ( Laat dit via een dierenarts onderzoeken )
Kan een afwijking zijn of een ziekte. Niet zelf knoeien
5 Een afwijking in het ras. Vaak honden met huidplooien of honden met een open lange vacht. ( Weinig wol onder de vacht ) Of doorgefokt. ( Broodfokker)
6 De hond slaap in een te vochtige ruimte

Als het aan deze punten niet ligt dan is het vaak een huidziekte die soms met een special voer op te lossen is.

Kortom geen enkele reden om te Barfen. ( Voeding uit te tijd van de romeinen)

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

TJA, BARF is alleen geschikt voor mensen die met verstand de maaltijd voor hun hond klaarmaken.
Diegene die niet vanplan zijn enige aandacht aan hun viervoeter willen besteden worden geacht om gewoon een schep brokken uit een zak te halen en dat in de bak van hun hond te deponeren.
Lekker makkelijk, en je hoeft er niet bij na te denken :roll: :roll:

Barf is alleen voor mensen die niet gaan lopen klungelen.
Maar het heeft weldegelijk toegevoegde waarde voor de hond.
Barf + CVV zijn het beste wat je je viervoeter voor kan zetten.
Brokken zijn smerige dingen waar juist geen enkel natuurlijk ding meer inzit. Brokken zijn maanden houdtbaar, weet je wat er allemaal toegevoegd zit omdat houdtbaar te houden :? .
Dan hebben we ook nog de goedkopere merken die niet eens opschrijven wat voor gedroogd vlees/meel ze gebruiken, misschien wel varken, weet de consument veel.
Er bestaat GEEN goede brok. Een brok is een doodgekookt stukje ... brok... met zeer veel toegevoegde geur en smaakstof.

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

Mensen waar maken jullie je zo druk om,het gaat er toch om dat ze voldoende te eten krijgen.
Ik vraag mij af of de B.A.R.F.fans voor hunzelf ook zo'n pietje precies zijn wat voeding betreft.

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

Het komt er eigenlijk op neer dat de gene die Barfen de mensen op een hele nare manier af......

Mensen jullie doen niks four als jullie hondenbrokken voeren. In tegendeel. Barfen zorgt er alleen maar voor dat je ziektes kan verspreiden.

Je kan toch niet verwachten dat je een volledige opleiding gaat volgen bij de Barf LOI. Het is echte onzin. De gemiddelde leeftijd van een hond als huishond is veel hoger als een wild levende hond. En dat is echt omdat brokken een veel betere manier van voeren is. Met brokken geef je exact wat de hond nodig heeft.

In het verleden waren de brokken niet zo goed als nu maar op dit moment worden de brokken ieder jaar beter. De voer fabrikanten doen er alles aan om een goede brok te produceren. Er word ook heel veel onderzoek gedaan om de brokken steeds beter te krijgen. En dat is zeker de laaste tien jaar zeker het geval.

Als fabrikant ga je toch geen brokken maken waar je hond ziek van wordt. Dat zou wel heel dom zijn.

Barfen kan gezond zijn maar het is niet beter dan brokken. Maar met verkeert barfen kan het heel erg fout gaan. Daarom mensen begin er niet aan.

Ik moet toe geven dat het veel leuker is. Maar je moet zo enorm op passen. Maar nog veel erger de helft denk er verstand van te hebben en dat adviseren ons met Barfen.

MENSEN KIJK AUB UIT MET BARFEN, DE NIEREN WORDEN SNEL KAPOT GEMAAKT DIT PROCES KAN DRIE JAAR DUREN EN DE SCHADE IS HEEL ERG. NIET TE HERSTELLEN. DIT IS HET GEVAAR ALS JE FOUTEN MAAKT.

Dit vertellen de hobby barfers niet. Wil je het zeker weten test dan reglmatig de Urine van de hond. Komen daar eiwitten in voor dan voer je de hond geheel fout.

Men heeft hier ook een medish onderzoek naar gedaan en men ondekte dat de wild levende wolfen geen nierproblemen hebben en de gevoerde wolf op een barfdieet wel degelijk nier afwijkingen heeft. Deze test is ook bij honden gedaan en daar kwam men de zelfde afwijking tegen. Honden die brokken eten hadden dit probleem niet. Zij poepen wel meer.

De oorzaak is heel simpel. De Hond en of Wolf gebruikt zijn instinkt niet meer. Hij weet gewoon niet meer wat wel en wat niet goed is voor zijn gezondheid. Dat weten deze dieren als zij in het wild leven wel. Zij moeten altijd een top conditie hebben om hun prooi te vangen. Daarom gaat het wel goed in de natuur en niet goed in huiselijke kring. Zij wten via hun instinkt dat zij nu geen eiwitten moeten hebben maar meer fruit of noten. Thuis weet jullie hond dat echt niet.

Wil je barfen controleer zijn Urine regelmatig op Eiwitten. In het ergste geval veroorzaak je een nieronsteking door deze foute manier van voeren. Dit is heel vaak niet te herstellen. Via een bloedtest is het wel te controleren of de nieren onherstelbare schade hebben.

Barfen is nog maar net in de mode. Je leest er heel veel over dat het goed is maar de meeste internet pagina,s geven aan dat zij minder poepen dus is het gezonder. Zie het maar als de afval dieeten voor mensen eerst is het goed en later betaal je de rekening van de bijwerkingen.

Broodjeaap

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

Honden met nierproblemen zijn aan te passen op een goed uitgebalanceerd B.A.R.F.-dieet en zelfs op KVV. Er zijn prima KVV-merken op de markt die hieraan voldoen.
Laat ik nou regelmatig de urine van mijn honden testen (en niet alleen dat), omdat ik een hond heb die bepaald 'werk' moet doen, moet hij ieder jaar de medische mallenmolen door. Hij is gezonder dan dat hij ooit op brok is geweest.
Op het gebied van bacterien en vers vlees staat het buiten kijf dat de bereider goede hygiëne in acht moet nemen. Niet met blote handen aanpakken etc. Gewoon de normale dingen die je ook met eigen vlees moet hanteren. Dat wil niet zeggen dat honden die op vers vlees staan (B.A.R.F. of KVV) bacterien en enge ziektes overbrengen op andere huisdieren!!!! Daar is absoluut geen bewijs voor te leveren. Het verwerkingsproces begint al in de bek van de hond en door de speciale enzymen aldaar worden de bacterien onschadelijk gemaakt. Dit houdt in dat een hond op vers vlees geen werkende bacterie van vers vlees over kan brengen op een mens of ander huisdier, omdat het tijdens het eten een natuurlijk chemisch proces heeft ondergaan.
Belachelijk statement om te concluderen dat vers vlees-honden ziektes overbrengen.

Wat de huidallergiën aangaat, had ik het niet over een simpel vlooienallergietje. De meeste huidallergische reacties ontstaan door het verkeerd voeden. Een intolerantie voor graan en gluten die in een veel te hoog percentage in brok verwerkt zitten. Om nog maar te zwijgen over het percentage BHA/BHT/Ethoxiquin wat ook niet bevorderlijk is voor honden met bepaalde ziektes, maar wat wel geadviseerd wordt om langdurig te blijven gebruiken.
Daarnaast zijn veel honden erg gevoelig voor de entaanslagen, waardoor het immuunsysteem in onbalans raakt. Ook dit kan vaak huidallergische reacties geven.
Het voeren van vers vlees zorgt voor een versterkt immuunsysteem. Een goed immuunsysteem zorgt ervoor dat alle lichaamsfuncties optimaal blijven draaien, waardoor de kans op orgaanziektes beperkt worden.

Ieder zijn mening over de verschillende voedingsmethodes, maar B.A.R.F. is niet ontwikkeld door LOI-flutjes. Er zijn al vele onderzoeken gedaan door mensen die hoger gekwalificeerd zijn dan de gemiddelde DA.

En nogmaals; ik ben er niet op uit om mensen aan het barfen te krijgen. Het gaat mij om de bewustwording; goede voeding is belangrijk voor onze huishond, de carnivoor.

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

ik vraag me af of die brokken mensen hun hond weleens op een enorm runderbot hebben laten kluiven, zie je dan hoe ze die tanden gebruiken?
waar zouden ze die hoek&snij tanden nou toch voor hebben.... voor het kauwen van brokjes, die met een enorme plons water moeten verteren in hun maag? zonder water blijft een brok een brok en wordt er geen fluit opgenomen. (gezien de bergen stront wordt er zowiezo weinig opgenomen) Geef je hond een lekkere lap pens en kijk dan hoe die snijtanden gebruikt worden.
Genieten man!

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

broodjeaap denkt altijd alles te weten he. ik heb een hond met huidallergie en dat heeft niks met voedsel of vlooien te maken. je verteld dat JOU hond het niet zo goed deed op brok prima geef jij wat anders maar voor de mensen die wel brok geven en de hond doet het goed lekker zo laten. ik word een beetje moe hiervan door van mensen die zeggen dat BARF beter is dan brok. de ene hond doet het daar goed op de andere hond weer op iets anders. laat mensen nou voeren wat hun denken dat beter is voor hun hond.

Broodjeaap

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

Ik nam als meest voorkomende vorm van huidallergie voedselintolerantie en entaanslagen als voorbeeld. Heb je enig idee hoeveel huidallergieën door externe factoren worden veroorzaakt?
Voordat je zover bent dat reacties echt van binnenuit worden veroorzaakt, dan is het wel verstandig om je voedingsschema daarop aan te passen.

Als je op Google zoekt onder allergie barf hond moet je eens kijken wat voor praktijkgevallen dan opdoemen. :roll: Jammer dat je er moe van wordt, je zou er (net als ik nog steeds doe) veel van kunnen leren.

Gesloten