LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Mary
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 okt 2003 11:27

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door Mary »

Ik heb met Dexia gebeld omdat ik mijn restschuld van Euro 13.000 niet kan betalen. Zij bieden een betalingsregeling aan (zal wel tegen een hoge rente zijn natuurlijk). Je betaald nu maandelijks een bepaald bedrag aan Dexia en in September/Oktober als alles rond is wordt dit verrekend met het totaalbedrag. Je hoeft dus niet alles in 1 keer terug te betalen. Ik vind het ontzettend balen dat ik in 6 jaar NLG 40.000 heb betaald en nu ook nog eens 1/3 van 13.000,00 moet betalen, maar ik ben nu wel van alles af en ga verder leven. Niet meer achterom kijken en zeker geen post meer openmaken waarop het woord aandeel, obligatie op optie opstaat. Mij naaien ze niet meer. :mrgreen:

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door trudy »

Er is dus gewoon geen peil op te trekken.

Wel betalen, niet betalen en verrekenen of weer anders omdat je aan het procederen bent, of een afbetaling omdat je gebeld hebt dat je die restschuld niet ineens kan betalen en moet gaan afbetalen (met rente?).

Ik heb maar één conclusie:

ZE ROTZOOIEN MAAR WAT AAN DAAR AAN HET IJ !!!!

Daar ga je toch geen cent meer aan betalen? Aan dat zooitje ongeregeld.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door woest »

Scheveninger, goeiemorgen; je kunt je vraag ook mailen naar Piet (hij leest misschien niet alles van het forum).

[email protected]

Misschien wil je het antwoord t.z.t. dan op het forum zetten?

Succes!
Woest

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Scheveninger,

Je hebt van Dexia de eindafrekening gekregen en deze niet betaald.
Ik weet niet of je het keuzeformulier hebt ontvangen om aan te geven hoe je wilt betalen en of je deze ingevuld hebt.
Als je de eindafrekening niet betaald, dan krijg je een brief met een betalingsherinnering enz.
Zolang je niet betaalt, zal je niet in aanmerking komen voor de schikking.
Je krijgt dus straks geen nieuwe eindafrekening.
Dexia is in jouw geval hier heel duidelijk in: eerst betalen, daarna kun je in aanmerking komen voor de schikking, als je tenminste voldoet aan de rest van de eisen die zij daaraan gesteld hebben (zie het schema van Dexia).
Ben je inmiddels aan het procederen tegen Dexia dan zal Dexia (meestal) zelf het initiatief nemen om je een aangepaste schikking aan te bieden, los van de algemene schikking.

Veel gedupeerden zijn bezig met deze schikking terwijl (door) procederen m.i. een betere optie is.
De laatste uitspraak in Alkmaar van 15 juni is daar een bewijs van.
Waarom schikken als je middels een betaalbare rechtszaak meer kan krijgen?

Groeten,
Piet

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

O o o wat is dit toch allenmaal...
Geplaatst op 28 Jun 2005 08:05 door Mary

Ik heb met Dexia gebeld omdat ik mijn restschuld van Euro 13.000 niet kan betalen. Zij bieden een betalingsregeling aan (zal wel tegen een hoge rente zijn natuurlijk). Je betaald nu maandelijks een bepaald bedrag aan Dexia en in September/Oktober als alles rond is wordt dit verrekend met het totaalbedrag. Je hoeft dus niet alles in 1 keer terug te betalen.
Dat doe je dus wel Mary.. je betaalt wel alles in één keer af. Daarvoor neem jij een lening bij dexia ???????? waarvoor je nu maandelijks gaat betalen.. en die lening houd je dus.. ook als je straks in Oktober 2/3 terug zou krijgen (moet je nog maar afwachten) .. dan resteert altijd nog een lening voor jou bij dexia van 1/3 van die niet eens bestaande restschuld. Nou ja zeg.. veel plezier als vaste klant bij dexia zou ik zeggen !

jeltol
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 dec 2004 15:32

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door jeltol »

scheveninger
als je niet betaald zal dexia waarschjnlijk zelf na incasso buro dan na deurwaarder en dan uiteindelijk rechtzaak naar je toekomen voordat dit zover is kan je tussentyds toch schikken of komen zij zelf met voorstel mogelijk neemt dit zoveel tyd inbeslag dat intussen andere oplossingen al gevonden zijn of dexia het loodje gelegd heeft of er zoveel zaken verloren zijn dat verder procederen voor deze club geen zin meer heeft zelf ben ik voornemens deze weg te volgen omdat ik na acepteren van het aanbod met een kleine restschuld van ongeveer 2000 euro ben blijven zitten wie deelt mijn zienswijze of heeft al ervaring met dit trajekt? laat iets horen
vr gr hans

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door HvdB »

juist jeltol, de meeste mensen hebben tenminste niet geluisterd naar PAL, pay-back en kornuiten.

Iedereen moet doen wat voor hem het beste is. 2000 euro kwijt is een wijze les geweest en daar moet je niet moeilijk over gaan doen.

Het zijn maar enkelingen die meer als 10.000 euro kwijtgeraakt zijn. Laat hun nog maar 5 jaar doorvechten als ze dat willen.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door JH »

De 80 procent die JA voor de Duisenbergregeling heeft gestemd zijn dus niet diegenen die hun maandtermijnen niet meer betaald hebben.
kennelijk wel hun restschuld onder protest betaald en zodoende voldoen zij aan de voorwaarden om voor de schikking in aanmerking te komen.

jeltol
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 dec 2004 15:32

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door jeltol »

h.v.d.b.
Het gaat mij erom als ik zelf in de wachtkamer ga zitten wat is de kans dat ze via een procedure die 2000 euro komen halen hoelang gaat dat duren wat is er in de tussentyd mogelijk veranderd en gaan ze echt tot het naadje voor dat bedrag mogelijk is er zveel jurispudentie dat je zonder advokaat als het zover komt de zaak kan winnen wie nog meer
vr gr hans

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door Elias »

Was even rustig en redelijk op dit forum, maar....daar hebben we de misselijkmakende trollen weer....jammer.

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door HvdB »

Het kan natuurlijk zijn dat als je niet betaald en alle brieven van het incasso bureau negeert, je ineens thuis komt en al je spullen zijn in beslag genomen door de gerechtsdeurwaarder. Dit kan dus alleen als u veroordeeld zou zijn en niet aan uw verplichtingen, in het vonnis omschreven en aan u betekend, heeft voldaan.

Je zal net zien dat dat gebeurd als je net op je werk bent.

Laat je niet gek maken door het gewauwel op dit forum en doe waar je je zelf het beste bij voelt.

Groet Harry
Laatst gewijzigd door HvdB op 28 jun 2005 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.

jeltol
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 dec 2004 15:32

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door jeltol »

j.h
heb aan bod geaccepteerd velenging gekregen en kontrakt afbetaald kom dus op dit moment niet in aanmerking voor schikking zelf aangeboden 800 euro te betalen als definitieve kwijting maar daar een standaard briefje op gekregen dat ik eerst maar moet betalen en dan praten we verder geen geld dan willen ze hardheids clausule toepassen als je dan 80 prcent van het minimum loon ontvangt kan je een regeling treffen die ongveer 20 jaar loopt dat is begrip
hans

Antoine Vermeulen
Berichten: 128
Lid geworden op: 12 jun 2005 17:27

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door Antoine Vermeulen »

80% van de mensen zijn tevreden met de schikking en zijn blij dat ze geld terugkrijgen waar ze dit op gerekend hadden. Dit forum is dan ook totaal niet representatief. Er zijn hier figuren actief die als ze voor elk berichtje op dit forum 5 eurocent kregen al dikke winst hadden!

jeltol
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 dec 2004 15:32

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door jeltol »

elias
waar doel je op dit is mijn situatie is er iets mis met mijn zienswijze ??
gr hans

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Er komt vast storm vanavond. :wink:

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door Captain-America »

Voor de lezers van het onzin bericht van HvdB, vrees niet een gerechtdeurwaarder kan nimmer en nooit zomaar beslag komen leggen op uw spullen.

Dit kan enkel en alleen als u veroordeeld zou zijn en niet aan uw verplichtingen, in het vonnis omschreven en aan u betekend, heeft voldaan. En zelfs dan nog wordt u ruimschoots hiervan in kennis gesteld.

Wat een nare trol die HvdB...pfffff

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door HvdB »

Dank u wel voor de informatie, Captain!
:mrgreen:

jeltol
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 dec 2004 15:32

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door jeltol »

cap
dat is nu precies wat mijn vraag is als je niet je kleine restschuld betaald hoever gaan ze hoe lang duurt dat en is het voor dexia interessanter te schikken of te procederen mogelijk maken ze er een principe zaak van hoewel ze die niet hebben
gr hans

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door HvdB »

Er bestaat natuurlijk de kans dat je de proceskosten moet gaan betalen.
Dit is ongeacht of je gewonnen of verloren hebt.

Ik zou gewoon schikken als ik jou was.

kaufie
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:18

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door kaufie »

Voorstel (aangenomen) van Duisenberg.
Heb bijna alle bladzijden met reakties gelezen, heerst veel verwarring.
Volgens mij is het zo:
!e WvD beeindigd 2000 winst (alles euro) 2000 is ontvangen;
2e WvD " 2001 winst 500 is ontvangen;
3e WvD " 2002 verlies 3000 is betaald.
Verlies: uiteraard de inleg (alle maandtermijnen) + 500.
Wv10D looptijd 10 jaar. Na 5 jaar,zeg september 2005, beeindigen, alle termijnen van deze 5 jaar betaald, restschuld 5000.
Als EEGALEASER wordt deze 5000 kwijtgescholden en de betaalde 500
van de WvD's wordt door Dexia terugbetaald. Verlies: alle maandtermijnen van 5 jaar + natuurlijk de rente over ALLE betaalde maandbedragen. Voordeel 5 jaar maandtermijnen van de Wv10D niet betalen. E.e.a. wel als tijdig door de echtgenoot/note een aangetekende vernietigingsbrief (met bericht van ontvangst) aan Dexia is gezonden.Bij het normaal/goed lezen van het voorstel is, volgens mij, een en ander duidelijk beschreven.

Gesloten