LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] LEED door SPAARSELECT en DEXIA
Re: LEED door SPAARSELECT en DEXIA
Nou Hollander, ik weet het niet, normaal gesproken gaf Piet altijd wel antwoord, maar ik heb hem vandaag ook een vraag gesteld, waarop hij duidelijk verkiest om geen antwoord te geven.
Ook JLvN alias Notenkraker alias impact verkiest wederom het schelden boven enige inhoud.
Kun je niet gewoon de vraag even beantwoorden?
Kun je niet gewoon de vraag even beantwoorden?
Nou ik snap wel waarom Piet niet reageert op jullie m o ngolen.
Heeft wel iets beters te doen denk ik.
Heeft wel iets beters te doen denk ik.
En zo wordt weer gepoogd door een chatsessie te starten geen inhoudelijke argumenten te hoeven gebruiken...
Nog maar even de vraag van Hollander:
Nog maar even de vraag van Hollander:
Piet, hoeveel kans geef jij een "kleine" gedupeerde bij de rechter. Ik denk dan aan iemand met een 3 tot 5.000 euro verlies (inleg plus restschuld), geen egaleaser, maar uiteraard is bij afsluiten contract niks aan zorgplicht gedaan. Gewoon via een telefoontje en formulieren contract gesloten. Contractant niet echt dom, begreep half hoe het in elkaar zat, had niet echt verstand van beleggen, maar in het verleden wel eens wat aandeeltjes gekocht en met een honderd gulden winst verkocht.
Heb je dan ook een goede kans om alles terug te krijgen en je advocaatkosten vergoed te krijgen, zodat procederen lonend is?
Hansop mijn computer begint weer te stinken.
Poets jij je tanden wel eens?
Probeer wat minder knoflook te eten.
Laatst gewijzigd door groen op 04 aug 2005 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Misschien komt dat wel, Idaho, omdat Piet Koremans aan belangrijkere zaken een hogere prioriteit geeft. Zoals het voorbereiden van nieuwe akties tegen Dexia en andere rovers plus het adviseren van gedupeerden, die om raad en hulp vregen.
Pas daarna kan hij zijn tijd verdoen aan het beantwoorden van dezelfde vragen (naar de bekende weg), die al ontelbare keren zijn gesteld en evenzovele malen door Piet werden beantwoord.
Daarbij speelt ook nog dat één gek meer vragen kan stellen dan honderd wijzen kunnen beantwoorden, zoals het gezegde luidt.
Pas daarna kan hij zijn tijd verdoen aan het beantwoorden van dezelfde vragen (naar de bekende weg), die al ontelbare keren zijn gesteld en evenzovele malen door Piet werden beantwoord.
Daarbij speelt ook nog dat één gek meer vragen kan stellen dan honderd wijzen kunnen beantwoorden, zoals het gezegde luidt.
Zucht...
Ik moet ongeveer 675 euro betalen om er van af te zijn en ook ik ga procederen...
Dus niet alleen de mensen met zware verliezen maar ook de 'kleine' man durft de stap te nemen...
Hansop en alle anderen:
Kom niet aan met het verhaal dat ik beter kan schikken want daar ben ik niet vatbaar voor. Ook alle argumenten hoef je voor mij niet te posten want jouw motivaties op dit forum raken kant noch wal ....
Ik moet ongeveer 675 euro betalen om er van af te zijn en ook ik ga procederen...
Dus niet alleen de mensen met zware verliezen maar ook de 'kleine' man durft de stap te nemen...
Hansop en alle anderen:
Kom niet aan met het verhaal dat ik beter kan schikken want daar ben ik niet vatbaar voor. Ook alle argumenten hoef je voor mij niet te posten want jouw motivaties op dit forum raken kant noch wal ....
Nou Martin dat zal een succesverhaal worden als je bij de rechtbank komt om hun tijd te verdoen omdat je die 675 niet wilt betalen. Rechters zijn gek op mensen die om zogenaamde 'principekwesties' komen. Moet je EN die 675 betalen + advocaat en griffiekosten. Slimme actie. Ik zou mezelf alvast op de borst gaan trommelen van zoveel rechtvaardigheidsdrang.
-
Misschien doet Martin wel mee aan een gezamenlijke rechtzaak in groepsverband tegen een zeer gereduceerd tarief?
Even voor de redactie een bloemlezing van de inhoudelijke bijdrage van 'Groen' aan de discussie het laatste halfuurtje...
Dus nep jurist ik geef je nu echt een laatste waarschuwing. Hou voortaan je kop dicht.
Kijk als je mij in de **** wil nemen, prima kom maar op. Daag je bij deze uit. Maar dat doen we dan wel ff in een parkje. Alleen wij. Kijken of je dan nog praatjes zal hebben op dit forum. Maar ja daar ben je waarschijnlijk te bang voor. Je namelijk een triest mannetje die alleen anoniem hier praatjes heeft.
Poets jij je tanden wel eens?
Probeer wat minder knoflook te eten.
Hansop mijn computer begint weer te stinken.
Of stinkt je vrouw ook zo?
-
Tja, hansop, als je domme vragen stelt krijg je nog dommere antwoorden. Dat lok je toch zelf uit?
Het was een simpele vraag die ik stelde, maar wat Piet hier vandaag doet, is wel dingen deponeren om vervolgens als daar vragen op komen geeft hij niet thuis.Misschien komt dat wel, Idaho, omdat Piet Koremans aan belangrijkere zaken een hogere prioriteit geeft. Zoals het voorbereiden van nieuwe akties tegen Dexia en andere rovers plus het adviseren van gedupeerden, die om raad en hulp vregen.
Overigens zo belangrijk is het blijkbaar nu ook weer niet wat Piet vandaag aan het doen is, aangezien hij er als de kippen bij was om de vete tussen PAL en Pay-Back weer verder door te voeren.
-
O gossie, Idaho, wat een kapitale misser van Piet. Ik zal hem meteen opbellen en hem daarover de les lezen. Het beste lijkt mij dat Piet zijn berichten voortaan eerst aan jou ter goedkeuring voorlegt alvorens hij ze in het forum zet. OK, Idaho?
Idaho,
Als je een vraag voor piet hebt dan kan je toch ook mailen!!!!!!!
Ja als ik jou was zou ik hem mailen.
Als je een vraag voor piet hebt dan kan je toch ook mailen!!!!!!!
Ja als ik jou was zou ik hem mailen.
JLvn, jij was toch gebanned, overigens net als Groen over een paar minuten?
zucht, zucht, zucht........
Hansop waarom verdiep je je niet eens in de oudere topics. Dan zal het je opvallen dat, zeker toen de omvang van de schade aan het licht kwam, veel gedupeerden best wilden schikken. Dexia hield dat echter tegen en gaf geen duimbreed toe naar haar gedupeerden. Daarentegen probeerde Dexia zich te presenteren als een humane bank die goed op de kleintjes lette en maakte het de sier met een "uiterst coulant Dexia-aanbod" (inmiddels berucht).
Helaas, de gedupeerden verenigden zich op een schaal die voorheen zonder internet nauwelijks mogelijk was, onder meer op dit door jou zo verachte forum. De gedupeerden bleken te beschikken over een lange adem. De gedupeerden bleken te beschikken over veel inventiviteit. Sommige ideeen raakten kant nog wal, andere ideeen gaven advocaten munitie in de rechtszaal. En zie waar we staan nu:
- wck lijkt van toepassing te zijn; zou een hoop contracten nietig verklaren.
- huurkoop lijkt van toepassing te zijn; zou een hoop contracten nietig verklaren.
- Dexia heeft al haar activiteiten stop gezet in Nederland.
En we wachten nog op antwoorden:
- waar zijn de aandelen (ter verduidelijking: MIJN aandelen aangekocht op MIJN naam)? Waarom weigert Dexia de aankoopbewijzen te tonen? Welk belang zit daarachter? En ook hier, Hansop, hebben rechters al gezegd dat Dexia dit moet overhandigen.
En het gevolg van dit alles: Opeens wil Dexia WEL schikken. Het motto "contract = contract" is naar de achtergrond geschoven, het motto "de schade beperkt houden", is naar de voorgrond getreden.
"Schade?", vraag je je af. "Die valt toch wel mee?", hoor ik je denken. Als het alleen over de individuele uitspraken gaat die Piet post (waarvoor dank overigens), geef ik je gelijk. Echter, al deze uitspraken zijn steentjes die opgestapeld worden, totdat er een muur staat waar zelfs Dexia niet meer doorheen kan. Dat kost tijd, dat weten we, maar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Tot die tijd is het afzien, steun bij elkaar zoeken, je verbijten wanneer om de een of andere reden de rechtzaak wordt uitgesteld.
Maar nu naar jouw motivatie. Waarom kom je hier? Je zegt dat je je ergert aan mensen die zich niet aan het contract houden. Je spreekt over krokodillentranen en gaat proberen het gelijk van Dexia aan te tonen. Waarom? Je zegt (denkt) te spreken namens een grote groep zogenaamde kleine gedupeerden. Waarom? Wanneer je niet op dit forum komt, is er niets meer om je aan te ergeren. Ik vind tenminste niet dat je er in de media mee wordt doodgegooid. Jij wel?
Nee, Hansop, als je je nu eens werkelijk verdiept in de materie ipv het plaatsen van populistische teksten die de niet-gedupeerde Jan met de Pet zullen aanspreken (hier reken jij jezelf geloof ik niet onder) zul je erachter komen dat de hele zaak stinkt.
Hansop waarom verdiep je je niet eens in de oudere topics. Dan zal het je opvallen dat, zeker toen de omvang van de schade aan het licht kwam, veel gedupeerden best wilden schikken. Dexia hield dat echter tegen en gaf geen duimbreed toe naar haar gedupeerden. Daarentegen probeerde Dexia zich te presenteren als een humane bank die goed op de kleintjes lette en maakte het de sier met een "uiterst coulant Dexia-aanbod" (inmiddels berucht).
Helaas, de gedupeerden verenigden zich op een schaal die voorheen zonder internet nauwelijks mogelijk was, onder meer op dit door jou zo verachte forum. De gedupeerden bleken te beschikken over een lange adem. De gedupeerden bleken te beschikken over veel inventiviteit. Sommige ideeen raakten kant nog wal, andere ideeen gaven advocaten munitie in de rechtszaal. En zie waar we staan nu:
- wck lijkt van toepassing te zijn; zou een hoop contracten nietig verklaren.
- huurkoop lijkt van toepassing te zijn; zou een hoop contracten nietig verklaren.
- Dexia heeft al haar activiteiten stop gezet in Nederland.
En we wachten nog op antwoorden:
- waar zijn de aandelen (ter verduidelijking: MIJN aandelen aangekocht op MIJN naam)? Waarom weigert Dexia de aankoopbewijzen te tonen? Welk belang zit daarachter? En ook hier, Hansop, hebben rechters al gezegd dat Dexia dit moet overhandigen.
En het gevolg van dit alles: Opeens wil Dexia WEL schikken. Het motto "contract = contract" is naar de achtergrond geschoven, het motto "de schade beperkt houden", is naar de voorgrond getreden.
"Schade?", vraag je je af. "Die valt toch wel mee?", hoor ik je denken. Als het alleen over de individuele uitspraken gaat die Piet post (waarvoor dank overigens), geef ik je gelijk. Echter, al deze uitspraken zijn steentjes die opgestapeld worden, totdat er een muur staat waar zelfs Dexia niet meer doorheen kan. Dat kost tijd, dat weten we, maar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Tot die tijd is het afzien, steun bij elkaar zoeken, je verbijten wanneer om de een of andere reden de rechtzaak wordt uitgesteld.
Maar nu naar jouw motivatie. Waarom kom je hier? Je zegt dat je je ergert aan mensen die zich niet aan het contract houden. Je spreekt over krokodillentranen en gaat proberen het gelijk van Dexia aan te tonen. Waarom? Je zegt (denkt) te spreken namens een grote groep zogenaamde kleine gedupeerden. Waarom? Wanneer je niet op dit forum komt, is er niets meer om je aan te ergeren. Ik vind tenminste niet dat je er in de media mee wordt doodgegooid. Jij wel?
Nee, Hansop, als je je nu eens werkelijk verdiept in de materie ipv het plaatsen van populistische teksten die de niet-gedupeerde Jan met de Pet zullen aanspreken (hier reken jij jezelf geloof ik niet onder) zul je erachter komen dat de hele zaak stinkt.
-
hansop
Hoe komt ene hansop erbij dat ik gebanned zou zijn? En waarom dan wel?
Vraag: zit hansop dan soms bij de redactie van TrosRadar als censor voor Dexia?
Hoe komt ene hansop erbij dat ik gebanned zou zijn? En waarom dan wel?
Vraag: zit hansop dan soms bij de redactie van TrosRadar als censor voor Dexia?