Pagina 3 van 4

Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.

Geplaatst: 28 sep 2005 09:53
door medewerker
Karin?

Volgens mij staan mijn postings er nog gewoon hoor?

En nog even in het kort.
Er wordt geen verbruik in rekening gebracht.
maar wel kosten voor het hebben van een aansluiting...
Dat zijn kosten die onafhankelijk zijn van het verbruik...

Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.

Geplaatst: 28 sep 2005 21:03
door Karin@
Nee medewerkster, je tips /en antwoorden zijn weg, de voorlaatste die je had geplaatst.

Ik krijg het er niet in bij mijn zwager, ik gebruik niets, dus ze leveren mij niets, en er is dus ook geen slijtage zegt hij.
Hij zegt ook, laten zij maar naar de rechter stappen. :shock:

Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.

Geplaatst: 28 sep 2005 21:04
door Karin@
Sorry, zag het te laat, kon het de vorige keer niet vinden, maar het staat er nog. :oops:

Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.

Geplaatst: 28 sep 2005 23:15
door medewerker
geeft niet hoor...
ik zat al even te kijken welke er nu zou moeten ontbrekene

Waarom legt hij het zelf niet voor aan de geschillencommissie?
Als uw zwager gelijk krijgt in deze krijgt hij het klachtgeld terug... De geschillencommissie beoordeelt de procedure en als er meerdere keren een zelfde soort uitspraak gedaan wordt dan wordt dat ook een richtlijn voor handelingswijze van de energiebedrijven...

Zowel bij een rechtzaak en bij een geschil zal hij wel moeten aantonen dat hij bezwaar heeft aangetekent tegen de factuur en dat hij het antwoord heeft afgewezen... Heeft hij dit wel gedaan? Dan wens ik hem succes bij het voorbereiden van een geschil of rechtzaak... Even voor de duidelijkheid, dat is niet sarcastisch bedoelt... Tis gewoon best wat werk om zoiets goed voor te bereiden...

Hij zou er in ieder geval goed aan doen om te kijken of er niet al uitspraken zijn in die richting...

Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.

Geplaatst: 29 sep 2005 09:39
door Karin@
Medewerker, waar kan hij dit soort uitspraken vinden? :shock:

Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.

Geplaatst: 29 sep 2005 09:42
door Karin@
Nog even dit medewerker, hij heeft meerdere keren met de NUON gebeld, en gezegt, dat zij maar naar de rechter moesten stappen.
Ook ik heb uit zijn naam gebeld.

Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.

Geplaatst: 01 okt 2005 14:14
door bert2
.

Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.

Geplaatst: 01 okt 2005 18:13
door medewerker
karin

Ik weet niet waar je de uitspraken kunt vinden,
dit valt niet onder de voorbeelden die op de site staan (staan een stuk of 10 voorbeelden)... Hij kan misschien navragen bij de geschillencommissie of er al uitspraken zijn in die richting. Ik heb even gegoogled maar ik kon niet zo snel een bericht vinden dat een uitspraak opleverde...

Hij kan ook de algemene voorwaarden doorlezen en kijken wat er staat over het hebben van een aansluiting... Het hebben van een aansluiting staat niet gelijk aan het gebruiken van een aansluiting...

Ik heb het voorbeeld wel eens eerder gegeven...
Maar stel je huurt een auto voor een periode van een jaar... Maar je gebruikt m lang niet alle dagen, toch ben je alle dagen de huur verschuldigd... Ongeacht of je de auto hebt gebruikt... Alle kosten die samen gaan met het rijden van de auto, staan wel stil...

Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.

Geplaatst: 01 okt 2005 20:48
door Karin@
Medewerkster, als ik hem weer spreek, ik zal ik het hem zeggen, ik weet het anders ook niet meer, krijg het er niet in bij hem.

Hij blijft erbij, dat die afspraak met het GEB toendertijd is gemaakt, dat de gasmeter gewoon zou blijven zitten.
Dit omdat hij al ouder is, en als er dan na hem, een nieuwe bewoner op de woning kwam, dan moest er weer een gasmeter geplaatst worden, omdat er geen gasmeter aanwezig was, vandaar die afspraak.

Ergens heeft hij gelijk, afspraak is afspraak.
-------------------------
Dit schreef je o.a.

Hij kan ook de algemene voorwaarden doorlezen en kijken wat er staat over het hebben van een aansluiting... Het hebben van een aansluiting staat niet gelijk aan het gebruiken van een aansluiting...

Wat bedoel je hiermee? :shock:
Groetje Karin@

Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.

Geplaatst: 02 okt 2005 11:54
door Invisibleduck
Dat een aansluiting opzich al geld kost ook al gebruik je niks.

Hetzelfde een beetje als een internet aansluiting, daar zeg je toch ook niet van "Hey provider, ik heb helemaal niet geinternet dus ik betaal ook niet voor de aansluiting" ?

Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.

Geplaatst: 02 okt 2005 14:33
door Karin@
Invisibleduck, als je een internetaansluiting hebt, kan je niets controleren, en daar heb je toch ook een modem voor nodig.

Maar een gasmeter, die er voor jan doedel staat, en die vanaf de bewoning nog steeds in nul gebruik staat, is toch voldoende bewijs, dat er ook daadwerkelijk geen gebruik van word gemaakt.

Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.

Geplaatst: 02 okt 2005 14:40
door medewerker
Karin,
ik sluit mij aan bij ons eendje...

Kleine toevoeging... Deze afspraak is gemaakt met een voorloper van Nuon. Dit zijn afspraken die niet meer gelden zoals bijvoorbeeld ook geen vergoeding meer wordt gegeven voor het afgeven van automatische incasso (in heel ver grijs verleden had een deel van het netwerkgebied hierover een afspraak)... Vooral als het ook nog een mondelinge afspraken zijn die niet overeenkomen met de algemene leveringsvoorwaarden, zijn deze niet meer traceerbaar...

Als hij hiervan een schriftelijke bevestiging heeft kunt u deze overleggen, zodat men deze kan beoordelen...

Net als met het voorbeeld van internet... U heeft een aansluiting (zoals bijv. de modem). Tot u deze opzegt heeft u hiervoor vaste kosten... Opzeggen is in dit geval niet overstappen, omdat het niet om levering gaat. Maar opdracht geven tot verwijdering van de aansluiting.

mvg

Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.

Geplaatst: 02 okt 2005 20:54
door Karin@
Mijn zwager heeft ook een TV aansluiting in zijn woning, maar toch gebruikt hij die niet, omdat simpel de hoofdaansluiting zich buiten bevind.
Internet zonder modem doet niets, ook al zit de aansluiting binnen.

De gasaansluiting bevind zich n.m. ook buiten de woning
Ik zie al, dat voor die loze TV aansluiting in de kamer ook z.g. onderhoudsgeld door hem zou moeten worden betaald.

Netwerkgeld voor een TV die er niet is, alleen de aansluiting.
Waar de buren en iedereen gebruik van maakt, en omdat mijn zwager geen behoefte aan TV heeft, zou hij ondanks dit, daarook voor moeten betalen?
En nu moet hij voor de buren betalen, voor iets, waar hij ook geen gebruik van maakt.
Nee, die berekeningen en vergelijkingen, gaan een wel hele vreemden kant uit.

Er zijn toen afspraken gemaakt, en hij zegt daar hou ik mij aan.
NUON kan veel veranderen, maar niet deze afspraak.

Dat ik weet, dat een gasaansluiting buiten zit, is omdat mijn vader 49 jaar bij het GEB gewerkt heeft.

Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.

Geplaatst: 02 okt 2005 21:22
door flappie
toch hoe vervelend het ook is je moet Continuon betalen voor meterhuur. Er is een meter aanwezig zoals je al zegt ook al gebruik je 0,0 dan nog moet je meterhuur betalen. TENZEI je de meter daadwerkelijk laat verwijderen dan heb je ook geen meterhuurkosten meer.

Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.

Geplaatst: 03 okt 2005 10:04
door Karin@
Dan ook flappie, moet de oude baas betalen, want dan komt er een monteur, en dat loopt aardig in de papieren, want dat kan de NUON heel goed n.m. als het maar bij hun in de geldbeurs komt.
Want het bedrag over dat z.g. netbeheer, willen zij toch ook nog hebben.

Ach dan maar de rechter laten beslissen, want de fout ligt bij de NUON
en niet bij de cliënt.

Die administratie daar is een puinbak,en nu willen zij hun fouten gaan verhalen op de mensen.

Let maar op, want ook jij kan dan, een forse netbeheer narekening verwachten.

Want waarom zou het alleen bij mijn zwager zijn en niet bij andere zoals ook jou?

Begrijp je wat ik bedoel? :shock:

Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.

Geplaatst: 03 okt 2005 11:09
door medewerker
Is er überhaupt al een offerte voor de verwijdering gevraagd?
Zolang hij dat niet doet lopen de kosten alleen maar verder op.

Zoals gezegd is hij de kosten voor de aansluiting verschuldigd.
Als ik hem was zou ik dan de aansluiting laten verwijderen.
Dan een geschil aanspannen over de kosten van de verwijdering en eventueel met betrekking tot de kosten van netbeheer.. Dus via een geschil laten bepalen of het terecht is om vaste kosten in rekening te brengen bij een aansluiting die niet gebruikt wordt. Of een mondelinge afspraak van jaren terug nog geldig moet zijn. En of er verwijderingskosten in rekening gebracht mogen worden..

In ieder geval lopen de kosten na de verwijdering niet meer op.

Verder kan ik hier echt niets meer aan toevoegen en kom daarom ook verder niet meer terug op deze vragen (tenzij er echt iets nieuws gevraagd wordt...) Deze vragen gaan in cirkels rond. Het komt er steeds op neer dat uw zwager de kosten niet accepteerd, maar de aansluiting niet wil laten verwijderen.

Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.

Geplaatst: 03 okt 2005 15:30
door Karin@
Nee, medewerkster, er is geen offerte gevraagd, maar kan u die mij hier opgeven?
Er werd hem alleen medegedeeld, dat er kosten aan zijn verbonden met het verwijderen van de gasmeter.

Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.

Geplaatst: 03 okt 2005 16:51
door Brynnar
@ Medewerker,
Sorry dat ik even tussenbeide kom, en het is misschien wel heel brutaal van me om je van je werk te houden, maar oude bekende 'Sillylove' zit om je hulp verlegen.
http://kassa.vara.nl/portal?_uc=n&_li=y ... 10&cat=842
Brynnar[/url]

Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.

Geplaatst: 03 okt 2005 17:27
door flappie
nogmaals karin ook al ben je er niet mee eens je moet het toch betalen.

Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.

Geplaatst: 03 okt 2005 18:02
door medewerker
dank je brynnar...
heb net gereageerd op het item...
Ben daar overigens net zo leesgierig als hier...
Alleen de vragen zijn daar op dit moment eigenlijk alleen maar over collporteurs en hoe je een jaar of eindnota van bep. energiebedrijven kunt krijgen... Die kan ik net zomin beantwoorden als anderen... Daarbij kunnen mensen de antwoorden al nalezen in andere vragen van dezelfde aard. Vandaar dat ik daar momenteel weinig reageer...