Pagina 3 van 3
Re: 2e lijn via @home niet mogelijk
Geplaatst: 01 apr 2006 20:06
door queenfan
@ pien, reken je wel even je internetabo er bij???
of kijk eens naar mijn berekening in het begin van deze topic.
Ik bedoel deze....
Geplaatst op 23 Feb 2006 15:59 door queenfan
--------------------------------------------------------------------------------
Wat niet scheel betalen, je betaald al een CAIabonement, vervolgens een internet van @ home en ook nog extra voor telefonie.
Dus 15 euro voor CAI plus 17,95 voor de goedkoopste @home abonnement en 5,95 voor 1 lijn (2e lijn kost weer 5,95 p.m.) kom je op 38,90 euro per maand uit met een lage internetsnelheid (Download tot 750 kbit/s - Up tot 250 kbit/s) je betaald altijd een starttarief (regio gebonden) je betaald ook per minuut.
Vergelijk dit eens met b.v. Internetplusbellen de goedkoopste kost 39,95 euro per maand ook hier heb je 1 lijn de internetsnelheid is 1,5 Mb/s (Download) en 256 Kb/s (Upload)
Je belt onbeperkt in het weekend en 's nachts naar alle vaste nummers en de voicemail is gratis (bij @ Home moet je er voor betalen).
Al met al lijkt mij @ home niet eens zo goedkoop en zijn er dus goedkopere en betere.
Re: 2e lijn via @home niet mogelijk
Geplaatst: 04 apr 2006 14:04
door flipperkip
Ik lees net van alle problemen met @home telefonie. Zijn er onder jullie
@home telefoniegebruikers ook mensen die als ze een bekend nummer bellen , geheel iemand anders aan de telefoon krijgen ? (en andersom?!)
Wij moeten een keer of 3 proberen willen we bijvoorbeeld een bekende bellen. 3 x hetzelfde nummer en 3 x iemand anders aan de lijn.
Probleem via @home gemeld, na 4 dagen (!) een reactie... neem contact op met de helpdesk ...
Dus kun je weer een avondje aan de telefoon hangen.
Ik word langzamerhand sloom van @home
Re: 2e lijn via @home niet mogelijk
Geplaatst: 06 apr 2006 22:33
door illy
Wij zijn vandaag overgestapt op @home telefonie. En wij hebben meteen inderdaad al hetzelfde probleem dat we als we bellen wildvreemde mensen aan de lijn krijgen, met name uit de achterhoek (wonen zelf in Brabant), hetzelfde probleem doet zich voor als we de helpdesk bellen.... fijn dus. Op een gegeven moment kreeg ik de helpdesk wel te pakken, moest ik 2 keer kiezen in een menu, netjes gedaan, heb ik plotseling ook weer iemand anders aan de lijn.... Die persoon belde ook met @home. Hij had er zelf geen problemen mee, zijn zus wel. Volgens hem leek ons nummer ook op dat van zijn zus, hij las ons nummer voor van de nummerherkenning, maar dat was dus een totaal ander nummer. Het gaat lekker dus. Heb nu maar een mail gestuurd, ben benieuwd hoe lang het gaat duren................. en wat de reactie bij ons zal zijn! Jippie
Re: 2e lijn via @home niet mogelijk
Geplaatst: 07 apr 2006 09:11
door esseke
hier ook niets dan problemen met de telefonie van @home...
Ik heb dus ook vaker dat ik 3/4x hetzelfde nummer moet draaien voordat ik de juiste persoon aan de lijn krijg,eerst ga je nog aan jezelf twijfelen ook.
Zaterdag maar eens gebeld met de "klantenservice" het was een bekend probleem en ik moest opnieuw worden aangemeld voor telefonie.Prima,ik zou hier helemaal niets van merken.
Sinds zondag liggen we er helemaal uit met telefonie...maandag gebeld,anderhalf uur in de wacht en toen maar opgegeven.Dinsdag gebeld,65 minuten in de wacht en weer opgegeven.
Gisteren was het toppunt.Om half 8 heb ik gebeld,om 20 uur kreeg ik iemand van de "klantenservice" aan de lijn die me zou doorverbinden met de technische dienst...om 21.30 hoor ik dat de telefoon aan de andere kant wordt opgenomen......en evenhard weer neergelegd....2 uur!!! in de wacht boor niets.
Wordt hier zo moe van,heb gisteravond een mail gestuurd naar
[email protected]. en naar
[email protected].
Hierin heb ik geeist dat ze me binnen 24 uur terugbellen of dat mijn telefonie het weer doet.
Zoniet,span ik een rechtzaak aan en mogen zij opdraaien voor mijn misgelopen inkomsten,de telefoonkosten voor mijn ouders waar ik nu dus enkele malen heb gebeld en de proceskosten.Bovendien laat ik dan mijn abonnement met onmiddelijke ingang eindigen.
Dan de "klantenservice" ,sorry hoor maar dit kun je toch zeker geen klantenservice noemen?Zelfs de klantenservice van Scarlet is nog beter,in geval van drukte bellen zij je terug.Daar kan @home nog iets van leren hoor.
Je kunt door hun niet bellen,een 0900 nummer bellen met je mobieltje....tel het je maar uit als je daar 2 uur in de wacht moet hangen,dan ben je ruim 200 euro kwijt.
Pff ik ben mijn verhaal kwijt,ben benieuw of ik een reactie krijg op mijn mails van gisteravond.
Re: 2e lijn via @home niet mogelijk
Geplaatst: 07 apr 2006 09:58
door PetHome
Beste esseke,
Bereid je voor op een tijdje geen telefoonaansluiting van athome.
Ik voel er ook erg veel voor om er maar eens een rechtzaak over te beginnen.
Ik heb ze inmiddels al aansprakelijk gesteld voor schade en gevolgschade.
De telecommunicatiewet (1998) is duidelijk over de verplichting van een aanbieder dat de aansluiting goed moet zijn. Of zich redelijkerwijs inspant om deze te herstellen.
Daarnaast hebben we nog burgerlijk wetboek (7) die eisen steld aan levering van een dienst.
Daarnaast heeft athome geen geschillencommissie.
Het ergste vind ik nog wel dat athome voor mij en naar ik begrijp velen een wanprestatie levert en vrolijk door gaat met werven van klanten. Nieuwe klanten installeren krijgt voor mijn gevoel meer prioriteit dan het afhandelen van storingen.
Ik zou het erg plezierig vinden als de redactie van radar eens bij athome kan aankloppen over een verklaring van athome. en deze dan publiceren op haar site.
Re: 2e lijn via @home niet mogelijk
Geplaatst: 07 apr 2006 13:04
door esseke
@Pethome daar heb ik me ook al op voorbereid,ik heb weinig tot geen vertrouwen meer in het hele zaakje van @home.
Heb vandaag maar weer eens een half uur aan de telefoon gehangen met iemand van de klantenservice en daar geeist dat ik terug gebeld wil worden door de technische dienst en dat er nu eindelijk eens iets gedaan gaat worden.
Weer gedreigd met een advocaat....wordt vervolgd.
Re: 2e lijn via @home niet mogelijk
Geplaatst: 07 apr 2006 13:20
door PetHome
@esseke, leg je er maar bij neer.
Het niet kunnen bellen of gebeld worden geeft bij mij in eens een verrassende berusting opgeleverd. Ooit waren er waarden in het leven.. telefonie was het symbool van vooruitgang. Verbazingwekkend toch dat één bedrijf er in eens zo'n rotzooi van kan maken dat ik in één klap wat telefoon betreft in de vooroorlogse tijd beland. 112 bellen kan bij mij niet.. de oplossing is dan heel hard naar buiten rennen en roepen BRAND. Dat is dan wel als ik nog kan lopen en roepen natuurlijk.
Net zag ik nog de promo van athome voorbij komen...
"at Home tv-internet-telefonie zoals het hoort"
voorlopig hoor ik niets niet aan de telefoon en niets van de helpdesk.
Leuk detail is ook wel dat de sortingsmedingspagina van at home zelfs an een storing heeft.... sinds vandaag staat er niets op.
Echt @esseke... leg je er bij neer en geniet van het zonnetje. En je weekend.
Re: 2e lijn via @home niet mogelijk
Geplaatst: 07 apr 2006 13:39
door marit
Sinds een maand of vijf heb ik van Tiscali het T4 pakket.
Hierbij heb ik een snelheid van 4 MB, onbeperkt downloaden en onbeperkt 24 uur per dag telefoneren door heel Nederland. Daarbij heb ik mijn eigen telefonnummer behouden en heb er zelfs nog een nummer bijgekregen. De mailbox is standaard 50 MB maar ik heb voor drie euro het Tiscali-pluspakket genomen en heb daarvoor anti-virusprogramma gekregen, een mailbox van 2 GIGABYTE alsmede nog meer mogelijkheden. Alles werkt perpect en ik kan gemakkelijk aanpassingen doen in de computer.Wanneer ik gebeld wordt met bv. tweemaal hetzelfde nummer wordt het automatisch doorgeschakeld naar een ander toestel. Ook het antwoordapparaat wordt automatisch doorgeschakeld naar de computer. Ben dus zeer content
Kan het dus
aanraden.
Dit is mijn achtste provider in acht jaar maar blijf denkelijk hier nu langer bij dan voorheen het geval was. Daarbij heb ik ook nog VOIPBuster genomen voor het buitenland en kan daarmee voor 2 cent per gesprek bellen over bijna de hele wereld.
Re: 2e lijn via @home niet mogelijk
Geplaatst: 07 apr 2006 14:14
door queenfan
Het probleem met @home is nog steeds de instabiele verbinding, is de hele wijk op het internet dan wordt de bandbreedte van jouw lijn ook minder immers je deelt de bandbreedte.
Re: 2e lijn via @home niet mogelijk
Geplaatst: 10 apr 2006 15:19
door bakx