LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rutte wil bijstand afschaffen

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Rutte wil bijstand afschaffen

Ongelezen bericht door opa »

Feit
BRON RTL Nieuws
Energie prijzen met 40% :!: :!: gestegen.

Nederland op 2 na hoogste met de energie prijzen.
Waarvan overgrootste deel gaat naar de belasting.

(berichtje over de koeiepoep verplaatst)
Laatst gewijzigd door opa op 02 mei 2006 01:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Rutte wil bijstand afschaffen

Ongelezen bericht door Langhaar »

Opa, een interessant stukje.

Het is niet juist, dat het wettelijk geregeld is. Krachtens Art. 1 van de Wet op de Omzetbelasting is heffing van belasting(BTW) over belasting(REB) onrechtmatig, daar energiebelasting op elektriciteit en gas niet behoort tot de belastbare prestatie van de ondernemer(B.V. NUON, Essent enz.). Volgens artikel 8 lid 1 van de Wet O.B. 1968 moet door de ondernemer weliswaar BTW worden berekend over de totale vergoeding(aan dit artikel ontleent de staat het rechtmatige),echter artikel 8, lid 5a stelt, dat o.a. uitschotten van belasting nou juist niet tot die vergoeding behoren. Bovendien mag volgens de Europese richtlijn in het algemeen geen belasting over belasting geheven worden. Ik heb hierover het Min. van E.Z. gevraagd en men kwam ook met artikel 8 lid 1 aanzetten. Nadat ik hen gewezen had op art. 8 lid 5a verwees men mij door naar Min. van Financien. Van hen heb ik nog steeds bericht hoe het nou werkelijk zit. In ieder geval heb ik van NUON de door mij betaalde BTW over de REB teruggevorder en NUON weet in elk niet geval wat men moet. Ook weet men mij niet te melden waarom NUON BTW over REB belast. Het beste tot nu toe was dat men Energiebelasting als een produkt ziet!!. Ze zeiden het echt.


Groet Langhaar

Ik heb dit stukje niet zelf getypt.
Laatst gewijzigd door Langhaar op 02 mei 2006 01:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Rutte wil bijstand afschaffen

Ongelezen bericht door Langhaar »

het is weg en naar het andere stukje.
Laatst gewijzigd door Langhaar op 02 mei 2006 01:28, 1 keer totaal gewijzigd.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Rutte wil bijstand afschaffen

Ongelezen bericht door opa »

Langhaar
???? u kunt gewoon EDITTEN/WIJZIG in uw bericht

Gesloten