LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoge nuon rekening HELPPPPP

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
johhnny
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 okt 2006 11:06

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door johhnny »

Lomax,

Greenchoice is wel de goedkoopste maar dan moet je wel gebruik maken van het actietarief. als je hiervoor in aanmerking wil komen moet je je aanmelden via de sites energieprijzen.nl en gaslicht.com. op www.greenchoice.nl wordt een variabel contract aangeboden en dat zijn inderdaad hele andere tarieven

dus resume':

Greenchoice is wel de goedkoopste en de groenste maar dan moet je je wel aanmelden voor het actietarief :!:
sterkte lomax met je aanmelding bij Greenchoice :wink:

help??
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:48

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door help?? »

Ik zal maar antwoord geven op de vraag die gesteld over de jaarafrekening van 2005-2006 ik kreeg maar 4 euro terug daar heb ik niets van gezien want Nuon verekend altijd bedragen die ze terug moeten betalen.
En ik maak al 2jr. geen gebruik van een electriche kachel en mijn gasverbruik is niet hoog maar mijn elektra dus mijn gaskachel heeft niets te maken met mijn elektra verbruik.
Maarja ik kom niet verder ik stap maar naar de onbudsman of neem contact op met Radar zelf misschien dat dit in hun programma behadeld kan worden.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door puma73 »

@help??

Waarom geef je niet gewoon je contractrekengnummer zoals de medewerker vraagt?
Dat helpt je in elk geval op weg, tenzij er nog andere dingen spelen.

Je hebt niet eens de medewerker een kans gegeven jou te helpen.
Maarja ik kom niet verder ik stap maar naar de onbudsman of neem contact op met Radar zelf misschien dat dit in hun programma behadeld kan worden
Dus is dit een onzin reaktie en slaat kompleet nergens op

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door Shine »

Greenchoice is wel de goedkoopste en de groenste maar dan moet je je wel aanmelden voor het actietarief
Hm, is dit een eerlijke vergelijking dan? Een actietarief vergelijken met een standaard tarief van een andere leverancier?
Je moet appels met appels vergelijken en niet peren met appels.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door Shine »

@ help:

Uw verbruik: 2004-2005:
6000 KwH en 2000m3 gas is dat niet mis voor de poes.

Nog steeds geeft u geen antwoord op de vraag hoe uw verbruik over het jaar 2005-2006 is geweest. Waarom niet vraag ik mij dan af?

U geeft te kennen dat u over het jaar 2005-2006 slechts 4 euro terug kreeg. Hieruit mag vastgesteld worden dat uw verbruik nog steeds erg hoog ligt. En ja, het is bekend dat de Nuon (zoniet ieder energiebedrijf!!) uw tegoed verrekend met het nieuwe termijnbedrag. Is uw tegoed dus lager zult u niets terug zien. Het scheelt u echter 1 maand aan volledig termijnbedrag. Is uw teggoed hoger dan het vastgestelde termijnbedrag wordt het overgebleven verschil naar u teruggestort.

U zegt al 2 jaar geen gebruik meer te maken van elektrische kachels en de gaskachel ook niet abominable te gebruiken. Zou dit zo zijn, dan zou uw verbruik over het jaar 2004-2005 ook niet zo exorbitant hoog geweest zijn. Ik durf daarom uw eerlijk schrijven behoorlijk in twijfel te nemen.
Inderdaad, Elektra is geen Gas en Gas is geen Elektra. Maar uw verbruik ligt er wel. Als u uw elektrakachel aandoet zal hij elektra verbruiken. Doet u uw gaskachel aan zal hij gas verbruiken.
Getuige uw elektriciteit verbruik durf ik te beweren dat u wel nog steeds gebruik maakt van elektrische kachel(s). Ongetwijfeld wat minder dan het voorgaande jaar omdat de winter nog steeds niet zijn daadwerkelijke intrede heeft gedaan. Neem daarbij de gestegen energieprijs de afgelopen 2 jaar dan krijgt u een completer plaatje.

U roept om HELP, maar blijft duister in uw antwoorden. Weigert uw contractrekeningnummer te geven waardoor u 'de medewerker' ook geen kans geeft.
Ik zou zeggen ga naar die ombudsman of Radar, maar geloof me, ook zij zullen u met deze verstrekte informatie niet kunnen helpen. U werkt alleen maar tegen.
En oja,....... als u dan uiteindelijk door die ombudsman geholpen bent, laat de uitslag hier dan ook even weten. Al was het maar omdat ik vrijwel zeker weet dat u niet helemaal eerlijk bent in het verhaaltje en uw E+G kacheltjes gebruik.

michelle1505
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 feb 2007 21:00

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door michelle1505 »

Ik heb dit een paar jaar terug ook gehad, ben amper thuis alleen 'savonds na 8 uur en in het weekend. Moest ook ruim 200 Euro per maand betalen, heb toen met Nuon gebeld, en de medewerker snapte het ook niet, gaf toe dat mijn verbruik onder het gemiddelde lag. Alles zou goedkomen, Paar dagen later weer gebeld, die medewerker was met de noorderzon vertrokken en het termijnbedrag bleef. ik zei (en dat is echt zo) mijn kinderen van 6 en 2 slapen met hun jasjes aan omdat ik mijn kachel niet durf aan te steken. Die K.TNuon man zei, dan moet je maar niet zoveel energie gebruiken, het is je eigen schuld enzo, zo onbeschoft, Ik weet niet hoe vaak ik in dat jaar ben afgesloten en tuurlijk aan het einde van het jaar heel veel terug gehad maar met een salaris van 750 Euro is ruim 200 Euro gas en licht kosten erg veel.

Donald Duck
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2007 13:38

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door Donald Duck »

Voor klantvriendelijkheid moet je daar ook zeker niet zijn.
Het personeel krijgt dan ook te horen dat voor de weinige verdienste er niet te veel tijd aan een kleinverbruiker mag worden besteed. :oops:

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door Shine »

Wat een onzin kraam je uit Donald Duck. Wat dat betreft hebt u een prima pseudoniem uitgekozen.

Donald Duck
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2007 13:38

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door Donald Duck »

Alleen weet ik heel goed waar ik over praat straaltje.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door wicher »

Dan moet je die uitspraak wel effe onderbouwen eend!

safiera
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:11

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door safiera »

Ik zou er niet mee akkoord gaan, en uitlaten zoeken door de nuon, waar dit aan ligt.
Wij betalen, nu met de verhoging 195 euro p.mnd, en dat vinden we al erg veel...en wij zijn wel met een gezin,
en we hebben 2 terrariums, die veel stroom kosten.
dus snap niet, dat je zoveel moet betalen, als alleen staande.
valt nog mee dat de nuon, zelf actie heeft ondernomen,
weet uit kennisen kring, dat ze vaak, langskomen als je nota te hoog is, om te kijken of je soms een wietplantage hebt, dan hadden ze gelijk kunnen vast stellen, waar het dan wel aan lag...
ik zou zeggen, go for it! en laat je niet op de kop zitten.
gelukkig, hebben wij nooit klachten over de nuon, dat scheelt.
suc6 ermee, en laat het horen, als je iets meer weet, ben erg benieuwd :wink:
groetjesss

safiera
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:11

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door safiera »

valt nog mee dat de nuon, zelf actie heeft ondernomen,

dit moet zijn, valt nog mee dat de nuon, zelf GEEN actie heeft ondernomen. :oops: [/quote]

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Het personeel krijgt dan ook te horen dat voor de weinige verdienste er niet te veel tijd aan een kleinverbruiker mag worden besteed.
Wat een onzin! Ik zou wel eens willen weten hoe het komt dat je weet waar je het over hebt.

@ Help??

Mocht je nog langskomen op het forum, dan is hier het verschil tussen je contractrekeningnummer en je klantnummer:

je klantnummer is gevoelig. Daarmee kan iedereen gegevens opvragen bij Nuon. Nooit geven dus.

Je contractrekeningnummer is het nummer dat begint met "300" en staat meestal bovenaan brieven. Dit nummer kan niet worden gebruikt om informatie op te vragen bij Nuon. Het is gewoon een manier van registreren op welke manier je betaalt bij Nuon. Alleen de medewerker kan wel zoeken op dit nummer en zo je contactgegevens opsnorren.

Het plaatsen van dat nummer is een stuk makkelijker dan naar de Ombudsman gaan. :!:

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door Shine »

Het personeel krijgt dan ook te horen dat voor de weinige verdienste er niet te veel tijd aan een kleinverbruiker mag worden besteed.
Alleen weet ik heel goed waar ik over praat straaltje.
Dan lees ik graag de bewezen onderbouwing van deze veronderstelling Donald Duck.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door Shine »

Ik weet niet hoe vaak ik in dat jaar ben afgesloten en tuurlijk aan het einde van het jaar heel veel terug gehad maar met een salaris van 750 Euro is ruim 200 Euro gas en licht kosten erg veel.
Natuurlijk is 200,= op een inkomen van 750,= veel. Verhoudingsgewijs liggen mijn energiekosten niet veel anders.
Als u aan het eind zoveel hebt terug gekregen moet uw termijnbedrag inmiddels meer in overeenstemming zijn met uw daadwerkelijke verbruik. Maar dat stukje mis ik dan weer in het schrijven.
Verder vraag ik me af hoelang u woonachtig bent op het huidige adres en of er eventuele gezinsveranderingen hebben plaatsgevonden gezien het termijnbedrag van 200,= dat u betaalt(de).

Het valt me sowieso op dat het gekanker op energiebedrijven en haar termijnkosten vaak zo incompleet gebracht worden.
Niemand vindt het leuk te moeten betalen. En we zijn en blijven de zûnige Nederlanders die voor een duppie op de eerste rang willen zitten. Klagen om de hoge vaste lasten is gauw en makkelijk gedaan. Maar of dat geklaag naar een bedrijf altijd even terecht is waag ik nog wel eens betwijfelen.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Dan lees ik graag de bewezen onderbouwing van deze veronderstelling Donald Duck.
Of de stelling nu helemaal juist verwoord is betwijfel ik, maar er zit wel iets in.

Op veel helpdesks/klantenservices hebben de medewerkers te weinig tijd om de klant goed te helpen, ze hebben zoveel minuten per klant.
Een klant die te veel tijd kost brengt de medewerker in de problemen.
Ooit die serie gezien die ging over Intrum Justitia? Daar zat een supervisor achter een echerm waarop hij 100 medewerkers in de gaten hield, niet om te zien of ze hun werk goed deden, maar alleen om in de gaten te houden hoe lang elk gesprek duurt.

Zelf heb ik ooit aan de telefoon gezeten op de verkoopafdeling van een grote automaterialenimporteur, doordat we met te weinig mensen waren en er veel mis ging in het bedrijf zaten we de volle 8 uur met een hoorn aan ons oor. Zelfs als je eindelijk even de hoorn er naast legde omdat je het anders in je broek zou doen werd je op het toilet al weer omgeroepen.
Tijd om voor een klant iets uit te zoeken of te regelen was er niet, je stapel notities groeide alleen maar en kon eigenlijk net zo goed meteen de prullenbak in.
Als ik heel eerlijk zou zijn naar de klant toe moest ik eigenlijk zeggen: "sorry, ik krijg van mijn baas geen tijd om u te helpen, dus u bekijkt het maar" Als ik dat 1 keer zou zeggen zou ik er uit vliegen, je kreeg geen kans om iets op te lossen maar werd er wel op aangesproken als de klant daar vervolgens zijn beklag over deed.
Ook de klant dan maar ongevraagd rechtstreeks naar de directie doorverbinden werd niet in dank afgenomen :wink: Ik heb dit werk dus niet lang gedaan .

Sorry voor het lange verhaal, maar volgens mij zouden de meeste helpdeskmedewerkers hun werk best goed willen doen, het geeft voldoening als je iemand kunt helpen, alleen maar boze klanten aan de lijn krijgen die je niet kan helpen frustreert enorm en sloopt je motivatie, klanten die je bedanken omdat je ze echt geholpen hebt maken je werk juist veel leuker.

Alleen moet je wel de kans en het gereedschap krijgen om dit ook echt te kunnen!

jaap50
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 jan 2007 13:42

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door jaap50 »

Ik wil best geloven dat de medewerkers te goeder trouw zijn, maar dan is het bedrijf het dus zeker niet. Er wordt genoeg winst gemaakt, dus er kan best wat personeel bij. Misschien zouden de medewerkers hun stem ook wat meer kunnen laten horen bij de OR of zo.

Donald Duck
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2007 13:38

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door Donald Duck »

Een kleine 40 jaar dienstverband :!:
Is dat genoeg.
Het verhaal van Ron 2 komt in de richting

Gesloten