LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips DVD Recorders

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Tevreden of Ontevreden? (ouder dan 2 a 3 jaar)

Tevreden
22
39%
Ontevreden
35
61%
 
Totaal aantal stemmen: 57

Johan39
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2007 20:46

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Johan39 »

ik heb een HD-recorder van Philips, de DVDR725H, van net een jaar oud.
Ook deze gaf al na ruim 6 maanden gebruik de geest met het "blocked" probleem, de lade gaat niet meer open, niets werkt meer.
Terug naar Philips, en daar onder garantie gerepareerd.
Op het kieskeurig forum tientallen dezelfde klachten over dit type recorder, dus het is echt geen uitzondering. Bij sommige mensen is het apparaat al 3 tot 4 keer teruggeweest met hetzelfde probleem.
Op aanraden heb ik bij philips een extra garantie van 3 jaar afgesloten voor 79 euro (kan nog tot 1 jaar na aankoop!), dus mocht de recorder de komende jaren opnieuw kapot gaan heb ik nog garantie, al heb ik dat dus wel zelf moeten betalen.
Lees net over de coulance-regeling, daar heeft philips mij helemaal niets over verteld toen ik om de extra garantie vroeg...
Al met al vooral erg teleurgesteld door de slechte kwaliteit van deze recorder, maar vooral over de zeer slechte voorlichting van Philips. Op de website staat nog steeds niets over deze problemen, alleen maar de standaard verhaaltjes.

casaubon
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2007 20:54

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door casaubon »

Ik hadook een Philips DVD recorder. Om de haverklap weigerde dat dure ding. Nu heb ik een Sony. Helaas is die even slecht. Het lijkt erop dat de tijd niet rijp is voor een probleemloze DVD recorder.

Paul

haas007
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 sep 2006 18:52

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door haas007 »

Het heeft lang geduurd, maar eindelijk worden de prestaties van die prutsfirma uit Eindhoven op TV openbaar gemaakt. Wat de meeste benadeelden op dit forum al wisten werd nu voor heel Nederland duidelijk:

(Citaat site Tros Radar 19-02-2007)
Philips is de slechtste: maar liefst 34% van de mensen met een Philips harddiskrecorder heeft een niet goed functionerende dvd harddiskrecorder. Gevolgd door JVC en Medion. De harddiskrecorder met de minste problemen is die van Sony, ook al ondervindt toch nog steeds 14% van de Sony-gebruikers problemen met het apparaat. En dan te bedenken dat deze apparaten vaak niet veel ouder zijn dan 2 jaar. (Einde citaat.)

En uit het betoog blijkt andermaal de zeer klantonvriendelijke houding van Philips.

Wie nu nog altijd niet gelooft dat men een Philips DVD-recorder in het schap moet laten staan, moet ofwel een idealist zijn of een Philips-medewerker.

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door tonvanheel »

Ik heb ca. 2 jaar geleden een Philips Harddiskrecorder gekocht (hetzelfde type als getoond in de uitzending).
Allerlei kleine mankementjes, traag opstarten, alle lichtjes aan en muurvast, resetten enz.

Een maandje geleden was ik op zoek naar een driver voor een externe Philips CD-writer en stuitte bij toeval op een berichtje dat er nieuwe software beschikbaar was voor de philips harddisk recorder.
Software gedownload en op rfecorder geinstalleerd.
Alles werkt nu vlekkeloos, totaal geen problemen meer.

Als Philips deze software-update wat makkelijker vindbaar op haar website zou zetten kan er veel leed en ellende voorkomen worden.\

schoute
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:31

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door schoute »

Ik heb een Aristona (=philips). Werkt tot nu toe prima. Men dient bij bij de hier vermelde (niet altijd geheel objectieve) "statistieken" rekening te houden met het feit dat Philips de eerste fabrikant was die op grote schaal DVD-recorders ging produceren. Hoewel het natuurlijk niet hoort, is het risico op kinderziekten dan extra groot. In Nederland is de overgrote meerderheid van de verkochte DVD-recorders afkomstig van Philips. Ook dit leidt ertoe dat er meer klachten over dit merk worden gemeld dan over andere merken. Statistieken waarbij per merk wordt gemeld hoeveel mensen ontevreden zijn over hun apparaat zijn vanwege het feit dat tevreden mensen zich niet zo gauw mengen in dit soort discussies geheel onbetrouwbaar. Waar ik bij ten aanzien van Philips wel kritiek op heb, is dat reserveonderdelen niet voorradig zijn. Ik ben een echte elektronicafreak en heb heel wat audio/video-apparatuur versleten (nou ja versleten, kocht meestal weer wat nieuws omdat ik de verleiding niet kon weerstaan). Ik heb dan ook ervaringen met heel wat merken op dit gebied en moet zeggen dat een merk waarbij je geen risico op een maandagmorgenprodukt loopt niet bestaat. De ene serie van een bepaalde fabrikant kan prima presteren terwijl een andere serie van diezelfde fabrikant in no time stuk is.

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

@tonvanheel, Hier gaat het over hele andere dingen dan een software probleem waar jij het over hebt. Deze problemen waren niet makkelijk te voorkomen geweest zoals je zegt.

Ik heb de radar uitzending net ook gezien. En baal wel een beetje dat ze het alleen over de hd dvd recorders hebben en niet over de NOG krakkemikkigere gewone recorders van 1 tot 5 jaar geleden.

Maar voor de ongelovige onder ons, Het is nu dus officieel: PHILIPS IS DE ALLERSLECHSTE!

Ik heb het programma opgenomen. Dat ging, omdat ik ondertussen een Sony heb (De allerbeste volgens radar onderzoek)

Dan klopte mijn persoonlijk onderzoek als een bus. Op een ander forum werd mij vertelt dat de Sony's nog slechter zijn dan Philips. Om de reacties van de onbenullige betweters hier te voorkomen heb ik hier niks vertelt over mijn nieuwe aanwinst. Maar ik ben enigzins opgelucht met deze uitslag. Nu zullen toch weer mensen gaan reageren die het beter denken te weten. Maar daar ga ik niet op reageren.

Hoe zit het nou met de duizende zo niet tienduizende gedupeerde kopers van gewone recorders? Philips heeft een coulance regeling toegezegt voor aparaten buiten hun garantie periode. Maar ze hebben het alleen over dvd recorders met hd. Ze hebben hun huiswerk slecht gedaan bij radar want volgens mij probeert Philips de eerdere gedupeerde in de doofpot te stoppen.

Ik weet 100% zeker dat de gewone dvd recorders van begin tot nu nog vele malen slechter waren. (zie recenties kieskeurig oa de dvdr 70/ 75 / 990 etc) Ik ga eens proberen contact met ze te zoeken. De problemen van de mensen bij de uitzending lagen ook bij het dvd gedeelte en niet aan de HD volgens mij. Half werk dus die uitzending. Maar ben in ieder geval blij dat de praktijken van Philips in de media zijn geweest.

Heeft iemand hier de mogelijkheid de uitzending op bijvoorbeeld youtube te zetten zodat ik hier een linkje kan leggen? Bvd!

Will

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Wie nu nog altijd niet gelooft dat men een Philips DVD-recorder in het schap moet laten staan, moet ofwel een idealist zijn of een Philips-medewerker.
Hetzelfde geldt voor andere merken, ze deugen allemaal niet als 14% of meer van de apparaten mankementen vertoont. Boycotten die hele handel! ACTIE!!! ACTIE!!! ACTIE!!! :lol:
Maar voor de ongelovige onder ons, Het is nu dus officieel: PHILIPS IS DE ALLERSLECHSTE!
Overigens op de voet gevolgd door JVC, ook geen kleintje ...

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

@dennis? Eerder in dit topic waren we al tot de conclusie gekomen dat JVC er ook niks van bakte. Maar is het vermelden idd wel waard.

Boycot actie is een goed idee ja. Hoe wou je dat aanpakken? Iedereen terug naar VHS?
:D

ERJANSEN
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:45

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door ERJANSEN »

IK HAD EEN DVD REC./75 GEKOCHT.DAN DENK JE JE KOOPT EEN GOED MERK.JA,JA.DE EERSTE KEER WERD HIJ BINNEN DE GARANTIE GEMAAKT.HET DISC-DRIVE MECHANISME IS TOEN VERVANGEN.HIJ LAS GEEN ENKELE DVD MEE.NET NA DE GARANTIE GEBEURDE PRECIES HETZELFDE.NO DISC GAF HIJ WEER AAN.CONTACT MET PHILPS HIER OVER GEHAD EN DIE ZEIDEN DAT IK HEM MOEST UPLOADENDIE DISC HEBBEN ZE MIJ TOEGESTUURT MAAR NEE ,HIERNA DEED HIJ HET NOG NIET.PHILIPS KAN ME NIET EENS VERTELLEN HOEVEEL HET KOST ALS IK ER WEER EEN NIEUWE DISC-DRIVE MECHANISME IN LAAT ZETTENIK HOOP DAT RADAR OOK VOOR ANDERE DVD RECORDERS WAT KAN BETEKENEN.MIJN RECORDER IS 2 JAAR OUD. :(

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Bedankt voor je reactie. De dvdr 75 was idd een waardeloos geval. (zie kieskeurig.nl bij de recenties over dit type)

Ik heb ondertussen een Email gestuurd naar Radar omdat ze het topje van de ijsberg hebben behandeld in hun uitzending. Ik heb al mijn bevindingen vermeld en doorverwezen naar andere bevindingen van; forums, andere gedupeerde, kieskeurig, winkeliers waar ik contact mee heb gehad, en hun eigen forum. Hier is het laatste woord nog niet over gesproken. Ze hebben hun huiswerk slecht gedaan.

Bij Philips zullen ze wel in een deuk liggen omdat ze er nog goed vanaf komen. Maar niet voor lang als het aan mij ligt. Ik hou jullie op de hoogte.

Will

ruben13
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2007 23:33

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door ruben13 »

Dit app heb ik in juli 2006 gekocht [350 euro]
Mijn zoontje van 4jr maakt er het meest gebruikt van (veel DVD's met kinder films origineel en back-up's).
Ik kijk zelf af en toe een DVD (huur DVD's).
Merendeels kijkt ik zelf het journaal en andere actualiteiten achteraf, hiervan heb ik het gemak van de HD. Heel soms laat ik een film meelopen (dus niet opnemen) en kijk ik achteraf. Als de film mooi is dan neem ik hem op (op de HD, kan vooraf of achteraf).
Ik heb ook weleens een film gebrandt.
Problemen heb ik niet ondervonden of ben het nog niet tegen gekomen.
Wel is de afstands bediening heel dom in het het gebruik.
Als het geladen is met een DVD kan ik hem soms niet op TV tuner krijgen, hij blijft hardnekking DVD afspelen.
Omschaleling van DVD naar tuner of HD is ook maar een gok, echt in een keer goed krijg ik niet voor elkaar.
Voor de rest ben ik wel tevreden. Maar met deze verontrustende berichten zal ik wat intensiever gebruik maken en opletten of er inderdaad mankementen zijn die mij nog niet zijn opgevallen.
Hebben anderen ook ervaring met deze DVD HD R3330H van Philips ?

mboerema
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2006 16:10

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door mboerema »

ruben13:

Ik heb in mei 2006 een Philips DVD HDR3300 gekocht en heb daar welliswaar niet zoveel problemen mee als bezitters van de oude versie, maar het apparaat functioneert verre van vlekkeloos en ik heb er enorm spijt van dat ik destijds geen Sony heb gekocht.

Vooral de afstandbediening is een probleem: soms druk je één van de knoppen in en zie je dat de recorder het signaal wel ontvangt (er flikkert een klein lampje op het display), maar de recorder doet daar vervolgens helemaal niets mee! Op deze manier is het soms onmogelijk om DVD's af te spelen: de recorder pakt het signaal immers niet op en dan krijg je echt de neiging om die ***afstandbediening in een hoek te flikkeren.

Ik heb hierover wel eens gebeld met Philips, maar het probleem is dat de afstandbediening maar af en toe niet goed functioneert en ik bij het opsturen van de recorder (valt nog onder de garantietermijn) dat ding 3 weken kwijt ben - los gezien van de vraag of ze het kunnen repareren.

Kortom: wat heb ik een spijt. Koop nooit één van de eerste versies van een Philips-product!!

Wie weet waar dat lijstje met de niet goed functionerende typenummers op de website van Philips staat?

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Het was idd heel spijtig dat RADAR in deze uitzending onvolledig is gebleven. Ik heb nog een mailtje gestuurd met de vraag of zij een oproep willen doen voor gedupeerde bezitters van DVDR990 van Philips omdat dit apparaat een waardeloze laserunit heeft en ook niet meer gerepareerd kan worden zoals die van mij. Kostte wel bijna 1000 euro! Philips heeft geen laserunits meer in voorraad. Geen wonder, allemaal verbruikt met reparaties!
Normalerwijze koop ik zelden een gloednieuw produkt bij introduktie maar het geval wilde dat mijn Philips Matchline montage VHS recorder van 1600 gulden(!) er na 4 jaar de brui aan gaf en niet meer reageerde op commando's. De regelunit was stuk en reparatie zou te veel gaan kosten. Omdat er toen de DVDRs op de markt kwamen besloot ik maar weer (hoe dom!) een Philips Matchline top apparaat tekopen, de DVDR 990 dus. Sinds 2003 heb ik er 18 maanden met plezier mee kunnen werken, 6 maanden(!) in reparatie en nu onherstelbaar omdat de laserunit, die dus vernieuwd was, wéér stuk is.
En hoe coulant was Philips? Ik "mocht" een andere DVDR met harddisk kopen voor 325 euro ! Dit apparaat is op internet te koop voor 399 euro!
Ik bedankte voor dit miezerige aanbod. Hoe durven ze het aan te bieden na alle ellende en reparaties die ik heb ondervonden! Dat aanbod ervaar ik als een belediging!
Nu hoorde ik op RADAR dat voor bepaalde typen een alternatief wordt geboden met bijbetaling van 100-160 euro! Ben benieuwd of die DVDR 990 ook op dat lijstje voorkomt bij Philips.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Boycot actie is een goed idee ja. Hoe wou je dat aanpakken? Iedereen terug naar VHS?
Goed idee, heb nog een S-VHS recorder staan van dik 15 jaar oud en nog nooit problemen mee gehad. Philips Matchline trouwens ... :wink:

ritamartins
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:09

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door ritamartins »

hier een mogelijke oplossing:zet er een ups tussen en het is opgelost .
ik zit in het buitenland en ben ivm stroomstoringen al een pc en 2 video's armer heb toen een philips dvd recorder 3330h gekocht en aangesloten. de eerste 2 weken een hoop problemen gehad, toen een ups er tussen gezet en sindsdien geen problemen meer gehad!

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Wie weet waar dat lijstje met de niet goed functionerende typenummers op de website van Philips staat?
Weten ze bij Philips zelf niet eens volgens mij.
Philips:
Met de typenummers die op het lijstje staan, daar zijn inderdaad een aantal kwaliteitsproblemen mee.

Maar dit lijstje van Philips dvd-harddiskrecorders met kwaliteitsproblemen, is niet zo 1, 2, 3 te vinden. Dus je weet als klant niet of jij met jouw apparaat coulance krijgt bij Philips. Mensen die een probleem hebben met hun recorder kunnen dus het beste bellen met de helpdesk van Philips 0900-8407. Het kost u wel 20 cent per minuut.
Dit nr kun je dus proberen. Verdienen ze nog wat meer aan de gedupeerden daar bij Philips


@vdW Met een beetje geluk komen ze hier nog wel op terug. Ik heb al mijn info en bevindingen doorgemailt aan hun. Ze hebben idd alleen het topje van de ijsberg behandeld. Bij Philips denken ze er goed vanaf te komen. Maar we zijn nog niet klaar met ze.


@mboerema Mijn nieuwe Sony is een genot om te bedienen tov mijn vorige Philips. Veel beter ontwikkeld en echt over nagedacht. Dat merkte ik meteen. Geen gedoe met knopjes inhouden en dubbele functies enz. Instellingen zijn een fluitje van een cent. Overzichtelijk. degelijke mooie afstandbediening die in te stellen is om ieder type tv mee te bedienen. Kan wel uren doorgaan. Beeld en geluid is ook beter naar mijn mening. En allemaal van die kleine handige dingetjes die het bedienen tot een feest maken.

Als ik dit toen had geweten had ik meteen een Sony gekocht. Maar je denkt, Je neemt de recorder van wie de cd heeft uitgevonden. Alleen wist ik toen niet dat Sony ze verder ontwikkeld heeft en Philips na de uitvinding alleen geproduceerd heeft, en gedacht: als de buit maar binnen is.

Will

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ South 75:
Konden we RADAR maar zo ver krijgen om een oproep uit te zenden tijdens hun TV programma aan alle gedupeerde Philips DVDR bezitters incl de eerste typen. Ik wil mij wel beschikbaar stellen om alles te coördineren en gezamenlijk bij de geschillencommissie een klacht in te dienen om zodoende Philips te bewegen hun plicht als producent van waardeloze produkten te erkennen door een schadeloosstelling. Philips was te bang om zich bij RADAR te verantwoorden omdat Philips geen fatsoenlijk antwoord kan geven. Niet op de kwaliteit van hun DVDR produkten en niet op hun waardeloze service.
Toen ik enige tijd terug Philips Klantenservice aan de lijn had kreeg ik ook geen enkele medewerking of enig begrip voor mijn standpunt. De Hr Hans Miltenburg van Philips klantenservice, die ik toen sprak, beriep zich op de 2 jaar garantie. Toen ik antwoordde dat de gerepareerde recorder na een 6 maanden durende reparatie weer naar de vaantjes was met precies hetzelfde probleem vond hij dat niet relevant. Ik besloot toen met hem te zeggen dat ik met mijn "case"naar RADAR zou gaan waarop hij vrij arrogant reageerde met: Ik wens u veel succes!
Dat kwam bij mij over als: Je gaat je gang maar want wij, het machtige Philips, zullen in dat geval ons standpunt ook niet wijzigen en wij hebben lak aan RADAR!
Nou, ze zijn al gedeeltelijk van een koude kermis thuisgekomen want alle kijkers die het voornemen hadden om een Philips DVDR te kopen zullen zich nu wel 3x bedenken! Ik heb mijn lesje geleerd! Wel was ik de bekende ezel die zich 2x aan dezelfde Philips-steen stootte, eerst met die dure Matchline VHS montage recorder en later met die Matchline DVDR 990.
Idd, Will, van mij zijn ze in ieder geval nog niet af! Ik ga ook mijn ervaringen op schrift stellen naar de SOS krant van het AD. Dat wordt door vele lezers doorgenomen. Ik zal melding maken van de bevindingen tijdens de uitzending van RADAR. Ik zal iedereen verwijzen naar de DVDR 990 site op Kieskeurig. Ik hoop dat ik Philips dan keihard kan treffen zoals zij mij en vele andere kopers financieel beduveld hebben door geen fatsoenlijke coulance regeling toe te passen. Maar dan nog veel erger hoop ik. Ik maak er een persoonlijke kruistocht van! :evil:

Jantje56
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2007 19:52

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Jantje56 »

Hallo allemaal,

Ik had zelf ook een probleem met de DVDR725H van Philips. Het bleek 125 euro + verzending te kosten om het ding te laten repareren/omruilen. Toen ik op het punt stond de laatste bruikbare onderdelen er voor hergebruik maar uit te halen, toch nog even een poging gewaagd het ding zelf te herstellen. En dat is gelukt. De voeding van de harde schijf bleek gewoon defect. Die was veel te krap gedimensioneerd. Voor nog geen 30 euro heb ik een voeding voor een externe HD gekocht en de 725 ermee gerepareerd!!

Ik heb het hele avontuur (en nog meer) beschreven op mijn webpagina http://www.attic-company.nl/dvdr725h.htm

Doe er je voordeel mee.

Als Philips nou gewoon 2 dingen doet, dan kunnen de meeste 725's makkelijk door de lokale radio/tv boer of amateur gerepareerd worden.
1. Maak firmware die niet alleen werkt als er precies de juiste DVD rewriter in zit. Dan werkt een rewriter van een ander merk ook. Het is uiteindelijk gewoon een standaard IDE apparaat.
2. Maak een DVD/CD beschikbaar waarmee de HD geformatteerd kan worden, zodat de HD vervangen kan worden. Formatteren kan eventueel in een PC plaatsvinden.

Dat moet niet zo moeilijk zijn en veel mensen zouden ermee geholpen zijn.

J.Demmendal

erikvr
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2007 21:38

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door erikvr »

Vergeet niet dat de DVD Hardiskrecorder op zich een betrekkelijk nieuw apparaat is met de bijbehorende kinderziekten. Ik heb trouwens wel een DVDR725H die het nog steeds prima doet.
Als je een apparaat van de eerste generatie hebt kun je verwachten dat er nog wat bugs inzitten. Als je geen risico wilt lopen dan wacht je toch een jaartje of wat? Je oude videorecorder blijft het nog wel even doen hoor (als het een Philips is tenminste)

Jantje56
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2007 19:52

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Jantje56 »

Helaas zijn de problemen waar de Philips HD recorder aan lijdt van nogal oubollige aard. Een voeding van een harde schijf die tekort gedimensioneerd is en een driver IC in een DVD rewriter dat niet voldoet. Dat heeft niets te maken met het innovatieve van de HD/DVD recorder. Overigens is het principe van de HD recorder ook niet nieuw, ik neem al ruim 7 jaar via een TV kaartje programma's op mijn PC op..... Neem van mij aan, Philips heeft gewoon een product geleverd dat niet voldoet.

Onder techneuten rouleert nog wel eens het volgende grapje: Philips heeft een afdeling waar geweldige apparatuur ontwikkeld wordt. Nadat een apparaat ontwikkeld is, gaat het naar de kamer ernaast waar de financiële afdeling zit. Zij hebben mensen ingehuurd met een kniptang die er net zo lang onderdelen uit moeten knippen tot het apparaat stopt met werken. Dat laatste onderdeel stoppen ze terug en dan gaat het ding de markt op.

Philips: Let's make things better, maar begin bij jezelf.

Jan

Gesloten