LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen leesmap

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Toolboy

Re: opzeggen leesmap

Ongelezen bericht door Toolboy »

Leesmap opzeggen .
Dat is toch niet zo`n probleem.
Aangetekend op zeggen de automatische incasso stop zetten.
En als na de opzegtermijn., die niet nageleefd word., de bezorger er mee confronteren.

T

jaapleesmap

Ongelezen bericht door jaapleesmap »

een leesmap opzeggen is ook niet moeilijk als je je aan de contractsvoorwaarden houd maar als een bedrijf daar geen gehoor aan geeft of er wordt net gedaan alsof er geen contract bestaat, dan sta je wel als (menig gemiddeld (me)nederlander) en onwetend, alleeeeeeeen.zcvnj

jaapleesmap

p.s.
opzegging van een contract mag nooit verplicht aangetekend worden, de enige reden is, het wordt geadviseert omdat je dan een bewijs hebt maar tegenwoordig is @ mail heel handig om dingen te regelen en dan heb je ook bewijs zolang je de @ mail maar bewaart totdat je verlost bent van je contract

jaapleesmap

sibora,

even een persoonlijk berichtje aan jou......! ik had even jouw berichtje niet gelezen maar na terugkijken heb ik zo iets van he,... je bent genaaid en hebt het misschien juridisch niet helemaal goed aangepakt maar ik zou het wel willen doorlichten om eventueel jouw recht te kunnen halensgjrc

jaapleesmap

berichtje aan toolboy

aangetekend opzeggen betekend nog niet dat dit geaccepteerd wordt, het heeft altijd te maken met de datum van ingang van het contract en de duur van het contract, echter zoals sibora al vertelde, je kan een contract altijd direct na ondertekening beeindigen maar dan moet je het contract alleen nog afmaken.

hvw

Ongelezen bericht door hvw »

Hallo,

We hebben de houdmap van heerlijkthuis, per 01-01 is de inhoud gewijzigd, voor mijn gevoel in mijn nadeel. Ik heb ooit de leesmap besteld bij de leeskring en heb daar geen contract meer van.
Nu wil ik deze leesmap opzeggen, dit moet volgens heerlijk thuis voor 1 april, dan zit ik er nog tot eind juni aan vast, na 1 april tot eind oktober (ik hoop maar dat de tpg zijn best doet). Ik betaal per maand, ik wil er zo snel mogelijk af. Wat zijn mij rechten? En wat gebeurd er als ik de incasso storneer?

Gr. Heidi

jaapleesmap

Hallo Heidi,

Ik adviseer je om de opzegging aangetekend te versturen, wettelijk gezien is de datum van verzending, de datum waarop de geadresseerde geacht wordt het poststuk te hebben ontvangen. Leesland (heerlijkthuis) heeft in zijn algemene bepalingen staan dat een abonnement altijd per heel kalenderkwartaal loopt terwijl Leeskring zegt slechts een opzegtermijn te hanteren van 13 leveringen. Ook al heb je geen contract meer van Leeskring, dan kun je je daar altijd aan vasthouden. De incasso storneren lijkt mij niet verstandig daar je te allen tijde de ontvangen leveringen zult moeten betalen. Het is ook verstandig om je opzegging even te mailen naar: [email protected]
Zou je mij op de hoogte willen houden??
Vriendelijke groet,
Jaap Schouten [email protected]

heerlijkthuis.nl

Ongelezen bericht door heerlijkthuis.nl »

Jaap, je geeft mensen de indruk dat er per e-mail kan worden opgezegd. Dit kan dus niet. Lees de algemene huurvoorwaarden op de site van Heerlijkthuis.nl

Noedeltje

Ongelezen bericht door Noedeltje »

Door alle ellende ben ik eigenlijk op dit forum beland.

Heb in September/November 2008 een man aan de deur gehad die ook de leesmap verkocht. Deze kwam namelijk met een proefnummer die ik begin December 2008 zou krijgen voor 1 euro. De euro zou ik dan aan de deur moeten betalen. Dit leek me wel eens leuk om te zien of het iets is en volgens de verkoper zat ik daarna er NIET aan vast. Heb ook voor mijn idee niks getekend, de man noteerde alleen mijn gegevens, zoals naam etc.

In de hele December heb ik geen proefexemplaar van de leesmap ontvangen.

Januari 2009 kreeg ik opeens een plastic AH zak met een hoop tijdschriften erin. Deze hing aan de voordeur.
Diezelfde dag heb ik nog naar heerlijk thuis gemaild met het verzoek om deze ongein te stoppen. Daarbij moesten we een brief sturen waarbij we vermelde om het zogenaamde "abonnement" te stoppen.

Maar ik heb helemaal geen contract of iets dergelijks getekend. Voel me op het moment zwaar bezeikt.

Toen de bezorger de nieuwe leesmap kwam brengen heb ik deze geweigerd en de geleverde tijdschriften mee terug gegeven. Binnen enkele dagen kreeg ik bericht dat ze doorgekregen hadden dat ik de leesmap niet meer deed afnemen. Daarbij vermelde ze dat ik dan maar even een bedrag van 475 euro naar ze moest overmaken.

Ik kon ook telefonisch contact met ze opnemen omdat ze vertrouwde op een correcte afhandeling. Maar telefonisch valt niet met deze mensen te praten. Ontzettend bot en zeer arrogant.
Heb ze tevens gevraagd om dan maar eens een kopie van mijn contract op te sturen.

Ben eens benieuwd. Als iemand hier misschien raad mee zou weten of advies over kan geven zou ik dat erg waarderen.

met vriendelijke groet,

Nada

petertj

Ongelezen bericht door petertj »

Ook wij hebben problemen met heerlijk thuis.
begin okt is onze map dusdanig eenzijdig veranderd van samenstelling dat het niet meer onze keuze is die we aangeboden krijgen.
Ons inziens kan je dan per direct opzeggen of 1maand opzegtermijn aanhouden.
Maar wat doet heerlijk thuis, die zeggen gewoon nee hoor, per einde van het eerste hele kwartaal. dat betekent dus dat wij er nog 5 maanden aanvast zitten.
Na een briefwisseling met heerlijk thuis zijn wij het zat en gaan graag de stap naar de rechter aan. heerlijk thuis is namelijk al eerder door de rechter in het ongelijk gesteld.
Hopelijk wil radar en ook kassa hier misschien weer eens aandacht aan besteden.
in iedere geval wil radar bedanken voor de hulp zover.

mvg,

Peter

Frisian1

Ongelezen bericht door Frisian1 »

Ook ik heb/had een leesmap van heerlijkthuis.

En ook bij mij is de inhoud zonder bericht veranderd.

Ze werken daar met een vertraging van 2 maand.
Ze reageren nergens op.
Sturen brieven waarmee ze direct met een incassoburo dreigen.

Ik heb de leesmap opgezegt en dat ging ook niet zoals dat hoord.
Dat daar mensen werken met een verstandelijke beperking is nu wel duidelijk.

Ik heb een aangetekende brief gestuurd die volgens hun 2 maand later bij hun binnen was.
Terwijl ik het bewijs heb dat dit niet zo is.
Ook heb ik in die brief gevraag om een bevestiging met de eind datum te sturen,ook daar wordt niet op gereageerd.
Op mail wordt ook al niet door hun gereageerd.

Kortom ze hebben zelf de leesmap een paar weken GRATIS geleverd.

Ik geloof wel dat ik nu van deze oplichters af ben omdat ik de laatse 4 weken geen leesmap en brieven heb gekregen.

Maar ja ze werken daar nogal traag dus zeker weet je het nooit.

Ypsilon

Ongelezen bericht door Ypsilon »

Tsjonge jonge jonge...zelden zo'n klantonvriendelijk bedrijf als Leesland gezien !

Na jaren trouw lid te zijn geweest besloten wij in maart (09) ons abonnement op te zeggen. Wij deden dit netjes per mail, maar kregen een mail terug dat dit niet zou kunnen. Dit kan enkel per brief ... Dus...uitdraai van de mail gemaakt en opgestuurd en gewacht...na 4 weken nog geen nieuws, na 6 weken nog niets en uiteindelijk begin Juni eens een nieuwe mail gestuurd waarop geen antwoord, nog een mail, wederom geen antwoord.
Begin Juli gebeld en uiterst onbeschoft te woord gestaan. De strekking van het verhaal was in ieder geval dat ze niets hadden ontvangen en ik alles nog eens mocht insturen waarna de opzeg termijn opnieuw in gaat, iets dat ik weiger..waarop ik nog 2 mails heb gestuurd, waarop uiteraard ook nooit is gereageerd.

Wel heb ik de automatische incasso stop gezet wat mij vandaag een brief van de heer Frits Baart, Servicemanager, opleverde. Frits vraagt te bellen om een oplossing te vinden, naar het algemene nummer.
Daar ik niet meer zo geloof in de oplossingen van Leesland heb ik mijn relaas gemailed naar de heer Baart, waarop ik een antwoord ontving van Merijn Jansen, die ook weer een heel relaas begon over het niet ontvangen van post etc...dit is onzin daar dit de persoon was die mij als enige op 11 maart had terug gemailed en dus van de hoed en de rand zou moeten weten daar ik ook mijn andere mails aan hem ge'cc'ed had.

Niet tevreden met dit antwoord hen ik even wat gegoogled en kwam al snel het 06 nummer van de heer Baart tegen, welke ik dan ook persoonlijk heb gebeld, voor die oplossing..nou niet dus. Ook hij geeft aan dat hij gewoon een nieuw briefje wil waarna de opzegtermijn opnieuw in gaat en ik wederom 3 maanden aan Leesland vast zit..dacht het niet.
Wij gaan dan ook vrolijk afwachten en zullen t.z.t. het gevecht in de rechtzaal aangaan.

Een kleine zoektocht op internet en de namen van Frits Baart en Merijn Jansen levert mij een waslijst van klachten op en laten ze daar nou net voor bij mij op het juiste adres zijn...

word vervolgd... :!:

Ypsilon

Vandaag wederom een brief van FritS mogen ontvangen, waarin hij aangeeft dat ik geen contact met hem opgezocht zou hebben...
Heb hem maar een vriendelijke mail gestuurd waarin ik hem gemeld heb dat ik hem op zijn 06 gebeld heb en uitgebreid gemailed heb. Wens hem veel succes met het incasso traject daar dit bedrijf zo hartleers en onwillig is dat er werkelijk waar geen beginnen aan is.

Echt bizar dat dit soort bedrijven met zo'n "klantenservice" nog kunnen bestaan.

Ypsilon

Het volgende hoofdstuk in de Leesland saga. Inmiddels ben ik er wel achter gekomen dat het internet vol staat met klachten over dit bedrijf en hun vreemde praktijken.

Vandaag is er een nieuwe partij in het spel gekomen en wel het incasso bedrijf AED incasso. Het vreemde is dat dit bedrijf zich op de borst slaat aan alle eisen te voldoen etc, maar incasso werkzaamheden (al sinds 2007) uitvoeren voor Leesland BV. AED incasso bediend zichzelf van brieven met dreigtonen als reageren binnen 5 dagen anders nemen we aan dat.... echter zelf reageren ze niet op mijn e-mails met bewijs van opzegging. Als ik daar na 7 dagen een mail over stuur geven ze aan dat Leesland BV niet reageert...nee duh...is niet exact hun sterkste punt. En volgens de heer of mevrouw E.Bloemers van AED incasso zal daar nader over bericht worden...Vreemd...zei mogen wel tijdrekken en de regels op hun manieren aanpassen, maar een consument die alles volgens het boekje doet niet.

Het waarom van Leesland blijft mij nog steeds onduidelijk, maar ik mag hopen dat ze gaan procederen.

Ypsilon

PPPffff je wordt zo moe van die gasten ! Vandaag eindelijk weer een brief van AED incasso mogen ontvangen..
In hun brieven dreigen ze ermee dat ze binnen 2 dagen een reactie willen, dit terwijl ze zelf ruim 4 weken over het beantwoorden van een mail doen. Mafkezen.

Anyway vandaag weer een brief gehad, waarin me verteld wordt dat ik enkel wat mails naar HeerlijkThuis zou hebben gestuurd en niet schriftelijk opgezegd zou hebben. Ik heb direct een e-mail gestuurd waarin ik AED incasso confronteer met aantoonbare fouten in hun brief, het feit dat opzeggen per e-mail ook rechtsgeldig is, mijn brief verstuurd is maar zogenaamd kwijt is geraakt door HeerlijkThuis, een veel toegepaste techniek bij HeerlijkThuis / Leesland gezien de ontelbare klachten over dit bedrijf op internet.
Er zullen ongetwijfeld mensen in de vorm van oplichting trappen, mijn advies doe het niet !

Ik heb AED incasso vriendelijk gevraagd de dagvaarding waar ze mee dreigen ook daadwerkelijk binnen de door hen beloofde 2 dagen te bezorgen, kunnen we eindelijk eens kijken wat de rechter er van zal zeggen, daar ik ze absoluut geen enkele kans geef.

Zal wederom vervolgd worden...

mariva

Ongelezen bericht door mariva »

Ook ik heb te maken met de praktijken en brutaliteit en de onmogelijke manier waarop de Heer F Baart van Heerlijkheidthuis.nl
je te woord staat
Mijn advokaat geeft mij te kennen dat ze maar door moeten gaan met het incassobureau
zolang totdat ze naar de rechter stappen Dan zijn we op het juiste ADRES
Mijn advies Deze rekeningen welke ze sturen nooit betalen Trap er niet in
Aanbeveling: Tros Radar hier weer eens aandacht aan zou willen besteden
Mogelijke oplichting waar meerdere mee lastig gevallen worden

tonny46

Ongelezen bericht door tonny46 »

Ook wij kunnen meepraten over de onbeschoftheid van Heerlijkthuis en zijn medewerkers (bezorger uitgesloten).Omdat ze geen contracten kunnen sturen(die hebben ze ook niet) laten wij het op juridisch advies maar lopen tot aan de rechter.Gezien de vele reacties op deze site zien wij dit dan ook positief tegemoed.Hopelijk word dit ...bedrijf eens goed op de vingers getikt wat betreft hun arrogante,intimiderende manier van doen.Juist nu in deze moeilijke economische tijd zou klantvriendelijkheid wel eens de redding van een bedrijf kunnen zijn,voor de leeskring echter zie ik dit niet zitten!!!!!
Tros radar geef dit nog eens aandacht in een van uw uitzendingen,want veel mensen zijn van dit bedrijf de dupe.

Rubke

Ongelezen bericht door Rubke »

Ja hoor Heerlijkthuis.nl heeft weer toegeslagen en wel in een bejaarde centrum in Maastricht. Ze hebben heel oude mensje (84) een huurovereenkomst laten tekenen en ze 5 vooruitbetalingen laten doen voor een map met 12 bladen, terwijl er maar 7 bladen inzitten, o.a. computerblad en autowereld, of zij nog geïnteresseerd zijn in dat soort bladen. Huurovereenkomst is niet eens volledig ingevuld, bv geboortejaar en de juiste map
Ik heb namens deze mensje de huurovereenkomst per direct opgezegd, even wachten wat de reactie van Heerlijkthuis.nl i :?: s.

Asylum

Ongelezen bericht door Asylum »

het schijnt dat er een oplichter rondloopt die zegt van deleesmap te zijn.
mensen reageer er niet op en ga er niet op in, gewoon NEE zeggen :evil:

berend12

Ongelezen bericht door berend12 »

Beste mensen, de leesmap moet je nog steeds 3 maanden van te voren
opzeggen. Bij deze een reminder voor degene die er vanaf wil.

Gesloten