LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meningsverschil naar tevredenheid opgelost

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
MaffeDarkie

Re: Meningsverschil naar tevredenheid opgelost

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Quote w0rstebr00dje:
- ik mail de eigenaar van Mido Computers Oosterhout voor een prijsopgave van geheugen, en krijg die
Een prijsopgave is nog geen koopovereenkomst. Hoe je ook draait of keert, dit is en blijft een keiharde feit.

Quote w0rstebr00dje:
- ik ga naar Mido Computers Oosterhout om het product te halen, de verkoper ziet andere prijzen in het systeem dan wat de eigenaar noemde. ik wijs hem op mijn mailwisseling met de eigenaar. de eigenaar is niet aanwezig. ik neem het geheugen vast mee, ik spreek de eigenaar er zelf wel over aan, ik had het geheugen hard nodig en heb vaker zaken gedaan met dit bedrijf dus vertrouwde het wel. Ik heb 44 euro teveel betaald.
En hiermee sloot je de koopovereenkomst door het product te kopen voor het bedrag dat je toen hebt afgerekend.

Quote w0rstebr00dje:
- de eigenaar erkent per mail dat de prijzen in het systeem / internet nog niet aangepast waren, en biedt aan mij te compenseren. hij biedt vervolgens 2x zoveel geheugen aan.
Een mooi voordeeltje dus, een bedrijf is jouw namelijk geen verantwoording verschuldigd laat staan jouw verplicht te compenseren wanneer jij aangeeft teveel te hebben betaald. Je ging tenslotte akkoord met het bedrag en bent hiermee een koopovereenkomst aangegaan.

Quote w0rstebr00dje:
- ik kan niet meer geheugen kwijt in mijn systeem, dus heb er niks aan mail ik terug. wat ik wel nodig heb is laptopgeheugen.
- laptopgeheugen blijkt leverbaar, voor 10 euro bijbetalen. Dus 54 euro. Elders kost dit 2 - 3 tientjes. Ik zeg dat ik dit te duur vindt, dat ik liever het prijsverschil terugheb, of het geheugen wel wil nemen maar dan voor 44 ipv 54 euro. niks bijbetalen dus.
Er waren in dit geval 3 keuzes voor je te weten:

1) Je ontbind de koopovereenkomst door met bon en artikelen naar de winkel te gaan en geld terug te halen.
2) In te gaan op de aanbieding die de eigenaar je deed, en dit is pas echt service te noemen want men is dit helemaal niet verplicht.
3) Je houdt er verder over op en laat het voor wat het is.

Quote w0rstebr00dje:
- de eigenaar meldt dat mijn 'toon' (ik heb de man nooit gesproken, enkel gemaild??) hem niet aanstaat, dat hij me niets verplicht is, en dat de zaak wat hem betreft is afgehandeld.
- ik laat familie wat sus-pogingen doen, veel ervan zijn vaste en 'grote' klanten bij dit bedrijf
- allemaal krijgen ze 'nee' als antwoord, als een ervan vraagt of het geheugen dan geruild kan worden (voor geld!) krijgt ze ook 'nee' te horen. Bij anonieme navraag blijkt overigens 4 dagen later dat het geheugen nog steeds verkocht wordt voor de niet aangepaste prijs. Inmiddels zijn alle prijzen op internet gewoon blanco gemaakt.
1) Een toon kun je ook opvatten door een email waarin je bijvoorbeeld blijft drammen. En ik vermoed - gezien je 1e posting - dat dit dan dus ook het geval is.
2) I.p.v. derden erin te laten mengen had je zelf ook eens naar de winkel kunnen gaan in de hoop de eigenaar te treffen en hiermee een goed, normaal en vooral rustig gesprek mee te voeren.
3) Dat ze allemaal 'nee' als antwoord krijgen is logisch, ze hebben niets met de zaak tussen jouw en de winkelier te maken. Dat het bedrag blanko is en/of gelijk is gebleven is geheel de keus van de winkelier. Prijswijzigingen zijn namelijk niet verplicht!

Quote w0rstebr00dje:
- nog 4 dagen later bel ik weer en krijg ik te horen van een nietsvermoedende verkoper dat hij er niets van snapt. de headsets zijn gewoon leverbaar, maar worden niet gelverd, hij gaat bellen met de baas. dan krijg ik te horen dat de headsets niet geleverd zullen worden. Ik kan ernaar fluiten, en ook naar mn geld. als ik het er niet mee eens ben mag ik juridische stappen ondernemen.
- ik heb de eigenaar van Mido computers weer gemaild, mijn excuses aangeboden voor het geval ik hem beledigd zou hebben (je weet nooit met die buitenlandse culturen), en hem gewezen op mijn ruilbon, zijn plicht om te leveren, en vriendelijk verzocht dit als volwassen mensen af te handelen en onze wegen dan te laten scheiden.
- de eigenaar mailt terug dat hij er niets van wil weten, ik moet maar met mijn jurist gaan praten. Hij hoopt natuurlijk dat een klant die moeite / kosten niet gaat nemen, en dat hij 100 euro in z'n zak kan steken.
En nu is de winkelier/eigenaar dus weer wel strafbaar - mits jij bonnen van zowel de aankoop van het geheugen als het omruilen van geheugen naar headsets in je bezit hebt. De eigenaar/winkelier maakt zich nu namelijk schuldig aan diefstal en hiermee snijdt hij zich in zijn eigen vingers.
------
Wel wil ik erbij vermelden dat de eigenaar lang niet zo gek is als je denkt en forums e.d. in de gaten gehouden heeft en aan de hand hiervan dus ook sim is door te zeggen dat jij dan maar gerechtelijke stappen moet ondernemen.

Wat ik als ik jouw was zou doen is nu eens bij mezelf te raden gaan of je uberhaupt een rechtzaak wilt aanspannen. Het nadeel wat je nu tegen je hebt is dat je smaad- & laster gepleegd hebt en een bedrijf openlijk beschuldigd hebt voor oplichting. Veel bedrijven zijn hierdoor en gaan hierdoor kapot. Voor jou kan het inhouden dat je de zaak misschien zult winnen, maar de eigenaar jou pakt op smaad en laster en let wel.... jouw € 100,00 wint het niet tegenover de vele duizenden-€'s die de eigenaar van jouw gaat eissen. Zijn naam is tenslotte door de slijk gehaald.

Je had dus beter na moeten denken met het plaatsen van je 1e bericht en niet meteen moeten aankomen met 'oplichting' e.d. Je kent de gezegde 'wie de bal kaatst........' hopelijk, en de betekennis dan misschien ook?!

w0rstebr00dje

Ongelezen bericht door w0rstebr00dje »

Feiten plaatsen over wat er gebeurd is, is geen smaad. Hoe graag je dat ook zou willen. Dat zijn gewoon feiten. Ik heb geen onwaarheden verteld.
En nu is de winkelier/eigenaar dus weer wel strafbaar - mits jij bonnen van zowel de aankoop van het geheugen als het omruilen van geheugen naar headsets in je bezit hebt. De eigenaar/winkelier maakt zich nu namelijk schuldig aan diefstal en hiermee snijdt hij zich in zijn eigen vingers.
Je zegt het zelf, oplichting, diefstal, strafbaar! En 50 euro voor iets vragen dat 27,95 kost, vervolgens iets beloven en dan niet nakomen is afzetterij en óók oplichting. Ik weet niet waar je allemaal zo moeilijk over doet?

Op het moment dat een bedrijf mij domweg weigert afspraken na te komen sta ik als klantje machteloos, ook al sta ik in mijn recht. Het énige dat je hebt als consument is de macht van de media (fora, consumentenprogramma's) en natuurlijk een jurist of een knokploeg ;)
Een mooi voordeeltje dus, een bedrijf is jouw namelijk geen verantwoording verschuldigd laat staan jouw verplicht te compenseren wanneer jij aangeeft teveel te hebben betaald. Je ging tenslotte akkoord met het bedrag en bent hiermee een koopovereenkomst aangegaan.
Een prijsopgave is geen koopovereenkomst, maar wel bindend. Hoe ver kan het andres gaan? Folders met lage prijzen en dan dubbele prijzen in de winkel? Aan de kassa een prijs opvragen (prijsopgave) maar 30 seconden later bij het afrekenen een dubbele prijs te horen krijgen? Dat mag allemaal volgens jou? Laat me niet lachen. Ik herinner me zelfs een zaak in de jaren 80 waar een klant een product letterlijk voor een appel en een ei kreeg omdat de winkelier een reclameposter had hangen dat dat product in de aanbieding was voor 'een appel en een ei'. Dit is juridisch uitgevochten.

En een bedrijf is mij geen verantwoording verschuldigd nee. Maar als het bedrijf dat wel doet en toegeeft dat er een verkeerde prijs is aangehouden (de prijs van het product was 27,95, door een fout was de kassa nog niet aangepast), bevestigt dat je het zal corrigeren (overeenkomst), en vervolgens niets doen, dat is óók het breken van een overeenkomst.

Dat mij dan dubbel geheugen wordt aangeboden terwijl ik het prijsverschil verwacht terug te krijgen is teleurstellend. Je hebt een fout gemaakt, je bent zo eerlijk om dat toe te geven, verreken het verschil dan gewoon of laat die keuze bij je klant.

Op het moment dat ik 50 euro betaalde in de winkel ging er ook door mijn hoofd de mogelijkheid dat de verkoper zijn baas oplicht. Hij was erg lang bezig op de kassa, en van 27,95 naar een mooie ronde 50 euro gaan was ook erg opvallend. Misschien wilde hij 22,05 in z'n zak steken? Als dit het geval was geweest, had de eigenaar dit niet geweten als ik de koop niet had voltooid. Ik heb zelf jaren in een winkel gewerkt, en ik heb wat dat betreft de meest vreemde dingen meegemaakt, en ben veel klanten dankbaar die hun nek hebben uitgestoken om dit soort dingen vast te leggen en door te geven.
Ik ben niet persoonlijk geworden in mn discussie, jij wel.
Mageltje toch, jij bent nooit persoonlijk geworden? Het is nog ernstiger met je dan ik al dacht. Volgens mij heb je je eigen quotes die ik hierboven geplaatst heb niet goed doorgelezen. Je bent niets meer dan een opneukertje. Je probeert mensen tegen elkaar op te zetten, probeert alles en iedereen onderuit te halen.

Je denkt ergens verstand van te hebben en door met wat mooie woorden te gooien denk je niet eens dat mensen zullen dénken dat je gelijk hebt, maar je bent zelf ook van overtuigd van je gelijk. Jouw manier van omgaan met mensen, de manier waarop je jezelf afschermt van massa's mensen die je een eikel vinden, en de kracht om jezelf dingen als waarheid te laten aannemen zijn allemaal kenmerken van een psychische afwijking, ik geloof dat het borderline heet. Lees er eens over, ga eens naar de huisarts.
Je wordt niet aangevallen, je krijgt een andere mening te horen.
Ik liet de winkelier toch ook gewoon een andere mening horen? Ik vind aangeboden laptopgeheugen te duur, ik doe een tegenvoorstel, en dat vonden jij en de winkelier lomp, onbeschoft, met een 'toon'? En jouw manier van handelen vind je wel normaal en beleefd? Mijn God zeg, zoek hulp, snel!

Als je het niet erg vndt ga ik verder op jou niet meer inhoudelijk reageren, dat recht heb je bij mij verspeeld omdat het bij jou niet normaal kan. Gegroet!
Wel wil ik erbij vermelden dat de eigenaar lang niet zo gek is als je denkt
Pas op wat je zegt joh, iemand gek noemen is volgens mij wel smaad en laster :lol:

Laat me raden, jij hebt in het geheim contact met de winkelier en zo weet je dit alles, en je gaat vervolgens zijn plan verklappen op het forum? :wink: Zal hij blij mee zijn dan. Als hij denkt duizenden euro's te kunnnen verdienen aan me, dan zal het vast geen probleem zijn mij even m'n 100 euro terug te geven, hebben we dat vast gehad.
Laatst gewijzigd door w0rstebr00dje op 02 jun 2007 16:00, 2 keer totaal gewijzigd.

w0rstebr00dje

En hiermee sloot je de koopovereenkomst door het product te kopen voor het bedrag dat je toen hebt afgerekend.
Er waren in dit geval 3 keuzes voor je te weten:

1) Je ontbind de koopovereenkomst door met bon en artikelen naar de winkel te gaan en geld terug te halen.
Spreek je jezelf hier trouwens ook niet een beetje tegen?

Bulldog14

Ongelezen bericht door Bulldog14 »

Mensen:

Als support tech heb ik wel mee te maken met dit soort mannetjes af en toe. Worst wil een ding hebben en dat is gelijk. Zulke sort mensen kan en wil nix anders horen. Mijn advies is dit persoon te neageren en niet verder hier te posten. Oftewel don't waste your time responding to such nonsense.

-MB Support tech

w0rstebr00dje

Ehm, ik héb toch gelijk? :lol:
Dat zegt de jurist ook, dusss...

Waarom frustreert dat sommige mensen zo? Ben toch gewoon blij voor me!

Het lijkt wel alsof sommigen hier al hun frustraties van elke lastige klant die ze ooit hebben meegemaakt richten op de mensen die hier berichten posten.

MaffeDarkie

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Spreek je jezelf hier trouwens ook niet een beetje tegen?
*Gaaap* moeilijk dat lezen en begrijpend lezen zucht.

Er staat toch duidelijk, je bent de overeenkomst aangegaan voor het bedrag dat je toen betaald hebt. -PUNT-

Je kunt proberen de koopovereenkomst te ontbinden door met bon en artikelen terug naar de winkel te gaan en geld terug te halen of een tegoedbon. -PUNT-

Vertel?! Waar spreek ik mij nu tegen?
------
Ja maar een Jurist betaal je ervoor om te zeggen dat je gelijk hebt, deze krijgt zijn/haar centen toch wel.

De koopovereenkomst lijkt mij trouwens bij navraag moeilijk te ontbinden omdat je de 14 dagen bent gepaseerd. Opzich lang niet zo slecht van je om zolang te wachten. Naarmate je langer wacht wordt natuurlijk ook die kans wel erg klein.

Maar nogmaals, de kans voor een tegenactie is zeer groot. Ik had je als ik die eigenaar was geweest tenminste voor pak-em-beet € 10.000,- gepakt omdat je m'n naam en betrouwbaarheid de grond in gebord had. Dus bedenk goed wat je gaat doen.

Iedere actie kent een reactie.

w0rstebr00dje

Ik haal helemaal niemand door het slijk, ik heb geen onwaarheden vermeld en houd me aan de regels van het forum. Wat je laster-verhaal betreft, ik denk dat je iets teveel Amerikaanse films hebt gekeken. Zoek eens op dit forum op het woord 'oplichter', dan ben je wel even aan het lezen.

Op de bon stond dat ik mag ruilen binnen 8 dagen, en niet tegen geld, en dat heb ik ook al gedaan, binnen die 8 dagen. Toen heb ik 2 headsets besteld. Hiermee is een nieuwe overeenkomst aangegaan. Deze wordt niet nageleefd omdat ik de headsets niet geleverd krijg.

Een jurist toetst vraagstukken aan de hand van de wet, niet aan de hand van de vraag wie de rekening betaalt. Als er verschil van mening is tussen juristen, beslist de rechter. Maar als jij je daar beter bij voelt; mijn jurist liegt me voor en ik ga vet verliezen en krijg een miljoenenclaim.

Maar laten we deze discussie alsjeblieft staken. Ik meld binnenkort wel hoe het afgelopen is, het is zinloos om er nu over te speculeren.

Tot nader bericht!
Laatst gewijzigd door w0rstebr00dje op 02 jun 2007 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Mageltje toch, jij bent nooit persoonlijk geworden? Het is nog ernstiger met je dan ik al dacht. Volgens mij heb je je eigen quotes die ik hierboven geplaatst heb niet goed doorgelezen. Je bent niets meer dan een opneukertje. Je probeert mensen tegen elkaar op te zetten, probeert alles en iedereen onderuit te halen.

Je denkt ergens verstand van te hebben en door met wat mooie woorden te gooien denk je niet eens dat mensen zullen dénken dat je gelijk hebt, maar je bent zelf ook van overtuigd van je gelijk. Jouw manier van omgaan met mensen, de manier waarop je jezelf afschermt van massa's mensen die je een eikel vinden, en de kracht om jezelf dingen als waarheid te laten aannemen zijn allemaal kenmerken van een psychische afwijking, ik geloof dat het borderline heet. Lees er eens over, ga eens naar de huisarts.
Kun je jezelf nog meer verlagen? Ik zeg dat je geen gelijk hebt en je komt met dit soort idioterie en taalgebruik? Bij deze aangifte bij Radar tegen jou, iets dat ik nog nooit heb gedaan.

Jij krijgt je zin niet en begint maar dit soort onzin te roepen? Echt gek dat mensen je niet helpen. Ik ben hier in elk geval niet degene met een psychische afwijking, om de bal dan maar even terug te kaatsen naar jou, worstebroodJE. Opneukertje, psychische afwijking e.d. zijn mooi om mee te gooien, maar wie heeft er hier worstenbrood tussen zijn oren zitten en begrijpt NIET dat door te BETALEN je AKKOORD gaat met de prijs en daardoor een verkoopsOVEREENKOMST sluit? Ik ken hem, jij ook?
Laatst gewijzigd door magel725 op 30 mei 2007 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.

w0rstebr00dje

Nou nou zeg, ik maak me zorgen om je gezondheid, en je reageert zo? Niet erg vriendelijk van je. Doe ons beide een plezier en blijf weg van dit topic, je aanwezigheid is overduidelijk niet bevorderlijk voor de sfeer.
Dit heb ik bij meer topics zien gebeuren waarin jij je mengt.

Ik dacht trouwens dat kritiek je niets deed?

Eerst ga je mij op dit forum lopen aanvallen, dan ga je de winkelier mailen en hier uitnodigen om de boel nog eens lekker op te stoken, en als je, wat je blijkbaar niet gewend bent, een weerwoord krijgt ga je maar klagen bij de maintainers van dit forum?

Mijn God zeg, wat ben jij een zielig figuur, je zou jezelf eens moeten zien. Als je het niet erg vind ga ik vanaf nu helemaal niet meer reageren op je berichten. Ik word er een beetje moe van.

Dus nogmaals: gegroet!
Laatst gewijzigd door w0rstebr00dje op 30 mei 2007 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

magel725

Is prima, xxx Zal ik je topic met rust laten en zullen we het uitpraten met een bak koffie?

w0rstebr00dje

Is er een speciale reden dat je mijn naam en woonplaats in je post vermeld?

Oh, moet ik weer onder de indruk zijn? :lol:

En er valt niks uit te praten, ook voor jou geldt: verdere discussie hier is zinloos. We wachten de uitkomst af, ik zal hem hier melden.

Gegroet.

magel725

Is prima, we lezen het wel.

mr Floppy

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Magel,
Wat een zielig figuur ben jij zeg!

En Worstebroodje,
Jij blijft ook een beetje doordrammen en in herhaling vallen.
Alles wat je schrijft heb je al diverse keren geschreven, maar dat dringt toch niet door bij zulke personen. (die personen kun je beter gewoon negeren)

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Mag ik wel even melden dat het openbaar maken nan prive gegevens de privacy wet schend?

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

Pffff de kleuterschool was weer vroeg uit vandaag, woensdagmiddag zeker?

magel725

@floppy: iemand een borderliner noemen is niet zielig volgens jou?

w0rstebr00dje

Floppy, je hebt helemaal gelijk, ik werd het ook beu en daarom heb ik gemeld dat we wel wachten tot de uitslag er is. Dan zien we vanzelf wie er gelijk had ;)

Ik hoop dat gebruikers als die Magel hier snel verwijderd worden. De sfeer wordt er aardig door verpest, en nieuwkomers (zoals ik) worden nou niet bepaald warm onthaald.

Hij zegt dat hij de serveradmins heeft gemaild om te klagen over mij. Ik neem even wildweg aan als die zich er een beetje in verdiepen, dat hij zelf wel verwijderd zal worden.

Enne, magel, ik heb nog steeds niet gehoord waarom je het nodig vond mijn naam en woonplaats hier te vermelden? Ik las ook in de regels dat dat ten strengste verboden is...

magel725

Je hebt ze zelf neergezet, dus ik zie niet aan wat er verkeerd aan is.

Bovendien ben ik niet degene die heetgebakerd is, zoals je zelf al eerder toe hebt gegeven over jezelf, en ik ga jou niet uitschelden. Allemaal dingen waar je jezelf wel schuldig aan maakt, dus voordat je van alles claimt kun je beter even afwachten wat er gebeurt.

w0rstebr00dje

Nee, mij heb je niet uitgescholden, in tegenstelling tot vrijwel ieder ander op dit forum. Bedankt ;)

Ik heb jou ook niet uitgescholden, enkel gewezen op kenmerken die je vertoont van een ziekte.

En of ik mijn naam ergens neerzet os voor jou geen uitnodiging om die gegevns bij elkaar te zoeken, in een bericht te plaatsen enkel en alleen om iemand te intimideren en discussie uit te lokken. Je bent een onmens, niets minder.

Maar heb je écht nou zoveel moeite met het lezen van 'laat dit topic met rust totdat de uitslag er is'?

Ga maar lekker een nieuwe topic opstarten over wat een *** ik ben ofzo.

Overigens al reactie gehad over je klachten over mij? :lol:

magel725

Jij gaat net zo goed door met modder te gooien; ken je dat spreekwoord van die pot die de ketel iets verwijt?

Het enige wat ik post is dat ik het niet met je eens ben. Jij kan daar zo ontzettend slecht tegen en begint moord en brand te schreeuwen over borderliner en nu weer onmens. Voor iemand van net in de 30 gedraag je je als een klein kind. Denk eens na over wat je zegt. Analyseren kun je schijnbaar heel erg goed (volgens jezelf), dus analyseer de volgende situatie eens: persoon X is het niet met persoon Y eens en persoon X zegt dat. Vervolgens begint persoon Y dan maar met schelden. Wat moet persoon Y immers anders?

Zoek het volgende eens op: "AD HOMINEM" beschuldigingen.

Indien gewenst kan ik van jou ook een behoorlijk rijtje psychische stoornissen opnoemen die bij je persoonlijkheid passen. Dat zou pas stoer zijn!

Gesloten