LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] promeris antivlooienmiddel voor de kat

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
noël
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2010 14:05

Re: promeris antivlooienmiddel voor de kat

Ongelezen bericht door noël »

@lostlovey, graag zou ik even willen reageren op jou opmerking over dierenspeciaalzaken:Vlooienmiddelen haal je ook nooit en te nimmer bij de dierenwinkel, die hebben echt nul komma nul verstand en verkopen je rustig een middel als Exil wat een bewezen kattendoder is. Gewoon bij je dierenarts halen.

Ik werk sinds 1999 in dierenspeciaalzaken en nou beweer jij dat mensen daar geen verstand hebben van vlooienmiddelen. Scheer nou niet alle dierenspeciaalmedewerkers over 1 kam. Want er zijn wel mensen die er wel verstand van hebben, ik krijg jaarlijks nieuwe trainingen over vlooien, wormen en teken middelen.
Misschien heb je wel slechte ervaring met bepaalde dierenspeciaalzaken, maar dat betekend nog niet dat alle dierenspeciaalzaken slecht zijn. :D

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: promeris antivlooienmiddel voor de kat

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai allemaal,

graag wil ik hier ook op reageren, in de eerste plaats een dierenspeciaal zaak is niet hetzelfde als een dierenwinkel. Er is op te zoeken welke zaken aangesloten zijn bij een branche vereniging, deze mensen zijn dan ook geschoold en als het goed is up to date met informatie. Een dierenwinkel is een ander verhaal.

Verder, alle vlooien, luizen en teken middelen werken op basis van een eiwit, dat is de actieve stof. Hoe je het ook draait of keert alle levende wezens kunnen allergisch zijn voor welk eiwit dan ook. Als je dier (of jezelf) dus een allergische reactie ontwikkeld is dat geen bijwerking van het medicijn, het is immers iets dat het eigen lichaam doet.
Nu zou het natuurlijk kunnen (daar heb ik geen data van) dat het eiwit in promeris een eiwit is waar katten vaak allergisch voor zijn waardoor er dus meer katten last hebben van allergische verschijnselen.

Ik denk dan ook dat als iemand de fabrikant belt deze fabrikant u zal vertellen dat zij niet verantwoordelijk zijn voor allergische reacties. Ik ga ook niet naar de albert heijn terug als ik eczeem krijg na het eten van een daar gekochte appel waar ik allergisch voor ben.

Desalniettemin is het natuurlijk heel naar dat al deze poezels zich zo naar voelen.

Trudy

Gesloten