Pagina 3 van 7
Re: Credit Europe Bank
Geplaatst: 07 apr 2008 16:24
door Indalo
Beste Marianne,
Om 16.15 uur ben ik bij CEB ingelogd en dat ging perfect !
Supersnel, kunnen andere banken wat van leren.
Mijn geld (en jouw spaargeld natuurlijk ook) staat er nog steeds, dus geen paniek.
Voor de grapjassen onder ons, het saldo van Marianne heb natuurlijk NIET gezien.
Re: Credit Europe Bank
Geplaatst: 07 apr 2008 16:59
door Marianne55
Ik probeerde om 16.40 u in te loggen.
Kreeg even een ander inlogscherm te zien, kreeg toen het scherm voor het inloggen terug met vermelding technische storing
Ik ben benieuwd wanneer ik eindelijk eens kan inloggen. Heb vanmiddag ook een mail verstuurd om te vragen hoelang dit allemaal gaat duren.
Re: Credit Europe Bank
Geplaatst: 07 apr 2008 19:27
door Marianne55
Hoi hoi
ben net gebeld door de CEB en ja hoor ik ben dolgelukkig!
Het is goed gekomen.
Ik kan inloggen!
Foutje onzerzijds
Re: Credit Europe Bank
Geplaatst: 12 apr 2008 13:23
door poit
Ik ben sinds twee week klant bij deze bank en heb een deposito storting gedaan.
alles was binnen 1,5 week geregeld incl. de afschriften op de deurmat.
bij mijn eigen bank is men een behoorlijk stuk lakser en de rentevergoeding een stuk minder
je begrijpt dat ik tot dusver tevreden ben (ook wat het telefonisch contact betreft)
Re: Credit Europe Bank
Geplaatst: 24 jun 2008 21:43
door agjavin
Ik heb sinds een jaar een Top Interest rekening lopen bij de Credit Europe Bank.
Mijn geld stond altijd eerst bij de Postbank, maar heb toch de stoute schoenen aangetrokken en alles overgeheveld naar de CEB.
Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen. Ik krijg netjes mijn papieren afschriften thuis na een bijschrijving of afschrijving.
Het overschrijven gaat inderdaad alleen overdag. Dit is volgens mij s'avonds niet mogelijk.
Maar overdag gaat het zeer makkelijk en snel.
Ik lees veel verhalen over, wanneer een bank failliet gaat, dat je je geld kwijt bent. Dat is dus bij deze bank niet zo. Tot € 20.000 per rekeninghouder ben je gewaarborgd door De Nederlandsche Bank, en daarboven tot ( volgens mij ) € 40.000 heb je een risico van 10%. Dit alles is doordat De CEB onder het deposito garantiestelsel valt van De Nederlandsche Bank.
Ook heb ik hier een termijndeposito voor een jaar afgesloten.
Dit ging ook allemaal via hun site en erg snel. Binnen 2 weken was alles voor elkaar en had ik alles thuis.
Let wel op: als je dit doet wordt ( in mijn geval ) bij einddatum de deposito automatisch door CEB met weer één jaar verlengd. Dit kun je dan laten ontbinden door te reageren binnen 10 kalenderdagen na ingaan van het nieuwe contract.
Dit lijkt een reclame verhaaltje, maar is het niet. Dit zijn mijn eerlijke ervaringen, hoewel ik het ook wel eng vond ( vind ) om mijn spaargeld bij een kleine onbekende bank te deponeren.
Re: Credit Europe Bank
Geplaatst: 25 jun 2008 14:21
door walter72
Ik ben ZEER tevreden over deze bank.
Tip voor allen, bel naar klantenservice en de 4,5% rente wordt overgezet naar 5% rente op de TOP interest rekening.
Geniet ervan.
Daaaaaaag postbank
Re: Credit Europe Bank
Geplaatst: 30 jun 2008 16:39
door Pendelum
Ook ik heb een Top interest Rekening bij de CE-bank tegen 4.5 %.
Vanmiddag heb ik via hun telefoonnr. 0900 47 11 000 gebeld, om - net als nieuwe spaarders - ook 5 % rente af te dwingen.
Nadat ik dit nummer draaide, moest ik resp. mijn klantnr. en mijn pincode intoetsen, om na enige minuten de medewerker aan de telefoon te krijgen. Nadat ik deze had gesproken,werd mij ook de 5,0% rente toegezegd. Hij zou zorgen dat e.e.a. worrdt geregeld. Maar ik mocht 1 week niet on-line en inloggen, zo vroeg ie nadrukkelijk.
Een paar uur later drong tot me door, dat het toch vreemd is om je pincode af te geven en 1 week niet in te kunnen loggen.
Hierop heb ik toch ingelogd en tegelijkertijd mijn pincode in het menu verandert ! Gelukkig stond mijn saldo nog gelijk als ervoor.
Mijn vraag aan jullie,die wellicht ook ervaring hebben met het inbellen naar CE-bank: Is het normaal dat er telefonisch om je pincode wordt gevraagd ?? En zo ja, is het normaal dat men mij vraagt om 1 week niet ' on-line ' te zijn ? Volgens mij,klopt hier iets niet, ik moet toch zoiezo een medewerker aan de telefoon kunnen krijgen ?
Wie kan mijn vragen beantwoorden ?
NB: Ik zond een soortgelijke email naar de CE-bank als hierboven,maar antwoord kan vanwege de vele aanvragen,een paar dagen op zich laten wachten,zo schrijft men.
Hoop op reactie(s)
Bedankt alvast.[/u][/b]
Re: Credit Europe Bank
Geplaatst: 07 jul 2008 20:04
door Marianne55
Pendulum,
ik ben erg benieuwd hoe het afgelopen is. Er is nml. nog niet gereageerd op je vraag. Ik vind het raar dat je de pincode moest geven.
Ik wil natuurlijk ook die 5% dus ik mail eerst maar eens, kijken of er gereageerd wordt.
Re: Credit Europe Bank
Geplaatst: 07 jul 2008 22:07
door axasjaak
Na het invullen op internet van een contactformulier werd mijn rekening
"üit coulance-overgingen" snel omgezet van 4,5% naar 5 %.
Wel vind ik het een vreemde zaak dat men voor één rekeningsoort kennelijk
twee soorten klanten onderscheidt : oude en nieuwe.
Maar het percentage van 5% is natuurlijk heel interessant.
Re: Credit Europe Bank
Geplaatst: 07 jul 2008 22:44
door VENCO dropje
Dat is niet raar. Aan 1 rekeningsoort hangen twee klant tariefsoorten
1 de passieve bestaande klant = standaard tarief - 0,5%
2. de actieve klant= standaard tarief
Zo zie je maar niet alleen Postbank anticipeert op passieve bestaande klanten.
Re: Credit Europe Bank
Geplaatst: 08 jul 2008 10:33
door Marianne55
Heb het contact formulier ingevuld met het verzoek mijn rente ook te verhogen. Ben benieuwd!
Ik houd jullie op de hoogte.
Re: Credit Europe Bank
Geplaatst: 08 jul 2008 12:46
door Marianne55
Ik had om 12.15 u al een email binnen dat de rente wordt aangepast naar 5%
Dat was dus zeer snel.
Dus mensen allemaal maar mailen!
Re: Credit Europe Bank
Geplaatst: 08 jul 2008 16:29
door Consumentt
2 weken geleden al een keer contactformulier ingevuld.
Niks meer van gehoord.
Re: Credit Europe Bank
Geplaatst: 08 jul 2008 23:25
door Pendelum
Dag allemaal. Bedankt voor jullie reacties. Maar jullie bomen eigenlijk over het wel/niet terecht geven van ook die 5 %. Terecht, natuurlijk.
Maar de strekking van mijn vraag was,of het ' gewoon ' is om per telefoon de pincode in te toetsen,zonder dat hiervan misbruik gemaakt zou kunnen worden.
Nou, op 1 juli j.l. kreeg ik van de CE-bank de volgende mail:
Geachte " Pendelum ",
Onze telefooncomputer vergelijkt de gegevens die u intoetst met die in
onze systemen en als ze correct zijn krijgt u hierdoor directe toegang
tot uw rekening. Onze medewerkers zien dan ook al uw gegevens en kunnen u gelijk verder helpen. De pin code zien zij natuurlijk niet.
Uw rekening is inderdaad voor de verhoging aangemeld, dit kan tussen 5 en 10 dagen duren. U krijgt een afschrift van de goedschrijving van de 4,5% rente.
Met vriendelijke Groet,
Peter van Beek
Contact Center - Credit Europe Bank N.V.
Tel. NL 0900 47 11 000
Nou,op zich 'n snelle reactie op mijn vraag, maar ik blijf het vreemd vinden per telefoon deze inlogcode door te geven; Mogelijke transacties mijnerzijds,zal ik daarom altijd via internet bankieren doen, lijkt me beter.
Alhoewel mij de 5 % werd toegezegd heb ik deze nu (8 juli 08 ) nog niet verandert gezien, ik logde zojuist nog in.
Zodra er ontwikkelingen zijn, meld ik deze op deze site. Hebben jullie op/aanmerkingen, ik hoor het wel.
Alvast Bedankt.
Re: Credit Europe Bank
Geplaatst: 09 jul 2008 13:07
door AvR
Hoi allemaal,
Ik heb eergister gebeld naar de CE bank en hij zei dat hij de aanvraag formulieren zou toesturen. Weet iemand hoelang dat duurt? En hoelang duurt het ongeveer voordat ze mijn rekening hebben geactiveerd?
groeten!
Re: Credit Europe Bank
Geplaatst: 15 jul 2008 11:45
door Marcel Janssen
Gisteren via hun website een bericht gestuurd dat ik ook mijn rente van 4,5 naar 5% wilde laten aanpassen omdat ik het raar vind dat voor hetzelfde produkt twee soorten rentes bestaan. Want dan kan ik net zo goed mijn rekening opzeggen en een dag later weer een nieuwe openen. Vandaag bericht gekregen dat het i.d.d. wordt aangepast naar 5%. Prima zo ! We hebben inmiddels ook 2 deposito's lopen en al meerder keren transacties gehad, alles vlekkeloos.
Marcel
Re: Credit Europe Bank
Geplaatst: 16 jul 2008 21:02
door Pendelum
Gisteren 15 juli is mijn Top Interest Rekening inderdaad omgezet van 4,5 > 5 %. Alles is probleemloos verlopen en heb zelfs op mijn eerder gezonden mail snel en zeer klantvriendelijk antwwoord gehad.
Omdat de rekening moet worden omgezet, heeft CE-bank ook meteen de reeds opgebouwde rente tot nu toe, al bijgeschreven.
Alles bij elkaar heeft de omzetting zo'n 2 weken geduurd. Ik ben uitermate tevreden.
Re: Credit Europe Bank
Geplaatst: 24 jul 2008 22:04
door Rentemax
Sinds kort een top-interestrekening van CE. Wat mij verbaast is de zeer gebrekkige beveiliging. Geen calculatoren of sms berichten. Het enige is een simpele pincode. Sturen ze de pincode nog toe in een envelope met het logo en naam van de bank erop.
Kortom, dat wordt wel heel makkelijk inbreken.
De beveiliging van de postbank vond ik al matig maar dit slaat echt alles.
Re: Credit Europe Bank
Geplaatst: 25 jul 2008 09:41
door NewDutchie
Waarom onveilig? Het geld van een top-interest rekening kan je alleen overmaken naar een bij hun bekende tegenrekening (maximaal 2). Deze rekening(en) heb je zelf opgegeven.
Re: Credit Europe Bank
Geplaatst: 03 aug 2008 16:14
door pancreas
hallo ,
ik ben de postbank ook een beetje moe wat betreft sparen.
gewoon rente dan weer bonus rente , bij de credit europe bank geen poespas gewoon boem 5% ongeacht wat dan ook!.
vandaar dat ik circa 4 weken geleden een aanvraag ingediend heb , het duurde ongeveer 10 dagen toen alles ingevuld en de internet pincodes kwamen vrij snel erna ook binnen.
wat betreft de veiligheid ben ik niet zo bang omdat het geld maar naar 1 tegerekening kan en dat is de rekening die je zelf hebt opgegeven dus kan in feite niks mee gebeuren.
ben wel blij met de 5% hopen dat dit zo blijft.
iig voorlopig daaaaag postbank.