LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
kedaral
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 okt 2008 10:32

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door kedaral »

@ anja konings:
1. Waarom kun je nu al claimen dat de bedden netjes geleverd worden....?
2. Je kunt ook gewoon zeggen dat het slaapkamercentrum geinteresseerd is om de bestaande orders over te nemen

In ieder geval wel leuk verzonnen :wink:

Geplaatst op 05 Nov 2008 15:25 door anja konings
Ook ik heb samen met mijn man een aantal maanden terug een mooie pullman boxspring gekocht bij van Dam Quality beds in Capelle XL.
Wij hadden ons hier erg op verheugd, maar omdat het telefoontje voor de levering uitbleef en er meerder wilde verhalen de ronde deden ben ik gaan bellen.
Meerdere pogingen tot telefonisch contact heeft helaas niet mogen baten. Inmiddels heb ik gehoord dat het bedrijf gesloten is. Afgelopen weekend zijn wij naar het Alexandrium geweest om daar een slaapkamer voor onze dochter te kopen.
Wij zijn toen bij het slaapkamer centrum binnen gestapt en daar ook geslaagd. Gelijk heb ik gevraagd hoe het zat met van Dam Quality Beds. Waarop de verkoper van het slaapkamer centrum mij vroeg om de aankooporder van van Dam mee te nemen.
zo gezegd zo gedaan, ik ben gisteren langs geweest bij het slaapkamer centrum met mijn order van van dam quality beds. Zij hebben de hele bestelling voor me overgenomen en alle problemen opgelost. Ik krijg nu het bed mijn dochter en onze pullman boxspring via het slaapkamer centrum. Goed gedaan!

van Dam
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2008 17:32

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door van Dam »

zorgt Slaapkamercentrum nu ook voor de annulering van het verkoopcontract bij van Dam ,Wanneer er een doorstart komt met een nieuwe eigenaar kan deze jullie houden aan het contract wanneer deze niet is geannuleerd en dan ??
Heb je 2 bedden in huis top.! :twisted:

m vr gr M.

poortwachter1
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2008 20:06

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door poortwachter1 »

Diegene die reageert onder de naam van van Dam, is niet de heer M. van Dam van Van Dam Quality Beds.

Dus als je wilt reageren, doe het dan onder een andere naam!

anja konings
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2008 14:46

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door anja konings »

zorgt Slaapkamercentrum nu ook voor de annulering van het verkoopcontract bij van Dam ,Wanneer er een doorstart komt met een nieuwe eigenaar kan deze jullie houden aan het contract wanneer deze niet is geannuleerd en dan ??
Heb je 2 bedden in huis top.!

ik krijg niet 2 bedden.
gelukkig kan ik volgens de voorwaarden van van dam quality beds annuleren. ze zijn zelfs hun extra tijd al ruim voorbij. De order bij van dam is nu schriftelijk geannuleerd. op de nieuwe order staat ook een aantekening dat het slaapkamer centrum er voor zorgt dat ik straks niet met 2 bedden in mijn maag gesplitst wordt.

Lurf
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:45

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door Lurf »

Ik vraag me af of we ooit nog wat van Van Dam vernemen. De situatie zoals die nu is (winkels al twee weken dicht, totaal incommunicado, maar nog niet failliet verklaard) begint ook een beetje vreemd te worden. Dat kun je toch ook niet eeuwig volhouden als winkel?

Markl
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2008 17:04

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door Markl »

Hallo,

Met grote ogen lees ik deze thread op radar.nl.

Op 01/08/08 heb ik samen met mijn vriendin een Pullman Colour Box van 2995 bij Van Dam te Capelle aan den IJssel gekocht.
Blij dat we waren...
Ik zou ongeveer een week van te voren kunnen bellen dat het bed geleverd zou kunnen worden.
Zo gezegd zo gedaan,
Vandaag dacht ik maar eens om te gaan bellen aangezien ik volgens
de planning (nieuwe woning) volgende week het nieuwe bed wel kan gebruiken.
Het expeditienummer bleek niet in gebruik te zijn... ik maar denken dat het aan de telefoonlijn lag.. en Capelle aan den IJssel nam niet op...


Naja.. later in de middag maar langs de deur geweest in Capelle a/d IJssel om het daar maar na te vragen. Aldaar, briefje op de deur.. Wegens omstandigheden gesloten. Ik dacht nog, vast iemand overleden.

Thuis aangekomen toch ff internetten en dacht het filiaal in Breda te bellen om daar informatie te winnen.. want het expeditienummer werkte nog steeds niet.
Nummer ook niet in gebruik!?!

Toch maar verder internetten, toch wel vreemd voor zijn "nette" zaak. Niemand te bereiken...

Via google (helaas) hier uit gekomen.
Ik heb nog niet alle berichten gelezen, maar het lijkt erop dat het niet goed gaat met Van Dam. Mischien wel zacht uitgedrukt. Beter gezegd failliet???

Ik mag mischien nu wel cool overkomen maar zit toch echt vol met woede... pfff !

Aangezien ik een aanbetaling heb gedaan van 609,=!

Wie kan mij tips geven mbt "hoe nu verder te handelen".
Want niemand van Van Dam is bereikbaar.

Als ik het nu zo allemaal lees, kan ik fluiten naar me geld.
Welke procedures zou ik nu moeten volgen voor dit soort
gevallen?

Ik heb hier gelukkig totaal geen verstand van en baal ervan dat
het mij/ons ook moet overkomen!

Mark.

Lurf
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:45

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door Lurf »

@Markl: pak je orderbon en neem contact op met één van de winkels die in dit topic hun diensten aanbieden (beds & bedding, slaapkamercentrum, o.i.d.). Zij kunnen er vrij makkelijk achterkomen of je bed wellicht al/nog bij Pullman staat en snel geleverd kan worden (grote kans overigens als je op 1/8 hebt besteld), en ze doen je waarschijnlijk ook wel een redelijk aanbod voor het overnemen van de order en compenseren van je aanbetaling. Het is per slot van rekening makkelijke omzet.

Pullman levert al sinds medio september niet meer aan Van Dam en ze zijn inmiddels ook officieel dealer-af. Je zult dus sowieso naar een andere winkel moeten voor je colourbox. Achter de aanbetaling bij Van Dam zul je zelf aan moeten, maar zoals gezegd hoef je daar op korte termijn niks van te verwachten.

beds&bedding
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 okt 2008 11:24

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door beds&bedding »

Vandaag heb ik vernomen dat gisteren het faillissement is uitgesproken bij van Dam.

Dus degenen die aanbetaald hebben moeten zich bij de curator gaan melden als zijnde schuldeiser.

Markl
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2008 17:04

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door Markl »


BerichtGeplaatst op: 06 Nov 2008 20:25 Onderwerp: van Dam failliet

Vandaag heb ik vernomen dat gisteren het faillissement is uitgesproken bij van Dam.

Dus degenen die aanbetaald hebben moeten zich bij de curator gaan melden als zijnde schuldeiser.
Als je wat meer weet hoor ik het graag.
Alvast bedankt.

(hoe kom je aan deze informatie)

Lurf
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:45

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door Lurf »

In het insolventieregister staat inderdaad nog niets, hoewel dat doorgaans wel actueel is. Wel goed om het vanaf nu in de gaten te blijven houden.
Overigens heeft Van Dam een hoop verschillende B.V.'s: een aantal werkmaatschappijen voor de verschillende winkels en tenminste één holding. Ik ben wel benieuwd welke van de bv's failliet verklaard is/wordt.

dirk1
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2008 17:54

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door dirk1 »

Hallo.

Over evt annulering i.v.m. levertijden zie art.6 in de voorwaarden van v. Dam.
via deze link

http://www.vandamqualitybeds.nl/algemen ... bedsbv.pdf

dirk1
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2008 17:54

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door dirk1 »

Hallo

Ik heb ook een bed bij v. Dam gekocht op 23-09-2008 en met een verwachte levertijd 8 a 10 weken dus ik weet echt niet wat ik nu moet doen.
Ik heb dit bed gekocht omdat er een excollega van mij werkte, en daardoor een mooie korting kon krijgen.
Die collega zat de laatste weken in de ziektewet dus hij wist nergens van tot hij afgelopen vrijdag is een keertje ging informeren waarom hij nog geen geld had gekregen, en hij dus vandaag hoorde dat ze failliet zijn, toen heeft hij mij gelijk gebeld en gezegd dat ik hier op het radarforum moest kijken.
Ik heb ook vanmiddag de fabriek (Norma) gebeld of mijn bed nog bij hun stond of missch. al bij v. Dam, toen kreeg ik te horen dat ze niet eens meer aan mijn order begonnen zijn en er ook niet meer aan beginnen via v. Dam.
Als ik hem nu via een andere beddenzaak bestel dan duurt het zeker nog tot half dec.
Maar om nu bij een ander te bestellen durf ik nog niet i.v.m. met mijn koopovereenkomst.
Ook kwam ik dit tegen op het internet.
http://www.slaapkamercentrum.nl/vandamq ... MAod-DTOOw
Ik weet niet hoe ze dit willen doen, missch. dat ik volgende week even ga kijken wat de voorwaarden zijn.
Ik hoop dat ik op dit forum wat wijzer word.

Met vriendelijke groet Dick

uitkomst
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2008 20:17

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door uitkomst »

beste,

Ik heb alle ellende gezien op de radar site. Vandaag bij een complete meubelzaak in Benthuzien geweest (ligt 4 km van Zoetermeer en 10 km van Delft) zij hebben een complete bedden afdeling, meeste merken die van Dam ook voert. Ik ben hier ook in gesprek of zijn mijn Treca bed kunnen leveren. Met de aanbetaling willen zij ook iets doen in de vorm van een reductie. Woon je net als mij in de Zoetermeer is dit zeker de moeite waard. Zij hebben ook een mooie meubelafdeling en stoffeerafdeling, wil je toch een goed gevoel aan je slaapkamer over houden gaan hier dan kijken.

succes iedereen die helaas ook in het schip zit.
kijk voor hun overzicht maar op: www.vanwaayinterieurs.com

beds&bedding
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 okt 2008 11:24

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door beds&bedding »

Van Waay interieurs is een goede degelijke zaak. Mooie collectie.

Markl
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2008 17:04

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door Markl »

Zo,

Na een onduidelijk gedoe, zie mijn vorige bericht, ben ik nu
aardig gerust gesteld.


Ook ik ben vandaag naar Slaapkamercentrum in het Alexandrium gegaan.
Aangezien zij op hun website aangeven dat je daar moet informeren mbt Van Dam.

Slaapkamercentrum heeft de gehele order van mij en van meerdere overgenomen. Ik was daar namelijk niet de enige.... :)

Ook de aanbetaling van 609,= hebben zij voor mij overgenomen.
Een nette opgestelde brief bestemd voor Van Dam wordt door hen aangetekend naar Van Dam opgestuurd. Met daarin informatie over mij
order van Van Dam en dat ik daar van afzie etc etc.
Tot nu toe een compliment.

Ik verwacht mijn Pullman bed snel, want een telefoontje met Pullman zelf bleek dat mijn bed daar al een tijd klaar stond.

Succes voor de anderen!

Dbert
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2008 23:02

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door Dbert »

Geachte gedupeerden van VAN DAM,

We hebben gisteren vernomen dat VAN DAM blijkbaar failliet is.
Dat was schrikken, want onze bestelling was al 9 weken geleden geplaatst en we hadden best een groot bedrag aanbetaald.
Het is een schande dat er geen enkele moeite wordt genomen
naar de klanten toe om duidelijkheid te scheppen.
Des te prijzenswaardiger is hoe SLAAPKAMERCENTRUM
ons geholpen heeft. Binnen 24 uur was alles geregeld, inclusief
advies bij de annulering van onze bestelling bij VAN DAM.

Wat ons betreft: bel SLAAPKAMERCENTRUM als je bij VAN DAM ellende hebt.

Door VAN DAM hebben wij een slapeloze nacht achter de rug, het tegenovergestelde van wat een beddenzaak zou moeten veroorzaken.
Door SLAAPKAMERCENTRUM zullen wij komende nacht heerlijk slapen, ook al moet het bed nog geleverd worden. Maar daar maken we ons nu geen zorgen meer over.

Misschien leuk om te kijken: http://nl.youtube.com/watch?v=LONHQ16Y-q4

En toch gunnen wij natuurlijk niemand een faillissement.

van Dam
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2008 17:32

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door van Dam »

Ook ik hebben vernomen dat van Dam Failliet is.

Ik heb toevallig dezelfde achternaam en heb dezelfde voorletter ( dit voor poortwachter1 )

Het gaat wel een beetje ver vind ik dat slaapkamercentrum zelfs op de eigen website de (ex) klanten van van Dam probeerd binnen te halen.
Maar ja.. de ene zijn dood is de ander zijn ......

Sterker nog : ik durf bijna te beweren dat de z.g. mensen die ook bij slaapkamercentrum zo goed zijn geholpen fake zijn !!! Het ligt er allemaal iets te dik bovenop.

Maar goed. Mensen met een order geplaatst bij van Dam, zoek een dealer van het merk dat je wilde aankopen en ga daar mee praten. Men zal heus wel bereid zijn om te helpen daar waar nodig. Zelfs een leverancier kan/wil meedenken.

Het is allemaal al vervelend genoeg.

Succes

Mario

Dbert
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2008 23:02

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door Dbert »

Hoi van Dam (uit dit forum),

wij zijn in ieder geval niet fake
en ook geen z.g. mensen.

Slaapkamercentrum heeft ons ECHT goed geholpen!

SC SlaapkamerCentrum
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2008 11:07

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door SC SlaapkamerCentrum »

Hiermee wil ik reageren op de reacties die de oprechtheid van het initiatief van SlaapkamerCentrum veroordelen en op de reacties die de authenticiteit van reacties van geholpen mensen in twijfel trekken.

Van Dam is een directe concurrent van SlaapkamerCentrum. Wij opereren in het zelfde gebied.
Als ondernemer hoop je dat je het altijd beter doet als je concurrent, maar dat Van Dam nu failliet gaat is spijtig.
Een faillissement is op zijn zachts gezegd, geen prettige situatie om als ondernemer in terecht te komen.
Maar buiten dat de ondernemer een slopend proces tegemoet gaat, zijn er meer slachtoffers bij een faillissement.
Dat zijn ondermeer werknemers, leveranciers en klanten.
De klanten zijn de dupe en vissen vaak achter het net.

Aan de situatie van Van Dam kan ik niets veranderen. Aan die van de klanten wel.
Met de middelen die tot onze beschikking staan, waaronder contacten met de leveranciers en een deskundig verkoopapparaat kunnen wij ten eerste deze mensen mogelijk helpen en ten tweede hopen dat we de loyaliteit kunnen verdienen van deze groep.
Met deze actie rekenen we niet op marge, want in sommige gevallen leggen we er op toe.
Voor de extra omzet doen we het niet, want die hebben we toch omdat in de directe omgeving een concurrent is weg gevallen.
Wel verdienen we graag de loyaliteit van een klant. Dat is namelijk een onderdeel van ons verkoopbeleid.
Voor de klant is dit initiatief hopelijk een win situatie.
Voor SlaapkamerCentrum is het een investering in de toekomst met het risico dat we die klant nooit meer terug zien.
Het zij zo.

Voor de meeste gedupeerden die bij ons langs zijn gekomen na onze aankondiging op onze site, hebben we iets kunnen betekenen en we hopen dat ze in de toekomst nogmaals aan SlaapkamerCentrum zullen denken bij de aanschaf van een slaapkamer of matras.
We zijn natuurlijk ook blij met de positieve reacties van deze mensen.
Ook dat zij hun reactie op deze site ventileren. Daar kan geen advertentie tegenop.

Het staat iedereen vrij om kritisch te zijn, om te denken wat hij of zij wil van dit initiatief en zijn mening daarover te geven.
Het lijkt me echter geen prettige levenshouding om alles wat positief is, in twijfel te trekken.
Diegene die dit initiatief veroordeelt, gaat faliekant voorbij aan ons devies "De zekerheid van goed slapen" en de extra garanties van SlaapkamerCentrum.
Ik hoop dat we je eens als klant kunnen overtuigen.

Directie SC SlaapkamerCentrum

dirk1
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2008 17:54

Re: Stop dreaming: Van Dam Quality Beds failliet

Ongelezen bericht door dirk1 »

Hallo S.C.

Natuurlijk ben ik blij dat andere zaken het initiatief hebben genomen om klanten van v. Dam te helpen.
Zoals in mijn eerdere post vermeld ben ik zeker van plan om langs te komen, ik woon zelf in Voorburg dus dat is niet zo ver weg.
Ik hoop echt gauw een nieuw bed te bestellen, want ik lig nu met matrassen op de grond (au!! mijn rug) omdat ik begonnen ben de slaapkamer op te knappen.
Het enige waar ik bang voor ben is dat ik straks met een dubbele bestelling zit, als u daar een betrouwbare oplossing voor heeft dan durf ik best een nieuw bed te bestellen.
Misschien komen we samen er wel uit.


Het is eigenlijk wel een grof schandaal van v. Dam om je klanten zo te behandelen.
Het is dat ik het van mijn oudcollega hoorde dat ze failliet waren, anders had ik tot st. juttemis op mijn bed zitten wachten.

Gesloten