LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] POSTBANK / ING MAATWERKHYPOTHEEK = KANSLOOS ??
Re: POSTBANK / ING MAATWERKHYPOTHEEK = KANSLOOS ??
Rens, het ene deel is beleggen 100 procent, en het deel, het kleinste deel dus, 189 euro is de levensverzekering voor het tweede deel hypotheek.
Ron
Je haalt wat dingen door elkaar denk ik.
Je hebt 1 hypotheek bij ING/Postbank
Deze is gesplitst in twee delen:
** Deel 1: Een bedrag van € ?????? Aflossingsvrij
** Deel 2: Een bedrag van € ?????? Maatwerkhypotheek
Aan dit tweede deel zit de verzekering met een maandpremie van € 189,00 gekoppeld. De verwachte opbrengst is dus waarschijnlijk gelijk aan de hoogte van dit bedrag.
De genoemde € 189,00 is echter een totaalpremie. Deze wordt binnen ING verdeeld in 3 delen:
** Kosten.
** Premie overlijdensrisicoverzekering.
** Premie Spaar- / beleggingsverzekering.
Bij jou wordt de premie voor de maatwerkverzekering waarschijnlijk geheel besteedt aan beleggen.
Om te kunnen bepalen of het product vergelijkbaar is met de Opmaat verzekering van de Rabobank is van belang hoe deze potjes onderling "communiceren" anders gezegd. Is het potje overlijden gekoppeld aan het potje sparen/beleggen. Zo ja, dan is de verzekering gelijksoortig aan die van de Rabobank. Zo nee, dan is de verzekering niet gelijksoortig.
Van belang voor jou is of de verwachte eindwaarde van het tweede deel van jou hypotheek nog reëel is. Of te wel is het nog mogelijk om op de einddatum op het juiste bedrag uit te komen.
Op basis van de gegevens die nu bekend zijn kan ik dat helaas niet zeggen.
Groet,
Je haalt wat dingen door elkaar denk ik.
Je hebt 1 hypotheek bij ING/Postbank
Deze is gesplitst in twee delen:
** Deel 1: Een bedrag van € ?????? Aflossingsvrij
** Deel 2: Een bedrag van € ?????? Maatwerkhypotheek
Aan dit tweede deel zit de verzekering met een maandpremie van € 189,00 gekoppeld. De verwachte opbrengst is dus waarschijnlijk gelijk aan de hoogte van dit bedrag.
De genoemde € 189,00 is echter een totaalpremie. Deze wordt binnen ING verdeeld in 3 delen:
** Kosten.
** Premie overlijdensrisicoverzekering.
** Premie Spaar- / beleggingsverzekering.
Bij jou wordt de premie voor de maatwerkverzekering waarschijnlijk geheel besteedt aan beleggen.
Om te kunnen bepalen of het product vergelijkbaar is met de Opmaat verzekering van de Rabobank is van belang hoe deze potjes onderling "communiceren" anders gezegd. Is het potje overlijden gekoppeld aan het potje sparen/beleggen. Zo ja, dan is de verzekering gelijksoortig aan die van de Rabobank. Zo nee, dan is de verzekering niet gelijksoortig.
Van belang voor jou is of de verwachte eindwaarde van het tweede deel van jou hypotheek nog reëel is. Of te wel is het nog mogelijk om op de einddatum op het juiste bedrag uit te komen.
Op basis van de gegevens die nu bekend zijn kan ik dat helaas niet zeggen.
Groet,
ron1 schreef:Mensen even serieus....die RABOBANK OPMAAT hypotheek....kan iemand me uitleggen wat het verschil is met de ING MAATWERK hypotheek.......ook wij hebben in bijna 10 jaar tijd maar liefst nog geen 7000 zeven duizend eurootjes VERDIEND, kuche kuche, op ons huis met deze beleggingshypotheek, let wel bijna 120 maanden gemiddeld 6 a 700 EURO per maand betaald aan deze beleggingsvorm....zijn er gelijkenissen of wat...........
Leg eerst maar eens uit wat er in die 189,- per maand allemaal verzekerd is en op hoeveel personen, voordat je je gaat verdiepen in een probleem op basis van koersresultaat en een daarbijbehorende ORV. Want als in die 189.- ook nog een arbeidsongeschiktheidsverzekering o.i.d zit, hoef je die vergelijking al helemaal niet aan te gaan.
Ik kom hier van de week op terug.
Ja, ben ik weer, het eerste gedeelte van 100.000 is de maatwerkhypotheek, en de andere van 80.000 is een aflossingsvrije hypotheek, voor die 80.000 betalen wij 179 euro ongeveer per maand.De 100.000 is rentevast tot 31.12.2009 en de tweede is een variabele die elk jaar wijzigt.
Dus uit die eerste moet belegd worden sinds 2001.
Totale opbrengt nog geen 7.000 euro in ruim 9 jaar tijd,de overige tig duizend euro heeft de bank verspeelt wereldwijd, hypotheekadviseur heeft behoudens dit jaar, nooit een woord gerept over een 100 procent waardevaste inleg en rendement voor deze hypotheek.
Adviseur van ING was ons wel EXTREEM behulpzaam bij het verhogen van de hypotheek een paar jaar geleden ivm wat kleine overwaarde waardoor we wat dingen konden doen, verder nooit een advies gehad om te wijzigen van hypotheek cq inleg cq vorm !!!!!!
In feite hebben wij ruim 6 jaar voor 75 procent voor niks gewerkt.Hier klopt iets gewoon niet.
We zoeken meerdere mensen met deze vorm hypotheek om te kijken hoe of wat en of dit nu mogelijk onder woekerhypötheken kan vallen...ik voel me engizins belazerd cq beslist NIET goed voorgelicht.
Dus uit die eerste moet belegd worden sinds 2001.
Totale opbrengt nog geen 7.000 euro in ruim 9 jaar tijd,de overige tig duizend euro heeft de bank verspeelt wereldwijd, hypotheekadviseur heeft behoudens dit jaar, nooit een woord gerept over een 100 procent waardevaste inleg en rendement voor deze hypotheek.
Adviseur van ING was ons wel EXTREEM behulpzaam bij het verhogen van de hypotheek een paar jaar geleden ivm wat kleine overwaarde waardoor we wat dingen konden doen, verder nooit een advies gehad om te wijzigen van hypotheek cq inleg cq vorm !!!!!!
In feite hebben wij ruim 6 jaar voor 75 procent voor niks gewerkt.Hier klopt iets gewoon niet.
We zoeken meerdere mensen met deze vorm hypotheek om te kijken hoe of wat en of dit nu mogelijk onder woekerhypötheken kan vallen...ik voel me engizins belazerd cq beslist NIET goed voorgelicht.
Idd Ron1; de vraag was:Hier klopt iets gewoon niet.
Alles wat je aan verzekeringen hebt binnen die 179,- per maand kost geld Ron1 + dat er ook nog wat kosten in kunnen zitten, dus waar jij denkt dat 179,- per maand van jou zijn kunnen ook gewoon slechts 100,- daarvan (of gewoon nog minder) van jou zijn...dat hangt er maar net af welke risico's je hebt afgedekt en voor hoeveel; overlijden, arbeidsongeschiktheid...en dan krijg je daarna ook nog eens eventueel (of met een deel ervan) te maken met koersresultaat.Leg eerst maar eens uit wat er in die 179,- per maand allemaal verzekerd is
Jonis dat begrijp ik wel,maar ik doel meer op die 100.000 euro, die is voor 100 procent belegd, kijk dat je als consument niet 100 procent rendement zal verkrijgne begrepen we wel, maar 7.000 euro in 9 jaar tijd is bizar.Onze adviseur heeft NOOIT een woord gerept hierover, dat is pas dit jaar gebeuert, maar toen was het te laat.
Hoezo is het nu te laat. Je hebt nog 21 jaar te gaan.
Er kan nog van alles gebeuren. In de laatste jaren wordt het rendement pas echt belangrijk.
Groet,
Er kan nog van alles gebeuren. In de laatste jaren wordt het rendement pas echt belangrijk.
Groet,
Omdat je dat koppelt aan 179,- (was eerder 189,-) per maand en 9 jaar betalen...hoe aktueel is dat overzicht (7000,-) trouwens...want als je dit sinds 01-01-2001 hebt zul je nu nog geen overzicht hebben over 2009 (en dan gaat het over ±8 jaar inleg )maar 7.000 euro in 9 jaar tijd is bizar
Je kunt bezwaar maken zoveel je wilt, maar in de meeste uitspraken geldt dat voor verzekeringen gewoon betaald moet worden, dus daar ontkom je niet aan....wat wel eventueel kan is bij jezelf afvragen of dat verzekeren de resterende looptijd dan weer zonodig is .....daar valt eventueel veel "winst" te halen..
7000,- + 21 jaar lang 183,- sparen en 5% (hypotheek)rente is nl voldoende om 100.000,- te halen
Ron,
met alle respekt je snapt er gewoon zelf geen ene hout van en doet nu net of het allemaal maar raar is, terwijl dit niet zo is.
Laat van de 195 euro daadwerkelijk 100 euro per maand worden belegd. Er gaan van de 195 euro namelijk nog premies orv en kosten maatschappij af (verrekening kosten meestal eerste 10 jaar).
Doe eens 100 euro x 12 mnd x 10 jaar. Dat is dan 12000 euro. jij geeft aan dat de huidige waarde circa 7000 euro is. Dat is dan goed te rijmen met de beleggingsfondsen waar je over rept. De beurzen hebben de laatste jaren namelijk niet echt goed gedraaid.
Je geeft aan dat het DOELVERMOGEN 100.000 euro bedraagt. Dat is dus wat je op het einde van de looptijd wilt hebben om dat deel hypotheek in te lossen. Ga na of het nog beoogde doel nog fatsoenlijk bereikt kan worden of wat nu het doelvermogen is. Dat kan je terug vinden op je waardeoverzichten. Ben je niet tevreden met je doelvermogen dan kan je maandelijks meer gaan inleggen. Wil je niet meer beleggen dan kan je van hypovorm veranderen. houd er wel rekening mee dat hier kosten mee gemied gaan en je met je huidige polis al zo goed als door de eerste kosten heen bent. grote kans dat het het meest verstandig is gewoon aan te houden wat je nu hebt!
Duidelijker dan dit kan ik het niet uitleggen. Succes ermee!
met alle respekt je snapt er gewoon zelf geen ene hout van en doet nu net of het allemaal maar raar is, terwijl dit niet zo is.
Laat van de 195 euro daadwerkelijk 100 euro per maand worden belegd. Er gaan van de 195 euro namelijk nog premies orv en kosten maatschappij af (verrekening kosten meestal eerste 10 jaar).
Doe eens 100 euro x 12 mnd x 10 jaar. Dat is dan 12000 euro. jij geeft aan dat de huidige waarde circa 7000 euro is. Dat is dan goed te rijmen met de beleggingsfondsen waar je over rept. De beurzen hebben de laatste jaren namelijk niet echt goed gedraaid.
Je geeft aan dat het DOELVERMOGEN 100.000 euro bedraagt. Dat is dus wat je op het einde van de looptijd wilt hebben om dat deel hypotheek in te lossen. Ga na of het nog beoogde doel nog fatsoenlijk bereikt kan worden of wat nu het doelvermogen is. Dat kan je terug vinden op je waardeoverzichten. Ben je niet tevreden met je doelvermogen dan kan je maandelijks meer gaan inleggen. Wil je niet meer beleggen dan kan je van hypovorm veranderen. houd er wel rekening mee dat hier kosten mee gemied gaan en je met je huidige polis al zo goed als door de eerste kosten heen bent. grote kans dat het het meest verstandig is gewoon aan te houden wat je nu hebt!
Duidelijker dan dit kan ik het niet uitleggen. Succes ermee!
Bedankt voor alle uitleg, ik heb inmiddels een krantenwijk genomen, elke dag een gratis krant, ik ben zo blij met die Telegraaf....