LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso onjuist persoon op mijn adres

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
snepke

Re: Incasso onjuist persoon op mijn adres

Ongelezen bericht door snepke »

Oke weer wat wijzer bedankt Deurwaarder Mark

Deurwaarder Mark

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

graag gedaan!

rene117

Ongelezen bericht door rene117 »

een deurwaarden moet zich kunnen legtiemeren als jij er om vraagt dat is in de wet geregeld

Deurwaarder Mark

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

rene117 schreef:een deurwaarden moet zich kunnen legtiemeren als jij er om vraagt dat is in de wet geregeld
Check mijn voorgaande post...

ron1

Ongelezen bericht door ron1 »

Klopt, zo niet dan is hij niet bevoegd tot het aanspreken van de eenvoudige simpele burger.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Alhier hebben we daar ook mee te maken.
Heb IJ al meerdere malen daar over gebeld.

Nee hoor u zit fout wij hebben inzage in het gemeente register.
Toevallig ik ook en staat er niemand behalve ikzelf en m`n dochter op dit adres ingeschreven.

IJ u liegt dus gewoon .

tuut tuut tuut.

Onterecht Laat IJ het lekker zelf uitzoeken.
Niet reageren.

T

ron1

Ongelezen bericht door ron1 »

I.J. voor de kantonrechter slepen voor smaad en laster is dan een optie.

antonh

Ongelezen bericht door antonh »

Ja hoor,
er is er weer een van die stukken onbenul van "Interum Justitia".
Wat is dat toch dom volk.
De vorige bewoner is al 8 jaar geleden verhuisd.
Ze staan niet meer bij de gemeente ingeschreven maar wij blijven toch die rotzooi ontvangen.
Terug sturen heeft geen zin.
Bellen is geld verspillen.
Nu dreigen ze weer.
Binnen 7 dagen € 14,35 betalen ander wordt "onze deurwaarder" ingeschakeld.
Ze hebben ook een "Privacy statement", lekker duur doen in het Engels terwijl we in Nederland wonen.
Dat tuig is gebonden aan de Wet bescherming persoonsgegevens, (WBP: Europese richtlijn nr 95/46/EG).
Ze houden zich er wel niet aan en sturen aanmaningen naar verkeerde adressen.
Wanneer zou de deurwaarder komen?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Waarschijnlijk nooit, omdat de deurwaarder éérst in de GBA kijkt of degene die de schuld heeft daadwerkelijk op het opgegeven adres woont. IJ hoopt door loze dreigementen alsnog te cashen, dat is het enige.

Gebeurt dat niet, dan komt er uiteindelijk een brief dat de vordering nog 5 jaar in hun bestand blijft staan, that's it.

Ik had ooit ook zo'n geintje, was zelf al verhuisd, er was blijkbaar door de nieuwe bewoner van mijn oude adres iets op mijn naam besteld. Heb daar nooit post van gehad, tot ik dus de slotbrief na gestuurd kreeg: de vordering blijft nog 5 jaar in het bestand staan.

Geen zorg dus voor de deurwaarder.

jvn

Ongelezen bericht door jvn »

Deurwaarder Mark schreef:
ron1 schreef:En binnenlaten voor een kopje koffie helpt niets.
Ik heb nieuws voor je: een deurwaarder is ook maar een mens...

Ik kan je wel vertellen dat je veel verder komt als je een deurwaarder ook als zodanig behandelt. Het kopje koffie is uiteraard een metafoor (sla ik toch af), wat ik bedoel te zeggen is dat je veel verder komt als je iedereen, dus ook een deurwaarder, gewoon met respect behandelt. Zo treedt ik de mensen waar ik langs ga ook tegemoet.

Met een open houding kun je vaak binnen no time een oplossing bereiken, terwijl boosheid, zelfmedelijden of agressie (drie dingen die ik veel tegen kom) je echt niet verder helpen.
reacite jvn:
Wat de drie bovenvermelde argumenten betreft ben ik het volledig met je eens Mark. Een goed gesprek kan al heel verhelderend werken,en draagt er toe bij dat men vaak conflicten in der minnne kan schikken.Wat ik zelf altijd als eerste probeer,maarrrr wat nu als de tegenpartij niet wil reageren,en een houding aanneemt van: mijn naam is haas en ik blijf gewoon lekker doorgaan ?
Sorry hoor Mark maar dan krijg ik toch echt een heel kort lontje,en daarmee verwijs ik ook nog naar mijn eigen recente ervaring.
Dan zijn ze met mij nog niet klaar... :twisted:
Laatst gewijzigd door jvn op 21 jan 2010 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova »

antonh schreef:Ja hoor,
De vorige bewoner is al 8 jaar geleden verhuisd.
Ze staan niet meer bij de gemeente ingeschreven maar wij blijven toch die rotzooi ontvangen.
Terug sturen heeft geen zin.
Bellen is geld verspillen.
Nu dreigen ze weer.
Binnen 7 dagen € 14,35 betalen ander wordt "onze deurwaarder" ingeschakeld.
Ze hebben ook een "Privacy statement", lekker duur doen in het Engels terwijl we in Nederland wonen.
Dat tuig is gebonden aan de Wet bescherming persoonsgegevens, (WBP: Europese richtlijn nr 95/46/EG).
Ze houden zich er wel niet aan en sturen aanmaningen naar verkeerde adressen.
Advies: als je al post hebt geretourneerd en erover gebeld hebt, zou ik die post in hele kleine stukjes versnipperen en wegdoen en verder je schouders erover ophalen. Nogmaals: die deurwaarder komt niet. Geen energie meer in steken.

Miranda63

Ongelezen bericht door Miranda63 »

Deurwaarder Mark schreef:Bij het betekenen van een exploot moet ik altijd eerst proberen om de betrokkene in persoon te spreken. Lukt dat niet, mag ik de stukken ook aan een huisgenoot (of iemand anders van wie ik mag aannemen dat die ervoor zorgt dat het stuk betrokkene bereikt) afgeven. Pas als ik niemand aantref aan wie ik het exploot kan betekenen, mag ik het in een envelop achterlaten.

Ter informatie heb ik hieronder de twee artikel uit het Wetboek van BUrgerlijke Rechtsvordering gekopieerd, in lid 3 van artikel 46 zie je ook de bepaling over de weigering waar ik het in een eerdere post al over had.

Iedere deurwaarder heeft een speciaal legitimatiebewijs. Ik hoef me echter alleen desgevraagd te legitimeren, dus ik hoef niet bij iedere deur met mijn pasje te zwaaien. Maar als erom wordt gevraagd en ik heb 'm niet bij me, kan ik weer gaan...

Artikel 46
1. De deurwaarder laat een afschrift van het exploot aan degene voor wie het is bestemd in persoon of aan de woonplaats aan een huisgenoot van deze of aan een andere persoon die zich daar bevindt en van wie aannemelijk is dat deze zal bevorderen dat het afschrift degene voor wie het exploot is bestemd, tijdig bereikt. Is het exploot voor meer personen bestemd, dan verstrekt hij voor ieder van hen een afschrift.
2. Voor degene voor wie het exploot is bestemd, geldt het afschrift als het oorspronkelijke exploot.
3. Indien degene voor wie het exploot is bestemd, weigert het afschrift in ontvangst te nemen, vermeldt de deurwaarder die weigering op het exploot en wordt degene voor wie het exploot is bestemd, geacht het afschrift in persoon te hebben ontvangen. Voorts laat de deurwaarder een afschrift in een gesloten envelop aan de woonplaats, dan wel verzendt hij een afschrift per post. Zijn achterlating aan de woonplaats en verzending per post redelijkerwijs niet zinvol of niet mogelijk, dan kan de deurwaarder het afschrift in een gesloten envelop achterlaten in de macht van degene voor wie het exploot is bestemd. Artikel 47, eerste lid, derde zin, en tweede lid, zijn van overeenkomstige toepassing..

Artikel 47
1. Indien de deurwaarder aan geen van de in artikel 46, eerste lid, bedoelde personen afschrift kan laten, laat hij een afschrift aan de woonplaats achter in een gesloten envelop. Indien ook dat feitelijk onmogelijk is, bezorgt hij terstond een afschrift ter post. De deurwaarder maakt, zowel in het ene als het andere geval tevens onder vermelding van de reden van de feitelijke onmogelijkheid, van deze handelingen melding in het exploot.
2. Op de envelop waarin het afschrift ingevolge het eerste lid wordt achtergelaten of ter post wordt bezorgd, worden vermeld de naam en de woonplaats van degene voor wie het exploot is bestemd. De envelop vermeldt tevens de naam, de hoedanigheid, het kantooradres en het telefoonnummer van de deurwaarder, alsmede een aanduiding dat de inhoud de onmiddellijke aandacht behoeft.
erg verhelderd dit soort informatie :shock: en het maakt mij pijnlijk duidelijk hoe weinig deurwaarders zich daadwerkelijk aan de regels houden...ik heb de afgelopen 14 jaar misschien totaal 20 dagvaardingen gekregen en daarvan zijn er welgeteld 2 aan mij persoonlijk afgegeven..de rest werd gewoon beneden in de brievenbus gegooid terwijl ik wel thuis was...er was niet eens aangebeld...maar ja ik woon op 8 hoog he daar zouden ze eens moe van worden :mrgreen:

tufima

Ongelezen bericht door tufima »

Miranda63 schreef: erg verhelderd dit soort informatie :shock: en het maakt mij pijnlijk duidelijk hoe weinig deurwaarders zich daadwerkelijk aan de regels houden...ik heb de afgelopen 14 jaar misschien totaal 20 dagvaardingen gekregen en daarvan zijn er welgeteld 2 aan mij persoonlijk afgegeven..de rest werd gewoon beneden in de brievenbus gegooid terwijl ik wel thuis was...er was niet eens aangebeld...maar ja ik woon op 8 hoog he daar zouden ze eens moe van worden :mrgreen:
20 dagvaardingen in 14 jaar!!!
Waar hou jij je zoal mee bezig?

Miranda63

Ongelezen bericht door Miranda63 »

tufima schreef:
Miranda63 schreef: erg verhelderd dit soort informatie :shock: en het maakt mij pijnlijk duidelijk hoe weinig deurwaarders zich daadwerkelijk aan de regels houden...ik heb de afgelopen 14 jaar misschien totaal 20 dagvaardingen gekregen en daarvan zijn er welgeteld 2 aan mij persoonlijk afgegeven..de rest werd gewoon beneden in de brievenbus gegooid terwijl ik wel thuis was...er was niet eens aangebeld...maar ja ik woon op 8 hoog he daar zouden ze eens moe van worden :mrgreen:
20 dagvaardingen in 14 jaar!!!
Waar hou jij je zoal mee bezig?
haha :mrgreen: een deel daarvan is nog uit de tijd dat ik door allerlei redenen in de schulden kwam en was dus terecht...ook netjes betaald ( of een regeling getroffen) meestal voor het daadwerkelijk voor de rechter kwam en een deel ervan is afkomstig van mijn persoonlijke strijd tegen een aantal incassoburo's...daarin heb ik me dus bewust laten dagvaarden en ben ik ook naar de rechter geweest in persoon :D ow en eentje ervan was voor de nuon omdat ze me af wouden sluiten voor 230 euro en ik heb geweigerd ze binnen te laten...waarop de rechter besloot dat ze inderdaad niet af mochten sluiten en ze me ook niet voor iedere te laat betaalde rekening 65 euro in rekening mochten brengen...soms loont het gewoon om je te laten dagvaarden..

ben nu overigens bijna schuldenvrij en gebruik mijn ervaringen voor mijn studie en vrijwilligerswerk :wink:

antonh

Ongelezen bericht door antonh »

Ja hoor,
De vorige bewoner is al 8 jaar en 6 maand geleden verhuisd.

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova »

antonh schreef:Ja hoor,
De vorige bewoner is al 8 jaar en 6 maand geleden verhuisd.
Beste Anton,

zie ook mijn reactie in het andere draadje. Verder: geen energie meer in steken!

Gesloten