Eén van de redenen dat ik actief ben op dit forum is (behalve inderdaad adviseren), ook juist om "de andere kant" te zien en te horen. De argumenten die op dit forum genoemd worden, kom ik in mijn werk natuurlijk ook vaak tegen. En ik kan er alleen maar van leren als ik ook de andere kant hoor of zie.
Wat ik hier heel vaak zie (en dat proef ik in jouw verhaal ook een beetje), is dat bepaalde dingen gevoelsmatig onrecht zijn, terwijl dat zakelijk of juridisch bezien niet zo is. Sommigen op dit forum benadrukken de gevoelsmatige kant, ik juist de juridische kant. En zo houden we met elkaar het forum evenwichtig. EN we hoeven het ook niet altijd eens te zijn, gelukkig.
Wat zou je nu precies onderbouwd willen zien met jurisprudentie? Ik heb feitelijk alleen gezegd dat dit waarschijnlijk in de voorwaarden staat waar jij voo rgetekend hebt. Dat zou je zelf even moeten nakijken voor alle zekerheid.
En de rest was puur een stukje bedrijfskunde: aan ieder product hangt een prijs. Die prijs is vastgesteld aan de hand van de specifieke factoren van dat product. Als dan één belangrijke voorwaarde zou komen te vervallen, zou de prijs omhoog moeten.
Daarom zie je vaak dat bij abonnementen waarbij de belminuten niet vervallen, je bijvoorbeeld meer bij moet betalen voor het toestel of de prijs per minuut duurder is. Ik noem nu even willekeurige voorbeelden hoor, voordat iemand er allerlei vergelijkingen van producten bij gaat halen.
Zo duidelijk wat ik bedoelde?