LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachten TNT

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Klachten TNT

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De helft terugbetalen is redelijk. Ik had het laatst ook met een brievenbuszending die nooit aankwam. Ik heb toen aan de koper voorgesteld de helft terug te betalen en of hij daar mee akkoord ging. Dat ging hij. Alles aangetekend versturen is te duur. En dan heb je nog geen zekerheid.

Sneeuwkind
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2014 16:23

Re: Klachten TNT

Ongelezen bericht door Sneeuwkind »

Toch wil 'mijn' koper niet akkoord gaan.
Hij vindt dat ik als verzender verantwoordelijk ben, het enige wat hij kan doen is de envelop ontvangen, volgens hem.

:(

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klachten TNT

Ongelezen bericht door berndv »

Sneeuwkind schreef: Hij vindt dat ik als verzender verantwoordelijk ben, het enige wat hij kan doen is de envelop ontvangen, volgens hem.

:(
En op zich! zuiver juridisch gezien heeft de koper daar ook volledig gelijk in hoe oneerlijk het ook voelt.

Sneeuwkind
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2014 16:23

Re: Klachten TNT

Ongelezen bericht door Sneeuwkind »

Is dat zo? Ik ben geen webwinkel oid, als je via Marktplaats koopt weet je dat je zonder garanties zit?
Het is overmacht voor ons allebei.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klachten TNT

Ongelezen bericht door berndv »

Sneeuwkind schreef:Is dat zo? Ik ben geen webwinkel oid, als je via Marktplaats koopt weet je dat je zonder garanties zit?
Het is overmacht voor ons allebei.
Klopt, het is overmacht. Maar ik ga nu even advocaat van de duivel spelen. U claimt dat u het bestelde verstuurd heeft, maar dat dit door de schuld van PostNL weg is geraakt, bewijst u dat dan maar.

Maar even serieus, u als verzender bent verantwoordelijk voor de verzending, en ook al verstuurd u als particulier, via marktplaats, dat veranderd aan die verantwoordelijkheid helemaal niets. Hoe zuur dit ook is, de ontvanger staat wel in zijn recht om zijn geld terug te vragen. Als u dat niet doet, kan diegene nog weinig, behalve een rechtszaak, maar om een telefoonhoesje?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Klachten TNT

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

PostNL kan misschien het beste worden overgenomen door de Action. Die verkopen immers ook rommel.

Ik kreeg vandaag een mailtje van iemand aan wie ik iets verzond (20 - 30 kilometer van waar ik woon). Het brievenbusstuk was vandaag aangekomen. Datum poststempel: 11 juni

Sneeuwkind
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2014 16:23

Re: Klachten TNT

Ongelezen bericht door Sneeuwkind »

berndv schreef:
Sneeuwkind schreef:Is dat zo? Ik ben geen webwinkel oid, als je via Marktplaats koopt weet je dat je zonder garanties zit?
Het is overmacht voor ons allebei.
Klopt, het is overmacht. Maar ik ga nu even advocaat van de duivel spelen. U claimt dat u het bestelde verstuurd heeft, maar dat dit door de schuld van PostNL weg is geraakt, bewijst u dat dan maar.

Maar even serieus, u als verzender bent verantwoordelijk voor de verzending, en ook al verstuurd u als particulier, via marktplaats, dat veranderd aan die verantwoordelijkheid helemaal niets. Hoe zuur dit ook is, de ontvanger staat wel in zijn recht om zijn geld terug te vragen. Als u dat niet doet, kan diegene nog weinig, behalve een rechtszaak, maar om een telefoonhoesje?
De envelop is wel aangekomen, maar hij is gescheurd.
En als ik dan ook nog even duivel mag spelen haha, wie zegt dat de ontvanger dit niet zelf heeft gedaan en mij bedonderd? Er zit dan wel een zakje om met een briefje van Postnl, maar dat kan evengoed van een vorig poststuk zijn, die kun de ontvanger om elke envelop doen.

Maar goed, het ging om weinig geld hoor, dus er zijn ergere dingen.
Het is vooral de onmacht en de oneerlijkheid die me tegen de borst stuit.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Klachten TNT

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

De koper kan er zeker niets aan doen. Ik kan begrijpen, dat hij zijn geld terug wil en dat zou ik hem ook geven.

Zelf moet je proberen je kosten te verhalen op Post.NL. Succes want dat gaat je niet lukken bij die stugge onmeedenkende organisatie.

Gesloten