Pagina 3 van 4
Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile
Geplaatst: 26 jan 2011 02:42
door t.cornet
Hallo allemaal,
Wat er ook aan de hand is dat ze onze, vertrouwelijk verstrekte, gegevens zomaar even doorgegeven hebben aan T-mobile.
Tevens hebben wij ooit een machtiging afgegeven voor automatische incasso aan Simpel en zeker niet aan T-mobile.
Ik vraag mij af of ze dit zomaar kunnen en mogen doen.
Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile
Geplaatst: 26 jan 2011 16:24
door alain2708
Krijg ik net via de post opeens een tweede nieuwe simkaart!?
In de brief die erbij zat stond dat ze een sim swap hebben gedaan en dat ik daarom voor de tweede keer een nieuwe sim-kaart krijg.
Ik kan nu dus weer gewoon bellen / smsen maar internetten lukt nog steeds niet.
Volgens mij weten ze daar zelf niet waar ze mee bezig zijn!!
Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile
Geplaatst: 26 jan 2011 16:34
door huite
D'r gaat niets boven een goede SIM swap...
Zeker weten dat je internet niet met de juiste instellingen van doen heeft?
Zie mijn eerdere post.
Mijn Samsung Galaxy S moest ik met de hand instellen.
Een foutje is dan zo gemaakt.
Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile
Geplaatst: 26 jan 2011 17:10
door oké
wat is een sim swap??? Sorry maar ik weet niet wat het is. Ondanks al 4 x een belofte dat mijn zoon zijn telefoon zou werken, is het tot op heden nog niks. Dus nu al bijna een week zonder telefoon......
Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile
Geplaatst: 26 jan 2011 18:26
door huite
Een SIM-Swap wordt uitgevoerd wanneer je SIM-kaart gestolen, beschadigd of zoek is. SIM-Swap houdt in dat je 06-nummer op een nieuwe SIM-kaart wordt overgezet.
Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile
Geplaatst: 27 jan 2011 12:58
door sennina
t.cornet schreef:Hallo allemaal,
Wat er ook aan de hand is dat ze onze, vertrouwelijk verstrekte, gegevens zomaar even doorgegeven hebben aan T-mobile.
Tevens hebben wij ooit een machtiging afgegeven voor automatische incasso aan Simpel en zeker niet aan T-mobile.
Ik vraag mij af of ze dit zomaar kunnen en mogen doen.
er worden geen klantgegevens doorgegeven aan T-Mobile, je blijft klant van Simpel. Ze gaan alleen gebruik maken van het netwerk van T-Mobile. Verder heeft T-Mobile niets met de klanten van Simpel van doen. Automatische incasso e.d. doet T-Mobile dus ook niet.
Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile
Geplaatst: 27 jan 2011 13:00
door sennina
sennina schreef:wij wonen in Zuid-Holland. T-Mobile heeft hier een slecht bereik, één van de redenen waarom we zijn overgestapt naar Simpel. Zij gebruikten immers het KPN netwerk. Mijn eerder geplaatste berichten (waarvan de laatsten zijn verdwenen) gingen over het abonnement van mijn vader. Hij had mazzel dat zn contractduur al voorbij was dus heeft direct opgezegd. Nu heb ik vorige week de nieuwe simkaart ontvangen en ik heb ook niets anders dan ellende: slecht bereik, ik kan geen sms ontvangen, internet doet het niet. Na het inloggen op simpel.nl zag ik dat er opeens een tweede 06-nr. bijstond wat helemaal niet van mij is?! Mijn vriend heeft ook een abonnement bij Simpel en kan sinds vorige week opeens niet meer sms-en dus ik heb gelijk even met zijn account ingelogd (zijn abonnement gaat in februari migreren). Zie ik opeens dat uitgaande sms geblokkeerd staat alsmede bellen en gebeld worden in het buitenland en dit was eerst echt niet zo. Bovendien zag ik dat er 60,- was afgeschreven voor de maand december. Nou mijn vriend belt heel weinig en kort en heeft een 5,- abonnement wat al vooruit is betaald dus 60,- kan echt niet! Bij alle voorgaande maanden staat 0,- en dan opeens voor december 60,-!!! en de rekening is ook helemaal niet gespecificeerd. Ik heb direct gemaild (was afgelopen woensdag) maar heb nog steeds geen antwoord ontvangen. Ik weet niet wat ze daar aan het doen zijn maar dit gaat echt helemaal fout.
nu 8 dagen verder en nog geen enkele reaktie op mn email...
Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile
Geplaatst: 27 jan 2011 13:12
door t.cornet
sennina schreef:t.cornet schreef:Hallo allemaal,
Wat er ook aan de hand is dat ze onze, vertrouwelijk verstrekte, gegevens zomaar even doorgegeven hebben aan T-mobile.
Tevens hebben wij ooit een machtiging afgegeven voor automatische incasso aan Simpel en zeker niet aan T-mobile.
Ik vraag mij af of ze dit zomaar kunnen en mogen doen.
er worden geen klantgegevens doorgegeven aan T-Mobile, je blijft klant van Simpel. Ze gaan alleen gebruik maken van het netwerk van T-Mobile. Verder heeft T-Mobile niets met de klanten van Simpel van doen. Automatische incasso e.d. doet T-Mobile dus ook niet.
Uit een brief van Simpel:
"Door de samenwerking van Simpel met T-mobile zal in de toekomst T-mobile de maandelijkse incasso uit gaan voeren".
Ik begrijp dit niet anders dan dat T-mobile al mijn gegevens heeft en nu ook zomaar aan mijn bankrekening kan zitten zonder dat ik hiervoor toestemming heb gegeven.
Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile
Geplaatst: 31 jan 2011 02:43
door n. vd Berg
Het is inderdaad om simpel van te worden.
Sinds 1 dec. 2010 heb ik ook een nwe simkaart (netwerkwisseling). Heel de maand januari 2011 heb ik niet kunnen sms-sen. Ze hebben, tot op heden, n.a.v. hiervan niet het fatsoen gehad om op mijn faxbericht te reageren.
Mijn vriend heeft ook een abonnement en die loopt tot juli 2012. We weten allemaal dat het abonn. vooruit betaald dient te worden bij Simpel, totaal € 70,-, incl. nr. behoud. In okt. 2010 is voor € 9,25, buiten de bundel gebeld (even niet opgelet). Aangezien de incasso was mislukt, hebben de parasieten niet de beschaving om te vragen hoe en waarom. Ik kreeg een rekening van € 17,27 (openst. 9,25 + adm.kosten 8,00 + rente 0,02), is betaald. In nov. 10 is voor 00:25:10 en in dec. 10 voor 00:50:02 gebeld. Overduidelijk is dat er niet buiten de bundel is gebeld. Eerst wordt je bestookt met hun sms dat de incasso is mislukt (terwijl het abonn. vooruit is betaald), vervolgens krijg je een rekening van € 23,04 over november 10 (deze heb ik wel betaald, onder protest) en over dec. 10 € 23,05. Op mijn fax- en emailberichten wordt niet gerageerd. Ik moet ook binnen 3 dagen betalen, wat ik nu niet van plan ben. Ze hebben het nr. al geblokkeerd en dit allemaal ten onrechte.
Per 1 febr. 11 zal de simkaart v/h 2e toestel verwisseld worden volgens afspraak, ben benieuwd.
Redactie van Tros Radar doe er a.j.b. iets aan. En dat de parasieten het teveel betaalde z.s.m. terugstorten + schadevergoeding voor het niet kunnen bellen en sms-sen, terwijl hiervoor reeds is betaald.
Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile
Geplaatst: 31 jan 2011 13:32
door oké
NETWERKOMZETTING SIMPEL DRAMA 1,5 week na omzetting nog niet te bereiken
Inmiddels 1,5 week verder, minimaal 15 emails aan simpel gestuurd, die gewoon
niet worden beantwoord, minimaal 10 x de helpdesk gebeld, (vanmorgen na 1 uur en een kwartier er mee opgehouden, vervolgens nog een keer gebeld en na wel 35 ct betaald te hebben eruit gegooid) De keren dat ik ze wel met moeite kon bereiken, is me 7 x beloofd, dat het dezelfde dag opgelost zou zijn, 3 x zou de technische dienst ermee bezig, maar ook dat is een farce, als de technische dienst nu maar 1 x de moeite zou nemen om het nummer te bellen waarop ik bereikbaar zou moeten zijn, zouden ze weten dat het nog nooit werkt. Al 1,5 week bereikbaar, genoeg reden om op te zeggen, maar hoe krijg ik dan het vooruitbetaalde geld en mijn eigen nummer weer terug!!!?? Wie helpt. DRAMA DRAMA DRAMA Wat moet je doen.... Simpel reageert nergens op!!!
Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile
Geplaatst: 01 feb 2011 15:35
door huite
Dit weekend moeten constateren dat ik nog steeds niet kan bellen in het buitenland (Duitsland). Dit ondanks geruststellende woorden van de Simpel klantenservice.
Daar het mij zinloos lijkt om Simpel nogmaals te vragen om dit probleem op te lossen zit er niets anders op dan bij Simpel te vertrekken.
Ben benieuwd wat dat weer voor "voetangels en klemmen" op zal leveren...
Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile
Geplaatst: 01 feb 2011 19:10
door oké
De soap gaat door,
Nog steeds geen verbinding met de nieuwe kaart. Voor de zoveelste maal met de klantenservice gebeld en nu de oude KPN simkaart weer ingestopt..... hoera!! het werkt weer - na 1,5 week zonder mobiele telefoon!! Krijg schriftelijk bericht wanneer ik het nieuwe kaartje er weer in moeten stoppen. Volgende week in het buitenland, de "simpel"telefoon laat ik wel thuis en ik neem een prepaid leenmobiel mee, waarin ik op het moment meer vertrouwen heb dan simpel.
Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile
Geplaatst: 01 feb 2011 20:38
door Natasja0204
Goedmiddag,
5 januari 2011 is er ook bij ons een netwerkwisseling doorgevoerd. Daardoor heb ik nu veel (bereikbaarheid) problemen gekregen. Hij deed het de eerste week helemaal niet. Nadat ik gebeld heb is dit probleem verholpen.
Hellaas moet ik constateren dat ik nu (bijna) nergens bereik heb (zeker in en rond mijn eigen huis). Mij was gezegd dat de netwerkwisseling geen verslechtering zou opleveren - sterker nog het bereik zou beter zijn - maar daar merk ik helemaal niks van eerlijk gezegd. Hij is heel traag met verzenden en de oorzaak hiervan is ook dat ik bijna nergens bereik heb zelfs niet buiten.
Ik ben dus totaal niet tevreden met Simpel! En wil langs deze weg daarom dit beklag doen.
Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile
Geplaatst: 01 feb 2011 21:16
door nazuzed
Radar heeft gister aandacht besteed aan de problemen met Simpel....
Simpel-abonnement opzeggen wegens verslechterd bereik.
Nu mobiele-telefonie-aanbieder Simpel is overgegaan van het netwerk van KPN naar dat van T-Mobile, vinden sommige klanten dat ze slechter bereik hebben. Wie om deze reden wil opzeggen, moet hiervoor eerst een formulier (download hier) invullen en opsturen. Simpel gaat het bereik van de desbetreffende klant dan onderzoek, hetgeen een paar weken kan duren. Als dat inderdaad verslechterd is, zal Simpel het abonnement beëindigen.
Link naar formulier :
http://www.trosradar.nl/fileadmin/uploa ... mkaart.pdf
http://www.trosradar.nl/uitzending/item ... efoonteam/
Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile
Geplaatst: 02 feb 2011 21:00
door san. gr.
Sinds gisteren moest ik mijn "nieuwe simkaart" gebruiken om zo gebruik te kunnen maken van het T - mobile netwerk. Ik ben bijna twee jaar klant ( wat betekent dat ik wel bijna kan opzeggen!!) ook heb ik heb nooit problemen gehad met het bereik.
Jammer maar ik heb geen bereik meer in huis. Niet een streepje.
Nu zie ik hieronder een formulier dat ik kan invullen om van het abonnement af te komen. Nu maar hopen dat dat wel lukt.
Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile
Geplaatst: 05 feb 2011 23:48
door sennina
inmiddels alweer 17 dagen verder, nog geen reaktie op mn mail. Heb een aantal dagen geleden nog een reminder verzonden... maar niets nada niente. Ik probeerde de uitzending terug te zien van 31 januari maar dit lukt niet i.v.m. een technische storing. Is er tijdens de uitzending iets gezegd over de slechte bereikbaarheid van Simpel, de klantonvriendelijke houding van de medewerkers en het niet reageren op emails e.d.???
Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile
Geplaatst: 06 feb 2011 12:06
door huite
sennina schreef:Is er tijdens de uitzending iets gezegd over de slechte bereikbaarheid van Simpel, de klantonvriendelijke houding van de medewerkers en het niet reageren op emails e.d.???
Nee, niets. Helaas alleen over het slechtere bereik dat sommigen hebben bij T-Mobile.
Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile
Geplaatst: 06 feb 2011 12:28
door huite
Heb net een klacht ingediend bij Consuwijzer:
Uw klacht
Onderwerp van uw klacht: Verslechtering dienstverlening
Betrokken bedrijf: Simpel (SIM only telefoonaanbieder)
U wilt:: Een klacht indienen over een bedrijf en advies over uw situatie
Uw klacht (Beschrijf uw klacht in maximaal 350 woorden): Simpel is qua telefoon provider recent gewisseld van KPN naar T-Mobile. Voor mij houdt dat sinds eind november 2010 in dat ik in het buitenland (Duitsland) niet meer kan bellen nog gebeld kan worden. Meermaals telefonisch getracht de helpdesk van Simpel te bereiken maar die (b)lijken overbezet te zijn en nemen niet (binnen 30 minuten) op. Op een vraag om hulp per Email kwam (na plusminus 14 dagen) een onbruikbare standaard reactie. Op mijn vraag per Email wanneer ik mijn telefoonnummer kan porteren naar een andere aanbieder is helemaal geen reactie gekomen. Heb dus nu een telefoon product zonder de mogelijkheid om in het buitenland te bellen. Het meest ergerlijk aan de situatie is dat Simpel niet (adequaat) reageert
Hebben jullie daar al een klacht ingediend?
Of het veel helpt moet nog blijken maar dan
doe je tenminste iets is mijn redenatie.
Hier de klachten link bij Consuwijzer:
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=2231
Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile
Geplaatst: 09 feb 2011 14:49
door huite
Net toch nog een email antwoord van Simpel over de beeindiging van mijn abonnement.
Duurde weer een weekje of 2 maar gelukkig de bevestiging van wat ik reeds vermoede: ik kan per omgaande weg met nummer behoud.
Net een abo afgesloten bij Vodafone. Daar zal het ook wel geen rozengeur en maneschijn zijn maar slechter dan bij Simpel kan domweg niet.
Pffttt, wat een opluchting.
Voor de gedwongen blijvers: sterkte met de strijd tegen Simpel.
Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile
Geplaatst: 10 feb 2011 21:16
door Simpel Simpel
Al sinds 30 oktober bezig om van Simpel af te komen. Wat een drama. Na diverse mails en diverse telefoontjes )op de site stond dat ze op zaterdag bereikbaar waren, hetgeen niet bleek te kloppen) eindelijk (na 20 min wachttijd) iemand aan de lijn. Ik moet een fax sturen om op te zeggen. Gedaan, daarna 17 dagen niets gehoord. Mail dat ik nu een formulier moet invullen. Hadden ze 3 maanden voor nodig om dat te melden. Wanneer je vraagt met wie je gesproken hebt krijg je alleen een voornaam. Als je weer naar een zelfde persoon vraagt blijken ze deze niet te kennen. Ze zullen je helpen. Het enige dat ze kunnen zeggen is dat je het formulier moet insturen. Bij het mailtje dat ik daarover kreeg zat geen formulier.
Inmiddels zijn de gemaakte kosten om op te zeggen bijna hoger dan de kosten van het abonnement en dan reken ik de uren en frustraties niet mee.
Advies: neem nooit telefonisch contact op met simpel. Alles per fax of post. Maar neem bij voorkeur nooit een abo bij Simpel.
Ik hoop dat consumentenorganisaties zich hard gaan maken dat je zonder reden mag opzeggen zodra een provider overstapt naar een ander netwerk. Ik vind ook dat de provider moet aantonen dat er een goede dienst wordt geleverd. Nu moet je als consument dat aantonen via een ingewikkelde procedure.