LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] en alweer oxio
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
- Contacteer:
Re: en alweer oxio
Beste Joris72,
De brief/e-mail waarover u het heeft, heb ik niet ontvangen. Ik wil u derhalve vriendelijk verzoeken deze nogmaals te versturen naar [email protected]. Bij voorbaat dank voor uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Fabienne
De Oxxiomedewerker
De brief/e-mail waarover u het heeft, heb ik niet ontvangen. Ik wil u derhalve vriendelijk verzoeken deze nogmaals te versturen naar [email protected]. Bij voorbaat dank voor uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Fabienne
De Oxxiomedewerker
Re: en alweer oxio
ik wil mijn complimenten geven aan Joris
u kunt mooi omschrijven hoe wij ons als klant voelen door oxio
en ook de gratis tips zijn super hopelijk steekt oxio er iets van op
ik heb inmiddels een bedrag terug gestort gekregen, maar blijf alles sterk in de gaten houden.
ik heb namelijk nog steeds niet duidelijk mogen vernemen wanneer ik nu daad werkelijk verlost ben van oxio.
en tot die tijd zal ik het niet kunnen laten rusten
u kunt mooi omschrijven hoe wij ons als klant voelen door oxio
en ook de gratis tips zijn super hopelijk steekt oxio er iets van op
ik heb inmiddels een bedrag terug gestort gekregen, maar blijf alles sterk in de gaten houden.
ik heb namelijk nog steeds niet duidelijk mogen vernemen wanneer ik nu daad werkelijk verlost ben van oxio.
en tot die tijd zal ik het niet kunnen laten rusten
Re: en alweer oxio
daar sluit ik me graag bij aan miep. erg artistiek woordgebruikmiep321 schreef:ik wil mijn complimenten geven aan Joris
u kunt mooi omschrijven hoe wij ons als klant voelen door oxio
en ook de gratis tips zijn super hopelijk steekt oxio er iets van op
toch denk ik dat als oxxio zou leren van de fouten, dat er heel wat minder meldingen op het forum te vinden zouden zijn
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
- Contacteer:
Re: en alweer oxio
Beste Joris72,
U heeft uw e-mail naar de klantenservice gestuurd. Deze e-mails komen niet bij mij terecht. De klantenservice heeft uw e-mail naar me doorgestuurd. Ik zal hem nu alsnog in behandeling nemen. Ik hoop u zo spoedig mogelijk een inhoudelijke reactie te kunnen geven.
Met vriendelijke groet,
Fabienne
De Oxxiomedewerker
U heeft uw e-mail naar de klantenservice gestuurd. Deze e-mails komen niet bij mij terecht. De klantenservice heeft uw e-mail naar me doorgestuurd. Ik zal hem nu alsnog in behandeling nemen. Ik hoop u zo spoedig mogelijk een inhoudelijke reactie te kunnen geven.
Met vriendelijke groet,
Fabienne
De Oxxiomedewerker
Re: en alweer oxio
zwarte gaten zijn niet alleen buiten de dampkring. de mensheid heeft er zelf ook tig gecreeerd. neem de federale politie van een niet bij name te noemen groot land, maar ook in nederland bevinden zich deze verschijnselen. en ik denk dat we door middel van dit forum er weer 1tje hebben opgespoord...
Re: en alweer oxio
Hoezo Mihoen, is de druk zo intens, dat er weer postings van een niet nader te noemen persoon betreffende een niet nader te noemen energiehut zijn opgeslokt of doel je op de klantenservice van de niet nader te noemen energiehut?
Re: en alweer oxio
ik krijg nog steeds rillingen van deze tent. en gezien de recente forumregels over het niet meer mogen plaatsen van namen en initialen, EN het niet meer reageren van bob schurkjens (waar is hij gebleven?) zoek ik mijn weg in methodes om het walgelijke gedrag van OXXIO wakker te blijven houdenAGGB schreef:Hoezo Mihoen, is de druk zo intens, dat er weer postings van een niet nader te noemen persoon betreffende een niet nader te noemen energiehut zijn opgeslokt of doel je op de klantenservice van de niet nader te noemen energiehut?
Re: en alweer oxio
De bijdragen in de diverse energietopics door Bob Schurkjens zijn van onschatbare waarde gebleken voor andere posters.
Het zou uiterst merkwaardig zijn als hij een ban zou hebben gekregen voor een foto die nb op het web eenvoudig te vinden is. Niks geen fotoshopping. Alleen de helft, waar onbekenden op staan, eraf geknipt. Die foto illustreerde het oxxio gevoel en was daarom mijns inziens van grote waarde om klanten en toekomstige clientele op hun gemak te stellen. Join us! Dat straalde de foto uit. Wat is er nu mooier dan een schaterlach van Bussio en Scheringaxxio met een glas champagne in de hand? Proost Pinoxxio!
Het zou uiterst merkwaardig zijn als hij een ban zou hebben gekregen voor een foto die nb op het web eenvoudig te vinden is. Niks geen fotoshopping. Alleen de helft, waar onbekenden op staan, eraf geknipt. Die foto illustreerde het oxxio gevoel en was daarom mijns inziens van grote waarde om klanten en toekomstige clientele op hun gemak te stellen. Join us! Dat straalde de foto uit. Wat is er nu mooier dan een schaterlach van Bussio en Scheringaxxio met een glas champagne in de hand? Proost Pinoxxio!
Re: en alweer oxio
dat hij voor die betreffende foto zorgde opende voor mij eens te meer de ogen t a v zowel de bank als de energiehut. het verbaasde, en stoorde, mij des te meer dat deze waardevolle bijdragen werden verwijdert (gelukkig had ik genoeg tijd gehad ze te zien). tel daarbij op de aangescherpte privacyregels die op het forum van kracht werden, dat er niet eens meer initialen mogen worden genoemd, en het niet reageren van bob, dat ik er niets meer van begrijpAGGB schreef:De bijdragen in de diverse energietopics door Bob Schurkjens zijn van onschatbare waarde gebleken voor andere posters.
Het zou uiterst merkwaardig zijn als hij een ban zou hebben gekregen voor een foto die nb op het web eenvoudig te vinden is. Niks geen fotoshopping. Alleen de helft, waar onbekenden op staan, eraf geknipt. Die foto illustreerde het oxxio gevoel en was daarom mijns inziens van grote waarde om klanten en toekomstige clientele op hun gemak te stellen. Join us! Dat straalde de foto uit. Wat is er nu mooier dan een schaterlach van Bussio en Scheringaxxio met een glas champagne in de hand? Proost Pinoxxio!
Re: en alweer oxio
even een update: tot op heden geen reaktie meer van oxio gehad.
je zou zeggen dat dit positief is geen bericht goed bericht maar in dit geval twijvel ik er nog aan.......
wel hebben we inmiddels wat incasso kosten terug gekregen.
waar ik nu nog op wacht is een bevestiging dat alles nu klaar is bij oxio,
ik ben benieuwd of ik deze nog ga krijgen.
je zou zeggen dat dit positief is geen bericht goed bericht maar in dit geval twijvel ik er nog aan.......
wel hebben we inmiddels wat incasso kosten terug gekregen.
waar ik nu nog op wacht is een bevestiging dat alles nu klaar is bij oxio,
ik ben benieuwd of ik deze nog ga krijgen.
Re: en alweer oxio
Afgelopen zaterdag 05 maart 2011 werd er 's ochtends bij mij aangebeld!
Het bleek dat een jochie van OXXIO samen met zijn vriendje mijn flat was binnen gedrongen en hij had een te gekke aanbieding voor me! Ik had diezelfde ochtend nog een afspraak maar ik luisterde toch maar even!
Ik kon wel 150 euro besparen!! En ik zou alleen een informatiepakketje toegestuurd krijgen en zou nergens aan vast zitten . .
Ik dacht ik wil dat wel eens doorlezen dus ik zei geef dat pakketje maar, toen begon hij oppeens druk te schrijven en vroeg zelfs mijn rekeningnummer!
Ik vroeg waarom hij dat nodig had en hij zei dat ze dan konden checken hoeveel ik precies kon besparen, en dat het alleen indicatief was!
Ik moest 5 minuten later weg dus heb het er maar bij gelaten . .
Toen ik van mijn afspraak terug kwam besloot ik om het nog maar eens goed door te lezen en het bleek dat ik een contract getekend had bij deze "landverraders".
Natuurlijk ben ik er zelf bij geweest en dat vind ik nog wel het ergste! Die verkoper heeft me voorgelogen en onjuistheden verteld! Ik snap uberhaupt niet dat een bedrijf zo aan klantenbinding wil doen . .
Anyway, ik gisteren de "helpdesk" van OXXIO gebeld met de meededeling dat ik voorgelogen ben en dat ik dmv de colportagewet afstand wil doen van mijn contract. De mederwerkster vond het jammer maar zei, vooruit!
Kan ik daar dan een bevestiging van krijgen vroeg ik? dat kon en ze zou het gelijk mailen!
Gister niets ontvangen dus maar besloten om 2 aangetekende brieven te sturen om mijn contract te ontbinden! Wat de status op dit moment is kan ik niet zeggen, maar ik ga de komende dagen elke dag even bellen om te kijken of ik al uitgeschreven sta bij deze bedriegers!
Tip: Gooi gelijk de deur dicht mocht Pino met zijn mooie blauwe pak voor je deur staan!!
Het bleek dat een jochie van OXXIO samen met zijn vriendje mijn flat was binnen gedrongen en hij had een te gekke aanbieding voor me! Ik had diezelfde ochtend nog een afspraak maar ik luisterde toch maar even!
Ik kon wel 150 euro besparen!! En ik zou alleen een informatiepakketje toegestuurd krijgen en zou nergens aan vast zitten . .
Ik dacht ik wil dat wel eens doorlezen dus ik zei geef dat pakketje maar, toen begon hij oppeens druk te schrijven en vroeg zelfs mijn rekeningnummer!
Ik vroeg waarom hij dat nodig had en hij zei dat ze dan konden checken hoeveel ik precies kon besparen, en dat het alleen indicatief was!
Ik moest 5 minuten later weg dus heb het er maar bij gelaten . .
Toen ik van mijn afspraak terug kwam besloot ik om het nog maar eens goed door te lezen en het bleek dat ik een contract getekend had bij deze "landverraders".
Natuurlijk ben ik er zelf bij geweest en dat vind ik nog wel het ergste! Die verkoper heeft me voorgelogen en onjuistheden verteld! Ik snap uberhaupt niet dat een bedrijf zo aan klantenbinding wil doen . .
Anyway, ik gisteren de "helpdesk" van OXXIO gebeld met de meededeling dat ik voorgelogen ben en dat ik dmv de colportagewet afstand wil doen van mijn contract. De mederwerkster vond het jammer maar zei, vooruit!
Kan ik daar dan een bevestiging van krijgen vroeg ik? dat kon en ze zou het gelijk mailen!
Gister niets ontvangen dus maar besloten om 2 aangetekende brieven te sturen om mijn contract te ontbinden! Wat de status op dit moment is kan ik niet zeggen, maar ik ga de komende dagen elke dag even bellen om te kijken of ik al uitgeschreven sta bij deze bedriegers!
Tip: Gooi gelijk de deur dicht mocht Pino met zijn mooie blauwe pak voor je deur staan!!
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: en alweer oxio
Oxxio blijft gewoon de Colportagewet overtreden. Het beste is om deze overtredingen te melden bij Consuwijzer. Inclusief de manier waarop Oxxio je probeert af te poeieren wanneer je bij Oxxio komt klagen.
http://www.consuwijzer.nl/Hoe_dien_ik_een_klacht_in
Ook ná de wettelijke termijn van 8 dagen kun je in dit geval nog van de overeenkomst af:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... enkomst_af
voorbeeldbrief: http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrie ... ereenkomst
Consuwijzer is onderdeel van de Consumentenautoriteit. Deze handhaaft de Wet Handhaving Consumentenbescherming. Boetes van 450.000 euro zijn al vaker uitgedeeld in het kader van die wet.
Verder overtreedt Oxxio ook chronisch de Gedragscode Energieleveranciers. Maar daar staat helaas geen sanctie op.
http://www.consuwijzer.nl/Hoe_dien_ik_een_klacht_in
Ook ná de wettelijke termijn van 8 dagen kun je in dit geval nog van de overeenkomst af:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... enkomst_af
voorbeeldbrief: http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrie ... ereenkomst
Consuwijzer is onderdeel van de Consumentenautoriteit. Deze handhaaft de Wet Handhaving Consumentenbescherming. Boetes van 450.000 euro zijn al vaker uitgedeeld in het kader van die wet.
Verder overtreedt Oxxio ook chronisch de Gedragscode Energieleveranciers. Maar daar staat helaas geen sanctie op.
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
- Contacteer:
Re: en alweer oxio
Beste Pjong,
Hartelijk dank voor het kenbaar maken van uw ervaring. Ik wil u vriendelijk verzoeken uw postcode en huisnummer door te geven via [email protected]. Wij kunnen dan nagaan welke verkoper er bij u aan de deur is geweest en hem aanspreken op zijn gedrag. Tevens kan ik dan nagaan of uw contract reeds is geannuleerd. Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Fabienne
De Oxxiomedewerker
Hartelijk dank voor het kenbaar maken van uw ervaring. Ik wil u vriendelijk verzoeken uw postcode en huisnummer door te geven via [email protected]. Wij kunnen dan nagaan welke verkoper er bij u aan de deur is geweest en hem aanspreken op zijn gedrag. Tevens kan ik dan nagaan of uw contract reeds is geannuleerd. Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Fabienne
De Oxxiomedewerker
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: en alweer oxio
Aanvulling op mijn vorige posting: vandaag zijn twee boetes bekend gemaakt door de Consumentenautoriteit voor dit soort colportagepraktijken:
-een boete van ruim 1 miljoen euro voor Energie:direct
-een boete van ruim 2 miljoen euro voor Greenchoice
De boete voor Oxxio zijn ze kennelijk nog aan het berekenen. Als je snel je klacht bij Consuwijzer neerlegt, dan kunnen ze die misschien nog meenemen in de berekening van het boetebedrag voor Oxxio.
http://www.perssupport.nl/apssite/persb ... praktijken
-een boete van ruim 1 miljoen euro voor Energie:direct
-een boete van ruim 2 miljoen euro voor Greenchoice
De boete voor Oxxio zijn ze kennelijk nog aan het berekenen. Als je snel je klacht bij Consuwijzer neerlegt, dan kunnen ze die misschien nog meenemen in de berekening van het boetebedrag voor Oxxio.
http://www.perssupport.nl/apssite/persb ... praktijken
Re: en alweer oxio
Klopt! dat heb ik ook gehoord. en net als jij vroeg ik me ook af wanneer de naam van deze tent genoemd ging worden. gezien het veelvuldig noemen van de naam van deze tent had een vermelding logisch geweestBob Schurkjens schreef:Aanvulling op mijn vorige posting: vandaag zijn twee boetes bekend gemaakt door de Consumentenautoriteit voor dit soort colportagepraktijken:
-een boete van ruim 1 miljoen euro voor Energie:direct
-een boete van ruim 2 miljoen euro voor Greenchoice
Re: en alweer oxio
Ik heb mijn contract met oxxio sinds 9-2-2011 opgezegd en kreeg vandaag de afrekening met daarop de mededeling dat ik in maar liefst, €292,- voor gas moet bijbetalen en €225,- voor stroom, over de afgelopen 2 maanden.
In januarie heb ik de jaarafrekening van 2010 betaald.
Op mijn vraag aan oxxio hoe dit mogelijk was kreeg ik als antwoord:"Uw meterstanden worden doorgeven door de netwerkbeheerder en deze moeten wij hanteren, en waarschijnlijk kloppen die dus niet". Maar wij hebben een slimme meter van oxxio.
Bij de klantenservices van Nuon kreeg ik als antwoord: "Uw meterstanden worden door Oxxio doorgegeven". Weer contact opgenomen met Oxxio, maar nee, daar blijven ze stug volhouden dat de fout niet bij hen ligt.
Maar ik zit met de rekening en wie weet waar ik nu de waarheid boven tafel kan halen.
In januarie heb ik de jaarafrekening van 2010 betaald.
Op mijn vraag aan oxxio hoe dit mogelijk was kreeg ik als antwoord:"Uw meterstanden worden doorgeven door de netwerkbeheerder en deze moeten wij hanteren, en waarschijnlijk kloppen die dus niet". Maar wij hebben een slimme meter van oxxio.
Bij de klantenservices van Nuon kreeg ik als antwoord: "Uw meterstanden worden door Oxxio doorgegeven". Weer contact opgenomen met Oxxio, maar nee, daar blijven ze stug volhouden dat de fout niet bij hen ligt.
Maar ik zit met de rekening en wie weet waar ik nu de waarheid boven tafel kan halen.
Re: en alweer oxio
Petra, als je in januari de jaarafrekening (JAR) hebt gekregen, dan loopt jouw verbruikersjaar toevallig parallel met het kalenderjaar. Dus heb je de afrekening van januari t/m december 2010 ontvangen.
Vervolgens heb je over januari 2011 en februari 2011 nog een voorschot gekregen en naar ik aanneem betaald. Deze twee voorschotten zijn gebaseerd op het jaarverbruik gedeeld door 12 maanden. Dwz in de zomer betaal je meer dan wat je verbruikt, zeker mbt het gasverbruik. Maar dit wil ook zeggen dat je in de wintermaanden minder betaalt dan daadwerkelijk wordt verbruikt, ook zeker weer mbt het gasverbruik.
Dus er wordt je nu het werkelijke verbruik over januari 2011 t/m 9 februari berekend en gefactureerd.
De eerste vraag is wat je in januari en februari 2011 aan voorschot hebt betaald? Want de bijbetaling is over de korte periode in 2011, uitgaande dat je een of twee voorschotten al betaald hebt, toch stevig.
Alleen al gebaseerd op je bijbetaling komt het erop neer dat je ± € 292/0.65= 450 m3 gas en ± € 225/0.25= 900kWh elektriciteit moet bijbetalen.
De tweede vraag is welk verbruik heb je in deze korte periode gehad?
Tenslotte kan het ook nog zijn dat je afgelopen JAR met geschatte standen is gemaakt en dat dit nu met doorgegeven standen wordt afgerekend.
Zo zie je maar weer dat je niet direct met een vinger kunt aanwijzen dit of dat is het.
Vervolgens heb je over januari 2011 en februari 2011 nog een voorschot gekregen en naar ik aanneem betaald. Deze twee voorschotten zijn gebaseerd op het jaarverbruik gedeeld door 12 maanden. Dwz in de zomer betaal je meer dan wat je verbruikt, zeker mbt het gasverbruik. Maar dit wil ook zeggen dat je in de wintermaanden minder betaalt dan daadwerkelijk wordt verbruikt, ook zeker weer mbt het gasverbruik.
Dus er wordt je nu het werkelijke verbruik over januari 2011 t/m 9 februari berekend en gefactureerd.
De eerste vraag is wat je in januari en februari 2011 aan voorschot hebt betaald? Want de bijbetaling is over de korte periode in 2011, uitgaande dat je een of twee voorschotten al betaald hebt, toch stevig.
Alleen al gebaseerd op je bijbetaling komt het erop neer dat je ± € 292/0.65= 450 m3 gas en ± € 225/0.25= 900kWh elektriciteit moet bijbetalen.
De tweede vraag is welk verbruik heb je in deze korte periode gehad?
Tenslotte kan het ook nog zijn dat je afgelopen JAR met geschatte standen is gemaakt en dat dit nu met doorgegeven standen wordt afgerekend.
Zo zie je maar weer dat je niet direct met een vinger kunt aanwijzen dit of dat is het.
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
- Contacteer:
Re: en alweer oxio
Beste Petra!,
Ondanks dat u een slimme meter heeft, krijgen wij toch de meterstanden door van uw netbeheerder. Op het moment dat u overstapt naar een andere leverancier is deze partij verantwoordelijk voor de begin meterstanden. Zij geven deze door aan de netbeheerder welke ze vervolgens doorgeeft aan de nieuwe en oude leverancier. De door de netbeheerder gehanteerde meterstanden dienen door beide leveranciers te worden gehanteerd op de jaar- of eindafrekening. In uw geval is het mogelijk dat uw nieuwe leverancier de meterstanden niet of te laat heeft doorgegeven waardoor de netbeheerder uw meterstanden heeft geschat. U kunt dit zelf nagaan door te kijken welke meterstanden u heeft doorgegeven en welke meterstanden er worden gehanteerd op uw eindafrekeningen. Wat H@rm@n schrijft is echter ook een belangrijke factor. In de winter verbruikt men meer energie dan in de zomer. Om te voorkomen dat voorschotbedragen in de winter heel hoog zijn en in de zomer heel laag is er in de energiemarkt voor gekozen deze over het gehele jaar gelijk te trekken. In de winter verbruikt u dus meer dan uw voorschotbedrag kan dekken en in de zomer verbruikt u minder dan wat uw voorschotbedrag dekt. Als uw jaarafrekening loopt over een heel jaar, en is gebaseerd op werkelijke standen, komt u over het algemeen dus goed uit. Uw eindafrekening loopt precies over twee wintermaanden waarin u dus meer heeft verbruikt dan uw voorschotbedragen dekken. Ik wil de zaak graag nog even voor u bekijken en met u bespreken wat de beste oplossing is. U mag daarom uw klantnummer doorgeven via [email protected].
Met vriendelijke groet,
Fabienne
De Oxxiomedewerker
Ondanks dat u een slimme meter heeft, krijgen wij toch de meterstanden door van uw netbeheerder. Op het moment dat u overstapt naar een andere leverancier is deze partij verantwoordelijk voor de begin meterstanden. Zij geven deze door aan de netbeheerder welke ze vervolgens doorgeeft aan de nieuwe en oude leverancier. De door de netbeheerder gehanteerde meterstanden dienen door beide leveranciers te worden gehanteerd op de jaar- of eindafrekening. In uw geval is het mogelijk dat uw nieuwe leverancier de meterstanden niet of te laat heeft doorgegeven waardoor de netbeheerder uw meterstanden heeft geschat. U kunt dit zelf nagaan door te kijken welke meterstanden u heeft doorgegeven en welke meterstanden er worden gehanteerd op uw eindafrekeningen. Wat H@rm@n schrijft is echter ook een belangrijke factor. In de winter verbruikt men meer energie dan in de zomer. Om te voorkomen dat voorschotbedragen in de winter heel hoog zijn en in de zomer heel laag is er in de energiemarkt voor gekozen deze over het gehele jaar gelijk te trekken. In de winter verbruikt u dus meer dan uw voorschotbedrag kan dekken en in de zomer verbruikt u minder dan wat uw voorschotbedrag dekt. Als uw jaarafrekening loopt over een heel jaar, en is gebaseerd op werkelijke standen, komt u over het algemeen dus goed uit. Uw eindafrekening loopt precies over twee wintermaanden waarin u dus meer heeft verbruikt dan uw voorschotbedragen dekken. Ik wil de zaak graag nog even voor u bekijken en met u bespreken wat de beste oplossing is. U mag daarom uw klantnummer doorgeven via [email protected].
Met vriendelijke groet,
Fabienne
De Oxxiomedewerker
Re: en alweer oxio
helaas nog steeds geen bevestiging gehad van oxio dat alles nu klaar is.......
jammer het leek er op dat mijn probleem opgelost is maar zonder bevestiging weet je het nooit
dus geachte oxio medewerker om mijn klacht geheel opgelost te doen laten lijken wil ik graag nog steeds een bevestiging ontvangen?!!!!
jammer het leek er op dat mijn probleem opgelost is maar zonder bevestiging weet je het nooit
dus geachte oxio medewerker om mijn klacht geheel opgelost te doen laten lijken wil ik graag nog steeds een bevestiging ontvangen?!!!!